• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

VHS

King Ralph

• 83 messages
  • 909 votes

Filmbuff97 wrote:

Ik heb de Pre-Cert VHS Van Electric Dreams lang, Lang geleden gekocht, Ongeveer een jaar terug. Maar ik weet wel zeker dat 'ie op zijn minst 75 Euro waard is.

Volgens mij heb ik die ook nog ergens liggen.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

King Ralph wrote:

(quote)

Volgens mij heb ik die ook nog ergens liggen.

Misschien een domme vraag, maar is het de huurtape, kooptape, of Pre-cert?

King Ralph

• 83 messages
  • 909 votes

Filmbuff97 wrote:

(quote)

Misschien een domme vraag, maar is het de huurtape, kooptape, of Pre-cert?

Huur NL

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Oké

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

jongens, misschien even voor de duidelijkheid:

Pre-Cert is een term uit de Engelse video wereld, dat zijn tapes uitgegeven (in Engeland dus) voordat daar een certificatie systeem verplicht werd (en er zelfs een aantal titels werd verboden). Deze zijn uiteraard extra gewild, vooral waar het om de verboden titels gaat, ook omdat vaak aangenomen wordt dat de films uncut zijn (hoewel dat niet voor elke titel geldt, net zoals niet elke Nederlandse, Griekse of Deense (landen zonder censuur) tape automatisch uncut is; soms gebruikten distributeurs gewoon de Internationale print die ze konden krijgen en daar zaten ook wel gecensureerde prints tussen... bovendien namen sommige vroege distributeurs het sowieso niet zo nauw en werden zelfs aardig gammele prints gebruikt vol splices en andere "grindhouse" effecten).. anyway, pre-certs dus, Engelse tapes en totaal verschillend van de Nederlandse (in het geval van dezelfde uitgever, dan toch in iedergeval in waarde!)

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Niet om Rottig the doen, maar dat wist ik al, Bevis.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

King Ralph blijkbaar nog niet

... en Laserdude vroeg er laatst ook al naar...

Jazeker, ik vroeg er naar om een soort discussie los te maken. Maar Beavis, je geeft in ieder geval in een notendop precies de juiste informatie. Je bent een kenner.

Ik heb alle verhalen gelezen over de video-politie in Engeland. Veel mensen weigeren dat te geloven, maar die hebben bestaan. De video-politie.

Mooi boek by the way: Art of the nasty.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Wat is dat precies, De Video-Politie? zelf weet ik best wat van engelse Tapes af, maar van de Video-Politie heb ik echt nooit van gehoord.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7361 votes

Rond 1984 viel de Engelse politie de videotheken in Engeland binnen en namen alle Nasty titels uit de rekken om ze te vernietigen.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Je Bedoelt net als toen Child's Play 3 Uitkwam, dat 'ie snel uit de rekken werd gehaalt vanwege de Jamie Bulgar case, En dat Tites als The Good Son, Mikey, Etc. ook waren verboden?

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7361 votes

Ongeveer ja, maar toen ging het om 39 titels: IMDb: Video nasties DPP39 - a list by gax001

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

heb je deze Warner al bruce?

(afbeelding)

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Hij ziet er wel leuk uit

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7361 votes

Heb ik al Peter! Toch bedankt!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik vond hem vanmorgen tussen een stapeltje tapes die ik niet in mijn lijst heb gezet en zag em zo snel niet op jouw foto's toch weer een mooie scan voor het forum

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Mooie Scan Inderdaad!

Ziet er mooi uit. Heb ik nog nooit gezien, de film en de tape zelf.

Net terug van een rommelmarkt: score: 0.

The golden child en Return of Al Capone lagen er.

De hoezen waren helemaal verkleurd. Tsja, dan laat ik ze tegenwoordig liggen hoor.

Het zag er niet uit. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het kapotte, bestickerde of

totaal verkleurde hoezen.

Ook wel eens een tape gekocht die er aan de voorkant goed uit zag, draaide ik 'm om en toen was de helft van de hoes op de achterkant weggesneden. Leuk hoor.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Laserdude wrote:

Ziet er mooi uit. Heb ik nog nooit gezien, de film en de tape zelf.

Net terug van een rommelmarkt: score: 0.

The golden child en Return of Al Capone lagen er.

De hoezen waren helemaal verkleurd. Tsja, dan laat ik ze tegenwoordig liggen hoor.

Het zag er niet uit. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het kapotte, bestickerde of

totaal verkleurde hoezen.

Ook wel eens een tape gekocht die er aan de voorkant goed uit zag, draaide ik 'm om en toen was de helft van de hoes op de achterkant weggesneden. Leuk hoor.

Soms heb ik dat ook, een band met een verkleurde Cover. Maar voor mij is dat geen groot probleem, Mij gaat het meer om de film. Maar de cover is natuurlijk ook belangerijk.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Vanwaar deze voorliefde voor het vanaf het begin al minderwaardige vhs jongens?

(serieus bedoeld)

Gebruiken jullie ook nog cassette bandjes allemaal?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Lijkt me dat er in het topic wel genoeg antwoorden op zijn te vinden maar vaak vanwege het mooie artwork, de zeldzaamheid (veel films op VHS zijn nooit op DVD uitgebracht) en de nostalgie die er rond hangt van lang vervlogen tijden in videotheken waar men voor weinig geld een film kon gaan huren.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Metalfist wrote:

Lijkt me dat er in het topic wel genoeg antwoorden op zijn te vinden maar vaak vanwege het mooie artwork, de zeldzaamheid (veel films op VHS zijn nooit op DVD uitgebracht) en de nostalgie die er rond hangt van lang vervlogen tijden in videotheken waar men voor weinig geld een film kon gaan huren.

Voor mij is het een ander verhaal.

Ik ben 14, dus voor mij is het niet echt de Nostalgie.

Mijn liefde voor VHS/Low-Budget films begon toen ik de film Prehysteria als 7 jarige koter zag. Ik vond hem geweldig, de animaties/poppen, Etc.

Toen ik na het kijken op begon te zoeken over deze film hoorde ik de naam Charles band vlug. Na het kijken van een paar posters van zijn eerdere werk was het voor mij echt begonnen!

Nu ben ik 14, en nog steeds is het een hobby. Vooral de Ex-Rental Big Boxes vind ik geweldig!

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Maar ergeren jullie je dan niet kapot aan de beeld en geluidskwaliteit? En ze nemen erg veel ruimte in. Boxarts kan ik dan nog wel een beetje begrijpen maar die zou ik dan wel in een map bewaren ofzo.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

Maar ergeren jullie je dan niet kapot aan de beeld en geluidskwaliteit? En ze nemen erg veel ruimte in. Boxarts kan ik dan nog wel een beetje begrijpen maar die zou ik dan wel in een map bewaren ofzo.

Met Alle 3 Heb ik geen Problemen mee. Ik vind de Video/Geluidskwaliteit juist leuk. Het geeft echt een Retro Gevoel.

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

En, er zijn natuurlijk miljoenen films die wel op band zijn verschenen, maar niet op DVD. Of, Op de band zitten stukjes Die weer niet op de DVD Zitten.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ja dat laatste ken ik een voorbeeld van, Braindead vroeger vaak op vhs gezien. De dvd versie die ik heb mist een heel stuk film idd. Maar toch, welke must see is nooit op dvd uitgekomen dan?

Filmbuff97

• 159 messages
  • 16 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

Ja dat laatste ken ik een voorbeeld van, Braindead vroeger vaak op vhs gezien. De dvd versie die ik heb mist een heel stuk film idd. Maar toch, welke must see is nooit op dvd uitgekomen dan?

Ik Zeg The Ambulance (1990). Hij is wel op Region 2 DVD, Maar Hier in geheel Europa Niet. (Tenzij je een Bootleg aantreft.)

Maar als er eentje is die Echt Niet 1 keer op DVD Is uitgekomen die echt een must is, is het zeker The Stranger Within (1990).

King Ralph

• 83 messages
  • 909 votes

Tussen 1983 en 1985 huurde wij af en toe een moviebox plus 3 of 4 films voor een dag. Tussen 1985 en 1988 hadden wij een Video 2000 en huurde ik vaak films. In 1988 werd de VCC vervangen voor een VHS. Eén jaar later ben ik begonnen met het werken bij een videotheek . Dit heb ik gedaan tot 2004, 15 jaar in totaal.

Dus ik kan heel veel van de nostalgie begrijpen.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

@ Filmbuff97 heb ze in ieder geval op mijn nog te zien lijst gezet, ben beniewd hoe want een vhs speler heb ik niet meer .

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Met zo'n 800 VHS cassettes in mijn verzameling, waarop vele onvervangbare opnames staan, heb ik niet lang geleden nog 2 nieuwe extra recorders aangeschaft.

Al te lang zullen die wel niet meer leverbaar zijn.

Een daarvan is een combi apparaat, VHS / DVD, zodat ik de VHS opnamen rechtstreeks over kan spelen naar DVD.

Dat zal nog wel heel wat tijd vergen.

Maar voorlopig ben ik in ieder geval voorzien van de nodige afspeelapparatuur

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.