- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Dat blijft ook echt nog unbelievable inderdaad... Dat was ook gewoon zo'n ziek begin.. Daar begon het mee toch? Pfft. Een vriendin van mij is nu bij EP 3 of 4 ofzo. Als ze bij 9 komt gaan we samen kijken, ze wilde niet alleen kijken na alle voorbodes die ze hoorde (maar ze heeft geen idee wat er gaat gebeuren), omg haar reactie gaat heftig worden.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Heerlijke boeken! Ook ik ben niet echt een lezer maar ben inmiddels alweer beland in het 4e boek en raad ze iedereen aan.
That being said, dit weekend een flinke slag gemaakt in het 4e boek, ben nu rond blz 350 en het kan me nog steeds niet echt boeien.
Nieuwe POV's Cersei & Brienne zijn wel leuk maar ik mis Daenarys & Tyrion[/spoiler tot nu toe en zit te wachten op Stoneheart. 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Eens kijken of we een aardige inleiding tot de Kingsmoot krijgen,
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Grmbl. Downloaden ging niet hard. Vanavond dan maar, niet zo blij met de geluiden fat Dany's scène underwhelming was. Gaat een lange werkdag worden.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik was er ook niet zo van onder de indruk. Iets té. Arya (en ook Asha) was/waren daarentegen wel A-ok.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Stannis hebben ze in ieder geval kapot gemaakt. Snap niet dat ze hem zo durven neer te zetten.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Whatthefuck was dit shit. ..
Stannis the Evil: Dit is gewoon belachelijk hoe ze hem in de serie neerzetten en dan gaan ze nog zijn speech inkorten en die van Davos komt er helemaal niet in voor.
Jamie en Brienne in kingslanding?
Bran and the fellowship of the ring.En nog steeds geen fucking CH
Jon ik snap niet wrm JOn niet gewoon ZOALS in de boek niet in de vorige aflevering gewond geraakt kon worden.
The Blackfish : We kunnen hem niet zien ontsnappen , maar we krijgen wel een fucking Shae scene? Ik verwachtte nog dat tenminste The Blackfish de rol van The Greatjon zou nemen en nog eruit zou vechten, maar nee hij verdwijnt gewoon.
Arya: Ik hoop dat ze niet met dit scene de BESTE HOOFDSTUK van A storm of swords hebben vervangen.
Asha(ik weiger haar Yara te noemen); Haar scene was wel cool maar hoe willen ze dit combineren met HET verhaallijn?.
Ik zal later nog een stukje schrijven over het hele seizoen.
ps; Tywin vs Joffrey, Davos-Gendry-Shireen en the rat cook story waren wel tof
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Stannis hebben ze in ieder geval kapot gemaakt. Snap niet dat ze hem zo durven neer te zetten.
Hmm ja, alle boekenlezers zijn zo enthousiast over deze kerel (nobel etc.) maar in de serie heb ik dat nog niet zo gezien. Alhoewel hij wel stukje bij beetje sympathieker wordt. Als ik het goed begrijp heeft hij in de boeken nooit op het punt gestaan om Davos (tot twee keer toe) te executeren, nu niet en een paar afleveringen geleden niet? Nu is (kwade) Melissandre plots de goedzak en Stannis nog altijd het volgzame hondje.
Het kan ook de bedoeling zijn van de makers hem zo neer te zetten. Zo kan hij de volgende seizoenen pas opbloeien. Immers wil je al GoT-maker niet dat één personage door 80% van de fans wordt gewaardeerd!
Wat betreft the finale, het was een mooie afsluiter waar alle verhaallijnen weer werden afgesloten met (natuurlijk) allemaal open eindes. Leuk dat Ramsay toch even wordt toegelicht door z'n vader en dat meneer Frey en hij nog in beeld kwamen. Toch blijf ik de afwerking van de RW rondom the Twins een beetje tekortschieten in deze aflevering. De wolvenkop op Robb's lichaam leek vrij snel en gemakkelijk in deze aflevering te zijn geplakt. Het oogde wat mij betreft vrij emotieloos.. En het zal voor tv-kijkers misschien wat onduidelijk zijn welke legers nu aan het vechten waren. Ook blijf ik het tamelijk sterk vinden dat alle Bolton bannermen hun levenslange kameraden emotieloos afslachten. Daarnaast zouden alle mannen van Frey en Bolton moeten zijn ingelicht over de RW en de slachting daarna. Dat lekt toch hoe dan ook uit?! Maar ach, dat ben ik weer die te veel denkt in termen binnen onze huidige brave maatschappij.
Arya Stark is toch mijn stille hoop geworden. De enige die in staat is om te zorgen voor heerlijke wraakmomenten. The Hound heb ik ook altijd gezien als de kwade goedzak.
De eindscene voor Daenerys was mij ook iets té. De eindtune is mooi, maar ook iets te James Newton Howard - The Egg Travels gemixt met de GoT Intro Soundtrack... Over de term underwhelming kun je wel spreken. De eindscene's van de twee vorige seizoenen waren beter, die lieten echt een goede (opmerkelijke) richting zien voor het volgende seizoen.
Daarover gesproken is de aanwezigheid van the white walkers toch matig te noemen. Dat maakt niet veel uit - het zal waarschijnlijk in het vierde boek zo mogen zijn - maar dan was de eindscene van seizoen 2 toch wel een gemene.
Zo wordt het geduld van de kijker weer op de proef gesteld. 10 lange, lange maanden. Maar het kijkend publiek zal na dit (schokkende) seizoen alsmaar groeien en groeien. Hopelijk zal het vierde seizoen niet teleurstellen. Boekenlezers zijn niet allemaal enthousiast over boek 4, waarschijnlijk goede rede voor de makers om het einde van boek 3 ook hier in mee te nemen.
Dragonslayer
-
- 236 messages
- 111 votes
Als laatste aflevering van het seizoen vond ik dat deze helaas tekort schoot in het epic-gehalte. Tywin vs Joffry was erg goed en dat van Yara beviel me ook wel. Maar zoals ik verwachte kreeg Jaime weer veel minder screentime dan hij verdient Half minutje in deze laatste aflevering van ruim een uur? kom op zeg. Danaerys krijgt natuurlijk de laatste scène. Goede keus, maar het mist het epische wat wel in de eindscènes van de vorige seizoenen zat.
Helaas zoals hieronder gezegd ook stukjes verkeerd in beeld gebracht ten opzichte van het boek.
En nu kunnen we weer een jaartje wachten met z'n allen 
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Hmm ja, alle boekenlezers zijn zo enthousiast over deze kerel (nobel etc.) maar in de serie heb ik dat nog niet zo gezien. Alhoewel hij wel stukje bij beetje sympathieker wordt. Als ik het goed begrijp heeft hij in de boeken nooit op het punt gestaan om Davos (tot twee keer toe) te executeren, nu niet en een paar afleveringen geleden niet? Nu is (kwade) Melissandre plots de goedzak en Stannis nog altijd het volgzame hondje.
Het kan ook de bedoeling zijn van de makers hem zo neer te zetten. Zo kan hij de volgende seizoenen pas opbloeien. Immers wil je al GoT-maker niet dat één personage door 80% van de fans wordt gewaardeerd!
In de boeken is Sannis juist meestal aan de kant van Davos en is het The Red Woman die hem probeert te overhalen voor een offer. Wat eigenlijk hier gebeurt is dat ze twee of drie hoofdstukken van Davos hier in 1 scene hebben gezet. In de boeken is het Davos zelf die buigt zodat Stannis hem kan onthoofden, in de plaats van te roepen dat Stannis hem nodig heeft zoals in deze aflevering.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat blijft ook echt nog unbelievable inderdaad... Dat was ook gewoon zo'n ziek begin.. Daar begon het mee toch? Pfft. Een vriendin van mij is nu bij EP 3 of 4 ofzo. Als ze bij 9 komt gaan we samen kijken, ze wilde niet alleen kijken na alle voorbodes die ze hoorde (maar ze heeft geen idee wat er gaat gebeuren), omg haar reactie gaat heftig worden.
Ja, klopt. Dat ze bij de RW was gaf me al een donkerbruin vermoeden en toen ze het er ook nog over ging hebbe ndat hun zoon Eddard moest gaan heten voelde ik 'm helemaal hangen. Die stabbings in haar buik ook. Ugh. En dan krijg je dat al terwijl je weet wat er nog komen gaat.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Na het puike eerste en iets mindere tweede seizoen, blijkt het derde Game of Thrones seizoen toch wel met afstand het beste tot nu toe. Natuurlijk vanwege die nu al legendarische Red Wedding, maar toch zou je de serie tekort doen, door het alleen maar over die alles overheersende aflevering te hebben.
Wat mij persoonlijk heel erg bevalt is de diversiteit in personages. En dan met name de groei die personages doormaken. Geen blind goed of fout, maar juist dat schemergebied opzoeken. De serie doet dat meesterlijk en het zorgt ervoor dat personages als Jaime zoveel interessanter worden. Het enige volkomen oninteressante personage blijft dan ook Joffrey. Totaal eendimensionaal en onveranderlijk.
Daar komt nog eens die onvoorspelbaarheid bij. Je begint aan een seizoen en hebt geen idee wie dit keer het einde haalt. Dat geeft Game of Thrones een gevoel van urgentie dat veel andere series missen. En eigenlijk is de serie alleen daarom al, het beste wat er dit moment op seriegebied te zien is.
Voor een uitgebreide recensie zie: Filmmad.nl | Recensie: Game of Thrones (Seizoen 3)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Qua vergelijking wel unfair omdat dit een seizoen is die een boek niet afsluit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heerlijke season finale na het machtsvertoon van vorige week. Ook hier niet echt te spreken over Stannis, zijn persoonlijkheid komt er hier totaal niet goed uit. Asha's segment was dan wel weer aardig, aangezien een groot deel van aSoS verfilmd is toch fijn om te zien dat ze al wat lijntjes uitzetten om meer kanten op te kunnen volgend seizoen. Weer Dance die de show steelt, Fijn Arya momentje maar geldt hopelijk niet als substitutie van het Arya hoogtepunt uit aSoS.
Waar deze finale vooral om ging was de Mhysa scene. Ondanks de tegenvallende berichten en het zien wat er met Stannis gebeurd ben ik helemaal niet ontevreden. Ramin Djawadi's "Mhysa" viel in serie nog beter. Het is er inderdaad over, maar past totaal in de toon hoe Daenerys-gelovigen the breaker of chains zien. Terechte illustratie m.i. Net als in de finale van heet eerste seizoen overmand je het gevoel van dit is haar, dit is de Queen of the seven kingdoms. Zo uniek, zo puur, zo'n leider en zo humaan. Ook erg blij met het shot van Drogon, Rhaegal en Viserion
. En dan het eind-shot. Mhysa!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Dat wordt weer wachten tot eind maart 2014. Rondkomen van de scraps (casting ed.).
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Qua vergelijking wel unfair omdat dit een seizoen is die een boek niet afsluit.
Klopt. Echter Benioff en Weiss hadden ongetwijfeld een beter eind kunnen bedenken. Daenerys mag gerust het licht uit doen maar wat mij betreft dan een stuk subtieler dan nu het geval was. En ondanks dat dit niet het eind van een boek betreft waren er genoeg mogelijkheden voor meer opmerkelijke afsluitingen. Een uitvarende Stannis? Een marcherende King Beyond the Wall? Ik bedoel, het was de vorige aflevering toch al zo goed als duidelijk dat Daenerys wederom een dorpje zou veroveren?
Maar ik begrijp dat een über-Daenerys-fan als jij zal niet zo heel erg staat te treuren bij een dergelijke eindscene..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat zal het ook wel grotendeels zijn natuurlijk, al snap ik wel wat je bedoeld. Echt objectief ben ik niet in deze
.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik kreeg een beetje een Jesus Christ Superstar vibe.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt ook wel natuurlijk aangezien je Dany toch als een verlosser kan zien, een messias.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Als ze het maar niet te hoog in d'r bol krijgt
"Every time a Targaryen is born, the gods toss a coin in the air and the world holds its breath to see how it will land."
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Het einde met Dany was echt nice vond ik eigenlijk! I love her
Seizoen 3 was echt amazing voor haar trouwens (en dus voor mij, haha)... Zij is echt de ultieme leider en ik geloof in haar als beste seater voor de Iron Throne: rechtvaardig, goed, liefdevol, maar ook heel meedogenloos tegenover het onrecht. Ze is sterk.
Ik schaar me al sinds seizoen 1 bij NW hoor voor dit 
jipt
-
- 3461 messages
- 3471 votes
Pilotaflevering gezien. De grootte aanpak valt allereerst op, krijg het gevoel dat er nog veel te ontdekken valt in de wereld van GoT. Ten tweede vind ik het gegeven wel tof, 7 koningkrijken die vechten voor de troon, hoop dat dit wat bloederige taferelen oplevert.
Wat nog het meest opvalt is George R.R. Martin's perverse geest. De eerste aflevering kent als sex met liliputters, inteelt en verkrachting. Lekker fout seksistisch dus.
Duurt gelukkig ook allemaal niet te lang, ben dit soort gelul altijd al snel zat, meestal omdat dit soort films vaak 3 uur of langer duren, maar voor een uurtje is het net aan. Op naar de volgende, zal morgen wel worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het einde met Dany was echt nice vond ik eigenlijk! I love her
Seizoen 3 was echt amazing voor haar trouwens (en dus voor mij, haha)... Zij is echt de ultieme leider en ik geloof in haar als beste seater voor de Iron Throne: rechtvaardig, goed, liefdevol, maar ook heel meedogenloos tegenover het onrecht. Ze is sterk.
Ik schaar me al sinds seizoen 1 bij NW hoor voor dit
Kijk ,dat lees ik nou graag. Bijstand!
Mooi seizoen geweest voor Dany en haar volgers, voor mij persoonlijk ontbreken er nog wel wat mindere tijden aan komend seizoen, dus het mocht wel even
.
Klopt Nicholas, een Targaryen zijnde spreekt niet in haar voordeel
.
cholopotter
-
- 135 messages
- 106 votes
het blijft een vermakelijk serie, maar de slotaflevering was wederom een anticlimax, het einde werkelijk tenenkrommend cheesy. ze zouden er goed aan doen die saaie zijverhalen te schrappen. dat gedoe met die dikke jongen bij de muur, eigenlijk alles over de muur en de whitewalkers eruit, carice eruit, dat gezeur met die wolvenjongen en zijn psychische krachten.. ja er zit een hoop in dat mij totaal niet kan boeien. daar staat tegenover prachtige intriges en intrigerende karakters, onbeschaamde seks en gewelderupties.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Kijk ,dat lees ik nou graag. Bijstand!
Mooi seizoen geweest voor Dany en haar volgers, voor mij persoonlijk ontbreken er nog wel wat mindere tijden aan komend seizoen, dus het mocht wel even
.Klopt Nicholas, een Targaryen zijnde spreekt niet in haar voordeel
. Mijn grootste probleem met haar, behalve dan dat ze dom is en uit een familie van incestueuze gekken komt, is dat zeonvruchtbaar is zonder een erfgenaam, boekspoilers tenzij je gelooft dat (F)Aegon echt is, en het einde gaat halen, wat ik allebei betwijfel. Als ze wat capale adviseurs krijgt, boekspoilers Tyrion!, dan is haar domheid nog wel op te lossen. Daarnaast heeft ze een hekel aan de Starks (Usurper Dogs), wat bewijst dat ze niets WILT leren over haar eigen familie of Westerors.
Na haar dood echter krijg je echter weer een bloedige burgeroorlog.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Bedankt voor je spoilers W.N.J.M. Nu weet ik dat ze onvruchtbaar is(ze was toch zwanger van Khal Drogo?)....
Naast je boekspoilers mag je normale spoilers ook wel verbergen.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Bedankt voor je spoilers W.N.J.M. Nu weet ik dat ze onvruchtbaar is(ze was toch zwanger van Khal Drogo?)....
Naast je boekspoilers mag je normale spoilers ook wel verbergen.
Dat was toch al bekend uit seizoen 1? Of hebben ze dat eruit geknipt? In ieder geval in de boeken zegt die heks dat zeonvruchtbaar is en ik heb haar altijd gelooft. als dat niet in de serie voorkomt zal het wel niet waar zijn, maar een leugen van haar. Zoiets belangrijks zou je er toch niet uit halen als dat niet waar was.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ze kreeg een miskraam van Khal Drogo, of het kind was misvormd. Dat betekent toch niet dat ze onvruchtbaar is...