- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De feud tussen de Starks en de Lannisters hebben alle andere huizen eigenlijk doen verbleken. Het is moeilijk om iemand als Melisandre te haten, vooral vanwege een gebrek aan screentime ook.
Denk dat niemand een "hekel" heeft aan andere personages dan de Lannisters. Wat synec eigenlijk ook zegt dus.
Dat denk ik ook, denk dat veel zich lastig in het complete plaatje storten. Lannisters haten is dan al erg kortzichtig omdat hun 'drive' gewoon plausibel en begrijpelijk is. Dit is geen traditioneel good vs evil maar veel schijnen het wel zo te benaderen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Dat denk ik ook, denk dat veel zich lastig in het complete plaatje storten. Lannisters haten is dan al erg kortzichtig omdat hun 'drive' gewoon plausibel en begrijpelijk is. Dit is geen traditioneel good vs evil maar veel schijnen het wel zo te benaderen.
Dat kan je ze ook niet geheel kwalijk nemen. Het is geen traditioneel goed en kwaad, maar de wijze waarop bepaalde karakters worden neergezet is niet volledig vrij van oordeel. Het is echt geen toeval dat een groot deel van de mensen sympathie hebben voor de Starks, Daenarys en Tyrion, en minder voor de andere Lannisters, de wildlings of Stannis. Daarnaast gaan mensen altijd uit van hun eigen waardensysteem en baseren daar hun voorkeur op.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
De feud tussen de Starks en de Lannisters hebben alle andere huizen eigenlijk doen verbleken. Het is moeilijk om iemand als Melisandre te haten, vooral vanwege een gebrek aan screentime ook.
Denk dat niemand een "hekel" heeft aan andere personages dan de Lannisters. Wat synec eigenlijk ook zegt dus.
Goed punt, denk dat je daar ook helemaal gelijk in hebt.
P.s Stannis heeft een heel grote fanbasis hoor. Denk dat hij onder boeklezers populairder is dan Dany.
Zelfde geld voor Jaimie
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat kan je ze ook niet geheel kwalijk nemen. Het is geen traditioneel goed en kwaad, maar de wijze waarop bepaalde karakters worden neergezet is niet volledig vrij van oordeel. Het is echt geen toeval dat een groot deel van de mensen sympathie hebben voor de Starks, Daenarys en Tyrion, en minder voor de andere Lannisters, de wildlings of Stannis. Daarnaast gaan mensen altijd uit van hun eigen waardensysteem en baseren daar hun voorkeur op.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Misschien denk ik er door voorkennis wel te gemakkelijk over.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Ja, daar heb je wel gelijk in. Misschien denk i ker door voorkennis wel te gemakkelijk over.
Ik denk dat je door je voorkennis inderdaad een andere blik hebt op GoT. 't Heeft niet dus niet zozeer met het missen of niet zien te maken, maar meer met het feit dat jij kijkt en interpreteert op basis van andere kennis 
Ik persoonlijk zie het een beetje als politieke partijen. Daar zit ook niet per definitie goed en kwaad in, maar wel een verschillende set van waarden. Ethisch en politiek gezien komen de Starks en Daenarys (en Tyrion) het meest mijn eigen waarden overeen. Stannis ook wel, met uitzondering van zijn trots. Sommige anderen sta of stond ik neutraal tegenover en bij weer anderen heb ik meer een vijandige houding.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mee eens, ik denk dat ik dat feit wel onderschat en het dus een licht pedante misvatting van mijn kant is. Gerectificeerd bij deze
.
Vergelijking met politiek is wel een sterke en inderdaad de kern van wat aSoIaF/GoT is..
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Links (sociaal) -> Starks, Daenarys
Midden -> Tyrion
Rechts (liberaal) -> Lannisters
Rechts (conservatief) -> Stannis
Anarchisme -> Wildlings
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Verrassende aflevering voor de boeklezers! In ieder geval voor mij wel 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dat van The Others?
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Ja ook. Maar ook de veranderingen in de Bran story line. Ben benieuwd!
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dat van The Others, staat ook in de boeken, dat van Bran is een wijziging.
Denk wel dat het moment is aangebroken dat boek en serie echt uit elkaar gaan lopen en je theorien niet meer op elkaar kunt afstemmen.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Nu ben ik erg benieuwd en op mijn hoede. 
Vanavond snel kijken!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Dat van The Others, staat ook in de boeken, dat van Bran is een wijziging.
Denk wel dat het moment is aangebroken dat boek en serie echt uit elkaar gaan lopen en je theorien niet meer op elkaar kunt afstemmen.
Sorry, waar precies heb ik gemist dat een other onderdaan een baby naar other lords brengt? Dat is toch compleet vrij geïnterpreteerd?
Als de serie zo doorzet als de afgelopen 2 eps gaat voor mij de lol er snel af. Ik snap dat de boeken te complex zijn voor 10*1 uur per seizoen, maar t irriteert me ontzettend dat zaken anders worden gebracht.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Dat is toch compleet vrij geïnterpreteerd?
Benioff & Weiss weten inmiddels net zoveel van de white walkers als Martin zelf. Ik acht de kans groot dat het in lijn is met wat er nog gaat komen in de boeken.
Wederom een ijzersterke aflevering, je vergeet gewoon telkens weer dat je naar een $@#!$ Tv-serie aan het kijken bent.
Als GoT dit jaar de Emmy niet gaat winnen dan neem ik dat hele emmy-circus nooit meer serieus.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Wat ik ook wel interessant vind is dat Locke zich bij de Night's watch heeft gevoegd.
Nu weten we dat Locke de vervanger is van Vargo Hoat, maar zal hij nu door Roose Bolton gestuurd zijn?
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
P.s Stannis heeft een heel grote fanbasis hoor. Denk dat hij onder boeklezers populairder is dan Dany.
Ik heb echt zo'n hartgrondige hekel aan Stannis, ik vind het zo'n klootzak. Misschien omdat ik de boeken niet heb gelezen? Zijn claim notwithstanding, wat een naarling.
Als de serie zo doorzet als de afgelopen 2 eps gaat voor mij de lol er snel af. Ik snap dat de boeken te complex zijn voor 10*1 uur per seizoen, maar t irriteert me ontzettend dat zaken anders worden gebracht.
Blij dat ik dat niet heb. Probeer het los te laten zou ik zeggen, zie het als een interpretatie in plaats van een verfilming. Zo zonde als je daardoor de serie laat verpesten.
Alleen om die reden raad ik mensen consistent af om vooruitbetaald gaan lezen op de show. Er zijn kasten vol briljante boeken, maar echt geweldige tv shows zijn iets dunner gezaaid. Reden temeer dus om zo'n show niet te laten verpesten.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Sorry, waar precies heb ik gemist dat een other onderdaan een baby naar other lords brengt? Dat is toch compleet vrij geïnterpreteerd?
Vrij? Wellicht.
Maar uit Clash of Kings weten we dat de zonen van Craster aan de White Walkers (Others) gegeven worden.
Dat kan betekenen:
1) als offer
2) om white walker te worden
En dan wordt deze quote een stuk betekenisvoller:
En tja, op Westeros lees je nog veeeel meer en verder gaande theorien dan dit.
:
13 white walkers - > 13 dooie Stark kings.... har har.

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb echt zo'n hartgrondige hekel aan Stannis, ik vind het zo'n klootzak. Misschien omdat ik de boeken niet heb gelezen? Zijn claim notwithstanding, wat een naarling.
My thoughts exactly, daarom gaan ze zo de mist in. Eén van de meest populaire personages wordt door de kijkers gewoon gehaat. Niet de bedoeling lijkt me.
Blij dat ik dat niet heb. Probeer het los te laten zou ik zeggen, zie het als een interpretatie in plaats van een verfilming. Zo zonde als je daardoor de serie laat verpesten.
Alleen om die reden raad ik mensen consistent af om vooruitbetaald gaan lezen op de show. Er zijn kasten vol briljante boeken, maar echt geweldige tv shows zijn iets dunner gezaaid. Reden temeer dus om zo'n show niet te laten verpesten.
Niet mee eens. Door de boeken te lezen haal je zoveel meer uit de serie, de gelaagdheid, de dynamics, de historie van Westeros en sleutel gebeurtenissen etc. Ik denk overigens dat aSoIaF fans heel erg blij zijn met de serie, ik in ieder geval wel. Wel moet je kunnen accepteren dat D&D er ook creativiteit in gooien en dat pakte gewoon enorm goed uit. De momenten dat ze de plank wat misslaan is zeer spijtig maar komt niet veelvuldig voor en heeft ook helemaal geen omvangrijke impact.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Aardige aflevering weer, vooral de scenes met NCW. Hele Nightwatch-gebeuren boeit me op dit moment niet zo heel veel.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Niet mee eens. Door de boeken te lezen haal je zoveel meer uit de serie, de gelaagdheid, de dynamics, de historie van Westeros en sleutel gebeurtenissen etc.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uiteraard, maar andersom werkt het toch net zo goed. Dat de serie juist het plezier van het lezen kan vergallen? Serie/film is nog een visueel medium en heb je dus veel meer om handen, boeken moeten het hebben van narratie. Als je de boeken wil lezen zou ik aanraden dat eerst te doen, je haalt niet alleen meer uit de serie maar de leeservaring is hier dan ook veel sterker. Ook verstoort de serie zo je verbeelding als je het boek leest.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
De schok in de boeken is best groot hoor als je ze de eerste keer leest.
of het nu de proloog is, de onthoofding, de duw van Bran, Red Wedding, Purple Wedding, etc etc.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Wat ik ook wel interessant vind is dat Locke zich bij de Night's watch heeft gevoegd.
Nu weten we dat Locke de vervanger is van Vargo Hoat, maar zal hij nu door Roose Bolton gestuurd zijn?
Ja, ik was hierdoor een beetje in de war! Want ik vroeg me tijdens het kijken een split-second af of hij dan nu [spoiler van boeken] degene moest voorstellen die dan is gestuurd door Cersei? Maar toen dacht ik o, nee dat is onlogisch, want hij is juist geswitcht van Tywin naar Roose, om later in de boeken het loodje te leggen i.v.m. zijn oor en The Mountain etc.
Maar welke purpose dan...? Hij leek me in ieder geval wel infiltranterig bezig te zijn, interessant.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Uiteraard, maar andersom werkt het toch net zo goed. Dat de serie juist het plezier van het lezen kan vergallen? Serie/film is nog een visueel medium en heb je dus veel meer om handen, boeken moeten het hebben van narratie. Als je de boeken wil lezen zou ik aanraden dat eerst te doen, je haalt niet alleen meer uit de serie maar de leeservaring is hier dan ook veel sterker. Ook verstoort de serie zo je verbeelding als je het boek leest.
Besides, ik zie graag Emilia Clarke voor me tijdens het lezen. Ik zal Stannis proberen uit mijn hoofd te bannen, goed?
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Stannis acteur is top.
Dat is het probleem ook niet.
YouTube - GAME OF THRONES EXTRAS histories and lore 3 greyjoys rebellion stannis baratheon 720p
"I do not forget, I do not pardon. His time will come, all their times will come."
Als we dit nou meer terug zagen in de serie.
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
Kan iemand mij het verschil tussen the others en the white walkers uitleggen? Of is dit gewoon hetzelfde?
Oh ja, laat Hodor met rust! Ik heb mij nog nooit zo geërgerd in de serie.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Yep, White Walkers = Others
Wights zijn de doden die weer opstaan en dus geen White Walkers/Others.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geweldige aflevering. Zie voor de lezers geen enkele aanleiding om niet enthousiast te worden. De veranderingen stellen mij iig niet teleur. EVooral erg blij dat de Jaime scenes niet teleurstellen, ook eindelijk wat echte screentime voor Jacob Anderson en ook dat valt niet tegen. En natuurlijk Targaryen sigil banner!
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik vond de Tommen Maergery scene ook heel erg tof. Wat een lucky bastard!