• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

VHS

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

welke must see is nooit op dvd uitgekomen dan?

veel genre films zijn nog steeds niet uit op dvd

met deze drie denk ik wel als Internationeel (slechts één is in Nederland op VHS verschenen, maar de andere twee zijn ook te vinden) de meest gewaardeerde en gewilde van de cult titels.

Notte dei Diavoli, La (1972)

Coto de Caza (1983)

Yin Zhong (1986)

Vaak is het in verband met rechten dat dit soort film nooit meer uitgebracht worden op de nieuwe formaten, anders weet ik zeker dat elk cult label er al boven op gesprongen was!

ps zoals hier boven gezegd maakt het VHS formaat films als Evil Dead en Texas Chainsaw Massacre er echt beter op, die zien er digitaal 'te glad' uit op een of andere manier.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Dat laatste ben ik niet met je eens. Films worden ernstig verminkt om op een dvd te passen, op een vhs is dat no veel erger.Ik heb daar hier wel eens e...

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

het is goed dat je je punt wil doordrukken over de suprieure beeld kwaliteit, maar ik zei dat de films beter worden van de inferieure beeld kwaliteit... allebij een punt

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ja ik heb daar inderdaad een handje van om mensen uit te leggen waarom ik gelijk heb. .

Ajax&Filmfreak wrote:

Maar ergeren jullie je dan niet kapot aan de beeld en geluidskwaliteit? En ze nemen erg veel ruimte in. Boxarts kan ik dan nog wel een beetje begrijpen maar die zou ik dan wel in een map bewaren ofzo.

Heb er nu zo'n 500. Allemaal ex-rental, big box en heb er welgeteld één keer last van gehad. Lint zat vast. Lint kapotgeknipt en tape gelijk weggemi^%$d.

Jammer, weer op zoek naar een ander exemplaar.

Een lijst van niet op dvd uitgebrachte films, jeetje, heb je even:

Alamo bay

The park is mine

The legend of the holy drinker

etc....

Ik zou ze in een map kunnen bewaren, de hoezen, maar dan zou ik ze twee keer moeten kopen hahahahaa.

King Ralph wrote:

Tussen 1983 en 1985 huurde wij af en toe een moviebox plus 3 of 4 films voor een dag. Tussen 1985 en 1988 hadden wij een Video 2000 en huurde ik vaak films. In 1988 werd de VCC vervangen voor een VHS. Eén jaar later ben ik begonnen met het werken bij een videotheek . Dit heb ik gedaan tot 2004, 15 jaar in totaal.

Dus ik kan heel veel van de nostalgie begrijpen.

Een moviebox huren. .........Wacht even, even mijn tranen wegvegen. Dit wordt me te emotioneel.

Ja, inderdaad, ik huurde altijd een moviebox bij de BP-pomp. Heb heel veel Warner video's gezien in die tijd en alles wat maar met Eastwood, Norris, Stallone e.d. te maken had.

Wat een feest.

Going back in time.

Brix wrote:

Met zo'n 800 VHS cassettes in mijn verzameling, waarop vele onvervangbare opnames staan, heb ik niet lang geleden nog 2 nieuwe extra recorders aangeschaft.

Al te lang zullen die wel niet meer leverbaar zijn.

Een daarvan is een combi apparaat, VHS / DVD, zodat ik de VHS opnamen rechtstreeks over kan spelen naar DVD.

Dat zal nog wel heel wat tijd vergen.

Maar voorlopig ben ik in ieder geval voorzien van de nodige afspeelapparatuur

He Brix,

Gewoon 1 keer in de twee weken naar de kringloopwinkel en weer een videorecorder kopen.

En gewoon thuis opstapelen en kijken hoe lang de laatste videorecorder het doet.

Ik heb er in een hoek een paar staan. Mijn laatste videorecorder doet het al 10 jaar. Geen enkel probleem ermee gehad.

En inderdaad, onvervangbare opnames. Ik koester ze.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Ja, dat zou een mogelijkheid zijn, maar het risico dat er iets niet deugt met het loopwerk is mij te groot.

Die banden zijn zo kwetsbaar, en voor je het weet is er weer een gesloopt, en zijn de opnames voorgoed ribbedebie.

Ik heb nu 5 recorders thuis staan, maar twee daarvan zijn onbetrouwbaar, en zou ik eigenlijk weg moeten doen.

Dat waren echter heel dure exemplaren, en ik kan er maar niet toe komen om de stap te zetten

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Moviebox met 5 films voor 1 dag a fl. 17,50. Wel zeker 100 keer gehuurd met o.a. Scanners, Evil Dead, Shining, The Thing, Cut and Run, Zombi films, Toxic Avenger, Commando, Dead Wish 3. Those where the days. Kreeg mijn eerste eigen VHS speler pas ergens in 1986.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

1986, toen hadden we nog een Video 2000 speler.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

@ Brix

Allemaal opruimen en overstappen op digitaal, mooie jukebox index instaleren en klaar ,er gaat nooit meer wat verloren.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Heb je er weer zo eentje. Digitaal zal nooit fysiek kunnen vervangen.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Analoog bedoel je.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Nee, ik bedoel niet analoog, bedoel media in fysieke vorm, dus een cd, dvd, vhs band, bd-disc etc.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

[/quote]

Heb er nu zo'n 500. Allemaal ex-rental, big box en heb er welgeteld één keer last van gehad. Lint zat vast. Lint kapotgeknipt en tape gelijk weggemi^%$d.

Jammer, weer op zoek naar een ander exemplaar.[quote]

Welke Ging Stuk?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

Nee, ik bedoel niet analoog, bedoel media in fysieke vorm, dus een cd, dvd, vhs band, bd-disc etc.

Vrees dat alles straks digitaal wordt, daarom is het zo leuk om de oude fysieke zaken te sparen. Kan ook best interessant zijn, kijk maar eens wat oude filmposters tegenwoordig soms opleveren.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ik zal nooit mijn collectie inruilen voor de makkelijke weg, de digitale formats. Mijn huis is een plek waar ik mij thuis wil voelen. Moet er niet aan denken om thuis te komen in een huis met kale muren en enkel een pc op tafel, waar alles op staat. Lekker saai, karakterloos.

dutchtuga wrote:

Ik zal nooit mijn collectie inruilen voor de makkelijke weg, de digitale formats. Mijn huis is een plek waar ik mij thuis wil voelen. Moet er niet aan denken om thuis te komen in een huis met kale muren en enkel een pc op tafel, waar alles op staat. Lekker saai, karakterloos.

JUIST. Kasten vol met video's (+dvd's en blu-ray's en laserdiscs). That's the way to go. Van die gedownloade rommel die vastloopt of dat je een bioscoopganger door je beeld ziet lopen die naar het toilet moet. Nee, dat nooit meer.

Jammer, weer op zoek naar een ander exemplaar.

Welke Ging Stuk?

Black Belt met Don Wilson.

Heb 'm nog steeds niet kunnen vervangen trouwens.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Laserdude wrote:

(quote)

Klopt als een bus. Waren er ongeveer 260. Zat van alles bij maar was wel helemaal horror. Kon ik niet voorbij laten gaan. De helft was interessant: van Ghoullies (Cannon) tot It's alive, Freddy vs. Jason, Scanners 3, Jaws 2, Jaws 3, Jaws 4, een paar koopvideo's etc...

Ik wil dus dolgraag foto's er op zetten, maar het lukt me niet. Ik krijg het niet voor elkaar.

Heb het gevraagd op het forum hier, en goede info gekregen maar ik krijg het nier voor elkaar.

Ik baal er gigantisch van. De foto's staan inmiddels op mijn PC en misschien als een kennis van mij weer eens in de buurt is dat hij me kan helpen.

Dus: wordt vervolgd (but not anytime soon).

Vandaag gescoord op de rommelmarkt:

- Angel (1984, New York video)

- Time guardian (o.a. Carrie Fisher, Hemdale Entertainment)

En van marktplaats: The Mutilator (kleine Video for Pleasure)

Blij dat ik 'm heb, misschien is er overigens geen reet aan.

Later.

Welke Keuring is Angel?

Ik heb Angel 3 op een Big-Box Rental, En Die is een 12. Ik zou graag de eerste en Avenging Angel Willen zien, maar dan wil ik eerst de keuring weten. Als ik 16 was zou het geen probleem zijn, maar ik ben 14 dus...

King Ralph

• 83 messages
  • 909 votes

Filmbuff97 wrote:

Welke Keuring is Angel?

Ik heb Angel 3 op een Big-Box Rental, En Die is een 12. Ik zou graag de eerste en Avenging Angel Willen zien, maar dan wil ik eerst de keuring weten. Als ik 16 was zou het geen probleem zijn, maar ik ben 14 dus...

Wow, sinds wanneer is een filmkeuring een probleem voor iemand van 14??

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

King Ralph wrote:

(quote)

Wow, sinds wanneer is een filmkeuring een probleem voor iemand van 14??

Misschien omdat m'n Ouders het er niet mee eens zijn?

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Laserdude wrote:

(quote)

JUIST. Kasten vol met video's (+dvd's en blu-ray's en laserdiscs). That's the way to go. Van die gedownloade rommel die vastloopt of dat je een bioscoopganger door je beeld ziet lopen die naar het toilet moet. Nee, dat nooit meer.

Kennelijk ben je ook gewoon erg slecht in dowloaden.Tuurlijk ben ik het er mee eens dat het het mooist is om alles wat je wilt hebben origineel te hebben en dat is ook mijn streven, alleen heb ik daar de beurs niet voor.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Downloads flikker ik nadat ik m gezien heb vaak in de prullenbak. Iets dat ik nog nooit gedaan heb met een VHS of laserdisc......

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

De goede bewaar ik wel, maar meer om te onthouden dat ik ze graag origineel wil hebben en om als het moet toch tot die tijd te kunnen kijken.

@Beavis.

Ik ben behoorlijk geintresserd in de 1e 2 films die jij noemt. Enig idee hoe iemand als ik zo een film zou kunnen bekijken?

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

(quote)

Kennelijk ben je ook gewoon erg slecht in dowloaden.Tuurlijk ben ik het er mee eens dat het het mooist is om alles wat je wilt hebben origineel te hebben en dat is ook mijn streven, alleen heb ik daar de beurs niet voor.

Zeg, Als je zo Anti-VHS Bent, waarom Zit je hier dan?

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

In deze post bedoel je? Filmfreak he, ik lees eigenlijk alles wat met film te maken heeft wel en ik vind de inlays soms ook wel mooi.Toch ook weer een paar nieuwe nog te zien films opgepikt en nog een leuke discussie gehad.

En ook om me te verwonderen dat het medium vhs nog steeds bekeken word.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

In deze post bedoel je? Filmfreak he, ik lees eigenlijk alles wat met film te maken heeft wel en ik vind de inlays soms ook wel mooi.Toch ook weer een paar nieuwe nog te zien films opgepikt en nog een leuke discussie gehad.

En ook om me te verwonderen dat het medium vhs nog steeds bekeken word.

Oké, maar als je iets niet leuk vind of zelfs haat, Reageer er niet op!

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ik haat eigenlijk niks, ik probeer me in mijn leven zo min mogelijk met dat soort gevoelens bezig te houden. Maar we gaan erg off topic.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

FatMike wrote:

Mooie tapes BiggerBoat en Beavis!

Deze zelf gevonden:

(afbeelding)

Ben zeer blij met de Amerikaans kooptape van Vendetta.

Toffe WIP film uit de jaren 80 en destijds gehuurd en meerdere

malen gezien. Hopelijk vind ik ooit nog eens de orginele huurtape!

FatMike, Waneer zien we weer eens wat van je Laatste Aanwinsten?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.