- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Houden ze dat nog aan? 15 jaar is vrij ongeloofwaardig wat mij betreft.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
hoezo?
in oude tijden, zoals de middel eeuwen, bij de grieken etc was het heel normaal dat meisjes bezwangerd werden na hun eerste menstruatie, dat jongens volwassenen werden genoemd vanaf 14 jaar. In stammen culturen heb je nog steeds ceremonies rituelen voor jongens dat ze man worden en vaak participeren ze in deze ceremonies rond de leeftijd 12, 13 jaar.
Martin creëerd een wereld gebaseerd op oer principes, wat natuurlijk anders is dan onze maatschappij. Een meisje van 12 met gemiddeld grotere borsten dan haar leeftijd en brede heupen is in zo'n wereld geslachtsrijp etc.
Rob is 15 in de boeken, maar door de wetten, ook koning. Catelyn reflecteert regelmatig over haar zoon's kinderlijke keuzes.
Verder kijk maar naar de verhalen van shakespeare:
julia was 12 en romeo 20, in onze tijd is dat vrij ondenkbaar en strafbaar en die tijd lag dat anders.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Op welk vlak ongeloofwaardig. Ongeloofwaardig t.o.v. de cast of de personages? In beide gevallen heb ik dat totaal niet.
edit: wat korenbloem ook zegt.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Verhaaltechnisch geloof ik het wel, maar de cast ziet er wel allemaal een stuk ouder uit dan de personages ze spelen. Maar goed, stoor er me totaal niet aan. Volgens mij wordt het in de tv serie ook amper benoemd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ook een hele goede keuze, al denk ik dat het vooral niet benoemd wordt omdat seks met minderjarigen (ook al is het fictief) gevoelig ligt.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
wat Naomi Watts zegt.
daarnaast haalt de tv-serie dat oer principe veel minder aan. Ze brengen bepaalde zaken veel voorzichtiger naar voren en brengen veel meer humor in de serie dan ik tot nog toe in de boeken heb gevonden.
Ik heb seizoen 3 nog niet afgekeken, maar vind het trouwens steeds luchtiger overkomen in de serie, zeker in vergelijking met de boeken.
ps ik weet wel wat seizoen 3 als slot heeft enzo.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Verhaaltechnisch geloof ik het wel, maar de cast ziet er wel allemaal een stuk ouder uit dan de personages ze spelen..
Dit. Stoor me er ook verder niet aan, maar wat mij betreft is Dani geen 15 in de serie.
Dani lijkt minstens 21. Robb minstens 25. Sansa 17/18.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ook een hele goede keuze, al denk ik dat het vooral niet benoemd wordt omdat seks met minderjarigen (ook al is het fictief) gevoelig ligt.
Daarnaast is het natuurlijk ook hartstikke illegaal.
Sergio Leone
-
- 4409 messages
- 3093 votes
De eerste afleveringen van seizoen 2 hebben me verhaaltechnisch niet altijd kunnen bekoren, maar nu (aflevering 7 net achter de kiezen) begint het toch wel belachelijk goed te worden. Zelfs Kit Harington begint me mee te krijgen.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Mooi, mooi, mooi. En het wordt nog belachelijk beter, mark my words...
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Je zou hem haast niet herkennen, maar deze man op de achtergrond is dus NCW/Jaime Lannister.
Sergio Leone
-
- 4409 messages
- 3093 votes
En seizoen 2 zit er ook helemaal op. Over het algemeen vind ik seizoen 1 iets beter, al heeft dit seizoen "meer momenten". Grootste troef is de spanning die heerlijk rustig opgebouwd wordt, maar de finale belegering van King's Landing valt me dan wel weer tegen. Dat is zowat de eerste keer dat Game of Thrones laat zien een serie te zijn (en waarom zowat elke schermutseling buiten beeld gebeurt). Het is allemaal niet groots genoeg.
Het getaffel in de eerste afleveringen omtrent Daenerys' plotje (en de Mummy-vibe in de slotaflevering) en de geboorte van Melisandre's CG wolk zijn twijfelachtig maar verder hebben alle zijplotjes mij wel kunnen bekoren. Jon Snow wordt eindelijk materiaal gegeven en de scènes in Harrenhal met Arya en Tywin Lannister zijn geweldig. Ik hoop dat die laatste een grotere rol mag spelen in seizoen 3 - wat gezien zijn nieuwe rol wel zal zijn.
De draken zijn erg goed qua design en ook het geluid dat ze produceren is fantastisch gevonden. De CGI had misschien iets beter gekund, maar storend is het niet.
Ik ben benieuwd naar seizoen 3, al hoop ik dat de reden waarom ik nagenoeg nooit series kijk - de herhaling van zetten - hier niet op van toepassing gaat zijn. En dan kom ik bij een vraag ter afsluiting. Hoeveel seizoenen moeten hiervan verschijnen? Een stuk of 5?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Meer.
Gezien het huidige succes denk ik dat je aan een seizoen of 8 mag gaan denken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
8 denk ik ja. Al zou het zomaar 7 kunnen worden aangezien aFfC en aDwD gewoon over twee seizoenen gespreid gaan worden. Grote fout lijkt me, aDwD heeft minimaal twee volwaardige seizoenen nodig.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet helemaal correct, maar over de hele lijn kan je dat wel zo zien. aFfC heeft helemaal geen Daenerys, Tyrion en Jon Snow, dus die gaan ze combineren. Kan ook funest zijn voor je serie. Op het eind vd rit zal het wel in evenwicht zijn. 7/8 seizoenen voor 7 boeken.
Sergio Leone
-
- 4409 messages
- 3093 votes
Ik heb de boeken niet gelezen, dus geen idee over dat aspect. Ik hoop alleen dat de invulling per seizoen dezelfde blijft en dat de reeks niet leeg en/ of onevenwichtig wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Aangezien George RR Martin nauw betrokken is bij de serie (en zelf ook een episode van een seizoen schrijft) zal ik daar niet zo bang voor zijn. Benioff en Weiss staan hun mannetje ook wel.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Zie net dat Ian Whyte die Gregor Clegane ook verantwoordelijk is geweest voor de White Walker's en de Giant in aflevering 1 van seizoen 3.
http://www.imdb.com/name/nm...
Vind Ian Whyte sowieso een toffere mountain dan de 1e acteur die hem vertolkte.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Dan ben je een van de weinige.
Dit is gewoon een lange kerel maar de vorige Mountain was echt een mountain en had veel meer presence.
S1 Mountain:

S2 Mountain:

Verder wel een goeie giant en white walker maar ik hoop dat ze de oude mountain terug brengen voor S4.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Haha was me nooit opgevallen, waarom hebben ze hem vervangen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Scheduling conflicts ivm The Hobbit. Hij speelt Bolg in deel 2 en 3.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Tommen is ook gerecast heb ik gehoord. Door de acteur die Martyn Lannister speelde.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
ADWD uitgelezen 
Het was een heerlijk boek en een stuk beter als AFFC maar ASOS blijft mijn favoriet. In ASOS gebeurt zoveel en ik mistte die epische plottwist of ontroerende momenten wel een beetje in ADWD.
Nu word het wachten op Winds of Winter. Na een dik half jaar bijna elke dag 1 of 2 hoofdstukken ASOIAF lezen wordt het nu wel even afkicken. 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Treme actor joins the cast - WinterIsComing.net
Een tweede Nederlander.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Achilleshiel bij Treme, lijkt ook totaal niet te passen in GoT maar hoop verrast te worden.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Toch een mooie klus die hij daar te pakken heeft.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
ASOS uit 
Heerlijk boek! Vooral deel 2 is ijzersterk. De ene plotwending na de andere, in elk hoofdstuk zit wel weer een holy shit moment. Het tempo zat er ook goed in. George RR Martin is niet bang om enkele personages tijdelijk op zij te schuiven. (Daenarys en Bran o.a.).
Ik ben benieuwd hoe ze in de serie hiermee om zullen gaan. Ik vond dat er in seizoen 3 een aantal afleveringen tussen zaten waarin ik na afloop dacht: "ze zijn geen steek verder". Dat komt omdat ze soms alle personages in 1 aflevering proberen te proppen en ze stuk voor stuk 5 minutjen screentime geven. Maar vervelender vind ik het als ze met van die 'checkingscenes' zoals het op internet vaak genoemd wordt geven. Bijvoorbeeld die domme ruzie bij Bran over het villen van konijntjes. Een nutteloze scène om Bran even iets te doen te geven.
Nog iets, wie vind het hier ook al zo jammer dat ze dit er niet meer in kunnen stoppen? Dit was toch het beste moment van Arya wat ik tot nu toe gelezen heb!
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Volgens mij gaan ze the tickler vervangen door iemand anders, polliver?
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Waarom is dat niet meer mogelijk dan..?
edit: Even opgezocht en inderdaad niet meer mogelijk nee..