- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Grappig om te lezen dat de meningen over deze episode zo uiteenlopen. En 'leeg'? Dat vind ik een vreemd verwijt bij een aflevering waarin de strijd centraal staat. En toch zien we Jon zich ontpoppen als een lechte leiderfiguur, krijgen we respect voor een eerder gehaat personage in de persoon van Ser Alliser, groeit Sam uit tot volwassen kerel en zien we toch weer iets van de liefde tussen Ygritte en Jon. Dat laatste zonder vals sentiment.
Maar goed, zo'n hele episode bij The Wall, terwijl er in King's Landing heel wat op het spel staat...ik begrijp het zeurderige gevoel wel, hoor.
Over de volgende aflevering zal meer consensus zijn, voorspel ik.
Pas op, de spoilerpolitie is nooit ver weg.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
'Game of Thrones' showrunners promise: Best finale yet | Inside TV | EW.com - insidetv.ew.com
(Geen spoilers)
Comments zou ik niet lezen
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
'Game of Thrones' showrunners promise: Best finale yet | Inside TV | EW.com - insidetv.ew.com
(Geen spoilers)
Comments zou ik niet lezen
Veelbelovend! Ik ben volgens mij vrij maandag, can't wait....
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Wow wat een onvergetelijke aflevering. Ook eens tof dat ze een hele aflevering focussen op The Wall, wat ook een van de meest interessantste locaties is. Je voelt de moedeloosheid van de kraaien dat ze zo aan hun lot worden overgelaten.
Waar ze in het verleden nog wel eens gemakkelijk veldslagen buiten beeld lieten, waarschijnlijk ivm budget, overtreffen ze hier qua grootschaligheid zichzelf. Ik had totaal niet verwacht dat The Wall stand zou houden en was bang dat dit de laatste aflevering van jon Snow zou zijn.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Toch wel vet, gewoon een keer 50 minuten 1 setting. Jon Snow baas, eindelijk. Alles zag er piekfijn uit, al blijven de 1 op 1 / groepsgevechten wat knullig overkomen. Die wall boobytrap met ketting was een fijne toevoeging die ik nog niet kende.
Ik kijk uit naar maandag.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Eindelijk een aantal mensen die wel positief zijn. Nee, ik vind het ook niet de beste aflevering, maar daarentegen wel een essentiële (ook voor behoud van kijkers, aangezien veel spanning voortkomt uit de opbouw naar conflicten. De conflicten zelf in een paar shots tonen zou een grote teleurstelling zijn voor velen) en simpelweg een goed vertoon van actie-spektakel.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
De ebige teleurstelling van deze aflevering was dat het enkel op the Wall afspeelde. Mijns inziens hadden ze deze aflevering ook over meerdere afleveringen kunnen smeren.
Ruben%
-
- 16 messages
- 0 votes
De ebige teleurstelling van deze aflevering was dat het enkel op the Wall afspeelde. Mijns inziens hadden ze deze aflevering ook over meerdere afleveringen kunnen smeren.
Ik vond het eigenlijk wel plezant dat mennu puur de focus op de aanval op The Wall. Ik begon me immers al af te vragen wanneer het er van zou komen. Goed uitgewerkt bovendien, en toch wel een van de beste afleveringen van het seizoen.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Goed uitgewerkt bovendien, en toch wel een van de beste afleveringen van het seizoen.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ruben%
-
- 16 messages
- 0 votes
De vorige aflevering was dan natuurlijk ook geniaal. 
Wat ik ook goed vond aan de laatste, was onder andere de uitdieping van het personage Alliser Thorne, die zich ontpopt tot een goede commandant. Zijn afkeer voor John maakt hem niet uitermate populair, maar het blijft een interessant karakter.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
De vorige aflevering was dan natuurlijk ook geniaal. 
Wat ik ook goed vond aan de laatste, was onder andere de uitdieping van het personage Alliser Thorne, die zich ontpopt tot een goede commandant. Zijn afkeer voor John maakt hem niet uitermate populair, maar het blijft een interessant karakter.
Ik ben zelf ook niet echt heel gek op Jon, althans niet op Harringtonjon. Boekjon ken ik niet. Zijn karakter kreeg idd wat meer diepgang (en dat was goed), maar ik heb nooit gedacht dat hij geen goede commandant was. Wel een klootzak met gebrek aan mensenkennis en people skills die zijn eigen ervaring boven rationele logica plaatst. Maar dat was voor mij niet genoeg om de aflevering in de buurt te laten komen bij de vorige afleveringen. Het was voor mij toch een beetje teveel Helm's Deep zonder cross cutting naar de andere lijnen.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Haha, thanks for sharing Eazy!
Ze hadden wel mooi wat LotR en GoT dingen te pakken 
Ruben%
-
- 16 messages
- 0 votes
Ik ben zelf ook niet echt heel gek op Jon, althans niet op Harringtonjon. Boekjon ken ik niet. Zijn karakter kreeg idd wat meer diepgang (en dat was goed), maar ik heb nooit gedacht dat hij geen goede commandant was. Wel een klootzak met gebrek aan mensenkennis en people skills die zijn eigen ervaring boven rationele logica plaatst. Maar dat was voor mij niet genoeg om de aflevering in de buurt te laten komen bij de vorige afleveringen. Het was voor mij toch een beetje teveel Helm's Deep zonder cross cutting naar de andere lijnen.
Het is zoals je zelf al zegt, de aflevering polariseert blijkbaar behoorlijk. Kijk in ieder geval met veel spanning uit naar volgende week.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
De laatste aflevering gaat zo bruut worden, niet normaal! Ik heb de muziek al gehoord + weet wat er gaat gebeuren...maar het gaat zo goed worden. Ik denk één van de beste finales van heel de series!
Ruben%
-
- 16 messages
- 0 votes
De laatste aflevering gaat zo bruut worden, niet normaal! Ik heb de muziek al gehoord + weet wat er gaat gebeuren...maar het gaat zo goed worden. Ik denk één van de beste finales van heel de series!
Ik weet ook wat er gaat gebeuren. Ergens wel jammer, omdat niets echt meer als een schok komt.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
De makers zelf vonden het de beste season finale tot nog toe, zag ik op (ik denk) Variety. Maar goed dat roep ze misschien wel vaker. Hoe dan ook, ik kan niet wachten!
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Hype Hype! Sowieso de beste seizoensfinale van Thrones tot nu toe. Meestal is de finale de aftermath van aflevering 9 maar daar is nu geen sprake van.
In ieder geval DE aflevering waar ik het meest naar uitkeek van seizoen 4.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Hype Hype! Sowieso de beste seizoensfinale van Thrones tot nu toe. Meestal is de finale de aftermath van aflevering 9 maar daar is nu geen sprake van. In ieder geval DE aflevering waar ik het meest naar uitkeek van seizoen 4.
heb je hem al gezien 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Haha nee, maar het 3e boek eindigde zo ijzersterk dat ik voor seizoen 4 al uitkeek naar het slotstuk van het seizoen. Iedereen om mij heen kijkt de serie maar niemand heeft de boeken gelezen en ik kan het er straks eindelijk met vrienden over gaan hebben.
bokalarm
-
- 25 messages
- 1850 votes
Nog twee dagen, maar ik kan door de hype om mij heen niet meer wachten. Ben benieuwd wat er nou zo geweldig zal zijn
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik heb daarnet de negende aflevering gezien en ik moet zeggen dat ik ietwat teleurgesteld ben. Ik heb een beetje teveel op mijn honger moeten zitten, ik had er meer van verwacht.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
Ik heb het gevoel - zowel op dit topic als in mijn omgeving - dat kijkers op de één of andere manier compleet toeleven naar de afleveringen 9 van elk seizoen. Alsof het nu vaste prik wordt dat elk seizoen maar toewerkt naar één aflevering en aflevering 10 dient als afsluiter/zoethoudertje voor komend seizoen. Dat de serie nu bij het grote publiek is omarmt is goed te merken. Afleveringen zoals e9, maar ook de veel meer ingetogen afleveringen van afgelopen seizoen worden door datzelfde publiek niet voldoende geapprecieerd.
GoT begint in seizoen 1 al sterk en heeft direct een A+ niveau; maar het lijkt alsof ie elk seizoen verplicht is om nog sterker te moeten worden. Maar A+ is geloof ik al het hoogste niveau wat er is.. Voor het grote publiek moet het onderhand een Battle of Minas Tirith worden om de serie als hoogwaardig te kunnen blijven bestempelen.
Als ik dan vraag aan dat soort lui "wat ontbreekt er dan volgens jou t.o.v. eerdere seizoenen?", dan weten ze daar geen antwoord op te geven. "Ja ik weet niet; mag wel wat meer actie". Een compleet ongenuanceerde opmerking van bijv. Illum Sphere daar kan toch niemand iets mee?
Voor de mensen die hun depri hersenscheten maar online zetten of naar mij toe persoonlijk uiten, heb ik voortaan maar één opmerking: "Kijk mooi een andere Tv-serie..". Maar ik heb er een hard hoofd in dat ze dat werkelijk zullen doen..
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik denk dat men meer is met mijn opmerking dan de onzin die jij hier net plaatste.
En ik vind het anders heel normaal wat mensen zeggen over aflevering negen. In de boeken was de strijd zo intenser dan wat ik op het scherm zag.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Denk dat mensen echt moeten gaan beseffen dat ze naar een tv show aan het kijken zijn. Limiet van veldslagen zal altijg gevoeld worden. Er is niets groters te vinden op tv kwa veldslagen, jammer om dan te lezen dat sommige mensen dat blijkbaar niet beseffen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Ik denk dat men meer is met mijn opmerking dan de onzin die jij hier net plaatste.
En ik vind het anders heel normaal wat mensen zeggen over aflevering negen. In de boeken was de strijd zo intenser dan wat ik op het scherm zag.
Gaan we weer boeken vergelijken met tv-series? Zucht... Ander medium, andere ervaring, andere mogelijkheden.