- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik snap dan ook niet waarom zij (Starks en Stannis) niet tot een alliantie zijn gekomen.
Robb was uitgeroepen tot King in the North. Onafhankelijkheid van het noorden dus.
Dat maakt hem een verrader van de troon. Stannis had recht op de troon, dus was Robb een 'traitor and a rebel' volgens Stannis. (en hij had nog gelijk ook.)
Dat betekent dat Robb eerst z'n koningstatus had moeten opgeven. En dat zou nooit gebeuren, niet nadat z'n volk hem net uitgeroepen had tot koning.
catdog
-
- 1417 messages
- 2026 votes
Kom er dus net achter dat Alfie Allen, aka Theon, al die tijd dus het broertje van is en deze song over hem gaat:
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk dat ie bedoelt dat het recht op de troon simpelweg is voor degene die het verovert
Ah ja
, maar kan het er niet meer mee oneens zijn. Een 'claim' is noodzakelijk imho en met zo'n instelling speel je rebellie in de hand. Daar heeft een koninkrijk geen baat bij.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Dat is ook waarom Renly zo gevaarlijk was. Zijn "ik heb de meeste troepen achter me, dus ik ben koning", betekend dat je elke keer een fikse burgeroorlog krijgt als de koning sterft. Het is belangrijk dat nagenoeg iedereen je als koning accepteert. Zeg van Robert Baratheon wat je wil, maar het feit dat hij maar een kleine opstand had, geeft aan dat zijn, of eigenlijk moet ik Jon Arryn zeggen, zijn beleid gewoon succes heeft gehad. Niets is gevaarlijker en leid tot meer opstanden in de geschiedenis dat het veranderen van dynastie.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ah ja
, maar kan het er niet meer mee oneens zijn. Een 'claim' is noodzakelijk imho en met zo'n instelling speel je rebellie in de hand. Daar heeft een koninkrijk geen baat bij.
Yup, Robert had de rebellion gewonnen met z'n warhammer, het volk gewonnen met z'n charisma en hij had de claim via z'n grootmoeder om ook daadwerkelijk op de troon te zitten.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Provocateur
. Erg plausibel, ze houden er rekening mee maar het is en blijven 'geruchten', officiële bevestiging hebben ze nog niet.
En juist wanneer er geruchten zijn zou ik gaan uitzoeken waar deze op gebaseerd zouden zijn
Tikkeltje naïef van Tywin en zijn consorten toch? Raar dat zo'n machtige familie eigenlijk dus ook weinig doet aan inlichtingen. Misschien moeten ze even een telefoontje naar Obama plegen 
Aan de andere kant zoekt hij daarom ook een alliantie met Dorne, dus wellicht dat ik me nu wat aan het overroepen ben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hij houdt er wel daadwerkelijk rekening mee, dus slim is ie wel. Al wordt Daenerys' daadkracht wel min of meer onderschat. Hoe groot kan de dreiging van een tienermeisje nou zijn? 
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Hij houdt er wel daadwerkelijk rekening mee, dus slim is ie wel. Al wordt Daenerys' daadkracht wel min of meer onderschat. Hoe groot kan de dreiging van een tienermeisje nou zijn?
Hij heeft het over drie draken... Ik zou mn hart iig vast houden en er eigenlijk een grote prioriteit van maken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat is inderdaad het 'gerucht' maar mij maak je niet wijs dat hij het echt geloofd. Het is inmiddels al 150 jaar geleden dat er draken waren.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
En een halve wereld weg zonder intentie dat ze Westeros' kant opkomt.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Nou ik had toch niet het idee dat Tywin het niet geloofde hoor.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Prima 3e aflevering. De makers hebben het trucje inmiddels uitstekend in de vingers. Het ritme en het tempo is naar mijn mening beter dan ooit.
De aflevering begon uitstekend met de ontsnapping van Sansa. Het kwam weer dichtbij mijn beleving tijdens het lezen en dat is altijd fijn. Ook had ik een momentje waar ik besefte: Wow, we zijn al ver gekomen met de serie. Top!
De jaime en cersei scene: Ik begrijp de commotie, maar er is eigenlijk niet heel veel veranderd aan de scene zelf. Het grootste verschil zit hem in het feit dat Jaime al geruime tijd thuis is in de TV-serie (in de boeken is dit het moment van wederzien.) Toch zit de scene in de serie maar komt hij niet helemaal uit de verf omdat Jaime simpelweg al even thuis is.
De scene met Arya vond ik wel tof omdat er over the red wedding en de Frey's werd gesproken. Je hoort het gewone volk over deze gebeurtenis waardoor de scene toch wel belangrijk is.
Ik erger me wel groen en geel aan die kannibaal, wat een plat personage is dat die maar 1 gezichtsuitdrukking kent. Nog niet eerder heb ik zo een lege huls in thrones zien rondlopen.
De scenes met Tywin waren allebei weer fantastisch. Vooral de scene met Tommen vond ik erg sterk maar eindigde wel matig met Tywin die begint te vertellen hoe je baby's maakt.
TV-serie Tommen lijkt mij ook wat te oud om dit nog niet te weten...
De laatste scene met Dany was groots en episch en zag er prachtig uit. Ik heb de champion of Mereen nu al 100 keer op Daario af zien rennen in trailers en had wel een wat toffer gevecht verwacht. Helaas. Al om al een schitterende laatste scene maar voor een aflevering die 'breaker of chains heet' had er wel wat meer Dany in mogen zitten.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Dat is inderdaad het 'gerucht' maar mij maak je niet wijs dat hij het echt geloofd. Het is inmiddels al 150 jaar geleden dat er draken waren.
Tywin heeft zelf gezegd dat het een kwestie van tijd is dat ze haar pijlen op Westeros gaat richten. Zoals hierboven ook al gezegd werd, Tywin lijkt het juist wel relatief serieus te nemen.
Sorry, je komt hier niet onderuit NW 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tywin heeft zelf gezegd dat het een kwestie van tijd is dat ze haar pijlen op Westeros gaat richten. Zoals hierboven ook al gezegd werd, Tywin lijkt het juist wel relatief serieus te nemen.
Sorry, je komt hier niet onderuit NW
Als je goed zou lezen zou je weten dat ik het heb over het feit dat Tywin niet in het bestaan van Dany's draken geloofd maar WEL haar dreiging serieus neemt (dat van haar Unsullied army en dat ze de troon terug wil lijkt me duidelijk). Als hij inderdaad in de draken zou geloven zou hij nu al jacht op ze aan het maken zijn om te voorkomen dat ze volgroeid raken want dan is er geen houden aan. Een alliance met Dorne (en de Tyrell's) is echt geen oplossing/maatregel voor Drogon, Viserion en Rhaegal hoor
.
Verbaas me er toch over hoe veel denkfouten ik hier voorbij zie komen. De dynamics binnen het universum schijnt langs velen heen te gaan. Onvoorstelbaar.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Lijkt me ook meer vleierij van Tywin. Hoe maak je het kleinste huis van de 7 kingdoms belangerijk? Door ze te herinneren aan hun belangrijkste prestatie. Het tegenhouden van Aegon Targaryen en zijn draken.
Weet niet meer precies hoe de scene ging aangezien seizoen 1 al een tijdje geleden was, en de boeken en de tv serie bij mij door elkaar loopt in mijn hoofd, maar toen de hill tribes van the Vale zich bij Tyrion aansloten deed hij hetzelfde. "Goh zelfs in Westerlands hebben we gehoord van de moedige hilltribes of the Vale. Veel van mijn soldaten durven niet tegen jullie te vechten bladibladibla."
Daardoor kunnen ze er niet meer onderuit zonder dat hun dapperheid in twijfel wordt getrokken
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dat is inderdaad het 'gerucht' maar mij maak
Verbaas me er toch over hoe veel denkfouten ik hier voorbij zie komen. De dynamics binnen het universum schijnt langs velen heen te gaan. Onvoorstelbaar.
Kijk eens op een Ice & Fire forum als Westeros, de theorien vliegen om je oren.
(Daarom dat ik in dit topic niet heel diep op dingen inga ivm spoilers).
De jaime en cersei scene: Ik begrijp de commotie, maar er is eigenlijk niet heel veel veranderd aan de scene zelf. Het grootste verschil zit hem in het feit dat Jaime al geruime tijd thuis is in de TV-serie (in de boeken is dit het moment van wederzien.) Toch zit de scene in de serie maar komt hij niet helemaal uit de verf omdat Jaime simpelweg al even thuis is.
Eh, zelfs George ziet in dat de serie het compleet anders brengt dat het boek. In het boek was het toch echt wel lust van beide kanten en niet de 'rape' zoals het nu in de aflevering is.
opm: geen boekspoiler maar serie gerelateerde opmerking.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik kom dagelijk op Westeros.org, dus ik denk wel dat ik ze gelezen heb
.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Dat dergelijke mimiek geen makkie is toont Huisman wel. Hoewel hij het niet slecht doet is hij gewoon geen goede Daario, dat zie je nu dus ook. Hij heeft niet het flamboyante van Daario nodig heeft en zijn inbreng komt hier zelfs wat lachwekkend over. Dat was Skrein niet overkomen.
Fijn, medestanders.
Verder beetje mixed feelings bij de 4.03. Teveel zaken uit t boek die niet helemaal of helemaal niet kloppen. Maar ook weer genoeg moois, oa de vlucht van Sansa, de aanblik van Mereen en Dany's speech.
Maar de hamvraag, wat heeft Littlefinger met z'n stem gedaan?
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Eh, zelfs George ziet in dat de serie het compleet anders brengt dat het boek. In het boek was het toch echt wel lust van beide kanten en niet de 'rape' zoals het nu in de aflevering is.
opm: geen boekspoiler maar serie gerelateerde opmerking.
In het boek was er in eerste instantie ook weerstand van Cersei maar uiteindelijk meer overgave van haar kant. Die overgave had duidelijker naar voren mogen komen, mee eens. Zij nam wel het initiatief van de eerste kus en ze beantwoord zijn kus nogmaals als hij zich aan haar opdringt.
Ik voel me onderhand advocaat van de duivel omdat ik de scene toch wil verdedigen. Ik ben alweer veels te lang bezig met het typen van dit stukje.

Het is een lastige scene, die nog moeilijker wordt door de gewijzigde tijdlijn. Ik snap waarom ze Jaime eerder hebben laten thuiskomen, om die verhaallijn met Brienne te voltooien in de seizoensfinale maar vind het na deze aflevering toch jammer.
Naar mijn mening is dat nog steeds het grootste verschil met de boekversie en het meest schokkende aan de scene blijft voor mij de plek en het moment waar ze sex hebben.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik kom dagelijk op Westeros.org, dus ik denk wel dat ik ze gelezen heb
.
Slechte verslaving. 
Ik kom wel eens op reddit, maar af en toe ben ik bang dat die gasten met hun theorieën er te dicht bij zitten.
speaking of: ik lees nu weer iets moois: The true nature and purpose of the Others and the ending of the series (Spoilers All) : asoiaf - reddit.com
(niet echt spoilers voor de non boeklezer, maar niet echt interessant)
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Maar de hamvraag, wat heeft Littlefinger met z'n stem gedaan?
Batman
Over wijzigingen: de huwelijsnacht tussen Danaerys & Kal Drogo was in boek en serie ook compleet anders. Daar waar het boek haast romantisch is en Danaerys het wel lekker vind is het in de serie ook Drogo die haar bruut neemt.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Misschien is niet iedereen er zoveel mee bezig als jij, ook een optie. Het ophemelen van de serie hierbij gaat ook wel heel erg ver.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Misschien is niet iedereen er zoveel mee bezig als jij, ook een optie. Het ophemelen van de serie hierbij gaat ook wel heel erg ver.
Het heeft niet zoveel te maken met er veel mee bezig zijn maar al de informatiestromen opnemen die de serie aanrijkt. Ik vind dat opvallend.
tbouwh
-
- 5811 messages
- 5402 votes
De laatste scene voor de poorten van Mereen.. briljant. Huisman heeft zich wel bewezen nu. Meereen is schitterend vormgegeven. Goede recast van prince Tommen
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Het heeft niet zoveel te maken met er veel mee bezig zijn maar al de informatiestromen opnemen die de serie aanrijkt. Ik vind dat opvallend.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat al die stromen aan informatie in een keer op te nemen zijn. Daar moet je of de boeken voor gelezen hebben of de serie al meerdere keren hebben bekeken. Moet eerlijk bekennen dat ik die discussies over de verschillende huizen hier soms nauwelijks kan volgen
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik kan me moeilijk voorstellen dat al die stromen aan informatie in een keer op te nemen zijn. Daar moet je of de boeken voor gelezen hebben of de serie al meerdere keren hebben bekeken. Moet eerlijk bekennen dat ik die discussies over de verschillende huizen hier soms nauwelijks kan volgen
.
Daar heb je gelijk in hoor (boekenkennis zorgt idd voor veel achtergrond informatie), al doelde ik daar niet op hoor. Ik denk dat alle kijkers wel eens de draad kwijt zijn.
Mijn buurvrouw kijkt altijd bij mij en die leefde de hele tijd in de veronderstelling dat Ramsay en Jon 'related' waren door hun naam Snow
.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Ik zit al een paar dagen te brainstormen wie ook alweer die Osha is, ze komt me zo bekend voor. Tot me ineens te binnen schoot dat er ook zoiets bestaat als google en wikipedia 
Nymphadora Tops uit de Potterfilms. Stom, stom! Wel een van mijn lievelingspersonages uit de serie.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Zitten heel veel acteurs in die in de harry potter reeks hebben gespeeld