• 178.290 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.542 actors
  • 9.376.839 votes
Profile

Game of Thrones

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Ja, dat heb ik dus ook. Nu weten we eigenlijk wel dat zij ass kickt en dat zij alles en iedereen haar wil kan opleggen. Dat was in het begin ook een stuk minder prominent aanwezig, toen straalde ze ook nog iets van onzekerheid uit. Voor de spanningsboog hoef je haar verhaal i.i.g. niet meer te volgen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Weer dat gezeur over het verschil tussen de boeken en de serie

Het overige commentaar snap ik ook totaal niet.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

Het probleem is dat je wel weet dat het haar gemakkelijk zal worden in de ongeorganiseerde Sahara van woestelingen en slaven aan de overkant van Westeros. Hetgeen wat rep_robert zegt zat ik toevallig ook te denken na de laatste aflevering; aangezien haar screentime maar een magere 8 minuten was.
Ik begrijp ook niet dat grotendeel fan is van dit personage. Wellicht omdat het een mooie vrouw is die als een Spartacus door Essos tourt. In dat opzicht strijd ze wel met een gedachtegoed van rechtvaardigheid. Maar uiteindelijk - zoals onze Tywin al zei - zal ze haar pijlen richten op Westeros, en dat is altijd de achterliggende gedachte geweest. Daarmee is ze net zo goed een machtsgeil personage dat over tienduizenden lijken gaat voor wat land en zeggenschap.

Om nu te beweren dat ze "recht" heeft op de troon is natuurlijk uiterst discutabel. Na de Mad King heeft dit huis zijn tijd gewoon gehad. Als we het echt hebben over rechtvaardige heersers dan kom je terug bij the Children of the Forest en moet de mensheid zijn spullen pakken, of zorg je dat - zoals vóór Aegon I nu eenmaal was - de koninkrijken weer zelfstandig worden. Alleen dat is rechtvaardig.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Glacius wrote:

Weer dat gezeur over het verschil tussen de boeken en de serie

Het overige commentaar snap ik ook totaal niet.

Waar wordt gezeurd?

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Een beetje een tussen aflevering waarin toegewerkt wordt naar een aantal grotere gebeurtenissen. Zoals: de trial van Tyrion die er aan gaat komen, Daenerys die weer wat slaven bij haar leger gaat voegen en een confrontatie van wildlings met de lui van Castle Black. Was over het algemeen prima om te kijken, maar enkele onnodige scènes (Arya en the Hound) hadden er niet in gehoeven.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Goed om de echte Stannis weer te zien.

Bot maar waar

They don't have enough man between them to raid a pantry.

En doorzettingsvermogen

I will not be a paige in someone else his historybook.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

Roel- wrote:

Een beetje een tussen aflevering waarin toegewerkt wordt naar een aantal grotere gebeurtenissen.

Klopt. Maar de makers kennende kunnen ze ook dit de komende aflevering nog uitstellen. Ik hoop dat ze niet in herhaling vallen en afleveringen maken zoals die waren te zien bij het vorige seizoen in de pakweg 4 afleveringen vóór de Red Wedding. Arya en The Hound had voor mij ook niet gehoeven en kun je meer zien als 'vulling' waarbij alleen het grote verschil tussen de personages nog eens uitgewerkt wordt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:
(quote)

Blijf het wel moeilijk vinden met haar. Altijd als ik haar gedeeltes zie heb ik het gevoel naar een andere serie te kijken.

In Westeros krijgt niemand ooit ook maar enige lucht dat zij een heel leger aan het verzamelen is en in feite allemaal steden annexeert. Dit gaat er bij mij dus totaal niet in. Dat wordt dus een saaie, eentonige eindbattle over een paar seizoenen. Enkel het gevaar vanuit het noorden(Winter is coming) kan nog voor bedreiging zorgen.

Ook mis ik een beetje de euhh hoe zeg je het..... De GoT feeling bij haar personage, het lijkt haast wel alsof haar gedeelte een soort van GoT spin-off is dat weinig met de rest te maken heeft . De haat en nijd tussen de Lannisters en de Starks zijn altijd voelbaar omdat je hun acties/reacties vanaf het begin hebt gezien. Haar gevoel voor gerechtigheid mis ik echt totaal omdat de shit die haar familie is overkomen iets van de boeken/verhalen is en je het maar moet geloven. Het drama heeft zich niet op de schermen afgespeeld....

Ik vind het dan ook bizar dat heel veel mensen haar als favoriete personage hebben. Sorry Naomi Watts

Knownot .

Nee, ik snap je wel, al is de benadering van D&D natuurlijk wel in het voordeel van Dany, omdat ze een enorme fixatie met haar personage hebben. Al ben ik het met je eens dat het niet echt een uitgemaakte zaak is dat zij één van de meest lovable personages is (door de Targaryen dynasty zou het al logischer zijn dat ze als een 'villain' gezien zou worden maar dat komt denk ik voor de kijker niet goed naar voren). Al helpt het girl power gehalte wel natuurlijk. En heeft ze m.i. de meest legitieme claim to the throne.

Dat haar segmenten anders aan voelen en de andere Houses weinig tot geen benul hebben van wat zij aan het doen is is toch logisch omdat zij in Essos zit en niet in Westeros. Draken worden ook nog voornamelijk gezien als uitgestorven mythe in Westeros. Dat ze dus niet als significant gezien wordt is op zich wel verklaarbaar.

Fijne ep weer, en het er niet mee eens dat het de zwakste van de 3 is. Hoogtepunt is natuurlijk Dany's segment en vooral die mimiek van Clarke groeit zo goed mee met de characterdevelopment van Dany. Op non-verbaal vlak ook een Targaryen in optima forma.

Dat dergelijke mimiek geen makkie is toont Huisman wel. Hoewel hij het niet slecht doet is hij gewoon geen goede Daario, dat zie je nu dus ook. Hij heeft niet het flamboyante van Daario nodig heeft en zijn inbreng komt hier zelfs wat lachwekkend over. Dat was Skrein niet overkomen.

Wat een powerhouse is Charles Dance toch ook. Zijn scenes met Tommen en Oberyn zijn echt magistraal. Al mag de sexposition wat betreft de uitspattingen van Oberyn wel wat heftiger wmb. Wel blij met de Stannis screentime.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Naomi Watts wrote:

Dat haar segmenten anders aan voelen en de andere Houses weinig tot geen benul hebben van wat zij aan het doen is is toch logisch omdat zij in Essos zit en niet in Westeros. Draken worden ook nog voornamelijk gezien als uitgestorven mythe in Westeros. Dat ze dus niet als significant gezien wordt is op zich wel verklaarbaar.

.

Mwoah...nieuws verspreid zich natuurlijk wel snel. Of het nou in 2014 is of in 1740... Tuurlijk vindt het allemaal op een ander "continent" plaats, maar iets van de draken of het andere terreur dat zij meebrengt zou toch wel op de 1 of andere manier Westeros moeten bereiken. Al is het alleen al maar d.m.v. handelaren die geruchten altijd erg makkelijk verspreiden. Volgens mij kan ik me wel heugen dat er in s1 of s2 iets over Khaleesi is gerept(leuke woordgrap), dus ze zijn er wel van op de hoogte dat zij nog leeft en juist dan lijkt het me wel erg belangrijk dat zij haar niet uit het oog verliezen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jorah was degene die ze in Westeros op de hoogte had gebracht van de toestand van Dany, door zijn change of heart is die optie komen te vervallen en hebben ze dus geen insider meer. Dat ze dus wisten dat ze nog leefde is logisch omdat de 'assassin' niet terugkeerde.

Bovendien gebeurt communicatie in de free cities via koerier, en niet via de Ravens, wat dus het meest voornamelijke communicatiemiddel is. Volledig plausibel dus. Er waai twel wat over, maar lang niet zo veel.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Ik vind de nieuwe Daario hier juist wel overtuigen. De vorige vond ik maar een creepy ventje.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat was Daario uit het boek toch ook? .

Huisman kan wel acteren, dat is het probleem niet maar is gewoon geen overtuigende badass. Een paard verwonden met een dolk, hij is nog niet eens overtuigend als vleeseter .

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Eazy wrote:

Ik vind de nieuwe Daario hier juist wel overtuigen. De vorige vond ik maar een creepy ventje.

Ja, maar dat moet Daario ook zijn. Een ontzettend fout flamboyant creepy personage. Met gekleurde baard.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Knownot .

En heeft ze m.i. de meest legitieme claim to the throne..

Grr... Stannis zijn claim is beter.

Niet dat het volgens Stannis een bal zou uitmaken maar als je de Targ succesie wetten volgt, is zijn claim als man niet beter dan Dany? Aangezien zijn oma een Targ was.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Mwoah...nieuws verspreid zich natuurlijk wel snel. Of het nou in 2014 is of in 1740... Tuurlijk vindt het allemaal op een ander "continent" plaats, maar iets van de draken of het andere terreur dat zij meebrengt zou toch wel op de 1 of andere manier Westeros moeten bereiken. Al is het alleen al maar d.m.v. handelaren die geruchten altijd erg makkelijk verspreiden. Volgens mij kan ik me wel heugen dat er in s1 of s2 iets over Khaleesi is gerept(leuke woordgrap), dus ze zijn er wel van op de hoogte dat zij nog leeft en juist dan lijkt het me wel erg belangrijk dat zij haar niet uit het oog verliezen.

Tywin zei toch ook dat Daenarys met 3 draken rondloopt aan de andere kant van de zee, tegen Oberinn...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

W.M.J.M wrote:

(quote)

Grr... Stannis zijn claim is beter.

Niet dat het volgens Stannis een bal zou uitmaken maar als je de Targ succesie wetten volgt, is zijn claim als man niet beter dan Dany? Aangezien zijn oma een Targ was.

Mee eens. Vandaar dat ik ook wel een groot Stannis liefhebber ben. Al is de claim van Dany toch wel wat legitiemer door de puurdere Targ bloedlijn en birthright claim en stamt de claim van Stannis vooral voort omdat hij de broer is van de usurper . De claim van Stannis is wel een hele goede, en voor mij op gebied van legitimiteit de grootste bedreiging voor Dany. Sekse maakt me niet veel uit, ik ben dan ook een voorstander van Queen Myrcella ipv King Tommen.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Alsof legitimiteit wat uitmaakt als er:

1) Of Draken over Kings Landing rondvliegen

2) Of White Walkers/Wights door de straten van Kings Landing wandelen

lolz

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat is dat nou weer voor een redenatie.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Naomi Watts wrote:

Wat is dat nou weer voor een redenatie.

Dat het helemaal niet zoveel uitmaakt wie rechtmatig op de troon hoort te zitten.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Glacius wrote:

(quote)

Tywin zei toch ook dat Daenarys met 3 draken rondloopt aan de andere kant van de zee, tegen Oberinn...

Net de episode gezien. Tywin zei het inderdaad. Des te vreemder dat ze zich nog niet zulke grote zorgen maken

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

horizons wrote:

Alsof legitimiteit wat uitmaakt als er:

1) Of Draken over Kings Landing rondvliegen

2) Of White Walkers/Wights door de straten van Kings Landing wandelen

lolz

Maakt wel wat uit hoor. Ned Stark wou hem koning maken enkel vanwege zijn claim. Als de waarheid eerder naar boven was gekomen, voordat Robb Stark zijn vazallen hem koning hadden gemaakt, door een bron die er niet direct belang bij had zoals Ned Stark, had Stannis niet alleen het noorden achter zich gehad. Ook het leger van de Riverlands en maar ik denk ook een deel van het gebied van de Stormlands dat achter Renly ging staan. Dan praat je als snel over 40.000/50.000 extra soldaten voor Stannis.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Tja, op dat moment was het wellicht Stannis geworden, maar dat is een "als, dan" scenario.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Ik denk dat ie bedoelt dat het recht op de troon simpelweg is voor degene die het verovert

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Mee eens. Vandaar dat ik ook wel een groot Stannis liefhebber ben. Al is de claim van Dany toch wel wat legitiemer door de puurdere Targ bloedlijn en birthright claim en stamt de claim van Stannis vooral voort omdat hij de broer is van de usurper .

Zo ziet Stannis het ook denk ik. Hij zal nooit zeggen dat hij koning is omdat hij de kleinzoon is van een Targ, maar omdat hij de jongere broer van Robert is. Toch vind ik het interessant als blijkt dat volgens haar eigen regels Stannis meer recht heeft op de troon dan Dany zelf. Wie is dan de usurper?

De claim van Stannis is wel een hele goede, en voor mij op gebied van legitimiteit de grootste bedreiging voor Dany. Sekse maakt me niet veel uit, ik ben dan ook een voorstander van Queen Myrcella ipv King Tommen.

Mij ook niet, maar als de regels gaan hanteren is het wel belangrijk. Elke keer een nieuwe burgeroorlog nadat een koning(in) sterft is niet echt ideaal zeg maar.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Net de episode gezien. Tywin zei het inderdaad. Des te vreemder dat ze zich nog niet zulke grote zorgen maken

Provocateur . Erg plausibel, ze houden er rekening mee maar het is en blijven 'geruchten', officiële bevestiging hebben ze nog niet.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

W.M.J.M wrote:

(quote)

Maakt wel wat uit hoor. Ned Stark wou hem koning maken enkel vanwege zijn claim. Als de waarheid eerder naar boven was gekomen, voordat Robb Stark zijn vazallen hem koning hadden gemaakt, door een bron die er niet direct belang bij had zoals Ned Stark, had Stannis niet alleen het noorden achter zich gehad. Ook het leger van de Riverlands en maar ik denk ook een deel van het gebied van de Stormlands dat achter Renly ging staan. Dan praat je als snel over 40.000/50.000 extra soldaten voor Stannis.

Ik snap dan ook niet waarom zij (Starks en Stannis) niet tot een alliantie zijn gekomen.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

horizons wrote:

Tja, op dat moment was het wellicht Stannis geworden, maar dat is een "als, dan" scenario.

Wil alleen maar aangeven dat een claim wel degelijk uitmaakt.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

W.M.J.M wrote:

(quote)

Wil alleen maar aangeven dat een claim wel degelijk uitmaakt.

Op dat moment wel, maar op het moment dat Danaerys met haar draakjes terugkeert in westeros en de troon opeist, wie is dan legitiem? Degene die opvolger is van de troon-veroveraar, of degene die afstamt van de familie die jarenlang op de troon in Westeros heeft gezeten?

Of zijn het dan de draken die het verschil maken?

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Nicholas wrote:

De een is pas begonnen met de serie, de ander is bij seizoen 3. Een derde is bij boek 4.

Als je iets gaat lezen wat tussen spoilertags staat, loop je gewoon risico. Als ik fan zou zijn van The Hunger Games zou ik in dat topic ook voorzichtig zijn met dingen die tussen haakjes staan.

Daar komt nog eens bij dat je niets wijzer bent geworden dan een naam.

Maar goed, deze discussie is tot vervelens toe gevoerd. Op een gegeven moment is er gewoon een fine line tussen boek en serie. Mijn antwoord kwam op een vraag van horizons. Ik kan dat vaag houden, maar dan wordt het ook behoorlijk zouteloos, volgens mij.

Misschien moet ik maar gewoon overwegen niet meer te posten.

Jammer dat je niet inziet dat je gewoon ongelijk hebt. Als ik opeens geen spoilertags meer kan lezen terwijl ik up to date ben met de serie is de lol er snel vanaf. Je weet zelf ook wel hoe de vork in de steel zit aangezien de discussie al meermaals gevoerd is zeg je zelf, en het is afgesproken dat je niets uit de boekentopic bespreekt wat nog niet in de serie naar voren is gekomen...

Maar anyway, laten we maar weer over de serie praten

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Naomi Watts wrote:

Dat was Daario uit het boek toch ook? .

hij is nog niet eens overtuigend als vleeseter .

Ja, maar op het scherm werkt het toch wat anders. Dan hoef ik niet hele tijd zo'n douche hoofd te zien. En wat was er mis met die paard actie? Fucking paarden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.