• 178.263 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.972 votes
Profile

Game of Thrones

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Ja van dat clubje hebben we ook al een tijdje niks vernomen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Curly1985 wrote:

Mehh, ik stoor me gewoon aan jouw kritiekloze houding ten opzichte van de serie

Dan raad ik je aan op te houden met selectief te lezen. Vooral mbt Stannis ben ik tot op heden niet zo tevreden (understatement of the year) en wat casting mishaps. Al ben ik voor de rest behoorlijk tevreden ja.

en het feit dat je elk puntje van kritiek op GoT hier ook nog eens fel verdedigd.

Als ik het er niet mee eens ben wel, klinkt best logisch toch? Van mij mag een discussie best snedig gevoerd worden, daar is het een discussie voor. Je hoeft je niet aangevallen te voelen.

Ik dacht dat boeklezers kritisch waren maar jij bent de uitzondering op de regel.

Klopt. Ik ben één van die lezers die beiden tot op een bepaalde hoogte los van elkaar kan zien en creativiteit voor showrunners streng aanmoedig.

Of ik het nu vanuit Cersei's persectief bekijk of vanuit mijn eigen, ik vind het dom en onrealistisch hoe ze reageert.

Jij vindt het onrealistisch hoe ze reageert op het nieuws dat er draken bestaan? Oh boy..

Dat mag je vinden, maar waarom zou ik dat niet dom mogen vinden dan?

Het is big news, draken leven weer sinds honderden jaren, holy fuck!

Ik denk dat je er toch te makkelijk over denkt hoe lastig het is te geloven is in het bestaan van iets wat uitgestorven is. Vooral als het gaat om 150 jaar. Ik geloof ook niet dat Cersei geloofd in de draken en ook niet in de dreiging dat een tienermeisje heeft. De Lannisters voelen zich ook onaantastbaar dus ook op dat gebied past het prima bij haar denkwijze.

Als iemand vandaag tegen mij zou zeggen dat er 3 T-rexen geboren zouden zijn in Rusland dan is mijn reactie waarschijnlijk niet: Maar het zijn nog maar baby-rexjes toch?

Maar ik mag hopen dat je dat nieuws ook in het onzin hoekje gooit, want anders mag je volgens de publiekelijke opinie gewoon in een strak jasje zonder veters in een isoleercelletje gedeponeerd worden hoor.

Al snap ik je opmerking verder wel hoor. Zowel qua je standpunt als je reacties op mij, al hang je er imho wel te veel gewicht aan. Het is echt niet zo dat ik jullie mening wil diskwalificeren maar in mijn optiek wel onjuist. Al wil ik mijn mening niet af doen als feitelijk juist hoor, gewoon discussieerbaar.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Selectief lezen ben ik zeker niet schuldig aan. Het zijn denk ik meer de dingen waar ik je nooit over hoor en hoe je altijd vele malen positiever bent als iedereen. Ook ik kan de boeken en serie los zien van elkaar en begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat jij dat ook kan. Anders waren dit hele andere discussies geworden waar ik waarschijnlijk nog niet de moeite voor had genomen.

We verschillen van mening op een essentieel punt: Ik geloof wel dat Cersei geloofd in de draken, het is nog een ver van haar bed show maar ze geloofd het. Geloofd ze anders ook niet in de 8000 unsullied en 2000 second sons? Gelooft ze Varys niet?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat is de meerwaarde van een discussie, inzage krijgen in de details van een standpunt. Vrij helder. Wat betreft het leger van Dany denk ik dat Cersei dat nogal onderschat en hun kingdom, house en alliances nogal overschat.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Naomi Watts wrote:

Nou nee, maar ze handelt instinctief en vanuit haar gevoel.

Ik vind het anders behoorlijk dom om het niet vanuit haar perspectief te bekijken. Als kijker heb je makkelijk praten als je zelf ziet wat voor progressie Dany boekt. Die luxe heeft Cersei niet.

de feiten werden toch genoemd? Een leger van 10.000 man, Barristan, Jorah Mormont, etc.

Maar goed, het zal (denk ik en hoop ik) haar ondergang worden

en ik vind Stannis wel goed acteren op zich, niks mis mee, ik weet alleen niet of hij 100% overeenkomt met het boek

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Akkoord maar de Lannisters hadden natuurlijk al 60.000 man (minus de mannen die ze kwijt geraakt zijn tegen de Starks) en de Tyrell's over de 100.000 (minus wat ze kwijtgeraakt zijn aan overlopers bij Renly's dood). Dat ze zich nog niet zo druk maakt snap ik wel. Al heb je wel gelijk dat ze een inschattingsfout maakt.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Curly1985 wrote:

Als iemand vandaag tegen mij zou zeggen dat er 3 T-rexen geboren zouden zijn in Rusland dan is mijn reactie waarschijnlijk niet: Maar het zijn nog maar baby-rexjes toch?

Goed argument, dat versterkt het punt van NW alleen maar

Mijn reactie zou dan zijn: onmogelijk.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Respekked wrote:
Ja topper deze. Afgezien van de rare scène met zuslief greyjoy,

Ja! die heb ik zelf teruggespoeld, denkend dat ik iets gemist had. Ramsay draait de sleutel om om de honden los te laten *cut* zuslief en ploeg staan bij water met blaffende honden op achtergrond.

Waanzin.

maar verder een heerlijk epi.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Pitakaas wrote:

(quote)

Goed argument, dat versterkt het punt van NW alleen maar

Mijn reactie zou dan zijn: onmogelijk.

Och ja, dan komen we weer op het punt of Cersei het wel of niet geloofd.

Olórin

• 43 messages
  • 232 votes

Naar mijn idee geloofd ze het ook wel, maar ze zijn toch nog klein, dus lekker belangrijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton wrote:
(quote)

Ja! die heb ik zelf teruggespoeld, denkend dat ik iets gemist had. Ramsay draait de sleutel om om de honden los te laten *cut* zuslief en ploeg staan bij water met blaffende honden op achtergrond.

Waanzin.

maar verder een heerlijk epi.

Mee eens. Al betwijfel ik wel of dit een slechte jump cut is, puur omdat de editing in GoT toch wel spot on Verwacht dat er nog wat gedaan wordt met deze gap en dat er later naar voren komt wat er in dit gat gebeurd/gezegd is. Is het wel een mislukte jump cut mogen er ontslagen gaan vallen wmb.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Ik vond dat ook een nogal grote sprong. Daar had nog best een minuutje of twee aan actie tussen gekund.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Was het minste van de aflevering ja. Maar Reek en Ramsey zijn wel erg goed met elkaar. Hou mijn hart vast toen die in bad moest. spanning was erg voelbaar

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Curly1985 wrote:
Ik vond de Tommen Maergery scene ook heel erg tof. Wat een lucky bastard!

Bij mij komt altijd de vraag naar boven hoe zo'n onaantrekkelijk persoon er toch zo woest geil uit kan zien.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Die scene van Theon en z'n zus was toch gewoon om aan te tonen dat Theon full-Stockholm is gegaan en nu echt Reek is?

(Willie) wrote:

(quote)

Bij mij komt altijd de vraag naar boven hoe zo'n onaantrekkelijk persoon er toch zo woest geil uit kan zien.

Blijkbaar is ze niet onaantrekkelijk?

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Zou haar ook niet onaantrekkelijk noemen. Ze heeft alleen een vrij apart uiterlijk, niet zozeer de standaard gewaardeerde kenmerken.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Hebben jullie haar al in The Counselor gezien? Daar spat ze pas van het scherm af.

Verder een bagger-film naar mijn mening...

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Als je op een forum als Westeros komt is Natalie Dormer toch zeer ... ehm... geliefd bij de fans om zo te zeggen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geil ding die Dormer ja.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

W.M.J.M wrote:

Was het minste van de aflevering ja. Maar Reek en Ramsey zijn wel erg goed met elkaar. Hou mijn hart vast toen die in bad moest. spanning was erg voelbaar

Vond de rest van de actie op zich wel aardig, alhoewel wel een beetje vluchtig aangezien dat zich al opbouwde sinds seizoen 3. De cut van de hondenhokken naar het water, wat overigens geen jump cut is, vond ik alleen erg jammer.

Thorongil

• 1621 messages
  • 691 votes

Na bijna 2 jaar nog eens herbegonnen met Game Of Thrones (was vorige keer gestopt nadat seizoen 2 gedaan was in de US). Vandaag al direct de eerste 5 afleveringen van seizoen 1 herzien. Erg vermakelijk allemaal.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Glacius wrote:

wat overigens geen jump cut is

Excuus zie het nu ook, bedoel een ellipsis natuurlijk.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Alternate ending

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Pitakaas wrote:

Blijkbaar is ze niet onaantrekkelijk?

Ik vind haar niet mooi, zeker niet afstotelijk, maar niet mooi.

Andersom bestaat het ook, January Jones is een prachtvrouw, maar ik snap heel goed waarom Draper hem ergens anders in stopt. Misschien is dat ook wel gewoon goed acteren

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.