- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
Yep, White Walkers = Others
Wights zijn de doden die weer opstaan en dus geen White Walkers/Others.
Zijn de White Walkers dan geen doden die weer opstaan? Wat is het precieze verschil tussen deze twee dan?
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Zijn de White Walkers dan geen doden die weer opstaan? Wat is het precieze verschil tussen deze twee dan?
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
White Walkers en Others zijn hetzelfde. Wights zijn wat anders.
(Alleen in het boek zijn het Others maar vanwege de serie Lost is het verandert naar White Walkers.)
Wights zijn doden weer tot leven gewekt door de White Walkers.
http://i.imgur.com/pRNXDGf.jpg Die gast op het paard is een White Walker en die gasten die er omheen lopen zijn Wights. Soort hulpjes/slaven van de WW. De White Walkers zijn echt een compleet ander ras.
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
Bedankt voor jullie antwoorden. Klinkt allemaal veelbelovend.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Ja, ik was hierdoor een beetje in de war! Want ik vroeg me tijdens het kijken een split-second af of hij dan nu [spoiler van boeken] degene moest voorstellen die dan is gestuurd door Cersei? Maar toen dacht ik o, nee dat is onlogisch, want hij is juist geswitcht van Tywin naar Roose, om later in de boeken het loodje te leggen i.v.m. zijn oor en The Mountain etc.
Maar welke purpose dan...? Hij leek me in ieder geval wel infiltranterig bezig te zijn, interessant.
Weer boekspoilers? Hoe moeilijk is het nou om dat niet in de dit topic te doen...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je hebt natuurlijk gelijk, maar goed Anne geeft aan dat het boekenspoilers zijn dus echt een grote ramp is het niet. Hoe zij het nu doet was een veel beter alternatief geweest dan een eigen topic.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Het is al gezegd, wederom een opbouwende aflevering, maar het is niet te hopen dat het grote gevecht bij de Wall/Night´s Watch met de Wildlings gerekt wordt naar seizoen 5
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Het is al gezegd, wederom een opbouwende aflevering, maar het is niet te hopen dat het grote gevecht bij de Wall/Night´s Watch met de Wildlings gerekt wordt naar seizoen 5
Dat komt in aflevering 9. Dat is zo goed als bevestigd.
Ik vind wel dat ze dit seizoen enkele verhaallijnen tot nu toe heel erg aan het rekken zijn. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Zo lang ze maar niet met van die overduidelijke opvullingsscènes aankomen. Oathkeeper was een prima aflevering. De veranderingen in enkele verhaallijnen staan mij wel aan. Er is alleen één ding wat ik niet uit m'n hoofd krijg: Waarom houden ze Ghost in leven bij Craster's? En hoe hebben ze hem eigenlijk in die kooi gekregen? Ze voeren hem nota bene terwijl het voedsel daar zeer waarschijnlijk behoorlijk schaars is op dit moment.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Dat komt in aflevering 9. Dat is zo goed als bevestigd.
Ik vind wel dat ze dit seizoen enkele verhaallijnen tot nu toe heel erg aan het rekken zijn. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Zo lang ze maar niet met van die overduidelijke opvullingsscènes aankomen. Oathkeeper was een prima aflevering. De veranderingen in enkele verhaallijnen staan mij wel aan. Er is alleen één ding wat ik niet uit m'n hoofd krijg: Waarom houden ze Ghost in leven bij Craster's? En hoe hebben ze hem eigenlijk in die kooi gekregen? Ze voeren hem nota bene terwijl het voedsel daar zeer waarschijnlijk behoorlijk schaars is op dit moment.
Waarom ze hem in leven houden weet ik niet, maar hij is volgens mij bewusteloos geslagen toen Ghost voor Bran op verkenning ging. Bran kroop toen in Ghost´s gedachten ( als Warg zijnde ) en toen zag je dat iets Ghost´s hoofd raakte, waarna het beeld zwart werd. volgens mij was dat Ghost en niet Summer, de schrikwolf van Bran zelf.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Schrikwolven, Jon Sneeuw, Tweede zonen. I know the drill 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
No shizzles, ik heb ze ook in het Nederlands gelezen. En nee, ik heb geen moeite met Engels (m'n hobby is alleen maar in het Engels te lezen, ben de editor fan het fanzine geweest, schrijf regelwerken, verhalen en een gedicht in het Engels (allemaal voor de hobby).
Maar als ik een boek lees vind ik Nederlands prettiger dan Engels.
En ja, sommige namen zijn suf vertaald, andere zijn in het Nederlands veel beter dan in het Engels (Grauwvreugd > Greyjoy).
En ja, Winds of Winter schaf ik eerst in het Engels aan omdat ik bang ben voor spoilers op het internet. 
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
De BR heeft in de nederlandse subs ook de ned vertalingen van de boeken overgenomen. Heel onnodig en storend.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Grauwvreugd is wel cool ja, maar lijkt me toch een zeldzaamheid
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De BR heeft in de nederlandse subs ook de ned vertalingen van de boeken overgenomen. Heel onnodig en storend.
Erg is dat, vind het in boeken ook erg onnodig. Al kijk ik gelukkig niet met NL subs en bllijven de Nederlandse boeken mij ook bespaard.
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Ik kan me daar ook mateloos aan irriteren
. Lees ook veel liever de Engelse boeken.
Maar "schrikwolf", daar moest ik toch echt even om lachen 
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Obama on the iron throne. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Tyrion Jackson... I knew it!!
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
In de boeken is tyrion in inderdaad ontzettend lelijk, peter dinklage is volgens george veels te knap, maar wel de enige echte tyrion.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Aflevering 5 staat sinds vanmiddag al op HBO on Demand. Dat was vorige week niet zover ik weet. Het was een aflevering met hetzelfde niveau als vorige week. Eerste half uur redelijk langzaam en opbouwend en in het laatste kwartier barst het los. Minpuntje van het einde is wel de enorme voorspelbaarheid. En bij dat gevecht tussen Jon en Karl dacht ik toen Jon licht gewond raakte: 'en nu komt dat onvermijdelijke moment dat er een Direwolf tussen springt.' Daar zat ik dan weer net naast.
En het gesprek tussen Arya en The Hound over Syrio leek me heel stiekem een hint dat Syrio toch nog leeft.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Er zullen wellicht weer genoeg mensen zijn die vonden dat een aantal zaken weer gerekt werden in deze aflevering, maar ik vond dit een prima episode, misschien wel de beste tot nu toe ( van seizoen 4 )
Twee ongure figuren komen op angstaanjagende wijze aan hun eind ( Locke en die Nights Watch klootzak ), humor vertegenwoordigd door Clegane/Arya en Pod/Brienne. Goede scenes met Sophie Turner, die steeds maar beter gaat acteren. Margary die duidelijk flirt met Tommen. Bran die Hodor´s gedachten overneemt. Voor mij was dit de eerste aflevering die constant geweldig was: waar vorige afleveringen wel wat minpuntjes hadden was het hier voor het eerst echt raak. Genieten.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Iemand leest de Nederlandse boeken
.
Ik wil geen belangrijke details missen, en mijn Engels is goed, maar ik heb de onhandige gewoonte er niet tegen te kunnen als ik ook maar een woord niet begrijp, en dat is in het Engels voorlopig nog wel zo.
Bij films en series heb ik daar minder last van, en aangezien ik zonder subs de serie kijk weet ik ook wel wat de Engelse termen zijn voor de belangrijkste GoT begrippen. Alleen in een Nederlands topicbericht sluipen dan toch de Nederlandse termen er weer in... deel 6 toch maar in het Engels haha
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Wel grappig dat ze in allerlei making offs allemaal dingen pretenderen die helemaal niet waargemaakt worden. Niet dat het slecht is om naar te kijken, maar dingen als "seizoen 4 bevat zoveel meer actie dan seizoen 3" of "seizoen 3 was episode 9 de climax, maar seizoen 4 zit vol met climaxen en hoogtepunten" zijn gewoon onnozele statements die tot nu toe nog niet waargemaakt zijn.
Ze nemen gewoon rustig de tijd en bouwen alles zorgvuldig op. In feite is er sinds episode 2 weinig memorabels gebeurd verder. Ep. 6 lijkt wel weer lekker los te gaan.
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
Alvorens Margaery met Joffrey zou gaan trouwen zei ze tegen Cersei dat ze 'sisters' zouden worden en Cersei kon dit niet hebben. In de s04e05 zei ze het weer en Cersei leek nu zo positief; het maakte haar niets uit leek het wel. Weet iemand waarom?
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
Wel grappig dat ze in allerlei making offs allemaal dingen pretenderen die helemaal niet waargemaakt worden. Niet dat het slecht is om naar te kijken, maar dingen als "seizoen 4 bevat zoveel meer actie dan seizoen 3" of "seizoen 3 was episode 9 de climax, maar seizoen 4 zit vol met climaxen en hoogtepunten" zijn gewoon onnozele statements die tot nu toe nog niet waargemaakt zijn.
Ze nemen gewoon rustig de tijd en bouwen alles zorgvuldig op. In feite is er sinds episode 2 weinig memorabels gebeurd verder. Ep. 6 lijkt wel weer lekker los te gaan.
Sinds de dood van Joffrey hebben ze de tijd genomen om bepaalde verhaallijnen op te bouwen en vanaf episode 6 zal de actie wel weer beginnen denk ik.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Alvorens Margaery met Joffrey zou gaan trouwen zei ze tegen Cersei dat ze 'sisters' zouden worden en Cersei kon dit niet hebben. In de s04e05 zei ze het weer en Cersei leek nu zo positief; het maakte haar niets uit leek het wel. Weet iemand waarom?
Cersei was heel aardig deze aflevering tegen specifieke mensen. Toevallig de drie judges in de zaak tegen Tyrion. Tywin, Oberyn en dan Margaery, de dochter van de 3e judge, Mace Tyrell. Ze wilde zichzelf in een goed daglicht zetten.
En Marge zit haar gewoon te pesten. Grote kans dat ze doorheeft wat Cersei probeert.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
seizoen 4 zit vol met climaxen en hoogtepunten" zijn gewoon onnozele statements die tot nu toe nog niet waargemaakt zijn.
We zijn pas op de helft! Je baalt gewoon dat Dany niet koos Voor een enkeltje king's landing deze aflevering.

Aflevering 5 vond ik wel behoorlijk tegenvallen. De promo voor 6 was het hoogtepunt van mijn thrones avond.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een heerlijke aflevering weer. Ze verbazen me toch wel met de pacing en dosering sinds 402, erg sterk. Zeer goede ontwikkeling dat ze zo de tijd nemen om de politieke kaders uiteen te zetten. Arya en Sandor blijft heerlijke en briljante comic relief (delivery van Rory is echt subliem) maar de scene is natuurlijk van Dany, en vooral in combinatie met Jorah. Als zelfverklaarde Mormont en Daenerys loyalist is dit mijn mealticket van de show. Geweldig. Glen en Clarke samen zijn echt gold. Harington's presence groeit ook nu hij steeds meer naar zijn rol als commander[/spoiler toegroeit. Erg fijn. Stop spoiling Jojen.