- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Vind het eigenlijk wel logisch dat deze eruit is gehaald. Komt toch niets nieuws invoor?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Logisch inderdaad, ook niet echt een fijn extraatje. Had lieverd al de takes van Emilia gezien van het slotstuk van ep 4. Nooit is er een scene zo vaak over gedaan in de serie.
Emilia's red hot dress was wel de moeite waard trouwens. Khaleesi
.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik zie liever deze scène dan een scène met Pod en z'n hoeren. Of Bronn en z'n hoeren. Enfin, you get the point.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ik vond Pod zijn scène wel grappig eigenlijk. Denk dat mensen hem nu ook makkelijker zullen onthouden wanneer hij boekspoilers met Brienne op stap gaat.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
The King in the North:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YrQHTHFJld8[/embed]
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Whaha. Die van Leia en Cersei / Joffrey / Jar Jar Binks
.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Indira is daar wel de juiste persoon voor, ik vind haar wel lijken op Ellaria.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Ben de serie aan het herbekijken en moet zeggen dat je dan anders kijkt.
De Starks, nou ja, moeten we het daar nog over hebben. Leuke familie, kan zo mee doen aan de sound of music.
Het hele verhaal rondom Daenerys is zwak ten opzichte van de scenes in Westeros. Karl Drogo was even leuk, maar daarna is de lol eraf. Dat komt voor een groot deel door de actrice die Daenerys speelt. Een beetje een middelbare schooltalent.
Tyrion is leuk, ook de tweede keer maar zijn maniertjes zijn beperkt houdbaar en zijn praten is te geacteerd.
Jayme en Cersie daarentegen zijn erg goed, zowel de acteurs als de karakters die ze spelen. Vooral Cersie met haar twijfels over Joffrey, de verhalen over haar jeugd met Jamie. Ze laat heel gedoseerd haar twijfels zien, en klampt zich vast aan haar image als bitch, waarschijnlijk puur ter eigen bescherming. Bovendien is ze mooi op een niet echt knappe manier. Echt mooi dus. Ook Tywin is goed, de rol en de acteur. De Lannisters als centrale karakters staan in het middelpunt van de macht, tot nu toe, eigenlijk gaat het hele verhaal over hen. Daarom is het goed dat hun rollen gedragen worden door goede prestaties van de acteurs. Door hen overtuigen de Lannisters als onverslaanbaar, onaantastbaar. Zij dragen de serie.
Ongetwijfeld zal zoveel hoogmoed voor de val komen, niet door anderen veroorzaakt, maar door henzelf. Zoals het Romeinse rijk van binnenuit werd opgegeten zo zullen waarschijnlijk ook de Lannisters zichzelf de das omdoen. A Lannisters always pays his debts.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En meerdere pogingen voor Jaime, maar de juiste typwijze nog niet gevonden hebben
.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Maakt toch weinig uit dat hij een paar typfoutjes maakt? Vind hem enkele goede argumenten hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Is ook niet erg, maakt het niet minder vermakelijk.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
2013 Emmy Nominees
Deze was je trouwens nog vergeten
(Ook leuk om er nog even bij te zetten natuurlijk):
Outstanding Writing For A Drama Series 2013
Breaking Bad - Dead Freight
George Mastras, Written by
Breaking Bad - Say My Name
Thomas Schnauz, Written by
Downton Abbey - Episode 4
Julian Fellowes, Written by
Game Of Thrones - The Rains Of Castamere
David Benioff, Written by; D.B. Weiss, Written by
Homeland - Q&A
Henry Bromell, Written by
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Van Breaking Bad heb ik nooit iets gezien.
Van wat ik van Homeland en Downton Abbey heb gezien echter (toch best veel alles bij elkaar) leek / lijkt niets me zó extremely nice geschreven en baanbrekend als in The Rains of Castamere (''zelfs'' niet met de dood van Matthew Crawley of van die ene dochter in Downton bijvoorbeeld, dat vond ik niet bepaald heftig). Zou wel tof zijn als ze deze zouden krijgen.
Televisiegeschiedenis die aflevering.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Voor mensen die Got en Mumford and Sons fan zijn:
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
Wanneer begint het nieuwe seizoen van Game of Thrones eigenlijk ?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Seriesguide(app op de telefoon) geeft TBA(to be announced) aan, maar geeft als begindatum voorlopig 31 maart 2014 aan. Sluit qua datum aan op de eerdere seizoenen, dus ik ga er van uit dat dit wel correct is. Zou eventueel een weekje later kunnen zijn. Wel geeft de app telkens de maandagen aan, terwijl het zondagen zijn dat GoT erop is, dus ga maar uit van deze data.
Seizoen 1: zondag 17 april 2011
Seizoen 2: zondag 1 april 2012
Seizoen 3: zondag 31 maart 2013
Seizoen 4: zondag 30 maart 2014?
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
En de dvd-box van seizoen 3 komt rond januari 2014 uit.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Geen enkel casting nieuws over Victarion dan wel Euron. Wat zouden ze precies van plan zijn met de Greyjoys?
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Is eigenlijk ook pas in seizoen 5 aan de orde toch..?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Seizoen 4 zal meer dan alleen de tweede helft van ASOS bevatten. Als je de Kingsmoot in seizoen 5 plaats wil laten vinden, dan moet je de Asha verhaallijn volgens mij te veel uit gaan rekken.
We zullen zien hoe ze dit precies aan gaan pakken.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze het allemaal in elkaar gaan breien. Wij ons zorgen maken dat de serie de boeken gaat inhalen en de serie lijkt juist dingen naar voren te schuiven. 
Er zijn in seizoen 3 vreemde keuzes gemaakt waarvan ik nog maar moet zien hoe ze uitpakken. Bran is bijvoorbeeld al klaar met zijn ASOS verhaallijn en Theon komt in boek 3 & 4 niet voor maar was wel al in afl. 2 te zien dit jaar.
Ze hebben voor volgend jaar nog genoeg boeiends te vertellen maar seizoen 5 wordt een hele zware dobber. Dat hele Greyjoy's gedoe zat ik echt niet op te wachten en lijkt me voor het medium televisie al helemaal niet geschikt. Zoveel nieuwe personages, die niet allemaal even boeiend zijn, tel daar de Martel's bij op en als ze boek 4 & 5 tegelijkterijd gaan doen de rest van de poppenkast en het wordt voor televisie niet meer te behappen. Als Martin boek 6 volgend jaar afkrijgt kunnen Benioff & Weiss hopelijk iets beter prioriteiten gaan stellen voor ze seizoen 5 starten.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Dat hele Greyjoy's gedoe zat ik echt niet op te wachten en lijkt me voor het medium televisie al helemaal niet geschikt.
Misschien nu niet boeiend, maar ik denk niet dat je ze kunt schrappen. Victarion bevindt zich in TWOW in the middle of the action. Er wordt druk gespeculeerd dat de Greyjoys Dany een draak afhandig zullen maken (Euron's hoorn).
Natuurlijk heb je te maken met veel personages. Maar als ze het introduceren van de Greyjoy brothers utistellen tot seizoen 5, dan ben je tegen die tijd weer heel wat personages kwijt. Of ze zijn minder verspreid.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Voordeel van series en films is dat ze het verhaallijn uit de boeken niet persé 1 op 1 hoeven te volgen. Overbodige stukken kunnen worden weggelaten en dat wordt vaak ook gedaan.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Dat is inderdaad het gevaar. De serie profiteert ervan dat de boeken een flinke voorsprong behouden. Zonder ADWD hadden we dit seizoen waarschijnlijk ook geen Theon gehad.
Misschien dat we aankomend seizoen al naar Dorne gaan en Martel's huis beter leren kennen, waardoor ze het seizoen erop meer ruimte hebben voor de Greyjoy's.
Kevan Lannister mag ook wel alvast meer naar de voorgrond treden.