VHS
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Het Delta introductie filmpje met de man met de bolhoed is ook een hoogtepunt van de Nederlandse VHS-intro's... ik had em ooit op Youtube gezet, maar bij het opheffen van mijn account daar, lijken de filmpjes helaas ook verdwenen.... jammer eigenlijk wel.
Hij komt ook terug in het programma van The Night of Error 
Maar we hebben er nog meer gevonden...
jeugdsentiment
-
- 2 messages
- 0 votes
Zalig al deze oude ex rentals 
Verzamelt iemand van jullie ook animatie ? Ik heb intussen een goeie 300 VHS tapes
Op m'n blog ben ik begonnen met een database maar is een puzzel van jewelste en sommige zaken ontbreken nog.
VHS Database | Jeugdsentiment - jeugdsentimentportaal.wordpress.com
Hebben jullie tevens ook adressen in B/NL waar ik tekenfilms (niet disney) zou kunnen vinden ?
Tnx and keep on hunting 
arivhs
-
- 40 messages
- 0 votes
hmm ik kom bij kringloopwinkels nog wel eens oude niet disney releases tegen maar wel meeste sell through.. bassie en adriaan op cnr.. hanna barbera films.. goodview (GI Joe etc.)
arivhs
-
- 40 messages
- 0 votes
@beavis
prachtige hoezen! die desperados op wielen heb ik echt nog nooit gezien en wow tegen blue eyes of the broken doll (indd tourist trap lookalike haha_
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
wow, de tape van Afterman gaat momenteel voor 300 op Cinehound!!
blij dat ik mijn exemplaar al eerder van je kon overnemen Bruce 
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7360 votes
wow, de tape van Afterman gaat momenteel voor 300 op Cinehound!!
blij dat ik mijn exemplaar al eerder van je kon overnemen Bruce
Die heb je niet van mij maar van "nefasto" op cinehound denk ik.
Ik heb die tape trouwens nog eens 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Weet je het zeker?
Mijn geheugen is dan ook niet meer wat het was 
Sowieso een essentiële tape in mijn post-APO collectie!
jeugdsentiment
-
- 2 messages
- 0 votes
@arivhs thanks !! Welke kringloopwinkels zijn het want blijkbaar willen sommige al geen vhs meer aannemen en worden de mensen doorverwezen naar ... Het containerpark #dehorror
Als iemand weet waar ex rental animatie beschikbaar is plz let me know !! Tnx
Videotheek van vroeger | Jeugdsentiment - jeugdsentimentportaal.wordpress.com
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
de vondsten van de afgelopen tijd waren ongekend bijzonder, dus het was wel weer eens tijd om de scanner af te stoffen!!

zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Fijn stapeltje...Vooral die Human Target op International Video. Die Sunrise Tape komt mij vaag bekend voor 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
erg benieuwd naar Human Target inderdaad
de film heeft geen Imdb-entry, maar heb hier wel de info kunnen vinden
Ningen hyo?teki (Film, 1971) [WorldCat.org]
moge duidelijk zijn dat dit een extreem zeldzame uitgave betreft
mijn scan is zowel een mooi plaatje als een Nederlandse synopsis, inkoppertje dus voor iemand die nog iets toe-te-voegen zoekt 
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
mijn scan is zowel een mooi plaatje als een Nederlandse synopsis, inkoppertje dus voor iemand die nog iets toe-te-voegen zoekt
Behalve dat VHS hoezen tegenwoordig niet echt toegestaan zijn helaas...
Ik vind die Video Star's trouwens ook erg tof, al is die 'Dracula Hapt Toe' wel erg bizar.
Heb je flink moeten bloeden voor deze partij (met name Human Target)?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
een aantal gekocht en een aantal geruild
de aankopen waren relatief prijzig, maar ik vond de tapes het wel waard
de ruil acties waren tot ieders tevredenheid 
Human Target heb ik de Griekse "revenge of ninja" tape tegenover gezet (vandaar ook laatst even gekeken en toegevoegd) samen met de Nederlandse "golden queens commando", wel twee tegen één dus, maar leek me in dit geval ook wel fair, en ik heb er nog wat comic-books als bonus bij gekregen ook...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Hissatsu Shikakenin Baian Ari-jigoku (1975)
Mekura no Oichi Monogatari: Makkana Nagaradori (1969)
Mekurano Oichi Jigokuhada (1969)
Mekurano Oichi Midaregasa (1969)
Mekurano Oichi Inochi Noraimasu (1970)
werd bij deze toevoegingen overigens niet moeilijk over gedaan 
beter beeldmateriaal vind je nergens!
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Hissatsu Shikakenin Baian Ari-jigoku (1975)
Mekura no Oichi Monogatari: Makkana Nagaradori (1969)
Mekurano Oichi Jigokuhada (1969)
Mekurano Oichi Midaregasa (1969)
Mekurano Oichi Inochi Noraimasu (1970)
werd bij deze toevoegingen overigens niet moeilijk over gedaan 
beter beeldmateriaal vind je nergens!
Allemaal zelf toegevoegd...dan zou ik Human Target ook zelf doen.
Wel jammer dat Hissatsu Shikakenin Baian Ari-jigoku een uitsnede van de cover is.
Ik heb al drie keer een nee gekregen, na alle moeite van het toevoegen. Dus dat was behoorlijk ontmoedigend.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
misschien omdat er bij jouw video-hoes Nederlandse tekst te zien was...? dat is wel een no-no hier inderdaad
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Human Target heb ik de Griekse "revenge of ninja" tape tegenover gezet (vandaar ook laatst even gekeken en toegevoegd) samen met de Nederlandse "golden queens commando", wel twee tegen één dus, maar leek me in dit geval ook wel fair, en ik heb er nog wat comic-books als bonus bij gekregen ook...
Barry Prima lijkt me toch ook geen slechte vangst...wat voor comics kreeg je erbij?
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
En vandaag mijn ninja collectie weer mogen aanvullen:

beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Nee, maar de Japanse tape heeft een veel betere print van de film dan de Griekse... dus dat maakte hem voor degene met wie ik de tape ruilde toch net iets minder interessant, waardoor ik uiteindelijk akkoord ben gegaan met de extra tape (ook niet de beste uitgave van die film en de hoes van mijn exemplaar was ook wat bijgesneden, dus twee in-perfecte tapes voor één perfecte
)
Het was iemand uit Zweden, dus de comics waren ook Zweeds
misschien leer ik zo mijn talen nog een beetje. Was ook meer als aardigheidje om de deal rond te maken dat ik vroeg of hij er misschien een oud pulp, film of comic iets erbij kon doen... laat me graag verassen door obscure exotische dingen
maar het was allemaal niet zo heel bijzonder eigenlijk, echt een bijzaak bij een fantastische tape als dit.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
oeh, die Thunderbold zie je niet heel vaak
leuke vangst!!
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Het was iemand uit Zweden...
Ik vind het toch wel een beetje jammer dat er zoveel Nederlandse tapes naar het buitenland verdwijnen (Duitsland, Zweden & de VS). Maar ik verzamel natuurlijk geen buitenlandse tapes...dus ik heb makkelijk praten 
Ninja Thunderbold lijkt mij 1 van de 'leukere' Godfrey Ho's films, dus ik kon deze niet laten schieten.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
en er is ook weer een Nederlandse tape terug thuis gekomen 
Ik ben wel blij aan een kant dat de buitenlandse verzamelaars al heel vroeg Nederlandse tapes van de vuilnisbakken en rommelzolders hebben weten te redden. Ik ken meerdere verhalen van mensen uit Duitsland en Scandinavië die speciaal voor de tapes naar bijv. Koninginnedag kwamen.
En puur uit filmverzamelaar/liefhebbers oogpunt is de Internationale (ruil)handel ook zeker van belang... hoe kan je anders films zien die alleen ooit in Griekenland of alleen in Japan of alleen in Nederland op tape zijn uitgebracht?!? ... VHS-rips verschijnen gelukkig ook wel genoeg op torent-trackers, zodat de films ook weer niet alleen in de voorraad van een enkele verzamelaar verdwijnen, maar die verzamelaarswereld is toch zeker van belang in dit stukje geschiedschrijving; en die wereld is dus internationaal.
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Mijn nieuwe aanwinsten:

En eindelijk de fel begeerde The Warrior (in perfecte staat!)

alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zijn er hier mensen die ook VHS-cassettes kunnen rippen? Ik heb zelf geen VCR meer en er zijn een aantal titels die ik niet op DVD heb gevonden, maar toch nog graag wil hebben. Het gaat om de volgende:
Daddy's girl (1996)
The Cold Light of Day (1996)
The Lookalike (1990)
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Heb je die titels zelf op VHS? Of zoek je iemand die kan rippen & de films heeft liggen?
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes