• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.941 votes
Profile

Game of Thrones

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Victorion, Euron en Aegon Greyjoy hebben tot nu toe nog geen enkele meerwaarde gehad voor het plot. Kun je allemaal wegsnijden zonder dat het iets zou veranderen.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Jon Snow en Dany hebben tot nu toe geen meerwaarde gehad voor het plot. Ze kunnen die twee de volgende seizoenen wegsnijden zonder dat het iets zou veranderen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Het lijkt me dan nog veel efficiënter om de Starks eruit te snijden.. Scheelt weer 2 seizoenen en 9 afleveringen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

JohnWilliams wrote:

En de dvd-box van seizoen 3 komt rond januari 2014 uit.

Februari toch?

Ik heb in ieder geval ingezet op de Limited editie. Gelijk gepre-ordered, ik neem geen risico met iets met het woord limited erin.

(afbeelding)

En tja, Emilia kan een drol met gemak als een satékroket verkopen dus lijkt me toch een makkelijke keuze vergeleken met de 'kale' Blu-ray. Aangezien de prijs ook wel wat hoger is verwacht ik nog wel wat extra's.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Een beetje een lugubere uitgave.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

HBO flikt het weer!!!

Relatief lang links laten liggen omdat ik bang was voor een serie die paralellen zou vertonen met middle of the road film bij uitstek: Lord of the Rings. Afgelopen zaterdag voorzichtig begonnen met 1 aflevering, maar al snel was er geen houden meer aan. Ik ga zo meteen al aan seizoen 2 beginnen. Razend benieuwd!

Grootste pluspunt van deze serie is dat er een geheel eigen universum wordt geschapen. Men kent geen seizoenen zoals wij ze kennen en een deel van Westeros is nog onbetreden gebied waar dingen gebeuren die de mensheid te boven gaat. De focus op verschillende verhaallijnen zorgt in de eerste afleveringen weliswaar voor veel nieuwe personages en veel verwijzingen naar personages uit het verleden. Na een aantal afleveringen valt alles vanzelf op zijn plaats en prijs ik deze serie omdat hij niet alles voorkauwt en gewoon wat vraagt van de kijker. De eerste helft van de serie komt alles langzaam op gang, maar dat was geenszins een bezwaar omdat ik het erg intrigerend vond om kennis te maken met al die verschillende volken/werelden.

De slotaflevering illustreert nog eens waarom Game of Thrones zo goed is. Er gebeurt zoveel op alle fronten en niets voelt aan als een filler. Alles is van belang, omdat het een mogelijk gevaar kan vormen voor de stabiliteit van het koninkrijk. En als je denkt dat het na alle perikelen op Westeros niet spannender meer kan, gebeurt er op het naastgelegen land een groots wonder, cinematografisch ook prachtig in beeld gebracht. Mythes worden waarheid in Game of Thrones. Ik ben blij toe. Hopelijk meer van dat in seizoen 2!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Iets met een spijker en kop. Ook geen clichematig good vs evil, echt evil is er - op enkele uitzonderingen na - bijna niet te vinden. En dan mis je al de o zo subtiele references die zoveel inhoudelijk omvattende informatie bezitten. Daarom voor mij de beste serie die er is. Hands down. Fijn dat ie beviel, enorm hoog verslavingsgehalte en ook een gigantische herkijkwaarde. Kijk maar snel verder, benieuwd naar je hyperbolen na The Red Wedding.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Zojuist het derde boek uit.

Veel potentie heeft seizoen 4.

Ik was alleen niet zo blij met de epiloog. ASOS spoiler Catelyn die nog 'leeft'? Maakt de dood in het verhaal wat minder definitief en doet ietsje afbreuk aan de impact van de RW met terugwerkende kracht Geen idee welke kant dat opgaat. Ik had hier wel al een keer zoiets gelezen maar dacht dat het een grap was en heb er verder niet meer aan gedacht.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Naja, het is niet meer echt Catelyn hé, de naam Stoneheart spreekt boekdelen. Niet meer de gracefull Catelyn Stark.

Ik heb deze vakantie ADWD uitgelezen en damn, mijn favoriete ASOIAF boek. Echt zin gekregen in het volgende boek. Echt ieder personage komt in ADWD sterk uit de hoek. Victarion, Melisandre, Jaime en Ser Barristan

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Vond je de gedeelte in Essos niet saai?

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Nope. Hoofdstukken van Dany vond ik vrij goed, al kan ik mij soms wat irriteren aan d'r. Verder vond ik Quentyn Martells verhaal misschien het minste, maar nog steeds behoorlijk goed. Wel blij dat dat nu afgerond is. Ser Barristan als POV vond ik erg interessant, mooi personage en mooi om zijn strubbelingen te zien in alle intriges aan het hof nu hij de Queen's Hand is. En tsja, het meeste van het boek speelt zich af in Essos, dus nee, kan niet zeggen dat ik het saai vond. (al zijn mijn favoriete hoofdstukken toch meestal ver in het Noorden)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ataloona wrote:
Naja, het is niet meer echt Catelyn hé, de naam Stoneheart spreekt boekdelen. Niet meer de gracefull Catelyn Stark.

Ik heb deze vakantie ADWD uitgelezen en damn, mijn favoriete ASOIAF boek. Echt zin gekregen in het volgende boek. Echt ieder personage komt in ADWD sterk uit de hoek. Victarion, Melisandre, Jaime en Ser Barristan

. Ook mijn favoriet, op eenzame hoogte. Zwaar ondergewaardeerd.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik ben nu op de helft van ADWD. Waar ik rond het 3e boek nog enige haast had met lezen ben ik nu zuinig aan gaan doen met de hoofdstukken. Dadelijk niks meer te lezen...

De epiloog van ASOS vond ik fantastisch, normaal gesproken ben ik geen fan van dit soort twists maar dit slikte ik als zoete koek. Hopelijk nog genoeg stoneheart in de toekomst.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Nr. 1 reden om boeken te lezen: YT comments kunnen lezen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Erg mooie map. Dany reist overigens tien keer zoveel als de anderen. Vraag me wel af in welk tijdsbestek zij dat dan allemaal doet. Vooral omdat sommige anderen op het oog even lang over de veel kleinere onderlinge afstanden in Westeros doen.

Er staat natuurlijk wel een verklaring over de schaal op die kaart, misschien moet ik me daar maar aan houden

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

rep_robert wrote:

Erg mooie map. Dany reist overigens tien keer zoveel als de anderen. Vraag me wel af in welk tijdsbestek zij dat dan allemaal doet. Vooral omdat sommige anderen op het oog even lang over de veel kleinere onderlinge afstanden in Westeros doen.

Dat is niet waar, Tyrion is degene die het meeste reist.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Curly1985 wrote:
Ik ben nu op de helft van ADWD. Waar ik rond het 3e boek nog enige haast had met lezen ben ik nu zuinig aan gaan doen met de hoofdstukken. Dadelijk niks meer te lezen...

De epiloog van ASOS vond ik fantastisch, normaal gesproken ben ik geen fan van dit soort twists maar dit slikte ik als zoete koek. Hopelijk nog genoeg stoneheart in de toekomst.

De Epiloog van ADWD is nog beter.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ben benieuwd dan Nog ongeveer 300 pagina's..

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Wat veel mensen hier zijn de boeken gaan lezen!

Ik ben bijna bij deel 2 van ASOS. Ik was eerst verder proberen te lezen waar de series op hielden maar dat werd verwarrend. Dus heb de hele vakantie besteed aan de eerste boeken te lezen

Sergio Leone

• 4409 messages
  • 3093 votes

Twee dagen geleden startte mijn avontuur. Seizoen 1 is zonet achter de kiezen. Ik heb het niet zo voor reeksen, maar Game of Thrones is zo'n uitzondering die de regel bevestigt.

Hetgeen mij het meest kan bekoren is de authentieke aanpak, waarbij echte decors het halen van CGI. Verder is de cast om van te smullen. Peter Dinklage is een ontdekking van formaat en Sean Bean blijft briljant. Enkel Kit Harington en Emilia Clarke vallen voorlopig door de mand.

Het tempo ligt vrij hoog - evenwel zonder belachelijk veel complotten erin te proppen à la Spartacus. Het plotje omtrent Daenerys heeft mij tot nu toe het minst kunnen bekoren - Khal Drogo lijkt ook totaal nutteloos. Ik verwacht daar wel verbetering in gedurende seizoen 2.

Had MovieMeter SerieMeter geheten, dan kwam ik uit op een 4 à 4,5.

Luppie00

• 92 messages
  • 347 votes

Sergio Leone wrote:

Peter Dinklage is een ontdekking van formaat.

Een bewussie?

Sergio Leone

• 4409 messages
  • 3093 votes

Luppie00 wrote:

(quote)

Een bewussie?

Ik had gedacht dat het subtieler ging uitpakken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sergio Leone wrote:

Enkel Kit Harington en Emilia Clarke vallen voorlopig door de mand.

Op welk vlak vallen zij door de mand?

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Ben na talloze reacties van mensen die mij vaker aan fantastische series hebben geholpen maar overstag gegaan en begonnen aan Game of Thrones. Inmiddels de drie seizoenen bekeken en ondanks dat het mij zeker heeft vermaakt, compleet overtuigd van zijn genialiteit ben ik nog niet helemaal.

Serie is zonder twijfel goed gemaakt met een uitstekend sfeertje en mooie sets en is heerlijk duister. Peter Dinklage speelt een tof karakter, duidelijk waarom hij geliefd is bij de fans. Verder springen vooral bepaalde bijrollen voor mij eruit, karakters als die Hound of die twee bodyguards van de drakenmoeder. Ook Jaime Lannister vond ik gaandeweg het derde seizoen steeds interessanter worden. En als laatste is het prettig dat de serie niet snel voorspelbaar wordt, het is prettig om een aflevering te kijken en werkelijk geen idee te hebben wat er zou gaan gebeuren. Zoals velen al zeggen; geen enkel karakter is in principe veilig. Door deze onvoorspelbaarheid loopt de spanning nogal eens op.

Toch waren er nog wel veel verhaallijnen en karakters die me weer net iets te weinig deden. Zeker dat gedoe rondom Stannis of de Night's Watch boeide me niet zoveel, evenals die Theon Greyjoy. Aan die laatste heb ik me vooral ontzettend lopen ergeren. En dat was niet puur zijn karakter, maar ook de manier waarop hij wordt vertolkt. Maar goed, in een serie die zo vol zit met karakters en verhaallijnen is het onmogelijk alles even sterk te vinden. Verder waardeer ik aan de serie dat het heerlijk duister is, maar soms zijn veel karakters allemaal wel erg zwaarmoedig. Wat dat betreft is een Tyrion of Jaime Lannister wel goed om erbij te hebben voor een portie sarcasme. Maar dat had af en toe wel iets meer gemogen.

Sergio Leone

• 4409 messages
  • 3093 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Op welk vlak vallen zij door de mand?

Beiden vind ik vooralsnog vrij zoutloos: Kit Harington de mooie jongen met stoer stemmetje maar ik voel zijn pijn niet. Dezelfde ballon gaat ook op voor Emilia Clarke: haar personage evolueert snel - iets te snel naar mij mening - en dat maakt het er voor haar ook niet gemakkelijker op, maar haar mimiek is beperkt en als zij stoere taal uitkraamt - in welke taal dan ook - geloof ik haar niet.

Zeker in het gezelschap van de rest van de cast - stuk voor stuk gevestigde karakteracteurs in combinatie met jonge talenten (wat háát ik Joffrey) - vind ik haar een smetje op het geheel. De climax van seizoen 1 belooft anderszijds wel een grotere rol voor haar in seizoen 2 (en wellicht ook 3), dus ik ben benieuwd. Hetzelfde geldt voor Harington, die in seizoen 1 ook nog niet echt een rol heeft gehad om boven zichzelf uit te stijgen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Er zijn inderdaad verhaallijnen die ik goed vind en ook slecht. Zo vind ik Victarion, Asha, Theon / Reek en Aeron totaal niet interessant. Al die verhaallijnen hadden er van mij uitgemogen en vervangen mogen worden door meer Arya omdat ik die in de laatste boeken nogal gemist heb of door Jaime die in ADOD maar 1 hfd. had! Verder vind ik het wel een groot pluspunt dat Barristan Selmy een point of view character is geworden, wat een baas!

Ik hoop in The Winds of Winter of A Dream of Spring nog altijd op meer Varys
, dat blijft ook een mysterieus karakter, goed bedacht en goed gespeeld in de serie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

@Sergio Leone

Duidelijk. Al zal Dany qua overtuigendheid nog we lgroeien (benieuwd wat je van het einde van 304 gaat vinden, al denk ik dat je het dan al overtuigender vindt. Haar personage groeit heel snel maar dat heb je straks al veel minder, het is ook de leeftijd van Dany (13 jaar in de boeken, 15 jaar in de serie) die daar wat mee te maken heeft.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Leeftijden vind ik in de serie veel beter dan in de boeken.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Arya Song:

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.