- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Meh.
Matig. Wat Curly ook zegt, dit is niet waarom ik GoT/aSoIaF zo geweldig vindt. Wel erg sterk geregisseerd en knap gemaakt, waar elke gelijkwaardige blockbuster (i''m lookin' at you Peter Jackson) het park uit slaat. Meer screentime voor the wall was wenselijk maar totale focus zonder storyline shifts? Meh. Eén van de minste episodes van de serie, misschien wel dé minste. Volgende week gelukkig een garantie dat het veel beter wordt en dat ik weer krijg wat ik wil zien. Had Stannis in deze ep al verwacht, dan volgende week maar. Zin in!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Spoilertags? Enlighten me? Ik zie geen spoilers.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Element of surprise voor volgende week: Stannis. Aangeven dat die afwezig is in deze ep geeft al een hoop weg.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sorry hoor, maar dat vind ik geen spoiler.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ik wel. Deze zin Had Stannis in deze ep al verwacht, geeft al aan dat hij volgende week komt
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dus? Dat is nog geen gebeurtenis in de serie spoilen. Moet ik alle namen voortaan maar gaan spoilertaggen? Bij James Bond films moetenBond, Q, M, Moneypenny ook getagged worden? Sorry maar wat een onzin. Mocht er nou zingespeeld geweest op een verdwijning/dood etc van een karakter oké. Maar dat is niet aan de orde. Zijn terugkomst en continuïteit staat vast. Het is geen inhoudelijk plotelement dat vrijgegeven wordt.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Sorry hoor, maar dat vind ik geen spoiler.
Ik ga je geen gelijk geven, want dan hebben we allebei ongelijk. Post aanpassen lijkt me een kleinere moeite dan erover verder discussiëren.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Zijn terugkomst en continuïteit staat vast. Het is geen inhoudelijk plotelement dat vrijgegeven wordt.
Jups en waar die terugkeert staat dankzij jou inmiddels ook vast.
Zie je hoe ik nog steeds spoilertags gebruik? (Graag gedaan niet-boeklezers.)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Spoilertags gebruik ik waarvoor die bedoeld zijn. Ik vind dit er niet bij horen, sorry.
Ik ga je geen gelijk geven, want dan hebben we allebei ongelijk. Post aanpassen lijkt me een kleinere moeite dan erover verder discussiëren.
De Louis van Gaal benadering lijkt me verder niet de juiste methode om dat te bewerkstelligen? Eens met je afsluiting, over zoiets discussiëren heeft geen zin of kost teveel moeite. Laten we het hierbij laten.
bokalarm
-
- 25 messages
- 1850 votes
Naomi Watts
Aangeven dat je Stannis in deze ep al had verwacht is zeker wel een spoiler. Het is maar dat ik het per ongeluk op internet heb gelezen, want daarvoor wist ik dat helemaal niet. Voor de mensen die het niet wisten en het dankzij jou wel weten, is de element of surprise verdwenen.
Wel childish van je dat je het nog steeds niet aanpast. Er zullen nog steeds mensen zijn die het niet weten. Een kleine moeite maar
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nou het zal verder wel. Alsjeblieft. Ik vind het zelf nog steeds onzin maar als er meer zo over denken.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Gelieve je voortaan tot het boektopic te beperken Naomi Watts. Het is blijkbaar erg moeilijk om je in te leven in diegene die de boeken niet gelezen hebben en dus totaal geen voorkennis hebben. Hoe irrelevant je de informatie zelf ook vindt, het is best vervelend om te lezen.
Episode was an sich gaaf, maar vond het toch jammer dat er maar een storyline in voorkwam. Hoop niet dat het gevecht zich te lang gaat voortslepen, aangezien ik zelf meer van het politieke/intrige gedeelte van GoT ben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gelieve je voortaan tot het boektopic te beperken Naomi Watts. Het is blijkbaar erg moeilijk om je in te leven in diegene die de boeken niet gelezen hebben en dus totaal geen voorkennis hebben. Hoe irrelevant je de informatie zelf ook vindt, het is best vervelend om te lezen.
Het heeft verder vrij weinig te maken met niet inleven in anderen te maken. Het heeft gewoon vrij weinig te maken met een narratieve 'spoil'. Verder is de verontwaardiging hier erg selectief. Van dergelijke voorbeelden zijn er al tig te vinden en dan heb ik het alleen nog maar over de laatste tien pagina's. Dat maakt verder niet uit, maar iedereen kan voor zichzelf wel bedenken dat vooropgezette lijntjes een vervolg gaan krijgen, vooral als de seasonfinale zich aandient.
Ik vind het nog steeds aanstellerij maar wil er best rekening mee houden hoor. Geen probleem.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Wat vonden jullie van Alliser Thorne?
Normaal een hekel aan, maar vond hem nu wel behoorlijk tof. Hij leeft nog toch?
bokalarm
-
- 25 messages
- 1850 votes
Wat vonden jullie van Alliser Thorne?
Deed mij denken aan de relatie tussen McNulty en Rawls in The Wire. Die twee konden elkaar niet uitstaan, maar als de situatie erom vroeg, was Rawls wel 'aardig' tegen McNulty. Gisteren zagen we dat ook tussen Jon Snow en Allister Thorne.
Deze scene kwam in mij op toen die twee aan het praten waren:
Verder was zijn speech natuurlijk geweldig. Tonight we fight. And when the sun rises, I promise you, Castle Black will stand!
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
heerlijk zo'n aflevering met focus op een bepaald punt in dit geval The Wall. Pay off na een aantal afleveringen er om heen gedraai met de wildlings.
Volgende week de langste episode tot nu toe en ik hoop maar dat het genoeg is, want er moet een hoop gebeuren!
Ik heb er wel vertrouwen in!
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Deed mij denken aan de relatie tussen McNulty en Rawls in The Wire. Die twee konden elkaar niet uitstaan, maar als de situatie erom vroeg, was Rawls wel 'aardig' tegen McNulty. Gisteren zagen we dat ook tussen Jon Snow en Allister Thorne.
Deze scene kwam in mij op toen die twee aan het praten waren:
(embed)
Verder was zijn speech natuurlijk geweldig. Tonight we fight. And when the sun rises, I promise you, Castle Black will stand!
Helemaal niet gek bedacht, bokalarm...
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
'Slechtste' aflevering van het seizoen. Vrij saai om de ep alleen maar om de Wall te laten draaien. In Blackwater was dat ook zo, maar die ep had nog wat holy shit-momenten. Deze helemaal niet en was uitermate voorspelbaar, tot aan de laatste woorden van Ygritte toe.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik vond het (ondanks de technical mastery van de sweeping camerashots, grote legers en knappe effecten) ook een wat lege aflevering. Er waren leuke momenten en de 50 minuten vlogen voorbij, dus het was zeker niet slecht. Ik was onder de indruk van hoe episch alles eruit zag en inderdaad, zoals hierboven aangegeven, je vergeet soms bijna dat dit TV is in plaats van een dure blockbuster film. Maar het voelde toch wat leeg, ik miste de andere verhaallijnen en geniale dialogen. Eens met AHWA dat de laatste woorden van Ygritte nogal voorspelbaar waren. Ik sta nog in dubio of ik dit de schrijver(s?) aanreken. Overigens had ik er in mijn hoofd twaalf epis van gemaakt en ik had dus deze week pas door dat het er komende week alweer op zit. Arghhh. Weer bijna een heel jaar zonder. Gelukkig weer SOA in september als troost, al zullen de zomermaanden wat karig zijn.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Qua series deze zomer inderdaad weinig te zien, zeker nu ik Hannibal, Bates Motel, Banshee en straks Supernatural en Game of Thrones ook alweer volledig gezien heb. Misschien nog even Vikings checken en het derde seizoen van Hell on Wheels, maar dan is het ook zeker weer gebeurt. Gelukkig ben ik er bijna de hele zomer niet 
Delarss
-
- 50 messages
- 80 votes
Hele toffe aflevering. Hoelang duurt de volgende aflevering dan?
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
66 minuten. Kwartier langer dus.
Jij was ook niet helemaal content met deze epi dus. Ik ben benieuwd man, of je Stannis verwachtingen bevredigd worden in de season finale. Ik ga er totaal onbevangen in en ik heb ook geen flauw idee wat je ermee bedoelt of wat ik zou moeten verwachten. Ik zie dat toch als een voordeel

ik vond 50 minuten ook wat kort overigens, ik zie liever 55-60 minuten. Lijkt klein verschil, maar gevoelsmatig is het toch veel.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Voor deze aflevering was 50 minuten meer dan genoeg, anders hadden we nog langer naar saaiheid kunnen kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jij was ook niet helemaal content met deze epi dus. Ik ben benieuwd man, of je Stannis verwachtingen bevredigd worden in de season finale. Ik ga er totaal onbevangen in en ik heb ook geen flauw idee wat je ermee bedoelt of wat ik zou moeten verwachten. Ik zie dat toch als een voordeel
Toch fijn om te lezen dat die 'spoiler' toch niet zo veel weggeeft. Ik hoop het wel, is wel een essentieel punt voor mij of de voor zover zeer geslaagde transitie naar serie voortgezet wordt. You'll see.
Aflevering viel tegen, vooral door gebrek aan storyline switches en dosering. GoT is heel erg subtiel en zo'n lompe battleepisode vloekt dan nogal, vooral als je dan helemaal geen balans hebt.
Mee eens, kan de toon van een aflevering erg beinvloeden. Als die extra tijd niet voor de battle gebruikt wordt zal ik die additionele minuten ook wel willen. En dit had ook wel wat ingekort mogen worden. Minste aflevering van de hele serie wmb.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Grappig om te lezen dat de meningen over deze episode zo uiteenlopen. En 'leeg'? Dat vind ik een vreemd verwijt bij een aflevering waarin de strijd centraal staat. En toch zien we Jon zich ontpoppen als een lechte leiderfiguur, krijgen we respect voor een eerder gehaat personage in de persoon van Ser Alliser, groeit Sam uit tot volwassen kerel en zien we toch weer iets van de liefde tussen Ygritte en Jon. Dat laatste zonder vals sentiment.
Maar goed, zo'n hele episode bij The Wall, terwijl er in King's Landing heel wat op het spel staat...ik begrijp het zeurderige gevoel wel, hoor.
Over de volgende aflevering zal meer consensus zijn, voorspel ik.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik hoop het wel, is wel een essentieel punt voor mij of de voor zover zeer geslaagde transitie naar serie voortgezet wordt. You'll see.
Ja ik ben benieuwd! Maar ik benijd je nog steeds niet dat je die transitie erbij hebt om te beoordelen. Je kunt niet meer kiezen natuurlijk en aangezien je het weet is het vast leuk (of je maakt het leuk) om dat naast de serie als op zichzelf staand gegeven te beoordelen, but you won't see me reading ahead! Not with this puppy.
Over de volgende aflevering zal meer consensus zijn, voorspel ik.
I hope so! maar dan wel dat iedereen helemaal lyrisch is he? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja ik ben benieuwd! Maar ik benijd je nog steeds niet dat je die transitie erbij hebt om te beoordelen. Je kunt niet meer kiezen natuurlijk en aangezien je het weet is het vast leuk (of je maakt het leuk) om dat naast de serie als op zichzelf staand gegeven te beoordelen, but you won't see me reading ahead! Not with this puppy.
Als ik je zo hoor, komt dat er later wel van. Wel erg benieuwd naar je herziening bevindingen, haal je er toch net wat meer uit. Aan de andere kant lijkt het me zoals jij zijnde ook heerlijk zonder te weten wat er komt de serie te kunnen kijken.