- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Dat is wel een (groot) nadeel voor ons natuurlijk he. Als je weet dat er iets gaat gebeuren ga je er ook op letten bij de gebeurtenissen vooraf.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
De boeken lopen niet synchroon met de serie. Halverwege boek 3 is de Red Wedding al. Ik had er eerst over heen gelezen omdat ik de hoofdstukken met die vrouw niet interessant vond en er alleen snel doorheen blader. Ik vind sowieso de boeken niet goed, veel te langdradig en te veel niet ter zaken doende uitweidingen. De man begint ergens te schrijven, lult een end weg en als lezer moet je zelf maar uitvinden wat wel of niet relevant is. Zijn verhalen zijn wel de moeite waard. Ze hadden gewoon door iemand anders geschreven moeten worden, net als bij Dan Brown of de schrijver van the Girl with the dragon tattoo, slechte schrijvers met leuke verhalen. De films of de serie in dit geval beperkt zich tot de hoofdzaken en de keuzes die gemaakt worden en de verhaallijn die daaruit volgt zijn veel beter dan die in de oorspronkelijke verhalen. Daarom is deze tv serie veel beter, spannender en veel meer uitgebalanceerd dan de boeken. Het is wel tekenend dat iemand na 6 of 7 boeken met zoveel overtollige bladzijden nog steeds niet weet dat hij er een einde aan moet maken. Natuurlijk zullen de dollars een rol spelen en wie weet heeft hij gewoon niets beters te doen. Of kan hij niets anders en is hij vergeten een beroep te leren.
Toch zal het een keer stoppen, en ik denk dat ze (de schrijver en de seriemakers) dat in overleg gaan doen. Een voorbeeld daarvan is Ros, die in de oorspronkelijke boeken niet voorkomt, maar ineens in het nieuwe boek als cameo zal worden opgevoerd. Ik hoop dat de serieschrijvers helpen er een goed end aan te draaien, de schrijver zelf is daar blijkbaar niet toe in staat.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ieder z´n mening natuurlijk, maar ik vind het hoop onzin.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
De boeken lopen niet synchroon met de serie. Halverwege boek 3 is de Red Wedding al. Ik had er eerst over heen gelezen omdat ik de hoofdstukken met die vrouw niet interessant vond en er alleen snel doorheen blader. Ik vind sowieso de boeken niet goed, veel te langdradig en te veel niet ter zaken doende uitweidingen. De man begint ergens te schrijven, lult een end weg en als lezer moet je zelf maar uitvinden wat wel of niet relevant is. Zijn verhalen zijn wel de moeite waard. Ze hadden gewoon door iemand anders geschreven moeten worden, net als bij Dan Brown of de schrijver van the Girl with the dragon tattoo, slechte schrijvers met leuke verhalen. De films of de serie in dit geval beperkt zich tot de hoofdzaken en de keuzes die gemaakt worden en de verhaallijn die daaruit volgt zijn veel beter dan die in de oorspronkelijke verhalen. Daarom is deze tv serie veel beter, spannender en veel meer uitgebalanceerd dan de boeken. Het is wel tekenend dat iemand na 6 of 7 boeken met zoveel overtollige bladzijden nog steeds niet weet dat hij er een einde aan moet maken.
Welke schrijver vind je wel goed dan?
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Natuurlijk zullen de dollars een rol spelen en wie weet heeft hij gewoon niets beters te doen. Of kan hij niets anders en is hij vergeten een beroep te leren.
.
Alleen al het feit dat die echt alle tijd van de wereld neemt om ASOIAF af te ronden bewijst dat dit onzin is. Om nog maar te zwijgen over gebeurtenissen zoals in 1.09 en 3.09... Dat zijn gewaagde keuzes voor iemand die alleen maar centjes wil verdienen.
Als het om de centjes ging dan had die wel minder bladzijdes geschreven en dan was de buit allang binnen geweest.
3.10 vond ik een prima aflevering die misschien als seasonfinale wat tegenvalt. Alle respect voor Benioff & Weiss dat ze toch nog een toffe aflevering hebben kunnen neerzetten en er toch een afsluitende ep van hebben kunnen maken.
Seizoen 3 was een moeilijk seizoen. De ruggengraat was nou eenmaal het 1e deel van ASOS. Gebeurtenissen worden toch wel een beetje uit hun verband getrokken omdat we nu weer tot volgend jaar moeten wachten op deel 2 van het boek.
Misschien dat seizoen 4 dankzij het lange wachten nog toffer wordt. Voor mij werdt ASOS na the red wedding een echte pageturner en is het beste wat ik ooit heb gelezen. Ik heb in ieder geval donders veel zin in seizoen 4! 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Wat is Charles Dance toch ongelofelijk goed als Tywin Lannister. Zijn scenes met Tyrion zijn om te smullen. En mooi om Arya Stark te zien groeien. Valar Morghulis.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Vind hem inderdaad erg stoer. De Lannisters winnen sowieso al aan sympathie bij mij, hoe gek dat ook mag klinken. Maar het is nog wel afwachten wat er in 3.09 gaat gebeuren voor mij. Ben nu bij 3.08, helaas nadert het einde ook voor mij 
Overigens blijf ik Sansa wel een lekker jong en naïef meisje vinden, daar houd ik wel van
Ben benieuwd hoe lang ze zo naïef blijft.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Told you so
. Erger me enorm aan kijkers die zo overtuigt zijn van he tfeit dat de Lannisters 'evil' zijn. Hoe kom je erbij.
Sansa is ook vrij naïef, maar daar heeft ze de leeftijd ook naar. Al is ze al veel minder naïef dan in het begin.
Nou sterkte alvast
. Durf het niet schokkend te noemen, heb ook al vernomen dat de FBI, NSA en CIA AHWA geflagged hebben als 'possible serial killer'.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Told you so
. Erger me enorm aan kijkers die zo overtuigt zijn van he tfeit dat de Lannisters 'evil' zijn. Hoe kom je erbij.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Het is alleen nog wachten op een heftige romance tussen Jaime en Brienne
Brrrr
Ik vind het ook wel mooi hoe Margaery Joffrey aan het bespelen is, alleen is het weer jammer dat Cersei alles zo snel door had.
Maar toch, ondanks dat je zegt dat ze minder naïef is trapt ze er keer op keer weer in. Ben benieuwd wat er de komende episodes qua Sansa allemaal gaat gebeuren.
Maar hij komt ook meer en meer over als een kind met een gebruiksaanwijzing, die Margaery bespeelt hem tot nu toe wel goed. Leert hem ook meer de menselijke kanten laten kennen en tegelijkertijd gaat ze mee in zijn (perverse) gedachten.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Tuurlijk, maar als er bij 1 persoon de weegschaal doorslaat naar "evil" in Game of Thrones is het wel King J.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet mee eens. Wordt toch overklast door Ramsay.
Al is Joffrey gewoon de uitzondering op de regel.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
I am not tired! 
Joffrey mogen ze aan een heel hoge boom hangen. Ik hoop wel steeds dat Tyrion slimmer is dan hij zich soms voordoet, maar ik ben er bang voor. Ken de boeken verder nog niet, maar ik zou graag zien dat hij Tywin uiteindelijk te slim af is of zo. Al hoop ik dat het uiteindelijk Arya is die haar gram haalt en Tywin vermoordt, dat zou wel uber zijn.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Klopt, maar zoals Tywin het ook al zei is dat eigenlijk ook een falen in het opvoeden van Cersei. Hij zegt ook al dat het Margaery beter lukt om hem in het gareel te krijgen, dus dan moet Cersei wat verkeerds hebben gedaan.
Hij zal ongetwijfeld nog wel wat nasty dingen doen dit seizoen, maar daar kom ik dan wel achter.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wa teerder een illustratie is wat voor zwaar criteria hij ketent aan zijn kinderen. Fout kan ook al zijn omdat Joffrey voortkwam uit incest. Zit 'm niet echt in de opvoeding, niets mis met Tommen en Myrcella.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Vind hem ook ongewoon hard, moest bijna een traantje pikken toen hij Tyrion voor de zoveelste afkafferde toen hij de Rots van Casterling claimde
Maar het is wel een nuchtere, slimme man met eer die een bepaald aantal dingen niet had laten gebeuren als hij er weet van had.
Verder zal het incestueuze gehalte er inderdaad wel debet aan hebben. De Targaryens zijn immers ook allemaal crazy 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Oppassen, nu bevindt je je op glad ijs
.
En ook al wat meer respect voor Cersei rep? Tywin is idd erg hard, al is het te begrijpen. Al kan je hem onmogelijk evil noemen, onredelijk wel. Tyrion heeft het inderdaad erg lastig. Geweldig personage, en wat een acteur is die Dinklage.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ik bevind me nergens, ik zeg alleen dingen die ik in de serie heb gehoord
Cersei is wel een lekkere bitch. Maar nu je hun vader kent snap je toch een heleboel van hun handelingen. Cersei valt op zich ook wel mee nu ja.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De grootste narcist in de serie. Ik heb er helemaal niets mee.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Vind hem ook ongewoon hard, Maar het is wel een nuchtere, slimme man met eer die een bepaald aantal dingen niet had laten gebeuren als hij er weet van had.
Tywin heeft geen eergevoel. Als hij iemand laat leven is het enkel omdat hij/zij levend meer waard is dan dood. Zodra het voor zijn familie beter is om iemand te doden zal hij het niet nalaten, De kinderen van Raegar Targaryen bijvoorbeeld.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Nou... Hij is bijvoorbeeld de hele oorlog begonnen omdat Tyrion ontvoerd werd. Hij haat het kind omdat het mismaakt is en omdat bij Tyrions geboorte zijn vrouw/Tyrions moeder overleed. Toch deed hij het omdat Tyrion een Lannister is... De naam Lannister is zeker een kwestie van eer bij Tywin. Dat ze andere families verder uitmoorden is iets dat elke familie zou doen om de eer/naam hoog te houden.
Verder is het gewoon een spelletje dat iedereen eigenlijk speelt. De enigen die voor mij een eerbaar gevoel hebben en uitstralen zijn de Starks..
Waar ik trouwens weinig over hoor hier zijn de spelletjes die Baelish(Littlefinger) en Varys(Eunuch) continu spelen. Fascinerende en backstabbing characters. Al lijkt Varys iets "eerlijker" te zijn.
Verhaal rondom Tarly is het minst interessante van de hele serie. Dat gedoe met dat meisje (en de baby) is ronduit vervelend.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens met rep. Hij heeft een sterk eergevoel, of je moet een behoorlijk beperkte definitie van eer hanteren. Tywin heeft een heel sterk eergevoel binnen zijn house, buitenstaanders is hij niets verplicht. Waar ik het overigens mee eens ben.

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Verhaal rondom Tarly is het minst interessante van de hele serie. Dat gedoe met dat meisje (en de baby) is ronduit vervelend.
. Niets tegen Gilly, die heeft me toch een aantal keren gered op de aGoT LCG regionals
.

Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De Samwell verhaallijn begint nu (in boek 5/aan het einde van boek 5) pas interessant te worden.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
. Niets tegen Gilly, die heeft me toch een aantal keren gered op de aGoT LCG regionals
.(afbeelding)
Maar buiten dat om is hij toch niet zo heel interessant? Vind het ook maar een geforceerde verhaallijn tot nu toe. Verliefd worden op zo'n inteeltmeisje, blegh
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Word in aDwD wel fijn, ben het met je eens dat het tot dusver nog niet zo interessant is.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
@ Naomi en Rep, jullie hebben gelijk, ik verwar eergevoel met chivalry