• 178.213 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.375.042 votes
Profile

Game of Thrones

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Volgens mij zijn een hoop boek-lezers boos over de finale...

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Vond het als niet boek lezer anders ook niet heel erg sterk. Te veel out of the blue gebeurtenissen en wel erg veel twists in één aflevering gepropt. Overall een niet heel erg sterk seizoen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Curly1985 wrote:

Volgens mij zijn een hoop boek-lezers boos over de finale...

Zijn er dingen veranderd, weggelaten of simpelweg nog niet getoond? Zonder te spoileren please

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Zowel punt 1, 2 en 3.

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Voor mij was de laatste aflevering ook een lichte tegenvaller. Misschien omdat anderen, waaronder de makers, de verwachtingen zo hoog gespannen hadden.

Het blijft voor mij wel een mooie serie waarbij ik ook weer uitkijk naar het volgende seizoen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

De hoge verwachtingen hebben bij mij ook geleid tot enige teleurstelling. Dat terwijl het eigenlijk best een aardige episode was. We gaan een aantal briljante karakters en acteurs missen, maar het moest er ooit van komen, I guess.

Ataloona

• 734 messages
  • 4261 votes

Ik heb mijn gal al gespuuwd voor de boeklezers in het andere topic, maar ik denk dat ik de aflevering als niet-boeklezer ook behoorlijk matig had gevonden. Het voelde allemaal behoorlijk random en toevallig aan. Dialogen waren allesbehalve indrukwekkend, matige pacing, veranderingen waardoor wat kleine plotjes uit de boeken komen te vervallen - zo lijkt het en enzovoort. Nee, ik ben niet tevreden. Wat een k*t eind voor zo een gaaf seizoen.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Er zaten een aantal van mijn meest favoriete momenten uit de boeken in dit slot; waar ik al het hele seizoen naar uitkeek... maar door het plotselinge gehaast en (zeker voor de niet-lezers) inderdaad wat wendingen die nogal random over kunnen komen, kan ik me wel enigszins vinden in de kritieken. Toch vond ik het persoonlijk wel puur genieten. Vooral Brienne blijft erg cool. De verhaallijn van Bran was op het punt waar het in deze episode beland niet zo indrukwekkend als ik het mezelf had voorgesteld, maar de special effects in deze sequentie behoren denk ik toch tot de beste uit de serie tot nu toe.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

beavis wrote:

. Vooral Brienne blijft erg cool. De verhaallijn van Bran was op het punt waar het in deze episode beland niet zo indrukwekkend als ik het mezelf had voorgesteld,

Zonder de aflevering gezien te hebben(ik wacht netjes op de Full HD HBO uitzending met NL subs ) moet ik toch zeggen dat dit op voorhand al nietszeggende verhaallijnen zijn.

De screentime van Bran is sowieso al heel erg beperkt, dus dat doet me echt he-le-maal niets dit seizoen en dat van Brienne houdt ook niet echt over de laatste paar afleveringen. Ik heb het idee dat de makers iets te veel verhaallijnen hebben.

De balans is een beetje zoek dit seizoen betreft de vele personages. Nu zie je maar weer dat alles te gehaast moet in de laatste ep, terwijl ze in ep 9 enkel 1 verhaallijn hebben gebruikt. Snap sowieso dan niet waarom ze dit niet gewoon over 12 eps verspreiden. Dan lijkt de balans me ook stukken beter.

Het enige dat echt heel goed heeft gewerkt voor mij zijn de perikelen op King's Landing, de rest bungelt er maar een beetje met moeite achteraan

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Beetje underwhelming voor de boeklezers.

Aan de andere kant. Rory Mccann (The Hound) was echt geweldig.

Vond dat het eerste stuk met Jon Snow nog beter gepast had aan het einde van vorige ep. (en helaas geen "Stannis! Stannis! Stannis!"

Deanerys gedeelte vond ik dan weer echt goed overgezet ondanks dat ik geen fan ben van haar verhaallijn.

LSH zal me echt aan m'n reet roesten, blij dat die er niet in zat.

Dat ze Tysha eruit hebben gelaten vind ik niet zo erg al mis je dan wel een mooie dialoog tussen Jaime en Tyrion maar dat Tyrion's moord verandert is in zelfverdediging is echt laf.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Als niet boek lezer vond ik het een waardige afsluiter maar niet (wat de makers beloofden) de beste season finale van allemaal. Sowieso was het ook niet de beste aflevering van dit seizoen, maar in tegenstelling tot Roel-vond ik dit seizoen ijzersterk, daarom kan ik me wel voorstellen dat boeklezers (maar ook niet-boeklezers) ietwat teleurgesteld zouden zijn, afhankelijk van de verwachtingen. Ik wasin elk geval niet teleurgesteld, maar ook niet blown away.
ga wel een paar karakters missen die er deze aflevering aan gingen, maar dat is eigenlijk nauwelijks meer een spoiler.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Boeklezers zijn teleurgesteld, ook al was dit een prima aflevering met gedenkwaardige momenten. Alleen weten de boeklezers dat er MEER in had gezeten. Een rating van 10.0 of 9.9 op imdb had er echt in gezeten. Nu staat de teller op 9.8 en de verwachting is dat die nog zal dalen. En terecht in mijn ogen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Redelijke finale. Goed acteerwerk van Dinklage, Dance en Williams, en ik ben benieuwd hoe het verhaal verdergaat. Denk wel dat tien afleveringen wat te kort is. GoT heeft een hoop verhaallijnen lopen en volgens mij - maar ik heb de boeken niet gelezen - gaat het allemaal wel erg snel, waardoor je wat spanningsopbouw mist. Geef ze 13 afleveringen en dat zou al een stuk schelen.

bokalarm

• 25 messages
  • 1850 votes

Nadat alle boeklezers en de makers zo enthousiast waren over deze aflevering, had ik toch veel meer verwacht. Geen slechte episode, maar door de hype ben ik het toch minder gaan vinden.

En nu is het tijd om aan de boeken te beginnen.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Die ratings op IMDb zijn sowieso nogal aan "ratinginflatie" onderhevig jay73 . Overigens is het zeker geen slecht seizoen John Milton, maar de afwikkeling(en) vind ik vrij matig in vergelijking tot eerdere seizoenen. Iets wat toch erg belangrijk is om een seizoen te laten slagen. Bovendien begint de shock value van het doodgaan van meerdere belangrijke personages wel af te nemen. Er is bij mij ondertussen een bepaald verwachtingspatroon ontstaan waarbij de dood van wie dan ook me eigenlijk niet veel meer doet. Wordt haast een herhaling van zetten die de beoogde uitwerking beginnen te missen en hierdoor minder aan het verhaal toevoegen.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Vooral het doodgaan van personages die in de boeken (nog) niet doodgegaan zijn is erg jammer en het word op die manier een beetje overkill, en het raakt mij dan ook minder, Ned Stark was echt shocking, kan ik me herinneren, maar Tywin's dood deed toch weinig voor mij, ik had denk ik te hoge verwachtingen denk ik, door al die hype van de makers, maar de stukken met Daenerys en Stannis waren wel mooi, en ook de scene met Bran was leuk, eindelijk de Children of the Forest, maar weer jammer van Jojen's dood.. , overall een sterk seizoen, maar deze laatste aflevering had toch meer ingezeten denk ik

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Ik vind het vooral jammer dat er deze aflevering zowat meer is gebeurd dan de voorbije 9 afleveringen samen, maakt het allemaal idd wel een beetje random.

Ik ben ondertussen toch wel 100% Team Stannis geworden, geweldig personage en geweldige acteur. Dany heeft bij mij wat afgedaan, allesbehalve fan van haar ontwikkeling

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Matige afsluiter zeg! Na de gruwelijke moorden op Ned, Joffrey, Oberyn en de Red Wedding deed de moord op Tywin me niks, ook al was het een tof character.

Scene tussen Dany en de draken was erg mooi, al mag er langzamerhand wel weer iets meer vaart in die verhaallijn komen.

Stannis is cool, maar helaas weinig screentime. Jammer van The Hound, ik had hem liever het gevecht zien winnen.

De makers hebben imo de hype veel te groot gemaakt voor deze afsluiter.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

ik houd zelf de Internet discussies niet zo bij, dus die laatste zin doet me afvragen: zorgen de makers werkelijk zelf voor hype via de verschillende media kanalen?!? en als dat zo is, hoe uniek is dat dan? Dit is toch eigenlijk wel voor het eerst dat ik van zoiets hoor...dacht dat ze juist altijd zo min mogelijk wilde laten weten om spoilers van hun werk te voorkomen... (wel wéér een goede reden om ver weg te blijven van allerlei Internet/fanboy/hype/geneuzel )

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Zo te lezen hebben velen zich stierlijk verveeld tijdens de laatste aflevering. Kom op! Het is een serie. Betere en mindere afleveringen wisselen elkaar af. Ik vond de laatste twee afleveringen juist erg goed. De vorige aflevering een veldslag van een uur en heb me geen moment verveelt. Welke film doet ze dat na? Sterke scenes met Arya en de Hound en Tywin op de pot. Prima hoor!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

beavis wrote:

ik houd zelf de Internet discussies niet zo bij, dus die laatste zin doet me afvragen: zorgen de makers werkelijk zelf voor hype via de verschillende media kanalen?!?

Ik heb het ergens anders gelezen, maar hier staat het bijvoorbeeld ook: Game of Thrones schrijvers beloven beste finale ooit | Nieuwsartikel van Game of Thrones | Serie | MijnSerie

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik ben het niet eens met het negatieve commentaar. Dit was een prima finale. Misschien toch wel een beetje overhyped. Dat er een stuk of 5 belangrijke personages doodgaan betekent natuurlijk nog niet meteen dat je een goede finale hebt. Verder begin ik het gezeur over de veranderingen van het boek ook zat te worden. De veranderingen pasten in de show heel goed. Dat de boeken beter zijn geef ik toe, maar de serie blijft geweldig en stelt zelden teleur. Het enige minpunt van de hele aflevering was voor mij het enorme gehaaste Tyrion-Jaime-Shae-Tywin gedeelte.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

dat klinkt wel als een hype-ige belofte inderdaad

geen slimme zet dan, dat vraagt bijna om een backlash

maar er gebeurt opzich wel véél in deze finale... more is more?

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Dragonslayer wrote:
Het enige minpunt van de hele aflevering was voor mij het enorme gehaaste Tyrion-Jaime-Shae-Tywin gedeelte.

true, maar alles was gehaast, voor mij persoonlijk hadden ze voor waar Bran nu is in het verhaal een hele episode mogen reserveren; even een flink stuk pure Fantasy tussendoor!

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Naomi Watts? Wat vond jij?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik ben net klaar met kijken, het was vooral heel onwennig. Ik was zeer te spreken over seizoen 4 tot nu toe maar dit was niet best.
Ik wil niet teveel gaan zeiken want zonder hoge verwachtingen lijkt het me een prima aflevering.

Mijn numero 1 teleurstelling staat uitgebreid in het andere topic. Mijn numero 2 teleurstelling is het belachelijke tempo van de Tywin en Tyrion scene. TV-serie en boeken verschillen nou eenmaal en daar doe ik niet vaak moeilijk over. Maar deze scene was gerusht en had televisie van de bovenste plank kunnen zijn, maar dat was het niet. Te gehaast, pffff....

Daar tegenover staan wel scenes die prima werken maar niet in de boeken voorkomen. Brienne en The hound was fantastisch en misschien wel het beste gevecht ooit in thrones, maar dat mag geen tijd opsnoepen van zo een diepe, inktzwarte scene.
Dit kwam uit Tyrion's tenen, had enige opbouw nodig met Jaime en een lager tempo. Waar ASOIAF de diepte in duikt blijft GoT erg oppervlakkig.
Hopelijk maken ze mijn numero 1 teleurstelling volgend jaar goed, ik ben een begripvolle serie kijker. Ik heb het verdient.

Visueel was het wel weer een feestje, dat moet even apart benoemd worden!

Ruben%

• 16 messages
  • 0 votes

De vorige aflevering was sterker dan dit slotstuk, terwijl het (gezien de gebeurtenissen) eigenlijk andersom had kunnen zijn. Het was nu allemaal net even te fragmentarisch, en de scene van Tyrion/Tywin verdiende echt wel een iets uitgebreidere opbouw. Dat gedoe met Bran heb ik nooit interessant gevonden, had desnoods daar maar een paar minuten vanaf gesnoept.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Oeh, dat viel niet mee, terwijl de finale toch wel heel goed begon.

Maar waar ik had verwacht dat dit seizoen het hoge niveau nog wel op zou pakken werd het niveau alleen maar minder. Jammer.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Kan niet wachten tot seizoen 5.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klote WK, het duurde wat langer .

Mixed bag wmb maar de negativiteit overheerst zwaar. Waar is het sterke en ontroerende dialoog tussen Jaime en Tyrion, geen Lady (boekenlezers snappen 'm wel), Tyrion/Tywin veel te gerushed en dus minder effectief, backstory met Tysha wordt dus gewoon genegeerd (en nou net het element die de tragedie van Tyrion zo door de ziel laat snijden).

Het is niet allemaal slecht. Arya en the Hound (al heb ik gemengde gevoelens over de random battle met Brienne ) en was ook wel blij met de presence van Stannis, kwam nu veel minder over dan een villain-y sadist. Bezat nu wel de kwaliteiten wat van hem a true king maakt. Bran's storyline die eindelijk interessant is en niet meer sleept. Hoogtepunt was uiteraard Dany die hoort van Drogon's daad en dus genoodzaakt is om Viserion en Rhaegal vast te ketenen in The Great Pyramid. Ik ben als Targaryen loyalist dat ze er mbt Dany behoorlijk spot on zijn.

Maar een mixed bag dus, en op essentiële punten gaan ze toch de mist in en dat doet eigenlijk best veel pijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.