- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Man hé, zelfs een zegevierende Oberyn wordt ons niet gegund.
Geen spoortje van catharsis in deze serie.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Een klein wtf-je mag er wel af. Wat een aflevering, too much to handle.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
Gisteren nog vertelden twee vrienden van me dat ze wel wat meer actie zouden willen in dit seizoen. Ze vonden het nu wat te slap en verweten mij dat bijna - immers ben ik gek op de serie, dus dan kijken ze mij met een schuin oog aan: "doe er iets aan!". Hoewel ik het niet eens ben met hun standpunt en ook geen probleem zou hebben wanneer ik onderdeel van de serie zou zijn in wat voor manier dan ook; na deze aflevering mogen ze niet zeggen dat hun verzoek niet is ingewilligd. Jawel, bloed, tieten, geweld, legers en een flinke verrassing op het einde.. Deze aflevering maakte de wachttijd van twee weken helemaal goed!
En als eerder genoemde personen hierna nog steeds klagen, dan verbied ik ze om GoT nog te kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Reacties hier beloven veel goeds, ook al wordt er inhoudelijk geen woordje gerept. Wel blij dat de execution wat betreft dit segment uit het boek erg goed overgebracht wordt. Wel benieuwd wat de aSoIaF fans hier op MM te melden hebben
.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Mijn god, wat een aflevering. Iets met superlatieven die tekort schieten. Zit nog een beetje te shaken na die laatste scene, wat hebben ze dat goed vertaald vanuit het boek zeg. Nog gruwelijker. ''You raped her, you murdered her and you killed her children.'' Dat was natuurlijk niet de hele aflevering, maar het is onmogelijk om daar niet over te praten, wat een scene.
Terwijl deze episode ook de verbanning van Jorah bevat, Ramsay Snow die nu Ramsay Bolton is geworden en Sansa die ''het spelletje'' leert spelen. En natuurlijk de zwarte humor met wederom Arya en Sandor die arriveren in The Eyrie en Arya die het nieuws over Lysa hoort, het niet meer heeft en het schaterend uitlacht. Of Tyrion en Jaime, minuten voor het spectakel over hun zwakbegaafde neefje.
Geweldige pace en een fantastische episode. Dit seizoen was (als fan van de laatste boeken( allang mijn favoriet, maar na deze episode met voorsprong mijn favoriet. Wel als opmerking dat de storyline op The Wall wel enorm wordt gerekt, gebeurt al afleveringen lang weinig dat niet of-screen had kunnen gebeuren. Die mogen weleens in de laatste twee afleveringen van het seizoen het tempo opschroeven.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dit dus
. Goh, wat duurt de dag nog lang nu.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Btw. Nog even een kort filmpje van Arya's lach in episode 8 van seizoen 4
These is how Arya Stark laugh (Game of Throne Season 04 Episodes 08) - YouTube
En nog de volledige scene: spoiler http://www.youtube.com/watch?v=z_cVA-l3S1M
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Ik vond dat lachje erg geforceerd en nep overkomen, maarrrrr ik zal verder niet klagen 
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Naja, deze comment legt wel goed uit wat ik erover denk: ''Arya arrived just in time to see Ned Stark beheaded. Arya arrived just in time to see Robb and her mother Catelyn murdered. And now Arya has arrived just days after her aunt Lysa died. At this point she has to think the gods are playing a joke on her.''
bokalarm
-
- 25 messages
- 1850 votes
Geweldige aflevering alweer. De dood van Oberyn zit mij wel erg dwars, maar dat maakt deze serie toch wel geweldig, want alles kan hier gebeuren.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ja ik was ook totaal in shock eigenlijk. Ken de boeken niet, dus ook echt geen idee dat Oberyn het loodje zou leggen. Had zelfs verwacht dat The Mountain zou opbiechten en Oberyn de speer richting Tywin zou gooien. Of het nou aan de overtuigende schreeuw van Oberyn lag weet ik niet, maar ik vond dit wel de meest akelige vingers-in-de-ogen-scene die ik ooit zag...
Voor de rest jammer dat Jorah een spion is. Best een held, maar Daenerys bedrieg je niet! En ook weer die sicke Ramsay die even iemand skinned... _0_
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Dat Jorah een spion (maar bekeerd) was wisten we al vanaf seizoen 1.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Man hé, zelfs een zegevierende Oberyn wordt ons niet gegund.
Geen spoortje van catharsis in deze serie. Zelfs in de tragedie zal de held uiteindelijk altijd vallen. Catharsis heeft niets te maken met het overwinnen van het moreel goede.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Denk dat maar heel weinig mensen zich dat zullen herinneren.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me sterk, dat van die royal pardon in ruil voor het verraden van Dany kwam heel nadrukkelijk naar voren in seizoen 1. Net als zijn change of heart.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Ik hou ermee op om in personages te investeren in deze serie hoor. Weer een geweldig personage dat op de meest gruwelijke manier het loodje legt. Ja deze vingers-in-de-ogen-scene was inderdaad vrij vervelend, erger dan die in Deadwood. Maar goed, Oberyn verdiende het ook wel een beetje natuurlijk. Hoogmoed komt voor de val.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Of ik één van de weinige ben weet ik niet, maar of ik ben het vergeten of ik heb het gemist dat Jorah een spion is. Dat Dany een paar keer is aangevallen weet ik nog wel, met dat vergiftigen bijvoorbeeld, maar dat Jorah daar achter zat is me ontgaan ben ik bang. Oh well...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat niet, maar vind het wel onaangenaam opvallend dat dit langs kijkers heen gaat eerlijk gezegd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voor de rest jammer dat Jorah een spion is. Best een held, maar Daenerys bedrieg je niet!
Nou ja, compleet plausibel hoor, ook vooral in de fase waar hun band op dat moment zat. Afzien van het royale pardon is één van de grootste opofferingen denkbaar als je je verplaatst in Jorah.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Ik heb niet de boeken gelezen. Dus mijn vraag is: "Is Mountain nu ook dood?" Gaat de kobold de straf krijgen als het duel een draw is?
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Het is in ieder geval geen draw, en voor de rest zal je maar moeten wachten. 
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Of ik één van de weinige ben weet ik niet, maar of ik ben het vergeten of ik heb het gemist dat Jorah een spion is. Dat Dany een paar keer is aangevallen weet ik nog wel, met dat vergiftigen bijvoorbeeld, maar dat Jorah daar achter zat is me ontgaan ben ik bang. Oh well...
In de boeken is het sowieso duidelijk, maar in serie 1 werd ook al een hint gegeven. Je ziet dan dat Jorah een brief ontvangt op de markt, vlak voordat de poging tot vergiftiging plaatsvindt. Omdat Jorah middels die brief geinstrueerd werd, wist ie van die vergiftigingspoging. Door Daenerys te redden besloot hij op dat moment indirect haar trouw te worden en het spioneren voor Varys te staken.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Wat een zieke eindscene zeg..... geen woorden voor
het verraden van Daenerys kwam ook hard aan, al wist ik er allng van door de boeken
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Geen schande hoor, wordt misschien twee keer in de hele serie aandacht aan besteed tot vandaag. Zeker als je niet alles nog een keer achter elkaar kijkt kan je zoiets snel missen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Briljante aflevering. Wat is de transitie naar TV toch geniaal, op meerdere vlakken. De The Wall storyline blijft een beetje een zorgenkindje. Hit or miss. Het is geen straf het te aanschouwen maar een highlight is het ook niet voor mij persoonlijk.
Grey Worm en Missandei! Heerlijke scene, en dat bijvoeglijk naamwoord kan letterlijk opgevat worden. Ik had helemaal niet verwacht dat Emmanuel naakt zou gaan, was zeer aangenaam verrast. Wat een vrouw is het toch en wat een lichaam
. De sexposition in GoT blijft toch ook wel erg sterk. Daarnaast vind ik de scene ook erg fijn.
In tegenstelling tot anderen is de meest pijnlijke scene voor mij toch de scene tussen Jorah en Dany. Echt enorm sterk geacteerd door Clarke en Glen, en mijn hart ging als een gek tekeer. Qua executie ook echt perfect. Erg understated door fans maar vind dit toch wel één van de meest mooie connecties in de reeks, Jorah en zijn onvoorwaardelijke loyaliteit en liefde voor Dany. Briljant.
Weer een heerlijke scene tussen Tyrion en Jaime (het seizoen zit er vol van en more to follow), Arya en the Hound was ook tof voor dit korte gedeelte maar weet nog niet wat ik van haar lach moet vinden. De 'lach' zelf zegt veel over de psychische druk op haar personage maar vond het alleen niet zo sterk geacteerd van Williams. Littlefinger en Sansa was ook genieten!
Dan natuurlijk de gebeurtenis waar er naar toe gewerkt werd. Gregor vs Oberyn en wat een uitwerking is dit zeg. Pedro Pascal ook erg geniaal, zijn 'air', zijn techniek en zijn gebrek aan focus omdat zijn emoties de overhand krijgen. Briljant, ook lekker gory, echt top notch. Ze hebben zich weer eens overtroffen en hoe perfect is The Red Viper storyline geweest Daarom is dit mijn favoriete serie, daarom sla ik dit hoger aan dan o.a. Six Feet Under en The Wire.
Nu vooral erg benieuwd of ze ook zo spot on gaan zijn met Stannis de volgende aflevering. Alsjeblieft. Essentieel.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Niet alles was even sterk, maar de slotscène was natuurlijk geweldig... Nou ja, vies... heel vies. 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Briljante aflevering. Vooral het stuk dat Jaime en Tyrion over hun neef praten. Erg goed gedaan.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
NEEEEEEEEEEE
neeeeeeeeeeeeeeeeee
Nooooooooooo.... They did it again. Oh zo geniaal, maar wat ben ik ook weer even van slag....
Typisch GoT dit....