- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Krijg een haat/liefde gevoel voor deze man NW. Deze serie doet je echt in een emotionele achtbaan belanden. Net wanneer je denkt dat er wel wat tempo in knallen gooien ze de ene na de andere shocker er weer in.
Voel me net een vrouw..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja idd. Echt heerlijk he?
Keer op keer weer. Je zo kut voelen kan zo heerlijk zijn. Echt baanbrekende storytelling.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
In iedere andere fantasyroman was Clegane gewoon de pijp uitgegaan door een goede stoot van Oberyn, en basta
Maar nee... Levert een aardig staaltje ranzige televisie op, maar zo briljant. Dit gaat nog wel een stuk uit boven alle heftige scenes die we al gezien hebben
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Inderdaad. Al was Joffrey's gezicht ook wel nasty om naar te kijken. Twee verschillende manieren om dood te gaan, maar beiden zagen er even akelig uit. Wat dat betreft steekt s4 er wel met kop en schouders bovenuit betreft de gore.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ja idd. Echt heerlijk he?
Keer op keer weer. Je zo kut voelen kan zo heerlijk zijn. Echt baanbrekende storytelling.
Ja, ben bang dat er nog wat shockers aan zullen komen dit seizoen. Kan niet anders 
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Weer een heerlijke scene tussen Tyrion en Jaime (het seizoen zit er vol van en more to follow), Arya en the Hound was ook tof voor dit korte gedeelte maar weet nog niet wat ik van haar lach moet vinden. De 'lach' zelf zegt veel over de psychische druk op haar personage maar vond het alleen niet zo sterk geacteerd van Williams. Littlefinger en Sansa was ook genieten!
Nu vooral erg benieuwd of ze ook zo spot on gaan zijn met Stannis de volgende aflevering. Alsjeblieft. Essentieel.
Eens met je verhaal, maar later dacht ik ook eraan dat ze waarschijnlijk gewoon Sandor keihard uitlacht. Hij brengt haar van hot naar her, maar telkens zijn ze te laat en zelf heeft ze tenslotte al bijna geen familie meer, zit ze in de transitie tot koelbloedige moordenaar en dan is The Hound je enige metgezel. Ik had zelf eigenlijk dezelfde reactie toen ze zo droog arriveerden.
Verder ook erg veel zin in Stannis ''the Mannis'' en ook vooral de dynamiek tussen Jon en Ygritte. Nog twee episodes!
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Haha, zag laatst deze foto al voorbijkomen, krijgt nu toch wel een andere betekenis 
http://img3.hungertv.com/wp-content/uploads/2014/04/5750-9-015_f2-copy-518x470.jpg
Linker is Lena Headey (Cersei Lannister) btw.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
(afbeelding)
Haha, geweldige foto!
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik was ook zwaar onder de indruk. Het was leuk geweest als ik jullie een foto kon laten zien van de gezichtsuitdrukkingen van mijn vriendin en mij na de hierboven vaak genoemde scène. Zij met grote ogen en open mond en ik met vier vingers tussen de tanden. I don't remember ever doing that. Maar GoT zorgt voor nieuwe ervaringen 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
En weer een sublieme aflevering! De trial by combat stelde niet teleur. Tijdens het lezen heb ik nooit echt een band opgebouwd met Oberyn, zijn dood kon me dan ook niet zoveel schelen. Maar dankzij de fantastische vertolking van Pedro Pascal was het gisteravond toch even slikken. 
Ook werd ik zeer enthousiast van de scenes tussen Grey Worm & Missandei. Missandei mag van mij vaker naakt. 
Een romance die niet bestaat in de boeken maar die heel goed uit de verf komt in de serie. Hulde!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mee eens. Scene tussen Missandei en Grey Worm wordt opvallend vaak niet benoemd hier, ook de sexposition van Missandei mist enige waardering
. Dan denk je niet voor verrassingen komen te staan deze episode, tovert Emmanuel dit even uit haar hoge hoed.
De scene tussen Roose en Ramsay helemaal vergeten te noemen, blijft genieten. Al hadden ze het flayen best mogen tonen. Doet het personage Ramsay alleen maar goed, het verkrachten is al een gemis genoeg.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Jups, moest de scene even noemen.
Het is een enorme valkuil om zulke personages te verwaarlozen en dat zou doodzonde zijn. Vooral Grey Worm wordt prachtig vertolkt door (even opgezocht) Jacob Anderson.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, ben ook heel content met de acteur en de scene in dee aflevering. Well done D&D.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Mee eens. Scene tussen Missandei en Grey Worm wordt opvallend vaak niet benoemd hier, ook de sexposition van Missandei mist enige waardering
. Dan denk je niet voor verrassingen komen te staan deze episode, tovert Emmanuel dit even uit haar hoge hoed.De scene tussen Roose en Ramsay helemaal vergeten te noemen, blijft genieten. Al hadden ze het flayen best mogen tonen. Doet het personage Ramsay alleen maar goed, het verkrachten is al een gemis genoeg.
Vond dit juist wel sterk.
En het geld was op voor Moat Cailin had ik gelezen .
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Zin in de nieuwe episode!!!! 
Lekker vrij morgen, beginnen met een GoTje. Wonderful!
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
4e seizoen is misschien wel het beste tot nu toe. Kan niet wachten op de laatste 2e episodes. Enkel Bran's verhaallijn steekt wat tegen en Dany is nu ook niet meer zo interessant nu ze in Mereen zit.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Vond de 9e aflevering een beetje tegenvallend. De verhaallijn van 'the wall' vind ik gewoon wat minder interessant dan andere verhaallijnen.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Geweldige aflevering, raar om te zeggen maar ik moet Alliser Thorne wel. Veel beter dan de boeken.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Sublieme aflevering, deze 9e. Toen de aftiteling in beeld kwam, dacht ik: huh zijn er nu al ruim 50 minuten voorbij?!
De boeklezers hadden natuurlijk met speciale belangstelling uitgekeken naar deze aflevering. In het boek zijn er in feite twee afzonderlijke battles: eerst eentje vanuit het zuiden met Ygritte en co. en later pas de aanval van Mance vanuit het noorden. De keus om die twee samen te voegen vind ik een uitstekende.
De Giants en de Mammoet vond ik er zeer overtuigend uitzien. In het boek zijn het er veel meer die aanvallen, maar we hebben nou eenmaal niet allemaal de portemonnee van Peter Jackson. Dan maar wat minder, maar wel goed! Bovendien: wie weet wat we volgende week nog te zien krijgen. De vaten met brandende olie kwamen zo uit het boek en de aanval uit het zuiden was geweldig. Een korte maar krachtige speech van Ser Alliser maakt hem van gehaat petsonage tot een fan favorite. Zeker als hij hij de eerste binnenstormende wildlings aan zijn zwaard rijgt.
De blikken van John Snow naar Ygritte en vice versa waren subtiel gedaan. Haar dood raakte me toch, ook al a: wist ik wat er ging gebeuren en b: vind ik Ygritte niet zo'n lieverdje. Goed dat het niet sentimenteel werd. Dat vreesde ik namelijk. Maar petje af!
Verder nog veel meer moois. Wat mij betreft nog iets beter dan Blackwater, hoewel die aflevering mij meer verraste op het gebied van de visuals.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Goede aflevering inderdaad, spannend en visueel uiterst aardig.
We realiseren het ons misschien niet meer, maar dit is een tv-serie. En dat een tv-serie zulke epische, filmische gevechten kan produceren die niet onderdoen voor vele films uit hetzelfde genre was een aantal jaar geleden nog onvoorstelbaar. Petje af.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Ik heb er geen woorden voor. Het voldeed helemaal aan mijn verwachtingen. Het zat erg vloeiend in elkaar allemaal. Het enige minpuntje vond ik die eerste 10 met al dat gezeur over love dit love dat. Dat duurde me net iets te lang.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Alleen wel jammer dat blijkbaar Grenn en Pyp moeten sterven, terwijl dat in de boeken niet zo is, en is Janos Slynt nou dood??
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Grote veldslagen is niet waarom ik GoT kijk. Ik keek dan ook niet heel erg uit naar ep 9.
Qua productie overtreft GoT zichzelf weer. Vooral die lange shot over de binnenplaats van castle black was filmisch. Het nog uitblijven van een groot moment tijdens dit gevecht vergeef ik ze. Als ze het maar groots doen volgende week. 
Volgende week een seasonsfinale zoals we nog nooit eerder hebben gezien bij GoT.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Alleen wel jammer dat blijkbaar Grenn en Pyp moeten sterven, terwijl dat in de boeken niet zo is, en is Janos Slynt nou dood??
Die had zich verstopt, dus dat lijkt me niet.