- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nee, dat kan je hem inderdaad onmogelijk toedichten
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Geen Game of Thrones vandaag ?
Niet grappig
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
Ik bedoel het ook niet grappig
Vorige keer werd het bij HBO erbij vermeld als Game of Thrones niet uitgezonden werd.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
De boeken lopen niet synchroon met de serie. Halverwege boek 3 is de Red Wedding al.
Nog zo'n echte fan...
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Haha 
Hopelijk blijf ik wel een echte fan na het volgende: Bran is als eerste gefinished? Laatste wat ik op TV gezien heb is het laatste wat ik van hem heb gelezen. En ben nu halverwege boek 4...
Theon's verhaallijn is ook een geval apart. Ben bang dat ik dadelijk 13 hoofdstukken voorgeschoteld krijg die ik al op TV heb gezien 
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Maak je niet druk om het Theon verhaal. Dat heb jezeker nog niet gezien. En Bran heeft in adwd nauwelijks hoofstukken maar de hoofstukken die je krijgt zijn zeer goed.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
3.09 is nu aan de beurt. Ben zelfs een lichtjes zenuwachtig haha. Kom maar op!
Gezien het begin nu al ben ik bang dat Robb Stark op een kansloze suicide mission gaat om Casterly Rock in te nemen. Ook dat Walter Frey stiekem samenspant met de Lannisters omdat Stark met een ander is getrouwd en zijn gelofte heeft verbroken
Even kijken hoe ver ik ernaast zit 
Ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar hoe alles met Theon afloopt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Pfoeee. Tijdens de ep zag je al aankomen dat het tijdens de trouwerij ging gebeuren. Daarom ook the Red Wedding haha
Mijn hartslag ging tekeer. Wat ik niet had verwacht is dat iedereen eraan zou gaan. Toch erg verrassend. Snap de impact ook wel, weer sympathieke personages gekilled en hoe gaan ze dit oppakken in S4, je moet toch ergens sympathie voor krijgen? 
De afsluiter ook gezien, vooral de nasleep ervan en uiteraard alweer de afsluiter met Dany. Fijn om even wat rust in de keet te krijgen.
Hoop wel dat het verhaal rondom Brann niet te suf wordt, het gevaar ligt daar wel om de hoek.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Mooi om te zien dat het z'on impact op je heeft, terwijl je eigenlijk al weet dat het geen leuke aflevering gaat worden.
“If you think this has a happy ending, you haven’t been paying attention.”
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Je zit ook de hele aflevering met ingehouden adem te kijken. Zo moeten de boekenlezers zich ook gevoeld hebben de eerste keer 
Kreeg ook een soort van From Dusk Till Dawn deja vu'tje toen die deuren dicht gingen. Meer mensen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik schreeuwde constant "why is Talisa not at Riverrun!?"
Wat betreft Dusk Till Dawn, geen moment aan gedacht.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
The Blackfish is wel ontkomen. Er werd hier en daar al aangegeven dat ook die het loodje zou leggen. Gelukkig niet, anders hadden we de parley tussen hem en Jaime in AFFC moeten missen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ik schreeuwde constant "why is Talisa not at Riverrun!?"
Wat betreft Dusk Till Dawn, geen moment aan gedacht.
Het lag ook wel voor de hand dat zij er als eerste aan zou gaan omdat zij degene is waarom Robb er aan zou gaan. Al dacht ik ook nog heel eventjes dat Talisa een verrader zou kunnen zijn en al die tijd al "infiltreerde". Ik wist niet meer wat ik kon verwachten haha.
Door het verraad van Bolton zie ik het opeens ook heel somber in voor Theon. Ben benieuwd of zijn zus het gaat lukken om hem te bevrijden
En hoe zal het Blackfish vergaan..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat ze er uberhaupt al was was voor mij al voldoende.
.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Bran's verhaallijn wordt pas echt interessant wanneer hij zich ten noorden van de muur begeeft, seizoen 4 dus.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Mag ook wel
Maar het lijkt voor dat groepje niet moeilijk om een leuker verhaallijn achter de Muur te krijgen. Ik zou daar ook niet vrijwillig willen rondlopen hehe.
Ik verveel me nu al, mijn dagelijkse GoT routine van de afgelopen weken is nu flink in de war geschopt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Welcome to the club. Boeken gaan lezen
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Daar heb ik het geduld niet voor haha. Het lukt me meestal alleen op vakantie of aan een zwembad in het zonnetje. Daarnaast moet ik dan drie boeken lezen waarvan ik het verloop al ken en ben ik niet zo fan van "de boeken zijn beter" en je dus het verdere verloop van de serie kunt uittekenen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zo ben ik ook hoor. Lezen doe ik ook alleen uitsluitend in mijn tuin met de zon op mijn knar
.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Heb nooit veel gelezen, maar na de ASOIAF reeks ben ik vorige week begonnen aan American Gods. Interessant boekje.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik heb het de vorige keer ook al gezegd, maar nu ga ik echt beginnen met de boeken. Ik moet mijn verslaving voeden. 
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Mysha nog maar eens bekeken, en ik ben nog steeds boos op hoe ze Stannis hebben behandeld. Ik ben echt geen boekpurist, maar Mysha heeft iets onvergefelijks gedaan. Ze hebben zijn karakter helemaal veranderd, en niet ten goede. Ik snap ook niet waarom ze dit hebben gedaan. Normaal gesproken zijn veranderingen er vanwege tijd of geld nood, of omdat ze het aantal karakters willen verminderen, maar dit is allemaal niet het geval.
In de boeken is hij constant Mellisandre, en in principe de machtigste kaart die hij heeft aan het tegenspreken. In de show volgt hij Mellisandre in alles, no questions asked. Ik heb er nog niet eens problemen mee dat hij Gendry tot de brandstapel veroordeeld, ondanks dat hij dit in de boeken nooit heeft gezegd, aangezien ik geloof dat hij dit uiteindelijk wel zou hebben gedaan.
Waar ik een probleem mee heb is dat hij er geen morele problemen mee heeft. Hij komt gewoon over als een bad guy, terwijl hij voor mij een veel complexer karakter is dan dat. Waarom maakt de show hem zo eendimensionaal? Het is toch veel beter om mensen wat meer interessante morele vraagstukken mee te geven?
In de serie komt Mellisandre met Gendry aanzetten en blijkbaar kan ze hem gelijk executeren. In de boeken weigert hij de hele tijd aangezien de jongen onschuldig is. Vervolgens komt de bloedzuigerscene.
Nadat Robb sterft zegt Stannis dit als iedereen zegt dat het komt door de Rode God: "Is the hand of R’hllor spotted and palsied? This sounds more like Walder Frey’s handiwork than any god’s."
Did zijn zijn laatste woorden over de bastaard van Robert:
Stannis rounded on him in a cold fury. ”I know his name. Spare me your reproaches. I like this no more than you do, but my duty is to the realm. My duty…....”
He turned back to Melisandre. “You swear there is no other way? Swear it on your life, for I promise, you shall die by inches if you lie.” Dit geeft aan dat hij Mellisandre zal vermoorden als dit niet werkt. Mellisandre, zijn krachtigste wapen!.
Daarnaast laten ze zijn citaat eruit waardoor ik in Team Stannis kwam: “I never asked for this crown. Gold is cold and heavy on the head, but so long as I am king, I have a duty… If I must sacrifice one child to the flames to save a million from the dark… Sacrifice is never easy, Davos. Or it is no true sacrifice…”
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Het einde van 3.04 waarbij Daenerys de macht over de 'Unsullied' krijgt en ze daarna bevrijdt is echt epic. Misschien wel het vetste wat ik tot nu toe in GoT heb gezien.
Aflevering 1 en 2 waren wat tam, maar 3 en 4 zijn echt geweldig. Kan ook echt genieten van The Kingslayer en zijn buddy. Mooi duo.
Ben inmiddels een eindje op weg in boek 2, en is toch wel een prettige combinatie, kijken en lezen. Vallen dingen wat beter op zijn plek. Grappig om te zien dat ze in S3 nog teksten uit boek 1 of 2 gebruiken. Bijvoorbeeld dat gesprek tussen Cath en haar oom na de dood van haar pa, dat had ik al gelezen zonder in boek 3 te zijn.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Alleen al het feit dat die echt alle tijd van de wereld neemt om ASOIAF af te ronden bewijst dat dit onzin is.
Als het om de centjes ging dan had die wel minder bladzijdes geschreven en dan was de buit allang binnen geweest.
Dat bewijst alleen maar dat hij meer boeken wil verkopen. Hoe meer pagina's hoe meer boeken. Over de keuzes die hij maakt, ach dat doet ieder schrijver, bij zoveel van hetzelfde is het goed om af en toe wat verwarring te zaaien. Een ding moet je hem wel nageven, hij houdt de variatie erin. Nogmaals hij schrijft leuke verhalen, en zijn zinnen zijn af en toe wel aardig, maar dat maakt je nog geen goed schrijver. Verhalen vertellen is een, goed schrijven is iets anders. Hij is veel te lang van stof.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Omdat S3 nu voorbij is, en ik toch in de stemming wilde blijven, ben ik opnieuw bij S1 begonnen. En ik merk nu pas, nadat je weet wat er allemaal gebeurd is dat alles wat er mis is gegaan te danken is aan Catelyn Stark. Ga maar na: De ontvoering van Tyrion werkt als een katalisator. De Lannisters voelen zich in het nauw gedreven en zetten frontaal de aanval in op de Starks. En dat vanwege de verdenking door het mes waarmee Bran werd aangevallen. Het mes is uiteindelijk afkomstig van Joffrey. Catelyn Stark stapelt fout op fout en laat haar man voor die fouten opdraaien. Dat kost hem zijn kop. Ook die van Rob want hij is de opvolger en nog lang niet klaar voor het grote spel. Ook brengt zij het leven van Sansa in gevaar en dat van Arya. Het is goed dat zij wordt gestraft voor alles wat ze verkeerd heeft gedaan. Ze heeft het over zichzelf afgeroepen. Zo is er toch nog gerechtigheid, de gerechtigheid van JJ Martin.