• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.574 votes
Profile

Game of Thrones

Timothyvdmeer

• 1540 messages
  • 2391 votes

Glacius wrote:

Overigens heeft HBO interesse getoond in het maken van meer dan 7 seizoenen. Niet zo gek overigens, Game of Thrones is hun parade paardje, hetgeen wat ook zoveel abonnees heeft opgeleverd. Een andere iconische serie met die draagkracht hebben ze op dit moment niet.

Heb het nu ook idd. Maar qua films is het aanbod ook maar matig.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Ik kan niet wachten! Hopelijk blijven ze dicht bij het boek.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

JohnWilliams wrote:

Dat zal waarschijnlijk naarmate de serie vordert steeds minder het geval gaan zijn..

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

JohnWilliams wrote:

Net een video-review van de eerste aflevering gezien. Dat kun je wel vergeten.

Timothyvdmeer

• 1540 messages
  • 2391 votes

Dat het zou afwijken was al langer bekend. Nu ook aan de boeken begonnen.

Maar op instagram kun je ook al een hoop info halen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Helaas inderdaad, maarrr het einde is wel hetzelfde als in het boek las ik laatst ergens.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ze werken op verschillende manieren naar eenzelfde einde toe. Maar door die verschillende routes kan dat volgens mij nooit hetzelfde einde betekenen. Daarvoor wordt er veel te veel geknipt en gewijzigd. Blijf het eeuwig zonde vinden.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Precies tot in de details waarschijnlijk niet, maar in de grote lijnen zal het wel op hetzelfde neerkomen denk ik. Daarbij weten we ook niet wat bv de Greyjoys uiteindelijk aan het grote geheel zullen toevoegen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Nog niet.

Maar de Jaime van de boeken is, ondanks een kleine poging in S3, een andere dan de Jaime van de serie. En Varys krijgt dit seizoen ook al een soort make-over, so to speak.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Nicholas wrote:

Nog niet.

Maar de Jaime van de boeken is, ondanks een kleine poging in S3, een andere dan de Jaime van de serie. En Varys krijgt dit seizoen ook al een soort make-over, so to speak.

Dit heb ik met zo'n beetje elk personage.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

voor wie het einde van boek 5 heeft gelezen zou Varys een van de belangrijkste/gevaarlijkste personages van de serie moeten zijn/worden..

Pimzinator

• 12 messages
  • 3 votes

De meest storende afwijking van de boeken vind ik die van Tyrion in de season 4 finale. Echt ongelofelijk dat ze de onthulling van het Tysha gebeuren door Jaime hebben weg gelaten.

Maar seizoen 5 wordt heel anders dan de boeken denk ik. Op basis van de trailer kun je bijvoorbeeld concluderen dat de hele verhaallijn van Aegon weggelaten wordt. Dit vind ik persoonlijk niet zo erg aangezien ik die in de boeken niet zo interessant vind.

Waar ik heel bang voor ben, en ik ga echt huilen als dat gebeurt, is dat de verhaallijn van Jon Snow aangepast wordt, of dat ze dit seizoen al onthullen wat er met hem gebeurt nadat hij neergestoken wordt.

Maar goed, can't wait!

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

tbouwh wrote:
voor wie het einde van boek 5 heeft gelezen zou Varys een van de belangrijkste/gevaarlijkste personages van de serie moeten zijn/worden..

Toch ben ik wel blij dat Varys veel meer screen time lijkt te krijgen...geweldig character!

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

JohnWilliams wrote:
(quote)

Toch ben ik wel blij dat Varys veel meer screen time lijkt te krijgen...geweldig character!

volledig eens:) mocht je een kleine hint willen welke kant Varys in de serie op lijkt te gaan, kijk dan het gesprek tussen Varys en (ik meen) Little Finger ergens aan het begin van seizoen 4 nog maar eens terug...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Als je de trailer hebt gezien, dan wordt er ook al een hoop duidelijk.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Varys is toch behoorlijk zoals Varys in het boek... ? Dat idee heb ik wel tenminste. Zeker in boek 5 zien we duidelijk de Varys die we nu ook in de serie (krijgen te) zien denk ik. ''In the good of the realm'', altijd. Zo zie ik zijn acties wel, zowel in het boek als in de serie.

Jamie begint inderdaad af te wijken sinds vorig seizoen (want Dragonslayer zei dat hij zo'n beetje elk personage vond afwijken). Wel jammer (misschien) in die zin want ik vind Jaimie's content in de laatste boeken echt geniaal. Maar verder heb ik dat eigenlijk maar bij weinig personages... Ik vind de personages over het algemeen - met uitzondering van Brienne (die kan ik echt moeilijk uitstaan in de serie), Jojen, Daario en Jaime (Jaimie in seizoen 4) - tot nu toe eigenlijk altijd best overeen komen met wie ze zijn in het boek. Ja, en er zijn dan een paar minder grote personages die vaker veranderd worden, zoals nu met Missandei & Grey Worm. Maar goed, met die kleinere personages is het vaak ook wel logisch vanwege een balans of spanning die de seriemakers dan proberen aan te brengen.

Maar ja, de vraag kan dan zijn. Boeit dit eigenlijk wel????? Ik geniet super van de serie en vond het echt prachtig om te zien hoe bijvoorbeeld seizoen 4 (op aflevering 10 na) heel trouw was aan het boek. In grote lijnen natuurlijk, details is altijd al gelijk lastiger. En details zijn er veel bij ASOIAF/GOT. Maar ook vind ik het niet erg eigenlijk dat het nu waarschijnlijk zeer uiteen gaat lopen omdat de boeken niet meer op tijd klaar zijn. Dan kunnen we eerst lekker genieten van de serie, en daarna wel weer meer lezen in het boek en ons verdiepen in allerlei details. De serie is er nou eenmaal niet voor al die 100en verhaallijnen en 1000en karakters... Dus dat soms een karakter afwijkt om wel de grote lijn te kunnen blijven volgen - die nu nog meer gaat afwijken waarschijnlijk - tja... Is dat erg?

En ik vind het trouwens he-le-maal niet erg om dan via de serie erachter te gaan komen of please please please R + L = J klopt En wie in hemelsnaam de 3 hoofden van de draken moeten gaan voorstellen

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

hmmm... wat ik bedoel is een scene waarin Little Finger (volgens mij) een conversatie heeft met Varys. Hij vraagt dan aan Varys wat hij verlangt, waarop Varys een knikje richting de iron throne geeft.Volgens mij is dat een andere scene dan chaos is a ladder

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Varys is toch behoorlijk zoals Varys in het boek... ?

Wat?!

Varys is een Aegon supporter, een Blackfyre. In de serie is hij een Dany-supporter. Dat is compleet tegenovergesteld.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Nicholas wrote:
Wat?!

Varys is een Aegon supporter, een Blackfyre. In de serie is hij een Dany-supporter. Dat is compleet tegenovergesteld.

Maar dat is wel allebei Targaryen. De naam en de persoon die de chaos (of: de jonge, scheve en wellicht onterechte Baratheon-dynastie, hoe je het ook kan noemen) misschien kan stoppen en weer de Targaryens aan de macht brengt. Dat bedoel ik. Varys is qua karakter wel daarmee nog hetzelfde in de serie: dat hij het liefst een stabiel rijk ziet met de beste leiders daarvoor. In het boek heb je dan oké Aegon was geheim en dat die misschien met Dany samen kon gaan (maar Aegon gaat nu een andere kant op, hij zit vóór Dany in de lijn der successie). In de serie lijkt het nu gewoon solo Dany inderdaad. Maar... Targaryen is toch Targaryen? Dat blijft voor mij daarmee wel hetzelfde karakter. Dus dat de seriemakers Varys' zijn karakter wel hebben kunnen vangen en die hebben gehouden -> Precies wat ik zei in mijn vorige bericht - details kunnen misschien anders zijn maar de grote lijn is hetzelfde.
Overigens, Aegon is nou niet echt een bepaald sterke plotlijn in het boek & een sterk karakter tot nu toe. Zou me niets verbazen als dat met net zo'n sisser afloopt als Quentin - dat overigens wel een iets sterkere plotlijn was vond ik, hoewel ook niet mega-sterk zoals de andere plotlijnen dat doorgaans zijn. En misschien heb ik het mis hoor en wordt Aegon super populair met heel zijn Golden Company voornemen. Maar op dit moment zie ik Aegon ook niet echt voor me in de serie. Wat voegt hij nou toe? Tot nu toe helemaal niets.

Pardon voor dit in-spoiler-gehuld-bericht overigens aan de niet-boeklezers. Omdat dit onderwerp een gekke dunne lijn is tussen boek en serie en het daarmee ook niet echt in het boektopic hoort. Lees het voor de zekerheid gewoon maar niet dus in dat geval In de serie komt of is het misschien helemaal niet aan de orde, maar ook als je het boek ooit nog wil lezen zou ik die spoilertags niet revealen voor jezelf.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik vind het helemaal niet erg als er personages afwijken. Er zijn mensen die al boos worden wanneer er een zeer klein detail wordt verandert. Ik vind het juist leuk dat de serie wat anders is dan het boek. Dan kun je tenminste nog een beetje verrast worden. Ik baal er alleen van als ik een supervet stukje in het boek gelezen heb dat plotseling niet in de serie voor komt.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik was anders ook behoorlijk pissed toen Oberyn ineens een baard had in de TV-show.

Ik kan ook balen als er dingen missen in de TV-serie maar het is niet anders. Ik ben blij voor de niet-boeklezers dat AFFC en ADWD een 'one season threatment' krijgen. Deze 2 boeken staan niet perse garant voor 2 goed gevulde, boeiende seizoenen.

Donders veel zin in seizoen 5 en genoeg momenten om naar uit te kijken. Ik zal meer dan ooit teleurgesteld worden dit seizoen door missende zaken maar so be it..

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

anne J wrote:
(quote)

Maar dat is wel allebei Targaryen. De naam en de persoon die de chaos (of: de jonge, scheve en wellicht onterechte Baratheon-dynastie, hoe je het ook kan noemen) misschien kan stoppen en weer de Targaryens aan de macht brengt. Dat bedoel ik. Varys is qua karakter wel daarmee nog hetzelfde in de serie: dat hij het liefst een stabiel rijk ziet met de beste leiders daarvoor. In het boek heb je dan oké Aegon was geheim en dat die misschien met Dany samen kon gaan (maar Aegon gaat nu een andere kant op, hij zit vóór Dany in de lijn der successie). In de serie lijkt het nu gewoon solo Dany inderdaad. Maar... Targaryen is toch Targaryen? Dat blijft voor mij daarmee wel hetzelfde karakter. Dus dat de seriemakers Varys' zijn karakter wel hebben kunnen vangen en die hebben gehouden -> Precies wat ik zei in mijn vorige bericht - details kunnen misschien anders zijn maar de grote lijn is hetzelfde.
Overigens, Aegon is nou niet echt een bepaald sterke plotlijn in het boek & een sterk karakter tot nu toe. Zou me niets verbazen als dat met net zo'n sisser afloopt als Quentin - dat overigens wel een iets sterkere plotlijn was vond ik, hoewel ook niet mega-sterk zoals de andere plotlijnen dat doorgaans zijn. En misschien heb ik het mis hoor en wordt Aegon super populair met heel zijn Golden Company voornemen. Maar op dit moment zie ik Aegon ook niet echt voor me in de serie. Wat voegt hij nou toe? Tot nu toe helemaal niets.

Pardon voor dit in-spoiler-gehuld-bericht overigens aan de niet-boeklezers. Omdat dit onderwerp een gekke dunne lijn is tussen boek en serie en het daarmee ook niet echt in het boektopic hoort. Lees het voor de zekerheid gewoon maar niet dus in dat geval In de serie komt of is het misschien helemaal niet aan de orde, maar ook als je het boek ooit nog wil lezen zou ik die spoilertags niet revealen voor jezelf.

Klopt, hij support Targaryen, maar het lijkt mij vrij logisch dat Aegon nog gaat komen, aangezien hij de zoon is van Lyanna (toch?). Sorry, boeken allemaal gelezen maar ben er zooooo lang alweer uit. Maar volgens mij is Aegon de zoon van degene die Robert heeft vermoord toch? Maar Jon Snow is toch ook geen zoon van Eddard Stark, maar een Targaryen?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

YG is uit de serie geschreven.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Wie is YG?

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Young Griff neem ik aan.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Inderdaad.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Dan zal Aegon geen belangrijke rol gaan spelen ben ik bang, tenzij hij het volgende seizoen erin komt natuurlijk. Volgens mij komt Lady Stoneheart WEL in season 5 voor

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Zal mij benieuwen. Volgens mij geven ze wat van die rol door aan Sansa.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.