• 178.285 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.493 votes
Profile

Game of Thrones

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

En ze hebben de halve cast van HBO's Rome gerecycled.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

HBO gebruikt vaak dezelfde acteurs, wat ik in de meeste gevallen erg waardeer! Nu, meer Ian McShane graag. Vast een rol voor hem bij

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

Ik denk dat McShane een té bekende kop zou hebben. Zo'n sterk gezicht associeer je al snel met al die films en series waarin ie actief is geweest. Het was voor mij ook een licht storende factor bij Sean Bean en Mark Addy. Het sterke van GoT (en HBO) is dat het zich niet schuwt een hele bak aan onbekende talenten te openen en te gebruiken.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

W.M.J.M wrote:

Zitten heel veel acteurs in die in de harry potter reeks hebben gespeeld

Werkelijk? Is me helemaal niet opgevallen. Welke acteurs/personages zijn dat precies?

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

deLeeuw wrote:

Ik denk dat McShane een té bekende kop zou hebben. Zo'n sterk gezicht associeer je al snel met al die films en series waarin ie actief is geweest. Het was voor mij ook een licht storende factor bij Sean Bean en Mark Addy. Het sterke van GoT (en HBO) is dat het zich niet schuwt een hele bak aan onbekende talenten te openen en te gebruiken.

You might be right. Maar van Swea'gen kan ik gewoon geen genoeg krijgen. Addy kende ik alleen van A Knight's Tale en had ik dus totaal geen ideeën bij. Bij Bean moest ik wel heel erg aan Boromir denken.

Onbekende acteurs inzetten ben ik erg van, ik vid dat HBO series sowieso consistent een hoog niveau hebben wat acteren betreft.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

John Milton wrote:

(quote)

You might be right. Maar van Swea'gen kan ik gewoon geen genoeg krijgen. Addy kende ik alleen van A Knight's Tale en had ik dus totaal geen ideeën bij. Bij Bean moest ik wel heel erg aan Boromir denken.

Onbekende acteurs inzetten ben ik erg van, ik vid dat HBO series sowieso consistent een hoog niveau hebben wat acteren betreft.

Bean leek inderdaad een Boromir kopie. En voor Addy zou je op dit moment Veronica eens aan kunnen zetten. Een lompe, dronke middeleeuwse priester in Robin Hood. Daar deed hij me (o.a.) steeds aan denken.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

The Hound en Littlefinger zijn vandaag jarig. Happy birthday!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Gisteren 403 nog eens herzien en toch wel een uitstekende aflevering. Elke scène werkt, vooral door de kracht van het acteerwerk en dat het vaak ook 1-op-1 scènes waren. Coole actie wel van Huisman. Beetje leentjebuur gespeeld bij Troy, maar net zo indrukwekkend.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Ebenezer Scrooge wrote:

(quote)

Werkelijk? Is me helemaal niet opgevallen. Welke acteurs/personages zijn dat precies?

Catalyn Stark, Walder Frey, Osha, en Mance Rayder. Sowieso

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Roel- wrote:

(quote)

Misschien is niet iedereen er zoveel mee bezig als jij, ook een optie. Het ophemelen van de serie hierbij gaat ook wel heel erg ver.

Vind de opmerking over denkfouten ook behoorlijk belachelijk

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat kan je vinden natuurlijk, feit blijft wel dat de serie zich niet beperkt tot traditionele narratie en er van de kijker ook wat verwacht wordt.

Zoals dat jij bijvoorbeeld niet zag waarom er geen alliance is ontstaan tussen Robb Stark en Stannis Baratheon. Dat komt gewoon duidelijk naar voren. Slordig maar kan gebeuren, al blijft je zo wel dynamics tussen de houses missen. Dat is alles wat ik zeg.

Al is denkfout wat overdreven, laat ik het houden op het niet consistent zijn in het opnemen van informatie.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Naomi Watts wrote:

Zoals dat jij bijvoorbeeld niet zag waarom er geen alliance is ontstaan tussen Robb Stark en Stannis Baratheon. Dat komt gewoon duidelijk naar voren.

Dat die alliantie niet is ontstaan vind ik nog steeds vreemd. Een duidelijke reden waarom niet onbreekt bij mij ook nog. Robb had geen interesse in de iron throne en was enkel op wraak uit en het redden van zijn zusjes.

Dat Robb toen een usurpator was in de ogen van Stannis begrijp ik maar een iets betere communicatie had dit op moeten kunnen lossen. Beide partijen hadden dankzij een alliantie kunnen krijgen waarvoor ze vochten zonder elkaar voor de voeten te lopen.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Stannis kennende was een alliantie absoluut geen optie denk ik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Robb had nooit afstand gedaan van zijn King in the North status (dat was zelfs een voorwaarde) en daarom al een vijand van de troon. Onbespreekbaar voor Stannis.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Keep your friends close, but your enemies closer Soms kan je ook van elkaar profiteren.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Naomi Watts wrote:
Robb had nooit afstand gedaan van zijn King in the North status (dat was zelfs een voorwaarde) en daarom al een vijand van de troon. Onbespreekbaar voor Stannis.

Dan had die zich nooit tot king of the north moeten laten uitroepen naar mijn mening. Maar goed, als ze de lannisters in seizoen 2 al hadden verslagen dan hadden we een hoop moois gemist.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

W.M.J.M wrote:

Catalyn Stark, Walder Frey, Osha, en Mance Rayder. Sowieso

Walder Frey herkende ik wel, de anderen niet.

tbouwh

• 5811 messages
  • 5402 votes

deLeeuw wrote:

Eens. Ik denk dat personages als Daenerys met een bekende kop ook minder waren uitgekomen. Lena Headey en Nikolaj Waldau-Coster zijn trouwens wel redelijk bekende namen ( Headey 300, Coster Oblivion )

bokalarm

• 25 messages
  • 1851 votes

deLeeuw wrote:

En ze hebben de halve cast van HBO's Rome gerecycled.

Alleen Mance Rayder (Julius Caesar) speelde in Rome als ik het goed heb.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Purple. Ben er eigenlijk helemaal niet zo van onder de indruk zoals velen....

Erggg jammer om Joffrey nu al te zien gaan. Het gaf iedereen wel vast enorm veel voldoening om hem te zien sterven en ik kon hem absoluut ook niet uitstaan, maar toch zag ik hem erg graag bezig, en had toch op een iets meer episch en pijnlijkere dood gehoopt. En NU al? Er is niemand meer echt om te haten nu behalve Cersei. Zal vast nog veel gebeuren en komen maar toch een groot gemist om dit zo vroeg al te laten plaatsvinden imo. Wat bezielt die Martin toch

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Naomi Watts wrote:

Zoals dat jij bijvoorbeeld niet zag waarom er geen alliance is ontstaan tussen Robb Stark en Stannis Baratheon. Dat komt gewoon duidelijk naar voren. Slordig maar kan gebeuren, al blijft je zo wel dynamics tussen de houses missen. Dat is alles wat ik zeg.

Dat zeg ik niet op basis van wat de serie mij heeft getoond, maar puur op basis van hoe ik gehandeld zou hebben. Erg logisch is het namelijk niet, het lijkt voornamelijk geredeneerd te zijn vanuit trots.

Overigens plaats je veel teveel autoriteit in de serie.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Meer uit onverzettelijkheid. Stannis kracht maar ook zijn grootste zwakte. Stannis maakt geen compromissen.

Volgens de wet is hij de koning en daar houdt hij zich aan. Hij heeft dan ook onbegrip voor mensen die zich er niet aan houden.

Vandaar dat hij ook zoveel vijanden heeft. Varrys, Littlefinger, Cercei. Ze zijn allemaal bang voor Stannis omdat ze weten dat hun spelletjes afgelopen zijn zodra Stannis koning wordt.

Een goede analyse van zowel Renly als Stannis.

http://towerofthehand.com/blog/2013/06/17-hollow-crowns-deadly-thrones/index.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TowerOfTheHand+(Tower+of+the+Hand)

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

synec wrote:

En NU al? Er is niemand meer echt om te haten nu behalve Cersei.

Ramsey Snow, Mellisandre?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

synec wrote:

Erggg jammer om Joffrey nu al te zien gaan. Het gaf iedereen wel vast enorm veel voldoening om hem te zien sterven en ik kon hem absoluut ook niet uitstaan, maar toch zag ik hem erg graag bezig, en had toch op een iets meer episch en pijnlijkere dood gehoopt. En NU al? Er is niemand meer echt om te haten nu behalve Cersei. Zal vast nog veel gebeuren en komen maar toch een groot gemist om dit zo vroeg al te laten plaatsvinden imo. Wat bezielt die Martin toch

Nog genoeg om te haten hoor (Ramsay, Melisandre en ben ook bang dat Stannis die kant op geduwd wordt), en de haat t.o.v. Cersei snap ik dan weer niet. Ze heeft wat character flaws maar 'evil' is ze niet.

Al is het logisch dat dit seizoen een totaal andere constructie heeft omdat je midden in een boek zit bij het begin van dit seizoen. Al staat er nog genoeg te gebeuren, dit is lang nog niet alles, integendeel.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

True. Vooral Ramsay dan, maar toch blijft het een andere niveau van haten omdat ze nooit de mensen raken waar je echt om geeft. Voorlopig toch. Wat bij Joffrey (buiten het feit dat je gewoon op zijn muil wou slaan) uiteraard wel het geval was. Hetzelfde bij Cersei, die uiteraard niet 100% evil is, maar die je haat door de gebeurtenissen (wat ze de Starks hebben aangedaan) en opbouw tot zover. Voel ik absoluut nog niet bij Mellisandre en Stannis.

Enja klopt, was al vergeten dat dit een tweede helft van een boek is. Je zou zeggen dat dit een event is voor hun befaamde aflevering 9's.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, een gevoel van enige 'gerechtigheid' ontbreekt en de Starks zijn op afstand het meest bewonderenswaardige huis. Een goed gevoel hou je er niet aan over als je in Westeros je tijd doorbrengt. Dit seizoen een totaal andere structuur, dan voorgaande seizoenen omdat je midden in een boek zit, wat ik wel lekker vindt eerlijk gezegd. Even iets anders, maar voelt idd wel 'vreemd' aan itt andere seizoenen. Maar hou er maar rekening mee dat dit nog maar het topje van de ijsberg is dit seizoen .

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

De feud tussen de Starks en de Lannisters hebben alle andere huizen eigenlijk doen verbleken. Het is moeilijk om iemand als Melisandre te haten, vooral vanwege een gebrek aan screentime ook.

Denk dat niemand een "hekel" heeft aan andere personages dan de Lannisters. Wat synec eigenlijk ook zegt dus.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

bokalarm wrote:

(quote)

Alleen Mance Rayder (Julius Caesar) speelde in Rome als ik het goed heb.

Ciarán Hinds als Julius Caesar inderdaad - ook als broertje van Perkamentus in HP kwam ik van de week achter, totaal onherkenbaar gemaakt! Tobias Menzies als Brutus, nu Edmure Tully. Indira Varma als overspelige vrouw van Lucius in Rome, hier Ellaria Sand. Al drie hoofdrolspelers uit Rome. En ik geloof dat ik nog een acteur mis die ik heb gezien in GoT.

En misschien nog een leuk weetje wat betreft de relatie tussen Rome en GoT wat James Purefoy (Mark Antony) en Kevin McKidd (Lucius Vorenus) betreft - en daarmee hebben we de hele Rome-cast wel gehad:

[Kevin] McKidd and I had lunch the other day, and I said to him, “Have you been asked to do Game Of Thrones?” And he said, “I’d never do it. Because they stole our fucking show.” He worked out that if Rome had run for the entire seven seasons that it should have run, we would only have finished it last year. And he feels that HBO did Game of Thrones instead of us, so they stole our show. I kind of agree with him. I won’t be doing Game Of Thrones, even if they ask me - 22 januari 2013

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Aw, ja Rome is ook echt super. Ben het toevallig op dit moment weer aan het bekijken (nu bij afl. 4). Echt zo jammer dat HBO opeens no-no tegen Rome zei na 2 seizoenen terwijl de kwaliteit erg hoog was.

Had dat echt zoveel te doen met GoT? Dat weet ik niet eigenlijk.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

anne J wrote:

Had dat echt zoveel te doen met GoT? Dat weet ik niet eigenlijk.

Nee de redenatie in de quote kan ik ook niet echt volgen. Waarschijnlijk pure frustratie van hoofdpersonages die in Rome dezelfde kwaliteit erkennen als nu in GoT; verhaaltechnisch verschilt het ook niet veel, immers strijden verschillende families in beide series voor de troon, zowel op politiek niveau als op het slagveld; en speelt het zich af in verschillende delen van de wereld met de volkeren en culturen. Maar waar de ene serie (ondanks haar succes) abrupt stopt, investeert HBO wel gegarandeerd in een vast aantal seizoenen GoT.

Als het beoogde aantal van 7 Rome-seizoenen was aangehouden dan had de serie tot 2012/2013 geduurd. Dus het klopt waarschijnlijk niet helemaal wat ie zegt. Maar ik kan het begrijpen wanneer een acteur HBO niet bepaald een warm hart toedraagt wanneer deze "zijn" goedlopende serie plots stopzet. De serie waaraan je als acteur nu eenmaal al je lust en liefde geeft.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.