• 178.307 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.071 votes
Profile

Game of Thrones

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Nicholas wrote:

Spoilers? Toch niet in mijn laatste post volgens mij.

BR is nog niet in de serie voorgekomen...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Waarom wil je per sé iets lezen dat tussen spoilertags staat?

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Nicholas wrote:
Afwijkingen zijn niet per sé slecht, dan denk ik bijvoorbeeld aan de scènes tussen Arya en Tywin in Harrenhal. Maar door steeds meer een eigen weg te gaan, moet je op een gegeven moment verhaallijnen gaan verzinnen, gaan rekken of uit gaan stellen. Daarnaast zijn er een aantal personages die in sommige afleveringen worden gepropt zonder interessant materiaal, wellicht om ze tevreden te houden of omdat dit in het contract staat. En hoewel het steeds meer duidelijk wordt dat de makers de serie niet te lang door willen drijven, komen er nog steeds vrij nutteloze scènes voor die je beter had kunnen inwisselen voor wat uitdieping.

Naar Rhaegar wordt enkele malen verwezen, maar vraag mensen die de boeken niet hebben gelezen naar hem en ze zullen niet veel van hem af weten. Ik ga er van uit dat de makers simpelweg geen aanleiding willen geven tot speculeren, maar je kunt je publiek er ook tekort mee doen. Wellicht vreest men dat de kijker door de bomen het bos niet meer kan zien. Ook in de boeken kwam genoeg filler voor, maar daar staan dan ook veel foreshadowing momenten, veel personages en veel background tegenover. Het is die grootschaligheid die mij juist aantrekt in boeken, dan wel tv series/ films. Daarom zie ik uiteindelijk ook graag Dorne en The Iron Islands terug in de serie, hoewel dit zeker niet mijn favoriete passages in de boekenreeks zijn. Het feit dat ik nog elke dag iets nieuws te weten kom over de wereld van ASOIAF vind ik fascinerend.

Ik snap Stannis fans soms ook wel, maar omdat Stannis niet één van mijn favorieten is kan ik daar minder teleurgesteld door raken. Ik heb dat dan meer bij S4-Jaime (tot nu toe) of de duidelijke voorliefde die D&D hebben voor Dany en Tyrion.

Mensen moeten accepteren dat een boek een ander medium is dan film en daarom dingen moet weglaten of veranderen. Je kunt ze niet vergelijken. Cognitief werkt het ook totaal anders en daarom is de ervaring bij voorbaat anders. Als ze hetzelfde willen, moeten ze maar gewoon de boeken nogmaals lezen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Dat de serie niet een 1-op-1 kopie is van de boeken is duidelijk. Betekent dit dat je geen kritiek mag hebben?

Ik heb veel plezier beleefd aan de boeken. Ook aan de serie. Maar als ik iets niet goed vind, dan heb ik het recht om dat te zeggen. Dat ik de vergelijking dan wel eens maak met de boeken, ligt nogal voor de hand.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Dat de serie niet een 1-op-1 kopie is van de boeken is duidelijk.

Het is niet een kwestie van niet zijn, maar het is een kwestie van niet kunnen zijn.

En je mag kritiek leveren, net zoals ik kritiek mag leveren op jouw kritiek.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Nicholas wrote:

Waarom wil je per sé iets lezen dat tussen spoilertags staat?

Omdat ik de serie toch volg en dit topic lees?

Dit is wel het meest belachelijke argument ooit.

Moet ik gaan gokken of spoilers over de boeken gaan of over de laatst uitgezonden aflevering?

Maar nu ik lees dat er blijkbaar is afgesproken hier niets te spoilen over de boeken moet je je gewoon aan de serie houden. En daar is geen BR in voorgekomen dus wordt het niet gewaardeerd dat je het post.

Dan moet je niet gaan afgeven op de mensen die het lezen...

Was geen hele grote spoiler ofzo, maar gewoon onnodig.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De een is pas begonnen met de serie, de ander is bij seizoen 3. Een derde is bij boek 4.

Als je iets gaat lezen wat tussen spoilertags staat, loop je gewoon risico. Als ik fan zou zijn van The Hunger Games zou ik in dat topic ook voorzichtig zijn met dingen die tussen haakjes staan.

Daar komt nog eens bij dat je niets wijzer bent geworden dan een naam.

Maar goed, deze discussie is tot vervelens toe gevoerd. Op een gegeven moment is er gewoon een fine line tussen boek en serie. Mijn antwoord kwam op een vraag van horizons. Ik kan dat vaag houden, maar dan wordt het ook behoorlijk zouteloos, volgens mij.

Misschien moet ik maar gewoon overwegen niet meer te posten.

jimcarrey gek

• 412 messages
  • 395 votes

Alles wat we nog niet in de serie hebben gezien is spoilers en behoort in het andere forum lijkt me. Lijkt me misschien ook wel een verstandig idee om voor de spoiler (In drukletters, cursief of quotes) te zeggen, tot welke episode die spoiler geldt. Zoals op Reddit gebeurt.

Bv:S01EP6 Hodor zei: "Hodor." (Voorbeeld Reddit, geen spoiler )

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Mweh lijkt me dan ook weer een beetje onnodig.
Het is naar mijn mening vrij simpel: In dit topic mag je alles posten wat is uitgezonden waarbij je rekening houdt met mensen die nog niet helemaal up-to-date zijn met de serie en daar dus de spoilertags voor gebruikt.
Mensen die helemaal up-to-date zijn met de serie moeten hier zonder zorgen spoilertags kunnen lezen.

Nicholas: Jouw post waar Pitakaas op reageerde bevat spoilertags waarbij de ene wordt gebruikt voor spoilers uit s04e02 en andere voor boekspoilers. Dat je BR benoemd vind ik dan nog niet zo interessant maar je verhaal over Shae is gewoon een behoorlijke boekspoiler.
Hoort thuis in het boekentopic, net zoals je verhaal over Locke.

Had je dit in het andere topic geplaatst dan had ik hier graag op ingehaakt.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Curly1985 wrote:

Mensen die helemaal up-to-date zijn met de serie moeten hier zonder zorgen spoilertags kunnen lezen.

I agree. Als ik hier terwijl ik bij ben met de serie opeens een boekspoiler tegen zou komen (niet uiterst duidelijk aangekondigd) dan zou ik daar behoorlijk kwaad over worden. En das moeilijk bij mij

Dingen als 'ik ben benieuwd of die en die dit seizoen nog dood gaat of dat ze dat voor volgend seizoen bewaren' wil ik hier ook zelfs met spoilertags liever niet zien. Too big a risk. Ik ga er ook stiekem van uit dat alleen de serie besproken wordt en klik alle tags dan ook snel weg.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Zojuist de laatste episode van seizoen 1 gezien.. Heftige serie. Op naar het tweede seizoen!

http://res.cloudinary.com/yaffa-publishing/image/upload/v1393806532/Joffrey_cA3AC890-A26A-11E3-9898005056A302E6.jpg?source=%2Fimages%2FdmImage%2FSourceImage%2FJoffrey%2Ejpg

I am the King! I will punish you.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Glacius wrote:

(quote)

Mensen moeten accepteren dat een boek een ander medium is dan film en daarom dingen moet weglaten of veranderen. Je kunt ze niet vergelijken. Cognitief werkt het ook totaal anders en daarom is de ervaring bij voorbaat anders. Als ze hetzelfde willen, moeten ze maar gewoon de boeken nogmaals lezen.

Hier kan ik mij wel in vinden. Ben begonnen met het volgen van GOT, maar na seizoen 2 ben ik in de boeken gedoken en toen seizoen 3 begon (of halverwege) had ik boek 4 uitgelezen. Wat mij wel op valt, is dat de favoriete plot gedreven momenten (wat in de serie natuurlijk veel voorkomt), telkens het zelfde was.

Het grootste verschil met de boeken en serie is voor, dat de boeken meer een soort geschiedenis boek is. Ik heb telkens de neiging om meer te willen weten, bijvoorbeeld over Aegon I, the Doom etc. Dus legendes uit Westeros zelf. Het brengt een wereld tot leven. Hierdoor lijkt het soms net of de POV-karakters en hun verhaallijn secundaire worden.

Wanneer de boeken er niet waren geweest, had ik dit de aller beste serie ooit gevonden. Maar omdat de boeken er zijn, had ik niet het geduld om te wachten wat er gaat gebeuren. En de verassing die vele serie kijkers hebben, mis Ik. Voor mij is de serie nostalgisch.

Toch denk ik dat ze de serie misschien (net als in de boeken) hadden moeten vertellen vanuit POV karakters (dus ook met hun gedachten erbij), hierin zie je wel verschillen. Maar nergens echt hinderlijk.

Ebenezer Scrooge wrote:

I am the King! I will punish you.

Wie denk je wel niet die je bent?!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Heeft iemand seizoen 3 op Blu-ray ergens voor een leuk prijsje gescoord?

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Game of Thrones wrote:

(quote)

Wie denk je wel niet die je bent?!

I'm telling mother!

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

Minotaures wrote:

Heeft iemand seizoen 3 op Blu-ray ergens voor een leuk prijsje gescoord?

DVDOutlet en MediaMarkt zijn volgens mij de goedkoopste op het moment, maar het hangt sowieso allemaal tegen de 40 euro aan - ook Amazon e.d. Ik heb het idee dat het niet lang zal duren voordat er een tientje af zal gaan. Hoe dan ook ikzelf wacht op een mooie complete box van alle seizoenen. Pas als het laatste seizoen al een jaar afgelopen is; tegen die tijd een faire prijs voor een prima serie

jimcarrey gek

• 412 messages
  • 395 votes

deLeeuw wrote:

(quote)

Hoe dan ook ikzelf wacht op een mooie complete box van alle seizoenen. Pas als het laatste seizoen al een jaar afgelopen is; tegen die tijd een faire prijs voor een prima serie

Dan wacht je wel nog lang.... Ik heb zelf wel seizoen 1 en 2 in één box. Dus misschien dat er ook een s3/s4 box zal komen.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1944 votes

jimcarrey gek wrote:

(quote)

Dan wacht je wel nog lang.... Ik heb zelf wel seizoen 1 en 2 in één box. Dus misschien dat er ook een s3/s4 box zal komen.

Die box zag ik ook inderdaad. Maar bijv. de LOTR Extended Triology of de Sopranos Complete series vind ik wat compacter dan steeds verschillende losse boxen en oogt wat minder rommelig op de plank Daarnaast is het in verhouding ook goedkoper; de helft van zo'n prijs betaal je voor de logistiek en de verpakking. Tot het einde van GoT zal ik toch niet de hele serie overnieuw kijken, dan doe ik het liever in één keer goed!

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

Aflevering kwam wat traag op gang maar bleef wel boeien. Had eerst mijn twijfels over Michiel Huisman als Daario, die heeft hij deze aflevering weggenomen.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Weinig screentime helaas, maar Daenerys steelt toch weer even de show

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

BananenMan1982 wrote:

Aflevering kwam wat traag op gang maar bleef wel boeien. Had eerst mijn twijfels over Michiel Huisman als Daario, die heeft hij deze aflevering weggenomen.

Inderdaad. Hij laat er even geen twijfel over bestaan welke Nederlander de held van GoT is. Vind het Engels van van Houten zo stuitend slecht dat ik vergeet te kijken naar het acteerwerk.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Stukje tussen Tyrion en Pod was heel goed gedaan!

Daarentegen was het met Jaime om te huilen. Nee, kan echt wel huilen.

Ik raad aan dit te lezen na de aflevering: Rape of Thrones · For Our Consideration · The A.V. Club - avclub.com

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

De aflevering nog niet gezien maar wat een vreemde afwijking van de boeken.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Inderdaad een ontzettend jammere afwijking van de boeken.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Redelijk tot matige aflevering.

Sam/Gilly was saai zoals altijd, wat Jaime deed sloeg echt helemaal nergens op en Arya/Hound was een nutteloze scène die veel te lang duurde.

Verder werd het probleem van de Wildlings wel goed neergezet. Ik erger me alleen aan Styr. Ik vind dat die acteur behoorlijk aan het overacten is. Alsof hij een superschurk uit een superheldenfilm speelt.

Charles Dance als Tywin was weer de gene die de show stal in twee schitterende scènes.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

En Littlefinger's prachtige Batman imitatie dan?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

FillumGek wrote:
Weinig screentime helaas, maar Daenerys steelt toch weer even de show

Blijf het wel moeilijk vinden met haar. Altijd als ik haar gedeeltes zie heb ik het gevoel naar een andere serie te kijken.

In Westeros krijgt niemand ooit ook maar enige lucht dat zij een heel leger aan het verzamelen is en in feite allemaal steden annexeert. Dit gaat er bij mij dus totaal niet in. Dat wordt dus een saaie, eentonige eindbattle over een paar seizoenen. Enkel het gevaar vanuit het noorden(Winter is coming) kan nog voor bedreiging zorgen.

Ook mis ik een beetje de euhh hoe zeg je het..... De GoT feeling bij haar personage, het lijkt haast wel alsof haar gedeelte een soort van GoT spin-off is dat weinig met de rest te maken heeft . De haat en nijd tussen de Lannisters en de Starks zijn altijd voelbaar omdat je hun acties/reacties vanaf het begin hebt gezien. Haar gevoel voor gerechtigheid mis ik echt totaal omdat de shit die haar familie is overkomen iets van de boeken/verhalen is en je het maar moet geloven. Het drama heeft zich niet op de schermen afgespeeld....

Ik vind het dan ook bizar dat heel veel mensen haar als favoriete personage hebben. Sorry Naomi Watts

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Dit ben ik wel met je eens. En daarbij vind ik haar verhaallijn en screentime ook gewoon vrij saai tot dusverre, met uitzondering van het allereerste begin misschien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.