- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ze kreeg een miskraam van Khal Drogo, of het kind was misvormd. Dat betekent toch niet dat ze onvruchtbaar is...
Haar kind was misvormd door Bloodmagic,, maar in boek 1 (seizoen 1) zegt de heks “When will he {Drogo} be as he was?” Dany demanded.
“When the sun rises in the west and sets in the east,” said Mirri Maz Duur. “When the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves. When your womb quickens again, and you bear a living child. Then he will return, and not before.”.
Er is geen bewijs daarvoor , maar ik heb haar altijd geloofd. Als het niet voorkomt in de serie zal het wel een leugen zijn van haar en zal ze dus hoogstwaarschijnlijk wel vruchtbaar zijn
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk dat je de prophecy verkeerd leest/interpreteert. Prophecies zijn binnen ASOIAF altijd multi interpretabel geweest. Sindsdien haar 'ongelukje' op Drogon interpreteer ik het als volgt. Ik denk dat als ze een kind baart dat ze zal overlijden, en zo herenigd wordt met Drogo. Dus heeft ze gewoon haar heir. Haar onvruchtbaarheid is alles behalve zo klaar als een klontje. Als je dan de prophecy/curse nogmaals leest is die optie vrij plausibel imho.
Wat betreft dat ze "dom" zou zijn ben ik het natuurlijk niet eens, en dat de Starks usurpers zijn klopt ook natuurlijk.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ik denk dat je de prophecy verkeerd leest/interpreteert. Prophecies zijn binnen ASOIAF altijd multi interpretabel geweest. Sindsdien haar 'ongelukje' op Drogon interpreteer ik het als volgt. Ik denk dat als ze een kind baart dat ze zal overlijden, en zo herenigd wordt met Drogo. Dus heeft ze gewoon haar heir. Haar onvruchtbaarheid is alles behalve zo klaar als een klontje. Als je dan de prophecy/curse nogmaals leest is die optie vrij plausibel imho.
Wat betreft dat ze "dom" zou zijn ben ik het natuurlijk niet eens, en dat de Starks usurpers zijn klopt ook natuurlijk.
Als het niet in de serie voorkomt zal het wel niet belangrijk/een leugen zijn.
Er zijn genoeg domme dingen die doet: boekspoilers Het niet vergiftigen van alle putten rondom Mereen, gijzelaars eisen en ze dan niet gebruiken. Als je niet van plan bent om ze gebruiken eis ze dan niet. Zo kom je zwak over. Het trouwen met Hizdahr zo Loraq. Iemand die gelooft dat dit geen Son of the Harpy is?
Het punt met de Starks is meer dat ze hun honden noemt en geen onderscheid wilt maken tussen de Lannisters en Ned Stark. Wat had Ned Stark anders moeten doen? Zich vrijwillig, op een verschrikkelijke manier laten executeren alleen maar omdat haar broer het er niet eens was dat hun zuster ontvoerd/meegenomen is? Als je dat onderscheid niet kunt/wilt maken, dan ben je geen rechtvaardig persoon in mijn ogen.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Dany is opgegroeid met de verhalen van haar broer. Geen fijne vent die haar vast van alles heeft verteld over de kwaadaardigheid van de Starks. Een beetje zoals Lancel dat in seizoen 2 doet na Oxcross. Met andere woorden: ze weet niet beter. Dat zou ik haar dus niet zo kwalijk nemen.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
ze zouden er goed aan doen die saaie zijverhalen te schrappen. dat gedoe met die dikke jongen bij de muur, eigenlijk alles over de muur en de whitewalkers eruit, carice eruit, dat gezeur met die wolvenjongen en zijn psychische krachten..
Zou knap zijn als producers eventjes 30% van de boekenreeks kunnen skippen. Maar als je nog 4 seizoenen moet vullen dan lijkt mij dat je 1. in de problemen komt met de verhaallijnen en 2. hele beperkte seizoenen (40 afleveringen!) kan maken..
Overigens vind ik het wel interessante verhalen. Het laat de opkomende dreiging van white walkers en wildlings op een subtiele manier zien. Iets waar de makers in de volgende seizoenen mooi op kunnen springen. Brandon Stark's verhaallijn was inderdaad niet heel boeiend, maar het kan niet anders dan dat hij nog een belangrijke rol heeft te vervullen. Dat kun je dan niet zomaar beperken. De rol van Carice skippen? Die volg ik even niet.. Is net zoiets als Gollem uit LOTR halen..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Haha. Hoe ridicuul. Dany moet excuses aanbieden voor daden waar zij geen aandeel in had? Lol.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Er zijn genoeg domme dingen die doet: boekspoilers Het niet vergiftigen van alle putten rondom Mereen, gijzelaars eisen en ze dan niet gebruiken. Als je niet van plan bent om ze gebruiken eis ze dan niet. Zo kom je zwak over. Het trouwen met Hizdahr zo Loraq. Iemand die gelooft dat dit geen Son of the Harpy is?
Bluffen en inschattingsfouten is iets totaal anders dan 'dom' zijn.
Die Starks die haar verbanden naar Essos zonder dat ze direct gezien niks te maken heeft met de daden van haar vader. Ook vrij 36g5sch dat ze opgegroeid is met een vijandige houding jegens de Starks. Dat het niet helemaal fair is is een tweede. Al snap ik niet dat je dat haar kwalijk kan nemen.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Ik hoop dat Tyrion snel bij haar is, dan wordt haar clubje waarschijnlijk heel wat verstandiger. Ik ben het eens met W.M.J.M. dat Dany veel domme dingen doet. Echter, in de boeken komt het beter naar voren dan in de serie. Ze slaat bijna continu de raad van Mormont en Selmy in de wind, op een gegeven moment wordt Mormont zelfs weggestuurd hoewel overduidelijk is dat hij van haar houdt en voor haar zou sterven. Verder blijft ze te lang rondhangen in de Slavenhandelarenbaai. Zo is haar karakter nou eenmaal, ze wil rechtvaardigheid voor de onderdrukten, een wereld zonder slaven. Maar ze jaagt iedereen tegen zich in het harnas. Niet bepaald slim. En natuurlijk is het jammer dat zoveel mooie karakters uit haar gezelschap zomaar weggelaten worden zoals Strong Belwas, dat is me toch een baas.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Uhm.. zoals jullie weten ben ik geen Dany fan maar de argumenten die jullie gebruiken 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uhm.. zoals jullie weten ben ik geen Dany fan maar de argumenten die jullie gebruiken
Dit dus.
Dacht dat ik iets te veel fanboy was maar voor 'neutralen' slaat het ook als een tang op een varken dus
.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Bluffen en inschattingsfouten is iets totaal anders dan 'dom' zijn.
Die Starks die haar verbanden naar Essos zonder dat ze direct gezien niks te maken heeft met de daden van haar vader. Ook vrij 36g5sch dat ze opgegroeid is met een vijandige houding jegens de Starks. Dat het niet helemaal fair is is een tweede. Al snap ik niet dat je dat haar kwalijk kan nemen.
Het is ook niet bluffen. Ze waren ook echt boekspoilers gijzelaars. Vervolgens liet ze zich leiden door haar emoties, niet door haar verstand. Nu vind ik het niet doden van kinderen natuurlijk niet verkeerd, maar ze had ze nooit als gijzelaars moeten gebruiken, als je je ze niet wilt gebruiken. Een koning(in) moet niet bluffen. Mensen moeten weten dat als de koning(in) iets zegt dat hij het dan ook meent. Waarom zouden mensen zich anders houden aan wat je zegt? Het komt zwak over. Iets wat geen middeleeuwse koning zich kan veroorloven. Maar goed, zoals ik al gezegd heb zal boekspoiler Tyrion dit wel voor haar oplossen, dus zo erg is het niet (meer).
Ik neem het haar ook niet kwalijk dat ze vijandig is tegenover de Starks, ik neem het haar kwalijk dat ze niet wilt luisteren naar de waarheid. Ser Barriston Selmy die nota bene aan de kant van de Targaryen heeft gevochten in Roberts Rebellie, zegt tegen haar de waarheid. Maar in plaats van te luisteren kapt ze hem af. Het zijn allemaal honden klaar. Ze wil the Hard Truths niet horen.
Deze ideeen, als dat niet veranderd, zal ze mee nemen naar Westeros waardoor er veel meer bloed zal moeten vallen dan nodig is. Met z´on instelling is de helft van alle famillies in Westeros al haar vijand.
Maar wat me vooral er aan stoort is dat je blijkbaar als koning alles mag maken, en als je dan vazal in opstond komt omdat je toevallig de broer of vader van iemand bent die voor geen fatsoenlijke reden wordt geexecuteerd, dat je dan een of andere valse hond bent.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je probleem lijkt vooral te zijn dat je je lastig kan verplaatsen in personages maar vooral redeneert vanuit de informatiestromen die de lezer/kijker krijgt. Dan zal het wat betreft Dany wel lastig worden. Vooral omdat ze handelt op gevoel, en zo te lezen heb jij het daar niet zo op. Al vind ik het vrij plausibel waarom ze haar vraagtekens zet bij die 'hard truths', waardoor het ook te begrijpen is dat ze dat wegwuift. Iedereen van the houses bekijkt het vanuit hun perspectief, ook niet meer dan logisch.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Snap je punt wel en je hebt ook wel gelijk. Ik denk dat een goede leider boven haar/zijn eigen persoonlijke gevoelens moet staan. Alle informatie die je kunt, dus ook de onprettige, moet verzamelen en dan een daadkrachtige maar eerlijke beslissing moet kunnen te nemen. Dany doet dit voor mij te weinig. Een Jon Snow, Tyrion, Stannis, vind ik veel betere leidersfiguren dan Dany.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat ben ik met je eens, al krijgen wij informatie die de POV characters niet krijgen. Al heb je helemaal een punt dat je met de argumenten die je aandraagt dat je haar geen goede Queen vindt. Ze handelt meer vanuit haar hart dan haar verstand, en dat kan je inderdaad duur komen te verstaan. Denk dat het je gewoon stoort dat Dany door haar redeneren op gevoel weinig relativatie vermogen (en hierdoor wat onredelijk, vooral in de kwestie betreft het "verraad" van Jorah) en ook wat betreft de Starks. Daar ben ik het ook mee eens, al begrijp ik het wel. Al vind ik dat op basis van haar verleden wel plausibel te maken.
Wat betreft je afsluitende zin ook wel eens (al moet ik mijn best doen om in deze kwestie mijn voorliefde voor Dany en de Targaryens los te koppelen). Hebben in ieder geval wel meer karaktereigenschappen als een leider, Dany is vooral een goed 'mens'. Als ze zich dan tegen haar keren zal ze dat niet rationeel en diplomatiek oplossen, dan zal dat Targaryen temperament wel gaan opspelen denk ik.
Dat is ook wel het mooie aan ASOIAF vind ik. De personages kennen allemaal hun tekortkomingen (een oppervlakkig traditioneel goed en kwaad is er niet) en het vereist dan ook wel veel van de lezer/kijker om dat begrip te vinden. Ook genoeg personages waar ik over gestruikeld ben.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Vanaf 8.25
Een geniaal manier om de draken te verslaan
.
En trouwens ik had het pas gemerkt nadat ze het bij theflickshow(naar mijn mening hebben ze daar de beste got reviews ) hadden gezegd, zag ik dat Shireen(op 47.50 in episode 3.10) naar een plaatje van Visenya Targaryen zat te kijken in haar boek.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Snap je punt wel en je hebt ook wel gelijk. Ik denk dat een goede leider boven haar/zijn eigen persoonlijke gevoelens moet staan. Alle informatie die je kunt, dus ook de onprettige, moet verzamelen en dan een daadkrachtige maar eerlijke beslissing moet kunnen te nemen. Dany doet dit voor mij te weinig. Een Jon Snow, Tyrion, Stannis, vind ik veel betere leidersfiguren dan Dany.
Boekenspoiler:
Het toelaten/doorlaten van wildlings tot the Wall was anders ook geen geweldige beslissing. In ieder geval niet op de korte termijn.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Boekenspoiler:
Het toelaten/doorlaten van wildlings tot the Wall was anders ook geen geweldige beslissing. In ieder geval niet op de korte termijn.
Dat was juist zijn beste beslissing.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Boekenspoiler:
Die beslissing ligt niet bepaald lekker bij zijn broeders en komt hem duur te staan. Wellicht komt er iets positiefs uit voort (Azor Ahai?) maar voorlopig zie ik niet waarom dit zo'n goede beslissing was.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Boekenspoiler:
Die beslissing ligt niet bepaald lekker bij zijn broeders en komt hem duur te staan. Wellicht komt er iets positiefs uit voort (Azor Ahai?) maar voorlopig zie ik niet waarom dit zo'n goede beslissing was.
Trouwens we praten over Boek 5 spoilers( voor de lurkers die niet zover zijn): Hij red duizenden mensen van the white walkers en zorgt ervoor dat de mensen ook niet als wights de muur kunnen aanvallen. Hij versterkt de muur met de mensen die hij binnen krijgt. En het lag niet lekker bij een bepaald groep van de broeders en dit is niet iets waar hij echt kon aan doen. Hij kon bijvoorbeeld niet zoals Tyrion in boek twee deed allerlei mensen van positie veranderen zodat het allemaal personen zouden zijn die naar hem zouden gehoorzamen. Hij heeft die personen ook echt nodig alleen hun visie was anders.
En trouwens denk ik dat Stannis(Jon ziet hem ook als de koning) het wel met hem eens zou zijn. En met de lening die ze van the iron bank zouden krijgen zou hij de mensen ook kunnen voeden. De reden van de aanslag was ook omdat ze op dat moment Jon als een deserteur zagen.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Het was misschien de druppel, maar de emmer was al behoorlijk vol gelopen. Ik twijfel er niet aan dat Jon deze beslissing met de juiste bedoelingen nam. Maar ik kan me niet voorstellen dat de situatie zoals hij nu is niet meer slachtoffers zal eisen. Dat wordt geen overgaan tot de orde van de dag.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Het was misschien de druppel, maar de emmer was al behoorlijk vol gelopen. Ik twijfel er niet aan dat Jon deze beslissing met de juiste bedoelingen nam. Maar ik kan me niet voorstellen dat de situatie zoals hij nu is niet meer slachtoffers zal eisen. Dat wordt geen overgaan tot de orde van de dag.
Boek 5 spoilers!!
Maar dat maakt zijn beslissing niet verkeerd. Stannis ,Cotter Pyke en Mallister staan trouwens achter Jon. Het is een deel van the builders en the stewards die het niet mee eens zijn .En the priest natuurlijk maar die is het er alleen niet mee eens omdat ze andere religie hebben.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Die laatste zou hij nog wel eens hard nodig kunnen hebben. De scène tussen haar en Thoros in het afgelopen seizoen is daar volgens mij met een reden in gemonteerd.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Die laatste zou hij nog wel eens hard nodig kunnen hebben. De scène tussen haar en Thoros in het afgelopen seizoen is daar volgens mij met een reden in gemonteerd.
Oeps ik bedoelde die dronkelap van the seven.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Boekspoilers: Denk dat de wildlings ook achter Jon staan. Ben het er ook mee eens dat het doorlaten van de wildlings zijn beste beslissing was. Een beslissing kan nog steeds een goede zijn ondanks dat het nadelige gevolgen heeft voor jou persoonlijk.als hij echt sterft is er nog steeds een goede beslissing geweest. The nightswatch krijgt de wildlings namelijk echt niet meer aan de andere kant van de muur.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Nu net klaar met seizoen 2. Wel een paar kleine vraagtekentjes. Ik dacht dat Sansa er vandoor zou gaan met "the Hound" in episode 9. Maar in episode 10 stond Sansa weer leuk aan de zijkant toen ze keihard gedumpt werd en the Hound is nergens te bekennen. Hoop dat dit wat duidelijker wordt in seizoen 3. Zelfde geldt ook voor types als Bronn, hoop niet dat zij zomaar uit de serie geschreven worden, in episode 10 ook niet meer gezien.
Ga er vooralsnog niet van uit
Verder is het lastig om een eind aan het seizoen te breien, vanwege al die verhaallijnen. Vooral King's Landing kreeg iets te weinig aandacht in episode 10, vooral na de brute episode 9! Voor de rest hebben ze het toch nog aardig gedaan. Nog 10 episodes en ik ben ook up to date!
Voor de rest. Wat kan ik van seizoen 3 verwachten?...
- Mance zal wel geïntroduceerd worden. Zullen ze vechten tegen de White Walkers? Verder gok ik dat Jon Snow het met Ygritte zal gaan doen!
- Dany zal haar macht proberen uit te breiden in Quarth.
- Het vuile spelletje in King's Landing zal verder gespeeld worden. Ben benieuwd of Tyrion iets terug gaat doen tegen zijn familie en blijft Sansa nou zo'n dom en naïef meisje?
- De jongelingen van Winterfell zullen naar het noorden vertrekken, geen idee wat ze daar zullen aantreffen, aangezien ze allemaal ten noorden van de muur aan het vechten zijn.
- Stannis zal weer op krachten proberen te komen
- Jaime zal door Brienne afgeleverd worden in King's Landing. Hoe lang zal hun gezamenlijke reis duren?
- Geen idee wat Robb Stark zal doen. Het moddert maar een beetje aan daar bij hem.
- Hetzelfde geldt voor Arya. Geen idee welke kant dat opgaat.
- Ben benieuwd wat er met Theon zal gebeuren. Het zag er echt komisch uit toen hij door zijn eigen mannen neer gemept werd 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je slaat de plank bij Dany wel mis (qua verwachtingen) en duidelijk dat je nog genoeg verrast zal worden
. Fout die je maakt om het geheel als story arc te benaderen binnen een seizoen terwijl de story arcs juist uitgesmeerd worden door heel de serie. Dit is geen conventionele/traditionele geconstrueerde serie.
Nu op naar seizoen 3, op afstand het beste seizoen (en aSoS het beste boek), gaat ook hier in deh erziening. Benieuwd naar je reactie na episode 309, most gut-wrenching wat er ooit op papier/televisie/film is verschenen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Nouja, ik ga er wel vanuit dat een aantal verhaallijnen gewoon hervat worden. Waarschijnlijk wel vanaf een ander punt dan. Ik ervaar het ook niet als losse seizoenen, omdat ik alles achter elkaar doorkijk. Het enige verschil was eigenlijk dat je in S2 voor elke episode een previously gedeelte hebt, een goede toevoeging en soms nodig 
In de beelden waar je die reacties van mensen ziet hoor je toch een hoop gehak en bloed gespetter
Ben benieuwd. Het is wel klote dat ik al weet dat er iets te wachten staat. Maar toch. Ben wel benieuwd hoe alles verloopt en of de Red Wedding ook echt om een trouwerij gaat. Wie gaat er trouwen? Joffrey? Stannis met de Melisandre(red priest)? Geen idee. Ik zie het allemaal wel 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Mwah, zo wereldschokkend vond ik 309 natuurlijk niet. Ik wist dat er iets ging gebeuren natuurlijk, maar het lag er qua foreshadowing veel te dik op. Jammer, maar het houdt de serie wel fris natuurlijk.