• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.985 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.990 votes
Profile

Hans Teeuwen

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Dat bedoel ik dus. Hier heel af en toe met moeite een glimlach.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Ik moet toegeven dat ik het minder goed vind dan toen ik het live zag. Maar ik vind het wel een heerlijk stukje. Maar dat stukje heeft de dvd dus niet gehaald?

"Whattafuuuuuck!!!"

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Maar jij als cabaretliefhebber..Noem eens 1 voorstelling waarbij je het de tweede keur echt leuker vond. Dus op DVD leuker dan in het theater? Voor mij verliezen cabaretshows toch best snel hun waarde. Alhoewel die van Teeuwen normaal gesproken wel oke waren om nog een aantal keren terug te kijken, zeker ook omdat hij zelden gebruik maakt van de actualiteit. Maar bij deze...Op de 1 of andere manier werkt het niet bij mij.

Ik vond bijvoorbeeld het meest grappige stuk dat verhaal over Astrid Joosten. Nu ik het terugkeek kon ik er wederom met moeite om glimlachen.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

Wat ook wat verklaart misschien is dat Groningen bekend staat als de zaal die het beste lacht, ik heb daar toevallig ook opgetreden en we kregen een staande ovatie voor een grap, dat was vrij uniek voor ons. We kenden ook mensen uit de zaal, maargoed 't bleef stadsschouwburg. Later is dat ook niet meer gebeurt bij dat programma.

Das voor de rest prachtig van Groningen hoor.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

die deleted scene vind ik overigens eigenlijk ook heel grappig

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

merijn82 wrote:

Maar jij als cabaretliefhebber..Noem eens 1 voorstelling waarbij je het de tweede keur echt leuker vond.

Bij Teeuwen vind ik zijn shows normaal gesproken steeds beter worden. Maar over het theater - dvd verhaal kan ik inzake Teeuwen niet goed over oordelen, aangezien dit de eerste keer was dat ik 'm live zag. Uiteraard zijn de ervaringen dat je erbij was beter dan kijken op dvd. Dat is net zo als bij concerten. Op televisie komen veel voorstellingen van cabaretiers niet goed over.

Dus op DVD leuker dan in het theater? Voor mij verliezen cabaretshows toch best snel hun waarde. Alhoewel die van Teeuwen normaal gesproken wel oke waren om nog een aantal keren terug te kijken, zeker ook omdat hij zelden gebruik maakt van de actualiteit. Maar bij deze...Op de 1 of andere manier werkt het niet bij mij.

Klopt. Ik denk dat ook Spliksplinter steeds leuker wordt. Vind dat stukje met de vos alweer leuker dan gisteren. Simpel verhaal, maar hoe hij die typetjes neerzet vind ik klasse (ook al heeft ie sommige stemmetjes bij andere personages gebruikt).

Ik vond bijvoorbeeld het meest grappige stuk dat verhaal over Astrid Joosten. Nu ik het terugkeek kon ik er wederom met moeite om glimlachen.

Dat stuk komt echt minder over dan in Groningen. Het kan schijn zijn nogmaals, maar het lijkt of zijn timing toen net iets beter was.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

echt groningen is echt de enthousiastste zaal van nl volgens mij, dus dan kun je ook beter 'timen' omdat meer mensen lachen,

maar die deleted scène vind ik eigenlijk gewoon heel grappig, 't lijkt alsof ie d'r nog niet helemaal lekker in zit, maar ik vind 'm wel leuker dan de rest, behalve politieliedje, en subsidie

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@Rico

Hmm nou zat ik op een andere avond dan jij in Groningen. Maar toen ik dat van Astrid Joosten terugzag was het nagenoeg hetzelfde. En nu met het voordeel dat ik wel zijn gezichtsuitdrukking erbij zag. Maar ook dat mocht niet baten.

En hoe zit dat dan met timing? Vertel eens hoe een net iets betere timing in deze scene het grappiger kan maken? Ik vind dat persoonlijk een beetje gelul in de ruimte. Als ik het zelf analyseer, dan denk ik dat het hele schok- en verrassingseffect van het belachelijk maken van die arme vrouw bij een herziening totaal weg is. En dan blijft over dat hij op een zeer makkelijk en en ook wel goedkope manier Joosten te kakken zet.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Een pro als Teeuwen zou daar geen last van moeten hebben; van de interactie in de zaal.

Je hebt wel gelijk wbt die deleted scène, dat hij d'r nog niet helemaal lekker inzit. Dat gevoel heb ik ook. Had ik toen niet. Toen had ik enkel het gevoel dat hij er nog niet lekker in zat in de eerste 15 minuten.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

dat laatste vind ik onzin, aangezien het gewoon een hele absurdistische sketch is die eigenlijk natuurlijk niet over astrid joosten gaat. 't is wel gewoon vanaf moment 1 duidelijk wat 'r gaat gebeuren, en d'r wordt daarna niet van afgeweken. Ik denk soms dat humor iets is wat afwijkt van de werkelijkheid waar door je de werkelijkheid op de achtergrond ziet. Hoe meer je afwijkt van de werkelijkheid en toch nog de werkelijkheid op de achtergrond ziet, hoe geslaagder. Maar das allemaal erg filosofisch.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

merijn82 wrote:

@Rico

En hoe zit dat dan met timing? Vertel eens hoe een net iets betere timing in deze scene het grappiger kan maken? Ik vind dat persoonlijk een beetje gelul in de ruimte. Als ik het zelf analyseer, dan denk ik dat het hele schok- en verrassingseffect van het belachelijk maken van die arme vrouw bij een herziening totaal weg is. En dan blijft over dat hij op een zeer makkelijk en en ook wel goedkope manier Joosten te kakken zet.

Timing is zo'n beetje het belangrijkste onderdeel bij de stijl van Teeuwen.

Ik had het idee dat hij het deel "nou... en dan haar reactie!" veel meer aandikte en net wat meer pauze nam. En daarnaast ook dat gedeelte met "kut...enz" grappiger was. Het zijn kleine details, maar kunnen toch best invloed hebben op de uitwerking.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

ik had 't over marlijn natuurlijk

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

blaauw wrote:

echt groningen is echt de enthousiastste zaal van nl volgens mij, dus dan kun je ook beter 'timen' omdat meer mensen lachen,

maar die deleted scène vind ik eigenlijk gewoon heel grappig, 't lijkt alsof ie d'r nog niet helemaal lekker in zit, maar ik vind 'm wel leuker dan de rest, behalve politieliedje, en subsidie

Is Groningen nou ineens de meeste enthousiaste zaal, omdat jij dat een keer zo ervaren hebt? Bij de optredens van Hans Teeuwen kwamen puur en alleen de echte fans en liefhebbers van hem hierop af, omdat het heel snel was uitverkocht. In dit geval maakt de stad daarom niet zoveel uit denk ik.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

op de 1 of and ere manner Nicolage lijk jij het leuk te vinden dat 't zo voorspelbaar was, das voor de rest prima, maar daar ben ik 't niet mee eens. En ik vermoed dat 't van hele grote invloed is geweest dat je d'r dit maal bij was.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

(verwijderd) wrote:

dat laatste vind ik onzin, aangezien het gewoon een hele absurdistische sketch is die eigenlijk natuurlijk niet over astrid joosten gaat. 't is wel gewoon vanaf moment 1 duidelijk wat 'r gaat gebeuren, en d'r wordt daarna niet van afgeweken. Ik denk soms dat humor iets is wat afwijkt van de werkelijkheid waar door je de werkelijkheid op de achtergrond ziet. Hoe meer je afwijkt van de werkelijkheid en toch nog de werkelijkheid op de achtergrond ziet, hoe geslaagder. Maar das allemaal erg filosofisch.

Ja inderdaad en dat zoek ik nou net totaal niet achter die sketch. Dus voor mij geen onzin.

Wie is Marlijn trouwens?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Ik vind hier de overgang naar Leo best geinig.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

nee niet alleen omdat ik 't 1 x zo ervaren heb maar omdat ik vaker in groningen naar dingen ben geweest, en dat 'r allemaal studenten naar toe gaan die hartstikke hard lachen. Youp van 't Hek heeft overigens ook gezegd dat 't zijn favoriete zaal is. En 't is niet toevallig dat veel cabaretdvd's in Groningen worden opgenomen, terwijl 't toch een eindje weg is.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

sorry ik bedoelde merlijn maar de spellingscontrole maakte er marlijn van

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Merlijn ken ik ook niet eerlijk gezegd. Wat is dit, cabaret ofzo?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

(verwijderd) wrote:

op de 1 of and ere manner Nicolage lijk jij het leuk te vinden dat 't zo voorspelbaar was, das voor de rest prima, maar daar ben ik 't niet mee eens. En ik vermoed dat 't van hele grote invloed is geweest dat je d'r dit maal bij was.

Nee, ik vind het nog steeds prachtig. Die voorspelbaarheid neem ik op de koop toe. Niet alles hoeft origineel of onvoorspelbaar te zijn, als het goed is uitgevoerd. Ik geniet vooral ook van zijn mimiek, typetjes en muzikaliteit.

Daarnaast heb ik stukjes als Adolf van Duin, dat politieserie stukje en nog wat dingen niet teruggezien, die ik ook erg sterk vond.

Hehe, merlijn.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Adolf van Duin kon ik ook wel erg waarderen.

Verder denk ik dat de magie van Teeuwen voor mij gewoon is uitgewerkt. Iets dat ik met Youp ook al jaren heb. Gewoon over zijn hoogtepunt heen. Ik zal nooit meer naar een voorstelling gaan van Teeuwen, laat staan helemaal naar Groningen. Het zijn voor mij net die dingen als zijn mimiek, stemmetjes, typetjes etc. die niet meer zo goed werken. Ik ken ze nu wel. Over de houdbaarheidsdatum heen. Dat vond hij volgens mij in eerste instantie zelf ook, want het was helemaal niet meer de bedoeling dat er na Industry of Love een nieuwe show zou komen volgens mij. Maar de ins en outs daarvan ken ik verder niet.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Zou mooi zijn als hij wat andere typetjes zou doen, inderdaad. Iets nieuws verzinnen voor de volgende keer. Ik ben 'm nog lang niet zat. Goed, het welbekende cliché: smaken verschillen.

Wat jij met Teeuwen heb, heb ik ook met van 't Hek. Heb 'm drie x gezien, maar vond zijn laatste show erg tegenvallen. Die kerel gaat nog veel meer op repeat dan Teeuwen.

Hopelijk zijn er meer mensen als jij die nooit meer naar Teeuwen gaan, dan blijven er genoeg kaartjes over voor de volgende keer.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

oh sorry martijn bedoel ik, WHAHAHHA hij gaat gewoon door!

maar Adolf van Duin kon ik eigenlijk helemaal niet waarderen, ik wist namelijk dat ie Andre van Duin kon nadoen, uit z'n filmpje op internet, en om d'r dan hitler van te maken vind ik wel bizar vergezocht, en aan de andere kant ook weer zo voor de hand liggen als je wilt shockeren, bovendien de grappen die er op volgen zijn echt te niksig 'Joden' 'effe wachten, razzia', sorry das niks voor mij.

Maar ik denk helemaal niet dat de magie is uitgewerkt, als ik zo'n politieliedje hoor, en als ik zo'n subsidieverhaal hoor, dan denk ik 'thé man has got it' alleen dan in het Nederlands.

Bovendien heeft ie nog zo iets als ontroering tot z'n beschikking, waar die ook niet de minste in is. En kan hij wat minder z'n zachte g'tjes gebruiken (dat deed ie om logische redenen namelijk ook niet in Engeland), en kan ie wat meer mooie verhalen vertellen en wat minder elke zin d'r geforceerd een lach uit proberen te trekken.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@ Rico

Ik verwacht ook niet zo'n grote run op de kaartjes bij zijn volgende show in vergelijking met Spiksplinter. Had ook te maken met zijn jarenlange afwezigheid. En hij zal nu een hoop krediet verspeeld hebben

Ik heb het met Maassen trouwens ook al! die laatste show was ook helemaal niet meer wat het was. En het begint steeds geforceerder aan te voelen.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

(verwijderd) wrote:

oh sorry martijn bedoel ik, WHAHAHHA hij gaat gewoon door!

maar Adolf van Duin kon ik eigenlijk helemaal niet waarderen, ik wist namelijk dat ie Andre van Duin kon nadoen, uit z'n filmpje op internet, en om d'r dan hitler van te maken vind ik wel bizar vergezocht, en aan de andere kant ook weer zo voor de hand liggen als je wilt shockeren, bovendien de grappen die er op volgen zijn echt te niksig 'Joden' 'effe wachten, razzia', sorry das niks voor mij.

Maar ik denk helemaal niet dat de magie is uitgewerkt, als ik zo'n politieliedje hoor, en als ik zo'n subsidieverhaal hoor, dan denk ik 'thé man has got it' alleen dan in het Nederlands.

Bovendien heeft ie nog zo iets als ontroering tot z'n beschikking, waar die ook niet de minste in is. En kan hij wat minder z'n zachte g'tjes gebruiken (dat deed ie om logische redenen namelijk ook niet in Engeland), en kan ie wat meer mooie verhalen vertellen en wat minder elke zin d'r geforceerd een lach uit proberen te trekken.

Ja wat wil je nou. Bizar vergezocht is niet goed, voorspelbaar ook niet.. Ik wist ook dat hij Andre van Duin kon nadoen, wat ik ook erg grappig vond.

Ach ja gezien jouw humor van de naamgrapjes, snap ik onze verschillen hierin verder wel.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

merijn82 wrote:

@ Rico

Ik verwacht ook niet zo'n grote run op de kaartjes bij zijn volgende show in vergelijking met Spiksplinter. Had ook te maken met zijn jarenlange afwezigheid. En hij zal nu een hoop krediet verspeeld hebben

Ik heb het met Maassen trouwens ook al! die laatste show was ook helemaal niet meer wat het was. En het begint steeds geforceerder aan te voelen.

Het is ook moeilijk om binnen je eigen stijl steeds te vernieuwen.

Teeuwen zal wel populair blijven. De kaartjes voor Industry of Love waren destijds ook binnen no time uitverkocht. Toen werd ik nog uitgeloot, helaas.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Dat is zeker moeilijk (en dat besefte hij in eerste instantie maar al te goed door allerlei andere dingen te gaan doen en naar het buitenland te gaan) en hij zal ook zeker populair blijven. Al heeft hij volgens mij zelf een gruwelijke hekel aan zo'n 3 kwart van zijn fans. Zonder al te veel vooroordelen te hebben, viel het publiek bij zijn voorstelling mij ook wel negatief op. Heb wel eens beter theaterpubliek gezien zal ik maar zeggen.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

nee bizar vergezocht, en voorspelbaar zijn allebei niet goed nee, maf he,

zo vind ik the box ook een schijtfilm,

ja je kan wel doen alsof ik iets heel bizars zeg, omdat 't iets lastiger is, maar 't is onzin

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Oh, dat is me eigenlijk niet opgevallen (misschien behoor ik dan wel tot die groep ) Wat was er nadelig aan het theaterpubliek dan?

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

hans teeuwen heeft meerdere malen gezegd geen hekel te hebben aan zijn publiek, hij is maf, maar niet gestoord

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.