• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

VHS

macmurdock

• 2 messages
  • 0 votes

Hallo

Wat is zo'n vhs film eigenlijk nog waard?

Heb zelf tussen de 500 en de 600 vhs films op zolder staan.

Gr. Jeroen

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

macmurdock wrote:

Wat is zo'n vhs film eigenlijk nog waard?

Heb zelf tussen de 500 en de 600 vhs films op zolder staan.

Dat ligt er maar helemaal aan wat er tussen zit. Disney films zijn massaal te vinden, net als de jaren '90 koopvideo's (zoals bijv. The Matrix of The Rock), dus die leveren niets op. Maar als er wat zeldzamer spul tussen zit varieert de prijs gemiddeld tussen de €0,50 en de €20,- (maar als grote partij krijg je er sowieso minder voor, dan bij individuele verkoop). Ik zou gewoon wat duidelijke foto's op Marktplaats zetten en afwachten wat de gek ervoor geeft

Hier zijn weer wat nieuwe aanwinsten:

(afbeelding)

macmurdock

• 2 messages
  • 0 votes

Hallo

Het is dus eigenlijk meer de artwork op de doos die de prijs bepaald,en niet de vhs tape zelf?

Is er misschien ook een website met database,waar je de prijzen op terug kunt vinden?

Gr. Jeroen

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Ik weet niet van een database met prijzen, maar op dit forum wordt wel het één en ander verhandeld. Verder kun je op ebay en Marktplaats terecht voor een indicatie. Naast het artwork zijn meer zaken waar verzamelaars op letten, zoals originele stikkers op de banden (er zijn ook bootleg banden) en originele hoezen (en een band moet het liefst wel goed afspelen). En soms is de sleeve kleiner geknipt om in een andere hoes te passen (wat ook van invloed is op de waarde). Je moet ook opletten of er geen schimmel in je partij banden is gekomen (witte aanslag binnen in de band), want als ze in een vochtige plek liggen opgeslagen kan dat de boel verpesten.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

wow, fijne aanwinsten zombie!

een toevallig vondst of actieve aankopen? met deze titels vermoed ik het laatste...

Queen of Black Magic zoek ik zelf ook nog wel eigenlijk (deze tape dan, mooi label dat Variety)

Fight for your Life was voor mij destijds een grote ontdekking op VHS, hele foute en harde exploitation film, niet de meest zeldzame tape, maar toch zeker de top-titel uit deze batch wat mij betreft.

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Geen toevallige vondsten, mijn laatste paar tripjes naar de kringloop leverde niets op.

Een aantal tapes heb ik gekocht (Queen of Black Magic was verreweg het duurste, maar daar ben ik dan ook erg blij mee) en de rest komt voort uit ruilhandel (waaronder Fight For Your Life).

Fight For Your Life ooit op één avond gekeken samen met Rolling Thunder, die ik toen nog net iets beter vond (maar nog steeds een erg coole film, natuurlijk). Hoe dan ook een fijne vangst zo bij elkaar. Morgen komen er weer wat gave tapes binnen waaronder Angel of Vengeance, Women in Cages en Battle Truck.

Ik zou graag wat meer op International Video willen hebben...tot nu toe altijd erg toffe films gezien op dat label.

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

En weer wat fijne tapes erbij...eindelijk weer wat Video For Pleasure's erbij:

(afbeelding)

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

En Barry Prima weer eens gesignaleerd in No Time To Die...vrij zeldzaam filmpje volgens mij.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Geweldig die Hard Boiled tape! Heb ik destijds wel een keer of 30 gehuurd! Dubbed natuurlijk.

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Sowieso mijn favoriete Woo...het was ooit de verrassingsfilm op de Night of Terror, wist toen niet wat me overkwam

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

zo goeie aanwinsten! congrats

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Thanks...heb jij nog leuke tapes gevonden? Of doe eens een greep uit je collectie...bijvoorbeeld 10 van je meest favoriete banden...

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Deze maand echt bizar veel geluk gehad...Erg mooie tapes gevonden, waarvan ik er een aantal al lange tijd zocht, zoals: Axe, Killbots, General Massacre, The Killing of Satan & Special SS Women...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Explosion

• 22 messages
  • 22 votes

Zombie, waar kijk jij precies in de buurt voor tapes, als ik dat mag vragen?

Op dat na, WAUW! Wat een geweldige stapel tapes heb je gevonden! Echt prachtig!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Army of Darkness

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

geweldige vondsten weer!

interessante Harry Novak ook op VML... geloof ik niet eerder gezien die tape

en killing of satan is echt zo'n briljante world weird / mondo macabro film die iedereen een keer in zijn leven gezien moet hebben -> een topper in elke VHS collectie

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Explosion wrote:

Op dat na, WAUW! Wat een geweldige stapel tapes heb je gevonden! Echt prachtig!

Ik woon in Rotterdam...meer zeg ik er niet over

beavis wrote:

geweldige vondsten weer!

interessante Harry Novak ook op VML... geloof ik niet eerder gezien die tape

en killing of satan is echt zo'n briljante world weird / mondo macabro film die iedereen een keer in zijn leven gezien moet hebben -> een topper in elke VHS collectie

Ik had Cynthia's Sisters wel als bootleg, maar deze originele is wel erg veel mooier.

Wat betreft die Mondo Macabro films, dit is helaas pas mijn eerste. Ik heb wel een rits op DVD, maar zou graag die Jaka Sembung serie op VHS scoren. Helaas gaan ze tegenwoordig voor te veel geld van de hand...

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

en die derde (warrior and the ninja) staat dus nog steeds op mijn wensenlijst... zelfs voor veel geld is die blijkbaar niet te vinden

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Aj...dan zijn mijn kansen helemaal verkeken

Maar in het tempo waarin mijn verzameling nu groeit mag ik helemaal niet klagen

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Explosion wrote:

Ik heb trouwens de helft gekocht/geruild op het internet. Dus die mooie Video For Pleasures liggen hier ook niet voor het oprapen helaas.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

kansen zijn nooit verkeken, je zou em zo volgende week voor 50 cent op een rommelmarkt kunnen vinden. stranger things have happened

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Precies...ik had ook niet verwacht dat ik Special SS Women voor 1,- zou treffen.

En er moet ook wel wat overblijven om op te jagen

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Ërg mooi gedaan beavis !

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Nice...vooral die Deadly Silver Angels op VUH & Motta op VML!

Ik ga snel op zoek naar die Prooi der Erotiek op Video Screen

Grappig hoe die hoes van Blue Eyes of a Broken Doll bij elkaar is gejat (Invasion of the Bloodfarmers & Tourist Trap?).

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Ook een fijne stapel Indonesische Horror...al waag ik mijzelf niet aan de buitenlandse VHS markt...

Hier zijn een paar van mijn favorieten:

Executor [Esselte CIC Video]

Rome 2033 [Films International]

Shock Waves [Video 49]

Poltergeist [Rainbow Video]

Amazon Jail [VDS Video]

The Cannibal Man [Video Star]

Intrusion Cambodia [Delta Video]

Death Ship [EVC]

Dog Tags [Video Screen]

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

zombie wrote:

Grappig hoe die hoes van Blue Eyes of a Broken Doll bij elkaar is gejat (Invasion of the Bloodfarmers & Tourist Trap?).

dit soort dingen zie je vaker, maar door de manier waarop blijft die hoes toch wel een ultiem en uniek voorbeeld van het jatten van beeldmateriaal. bloodfarmers en tourist trap inderdaad én geen enkele beeld van blue eyes of the broken doll zelf!!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

zombie wrote:

Ik ga snel op zoek naar die Prooi der Erotiek op Video Screen

misschien dat je die nog eerder vind in de Video Media uitgave (onder de originele titel: Vanessa)... deze Nederlandse titel is geweldig (zoals vaker bij Video Screen), maar het is niet een tape die ik vaker heb gezien, een van mijn top stukjes dus, waarvan ik vermoed dat hij best wel eens erg zeldzaam zou kunnen zijn... wellicht dat anderen mij kunnen tegen spreken? moet zeggen dat ik de betamax en vcc vondsten niet zo bij houdt op Cinehound, daar zitten wel meer dingen tussen die op VHS onvindbaar lijken....

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Die Special Silencers lijkt me ook geweldig...is er ook een overzicht met Delta uitgaves te vinden?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

niet dat ik weet.. vind het een leuk label met altijd wel mooie hoezen en een aantal zeer bijzondere titels (Special Silencers is voor zover ik weet in geen enkele ander land op VHS verschenen... heb zélfs nooit een Japanse uitgave gezien terwijl in dat land écht bijna alle uitkwam). Het Delta introductie filmpje met de man met de bolhoed is ook een hoogtepunt van de Nederlandse VHS-intro's... ik had em ooit op Youtube gezet, maar bij het opheffen van mijn account daar, lijken de filmpjes helaas ook verdwenen.... jammer eigenlijk wel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.