- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
En ze hebben de halve cast van HBO's Rome gerecycled.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
HBO gebruikt vaak dezelfde acteurs, wat ik in de meeste gevallen erg waardeer! Nu, meer Ian McShane graag. Vast een rol voor hem bij 
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
Ik denk dat McShane een té bekende kop zou hebben. Zo'n sterk gezicht associeer je al snel met al die films en series waarin ie actief is geweest. Het was voor mij ook een licht storende factor bij Sean Bean en Mark Addy. Het sterke van GoT (en HBO) is dat het zich niet schuwt een hele bak aan onbekende talenten te openen en te gebruiken.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Zitten heel veel acteurs in die in de harry potter reeks hebben gespeeld
Werkelijk? Is me helemaal niet opgevallen. Welke acteurs/personages zijn dat precies?
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Ik denk dat McShane een té bekende kop zou hebben. Zo'n sterk gezicht associeer je al snel met al die films en series waarin ie actief is geweest. Het was voor mij ook een licht storende factor bij Sean Bean en Mark Addy. Het sterke van GoT (en HBO) is dat het zich niet schuwt een hele bak aan onbekende talenten te openen en te gebruiken.
You might be right. Maar van Swea'gen kan ik gewoon geen genoeg krijgen. Addy kende ik alleen van A Knight's Tale en had ik dus totaal geen ideeën bij. Bij Bean moest ik wel heel erg aan Boromir denken.
Onbekende acteurs inzetten ben ik erg van, ik vid dat HBO series sowieso consistent een hoog niveau hebben wat acteren betreft.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
You might be right. Maar van Swea'gen kan ik gewoon geen genoeg krijgen. Addy kende ik alleen van A Knight's Tale en had ik dus totaal geen ideeën bij. Bij Bean moest ik wel heel erg aan Boromir denken.
Onbekende acteurs inzetten ben ik erg van, ik vid dat HBO series sowieso consistent een hoog niveau hebben wat acteren betreft.
Bean leek inderdaad een Boromir kopie. En voor Addy zou je op dit moment Veronica eens aan kunnen zetten. Een lompe, dronke middeleeuwse priester in Robin Hood. Daar deed hij me (o.a.) steeds aan denken.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
The Hound en Littlefinger zijn vandaag jarig. Happy birthday!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Gisteren 403 nog eens herzien en toch wel een uitstekende aflevering. Elke scène werkt, vooral door de kracht van het acteerwerk en dat het vaak ook 1-op-1 scènes waren. Coole actie wel van Huisman. Beetje leentjebuur gespeeld bij Troy, maar net zo indrukwekkend.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Werkelijk? Is me helemaal niet opgevallen. Welke acteurs/personages zijn dat precies?
Catalyn Stark, Walder Frey, Osha, en Mance Rayder. Sowieso
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Misschien is niet iedereen er zoveel mee bezig als jij, ook een optie. Het ophemelen van de serie hierbij gaat ook wel heel erg ver.
Vind de opmerking over denkfouten ook behoorlijk belachelijk 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat kan je vinden natuurlijk, feit blijft wel dat de serie zich niet beperkt tot traditionele narratie en er van de kijker ook wat verwacht wordt.
Zoals dat jij bijvoorbeeld niet zag waarom er geen alliance is ontstaan tussen Robb Stark en Stannis Baratheon. Dat komt gewoon duidelijk naar voren. Slordig maar kan gebeuren, al blijft je zo wel dynamics tussen de houses missen. Dat is alles wat ik zeg.
Al is denkfout wat overdreven, laat ik het houden op het niet consistent zijn in het opnemen van informatie.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Zoals dat jij bijvoorbeeld niet zag waarom er geen alliance is ontstaan tussen Robb Stark en Stannis Baratheon. Dat komt gewoon duidelijk naar voren.
Dat die alliantie niet is ontstaan vind ik nog steeds vreemd. Een duidelijke reden waarom niet onbreekt bij mij ook nog. Robb had geen interesse in de iron throne en was enkel op wraak uit en het redden van zijn zusjes.
Dat Robb toen een usurpator was in de ogen van Stannis begrijp ik maar een iets betere communicatie had dit op moeten kunnen lossen. Beide partijen hadden dankzij een alliantie kunnen krijgen waarvoor ze vochten zonder elkaar voor de voeten te lopen.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Stannis kennende was een alliantie absoluut geen optie denk ik.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Robb had nooit afstand gedaan van zijn King in the North status (dat was zelfs een voorwaarde) en daarom al een vijand van de troon. Onbespreekbaar voor Stannis.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Keep your friends close, but your enemies closer
Soms kan je ook van elkaar profiteren.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Robb had nooit afstand gedaan van zijn King in the North status (dat was zelfs een voorwaarde) en daarom al een vijand van de troon. Onbespreekbaar voor Stannis.
Dan had die zich nooit tot king of the north moeten laten uitroepen naar mijn mening. Maar goed, als ze de lannisters in seizoen 2 al hadden verslagen dan hadden we een hoop moois gemist.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Catalyn Stark, Walder Frey, Osha, en Mance Rayder. Sowieso
Walder Frey herkende ik wel, de anderen niet.
tbouwh
-
- 5811 messages
- 5402 votes
Eens. Ik denk dat personages als Daenerys met een bekende kop ook minder waren uitgekomen. Lena Headey en Nikolaj Waldau-Coster zijn trouwens wel redelijk bekende namen ( Headey 300, Coster Oblivion )
bokalarm
-
- 25 messages
- 1851 votes
En ze hebben de halve cast van HBO's Rome gerecycled.
Alleen Mance Rayder (Julius Caesar) speelde in Rome als ik het goed heb.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Purple. Ben er eigenlijk helemaal niet zo van onder de indruk zoals velen.... 
Erggg jammer om Joffrey nu al te zien gaan. Het gaf iedereen wel vast enorm veel voldoening om hem te zien sterven en ik kon hem absoluut ook niet uitstaan, maar toch zag ik hem erg graag bezig, en had toch op een iets meer episch en pijnlijkere dood gehoopt. En NU al? Er is niemand meer echt om te haten nu behalve Cersei. Zal vast nog veel gebeuren en komen maar toch een groot gemist om dit zo vroeg al te laten plaatsvinden imo. Wat bezielt die Martin toch 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Zoals dat jij bijvoorbeeld niet zag waarom er geen alliance is ontstaan tussen Robb Stark en Stannis Baratheon. Dat komt gewoon duidelijk naar voren. Slordig maar kan gebeuren, al blijft je zo wel dynamics tussen de houses missen. Dat is alles wat ik zeg.
Dat zeg ik niet op basis van wat de serie mij heeft getoond, maar puur op basis van hoe ik gehandeld zou hebben. Erg logisch is het namelijk niet, het lijkt voornamelijk geredeneerd te zijn vanuit trots.
Overigens plaats je veel teveel autoriteit in de serie.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Meer uit onverzettelijkheid. Stannis kracht maar ook zijn grootste zwakte. Stannis maakt geen compromissen.
Volgens de wet is hij de koning en daar houdt hij zich aan. Hij heeft dan ook onbegrip voor mensen die zich er niet aan houden.
Vandaar dat hij ook zoveel vijanden heeft. Varrys, Littlefinger, Cercei. Ze zijn allemaal bang voor Stannis omdat ze weten dat hun spelletjes afgelopen zijn zodra Stannis koning wordt.
Een goede analyse van zowel Renly als Stannis.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes

En NU al? Er is niemand meer echt om te haten nu behalve Cersei.
Ramsey Snow, Mellisandre?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Erggg jammer om Joffrey nu al te zien gaan. Het gaf iedereen wel vast enorm veel voldoening om hem te zien sterven en ik kon hem absoluut ook niet uitstaan, maar toch zag ik hem erg graag bezig, en had toch op een iets meer episch en pijnlijkere dood gehoopt. En NU al? Er is niemand meer echt om te haten nu behalve Cersei. Zal vast nog veel gebeuren en komen maar toch een groot gemist om dit zo vroeg al te laten plaatsvinden imo. Wat bezielt die Martin toch
Nog genoeg om te haten hoor (Ramsay, Melisandre en ben ook bang dat Stannis die kant op geduwd wordt), en de haat t.o.v. Cersei snap ik dan weer niet. Ze heeft wat character flaws maar 'evil' is ze niet.
Al is het logisch dat dit seizoen een totaal andere constructie heeft omdat je midden in een boek zit bij het begin van dit seizoen. Al staat er nog genoeg te gebeuren, dit is lang nog niet alles, integendeel.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
True. Vooral Ramsay dan, maar toch blijft het een andere niveau van haten omdat ze nooit de mensen raken waar je echt om geeft. Voorlopig toch. Wat bij Joffrey (buiten het feit dat je gewoon op zijn muil wou slaan) uiteraard wel het geval was. Hetzelfde bij Cersei, die uiteraard niet 100% evil is, maar die je haat door de gebeurtenissen (wat ze de Starks hebben aangedaan) en opbouw tot zover. Voel ik absoluut nog niet bij Mellisandre en Stannis.
Enja klopt, was al vergeten dat dit een tweede helft van een boek is. Je zou zeggen dat dit een event is voor hun befaamde aflevering 9's.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt, een gevoel van enige 'gerechtigheid' ontbreekt en de Starks zijn op afstand het meest bewonderenswaardige huis. Een goed gevoel hou je er niet aan over als je in Westeros je tijd doorbrengt. Dit seizoen een totaal andere structuur, dan voorgaande seizoenen omdat je midden in een boek zit, wat ik wel lekker vindt eerlijk gezegd. Even iets anders, maar voelt idd wel 'vreemd' aan itt andere seizoenen. Maar hou er maar rekening mee dat dit nog maar het topje van de ijsberg is dit seizoen
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
De feud tussen de Starks en de Lannisters hebben alle andere huizen eigenlijk doen verbleken. Het is moeilijk om iemand als Melisandre te haten, vooral vanwege een gebrek aan screentime ook.
Denk dat niemand een "hekel" heeft aan andere personages dan de Lannisters. Wat synec eigenlijk ook zegt dus.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
En misschien nog een leuk weetje wat betreft de relatie tussen Rome en GoT wat James Purefoy (Mark Antony) en Kevin McKidd (Lucius Vorenus) betreft - en daarmee hebben we de hele Rome-cast wel gehad:
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Aw, ja Rome is ook echt super. Ben het toevallig op dit moment weer aan het bekijken (nu bij afl. 4). Echt zo jammer dat HBO opeens no-no tegen Rome zei na 2 seizoenen terwijl de kwaliteit erg hoog was.
Had dat echt zoveel te doen met GoT? Dat weet ik niet eigenlijk.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1944 votes
Had dat echt zoveel te doen met GoT? Dat weet ik niet eigenlijk.
Als het beoogde aantal van 7 Rome-seizoenen was aangehouden dan had de serie tot 2012/2013 geduurd. Dus het klopt waarschijnlijk niet helemaal wat ie zegt. Maar ik kan het begrijpen wanneer een acteur HBO niet bepaald een warm hart toedraagt wanneer deze "zijn" goedlopende serie plots stopzet. De serie waaraan je als acteur nu eenmaal al je lust en liefde geeft.