- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Leukste episode van het seizoen.
Wel heel erg vreemd dat ze, in mijn ogen, de belangrijkste onthulling van de complete serie zo geruisloos brachtte. Mijn oren stonden iig even te klapperen tijdens dat gesprek tussen Littlefinger en Lysa.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Wauw, wat een top aflevering. Zeker na vorige week toen het laatste deel verbaasde (niet slecht verbaasde overigens). Ben heel blij met de afwerking van het Craster's Keep stukje. Ze doen er eer aan om Jon en Bran niet te laten ontmoeten, gelukkig maar. Jon krijgt een heupwond. En Ghost is nu ook weer terug.
Eigenlijk vond ik alles sterk in de aflevering, alles interessant. Sansa in the Vale heel erg goed, dan Brienne/Podrick en Arya/Sandor zeer fijn om naar te kijken (iets luchtiger) en Margaery/Cersei/Tywin/Oberyn erg tof op politiek en intrige gebied, zeker met de trial op het oog.
Nou ja, eigenlijk zeg ik volgens mij vrij weinig nieuws t.o.v. van mijn voorgangers hier in het topic.
En dan natuurlijk Dany inderdaad, Naomi Watts. Genieten! Wat had ze trouwens een prachtige jurk aan. En Daario had hier wel een klein beetje swag, dus dat vond ik leuk om te zien.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Leukste episode van het seizoen.
Wel heel erg vreemd dat ze, in mijn ogen, de belangrijkste onthulling van de complete serie zo geruisloos brachtte. Mijn oren stonden iig even te klapperen tijdens dat gesprek tussen Littlefinger en Lysa.
Ik denk dat ze dat nog enigszins verborgen willen houden, to keep the audience guessing.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mee eens anne. Ik vond Huisman hier toch wel een beetej de arrogantie en onverschilligheid hebben die je van Daario verwacht. Dany idd gekleed in een betoverende robe, she dresses the part, a real Queen.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Ik denk dat ze dat nog enigszins verborgen willen houden, to keep the audience guessing.
Wat bedoel je?
Ze kunnen nu toch niet meer verbergen wie er achter de moord van Jon zit?
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Vriendin en ik vonden deze epi vrij tam. Ik werd er niet heel warm van.
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
De trailer voor episode 6 ziet er veelbelovend uit. The trial, ofwel 'farce', zoals Jaime het noemt, begint eindelijk.
En Ramsay natuurlijk! "This is turning into a lovely evening."
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Hoor hem praten, hij acteert niet eens. Deze man is gewoon Tywin Lannister.
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
Wat een aflevering! Misschien wel de beste episode tot nu toe. Wat een rol speelt die Tyrion; extraordinair.
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
Tyrion just f*cking killed it! Sorry, ik ben nog overenthousiast.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
"you'll father kids with the name Lannister".
Tywin weet het jongens En ook een dikke burn. Jaimie krijgt ze echt van iedereen haha.
P.s geen enkele Stark in deze aflevering
van duijn
-
- 935 messages
- 845 votes
De laatste scene kreeg me gewoon op de banken, misschien wel een van de beste acteerstukjes die ik ooit heb gezien.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Fantastische ep 6! GoT op zijn best. Van Stannis tot Tyrion zitten genieten. Halfmen Halfmen Halfmen ! 
De pacing verdient weer een enorm compliment. Veel lange scenes (Tyrion's trial volgens mij 15 min. +)
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Wat een performance weer van Peter Dinklage! Beste episode van dit seizoen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dinklage steelt de show dat is duidelijk. Dinklage is een geweldig acteur maar toch nog erg indrukwekkend. Erg sterk geacteerd. En dit is nog lang niet alles, de gifbeker moet helemaal leeg. Fijne dynamics ook tussen NCW en Dinklage, dat beloofd veel goeds. Al gaat mijn voorkeur uit naar de scene van Dany waar ze Hizdahr zo Loraq ontmoet. Fry vind ik ook behoorlijk sterk als Hizdahr. Geweldig hoe lang de scenes zijn dit seizoen, hele lekkere dosering. Councel meeting (there you go rep_robert)ook erg sterk, toch blijft het heerlijk om ze in Westeros te horen praten over de vooruitgang van mijn koningin.
Lekker veel Ramsay, blijft een held! Ook erg blij met de Stannis scenes, die 'm toch net wat meer de juiste focus mbt zijn karakter geven. En de Titan of Braavos, zo indrukwekkend. Geweldige ep.
eppo349
-
- 874 messages
- 4066 votes
Yep! Memorabele eind scene van Dinklage. Mooi dat hij al z'n frustaties in die scene kon stoppen. Mooi beroep dat acteur zijn!
jokemeistah
-
- 121 messages
- 741 votes
Peter Dinklage is een geweldige acteur. Hoe hij acteerde is gewoon fenomenaal.
Je ziet ook steeds meer maar voren komen hoeveel Jaime eigenlijk om Tyrion geeft (itt cercei en tywin)
Sterke episode
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Veel betere epi dan de vorige wat mij betreft, erg lekker! Een van de betere van dit seizoen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Tyrion ging idd lekker hard. Tyrion for King of Westeros!
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
Ook mooi om te zien dat Oberyn lak heeft aan het gezag van Tywin. Die scene waar hij bleef zitten toen Tywin binnen liep tijdens de council meeting, terwijl de rest meteen uit angst/respect opstond. Oberyn is toch een van mijn favoriete personages geworden.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Ongelooflijk dat Cersei nog steeds Daenerys wegwuift alsof ze niks voorstelt
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Ongelooflijk dat Cersei nog steeds Daenerys wegwuift alsof ze niks voorstelt
Cersei is dan ook het domste karakter wat er rond loopt in deze serie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nou nee, maar ze handelt instinctief en vanuit haar gevoel.
Ik vind het anders behoorlijk dom om het niet vanuit haar perspectief te bekijken. Als kijker heb je makkelijk praten als je zelf ziet wat voor progressie Dany boekt. Die luxe heeft Cersei niet.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Yeah!! Topaflevering ook. Dit is echt zo'n typische GoT aflevering waarbij je niet kan wachten op de volgende. Nu maar hopen dat de serie betreft Dany en Westeros beter met elkaar verworven raken
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Nou nee, maar ze handelt instinctief en vanuit haar gevoel.
Ik vind het anders behoorlijk dom om het niet vanuit haar perspectief te bekijken. Als kijker heb je makkelijk praten als je zelf ziet wat voor progressie Dany boekt. Die luxe heeft Cersei niet.
Moet je nu meteen weer in de tegenaanval en iemand behoorlijk dom noemen? Er zou maar eens iemand kritiek hebben op GoT, stel je voor..
Ik vind dat brymj een goed punt heeft. Cersei reageerde erg onverschillig, vooral over de draken. Voor het eerst sinds honderden jaren bestaan er weer draken, 3 stuks zelfs. Zoiets wuif je niet zomaar aan de kant met 'Oow het zjin nog maar babydraakjes.'
PS. Na ep 7 is er een break van een week. Ep 8 komt 1 Juni.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik noem niemand dom (itt linxde1 zelf
), ik noem een redenering dom, groot nuanceverschil en ik bedoel het echt niet zo vervelend. Kritiek is prima, graag zelfs, maar ik vind wel dat je het vanuit het perspectief van het personage moet bekijken, niet hoe je het zelf ziet. Sorry, dat vind ik dom (of omdat we van suiker schijnen te zijn zal ik er onverstandig / niet doordacht van maken).
Je zegt het zelf al, er schijnen sinds een hele lange tijd weer draken te zijn. Tuurlijk is ze onverschillig, past ook perfect bij Cersei's karakter verder. Kijk, inlevingsvermogen. Wil je de karakters op waarde kunnen schatten en daar dus conclusies aan verbinden is een beetje inlevingsvermogen wel vereist. Het zijn geen Hollywoodiaanse kartonnen bord personages.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Mehh, ik stoor me gewoon aan jouw kritiekloze houding ten opzichte van de serie en het feit dat je elk puntje van kritiek op GoT hier ook nog eens fel verdedigd. Ik dacht dat boeklezers kritisch waren maar jij bent de uitzondering op de regel.
Of ik het nu vanuit Cersei's persectief bekijk of vanuit mijn eigen, ik vind het dom en onrealistisch hoe ze reageert. Het is big news, draken leven weer sinds honderden jaren, holy fuck!
Als iemand vandaag tegen mij zou zeggen dat er 3 T-rexen geboren zouden zijn in Rusland dan is mijn reactie waarschijnlijk niet: Maar het zijn nog maar baby-rexjes toch?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ja topper deze. Afgezien van de rare scène met zuslief greyjoy, lekker trouw aan de boeken (al blijft t apart dat er nu al scenes uit adwd zijn verfilmd). Kom maar op met t meest epische 1 op 1 gevecht ooit.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik hoop stiekem eerst op een zekere epiloog volgende week.