• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.979 votes
Profile

VHS

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

Echt een geweldig forum dit!

Ik ging op internet ging op zoek naar afbeeldingen van horrorfilms die ik vroeger als 8 jarig ventje tijdens mijn bijna dagelijkse bezoek aan de videotheek bijzonder intrigerend vond, maar die ik toen nooit zou durven kijken (dat sowieso niet zou mogen van ouders danwel videotheekhoudster ; )

(denk aan 'eaten alive, helleraiser, etc.).

In plaats van alleen de afbeeldingen terugzien werd ik, met name door dit forum, getriggerd om op zoek te gaan naar de daadwerkelijke videobanden. Dus sinds enige maanden dagelijks op speur naar oude horror op VHS.

Bijgaand mijn VHS collectie so far, het is niet alleen horror, soms ook andere genres die ergens een match hebben in jeugdsentiment danwel coole coverart.

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

Het is in het begin nog wel even warmdraaien met verzamelen.

Hellraiser met "the original" en Orca met "Arcade Classics" op de hoes is eigenlijk toch niet wat we zoeken natuurlijk. :s

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

[img] http://3.bp.blogspot.com/--61xLsCPpUY/Tf5TTID6WeI/AAAAAAAAADo/xpPa8e7DL6w/s1600/DSC00249.JPG[/img]

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

satan's creatuur!!!!

goed bezig BiggerBoat, al een aardige collectie en ik stuur je een persoonlijk berichtje over die VML tape

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

Nou BiggerBoat, als ik zo zou beginnen dan is het een ZEER GOED begin. Ik heb net weer 4 partijen binnen met enorm veel zooi er tussen. Mooie foto's en dan blijkt de "originele" inlay een kapot geknipt kleurenkopietje te zijn. En die verzendkosten uit Belgie?????? Achterlijk gewoon.

En toen gewoon weer een pakketje uit Nederland:

- The people under the stairs

- Slaughterhouse

- Motel Hell (jawel, een bijna mint condition exemplaar)

- Friday the 13th part V: a new beginning (Big box versie, wist van het bestaan niet af)

- The dark side of the moon

Afijn, nog steeds op zoek naar:

- The exterminator 2

- Howling 2

- Vrijdag de dertiende deel 2

cheers.

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

Oh ja, foto's van alle gekochte video's en mijn triomfen en teleurstellingen van strooptochten door Kringloopwinkels en rommelmarkten volgen nog.

Wel zo leuk voor die goeie gasten die altijd foto's plaatsen. Thanks a million.

Al die foto's die al geplaatst zijn, wat een feest. Dan doe je dus echt ideeen op.

Bodem portemonnaie alweer in zicht hahaha.

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

Thnx voor de complimenten Beavis en Laserdude!

Ik hoop dat de verdere uitbreiding ook een beetje voorspoedig loopt.

Teleurstellingen bij kringloopwinkels zijn mij zeker bekend. Je staat daar vaker naar een rekje met 'na-het-jaar-2000-ex-free-record-shop' treurnis te kijken dan naar verzamelwaardige dingen. Maar ja dat houdt de zoektocht spannend moeten we maar denken

Ik ben benieuwd naar je foto's laserdude.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7361 votes

Ik heb het geluk gehad om meer dan één keer een videotheek te hebben gevonden die totaal uitverkocht en waar ik als eerste bij was, maar dat is ondertussen ook al een tijd geleden.

Er was een moment dat ik hier meer dan 5000 tapes had liggen waarvan de meeste uit de begin jaren 80. Een groot deel heb ik ondertussen verkocht, maar ik heb er gelukkig nog meer dan genoeg, alhoewel er nog altijd mogen bijkomen

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

Een bijzonder goede week, niet in de laatste plaats dankzij Beavis!

Thnx again mate!

Bruce, cool dat je ook weer iets post, en 5000 tapes mèn

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mooie aanwinsten.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Dus jullie zoeken alleen horrorfilms op VHS? Als het goed is heb ik ook nog wel een aantal VHS films liggen, maar geen horror denk ik.

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

Na-het-jaar-2000-ex-free-record-shop-treurnis! Wat een geweldige quote BiggerBoat.

Die hou ik er in. Had het niet beter kunnen formuleren.

Sta je bij de kringloopwinkel te kijken naar videobanden waar bijna altijd nog de prijssticker in guldens op zit. Nou, dan schrik je je dus dood. Fl. 39,95 voor een video. Allemaal banden varierend van Lethal Weapon tot disney. Karrevrachten vol met onverkoopbare rommel.

Mijn laatste aanwinst: Game of Death op het SPECTRUM label. Met zo'n mooie witte hoes.

Volgende week komen er nog een paar thrillers binnen. allemaal ex-rentals en ze zagen er mooi uit. kwam de verkoper ook nog met de vraag of ik Titanic ook wou kopen. Hilarisch man, ik was na 5 minuten nog niet bijgekomen. Titanis, come on people!!

Mijn vragen:

- als ik een hoes moet vervangen (plastic raakt los aan de zijkant, gaten in de hoes, beschadegingen etc.. je kent het wel) dan heb ik wel films liggen die de moeite niet waard zijn, dus dan ruil ik de hoes. vroeger bij de videotheek heel veel van die big box harde plastic hoezen gekocht, blauwe en zwarte. maar ja, die raken op een gegeven moment ook op.

hoe doen jullie dat?

(soms koop ik wel eens een partij op alleen voor de hoezen, maar dan moeten het wel cheapo banden zijn)

- schoonmaken van de hoezen doe ik ook. soms krijg ik tapes binnen die gewoon 20 jaar in een doos in een buitenschuur hebben gelegen of zo. zeempje, de boel ontstickeren indien dat kan. veel van de tapes die ik tegenwoordig krijg zijn gelamineerd. vind ik goed klote. maar ja, wat doe je er aan.

Nog steeds zoekende naar Vrijdag de dertiende deel 2 (big box natuurlijk)

Later.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Kwam er laatst achter dat ik m'n spelert niet eens kan aansluiten op m'n tv, moet een tussenstuk hebben. Dikke know-not wat dit betreft Heb ook maar één band maar die wil ik wel eens zien.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

BiggerBoat wrote:

Een bijzonder goede week, niet in de laatste plaats dankzij Beavis!

Thnx again mate!

graag gedaan en minstens evenveel dank voor Satan's Ceatuur (en de Post-Apocalyptische bonus uiteraard)!!

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

Tonypulp wrote:

Kwam er laatst achter dat ik m'n spelert niet eens kan aansluiten op m'n tv, moet een tussenstuk hebben. Dikke know-not wat dit betreft Heb ook maar één band maar die wil ik wel eens zien.

Ik denk dat jij op je LCD danwel LED flatscreen wilt kijken en tegen dit probleem aanloopt? Volgens mij moet je dan een RGB scartkabel hebben. Ikzelf kreeg bij mijn TV een fijn verloopstuk meegeleverd, zie foto.

(afbeelding)

M'n video is hiermee bij mij aangesloten op mijn EXT (RGB) ingang.

Die verloopstukjes, of een kabel die gelijk van SCART naar RGB gaat zijn goed verkrijgbaar bij zaken als de Mediamarkt, of als je geen zin hebt om de deur uit te gaan bij bol.com.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

de VML Kaiju serie, 1ste generatie, compleet!!

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

en zo ziet de 2e generatie er uit:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

Zag trouwens dat ik 1 kiek van een deel van mijn verzameling was vergeten te posten.

Bij deze alsnog en dan staat echt alles wat ik aan VHS heb hier online

(afbeelding)

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

Beavis; nice going!! Ik vind het leuk dat ik bij heb kunnen dragen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ziet er mooi uit zo bij elkaar he? ben er echt super blij mee!

nogmaal dank

FatMike

• 631 messages
  • 1976 votes

Mooie tapes BiggerBoat en Beavis!

Deze zelf gevonden:

(afbeelding)

Ben zeer blij met de Amerikaans kooptape van Vendetta.

Toffe WIP film uit de jaren 80 en destijds gehuurd en meerdere

malen gezien. Hopelijk vind ik ooit nog eens de orginele huurtape!

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

thnx FatMike!

Inmiddels weer wat erbij gevonden:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

Bigger boat, dat ziet er geweldig uit. Ik was als eerste met die verkopers op marktplaats bezig. Ik had er al een heleboel en toen kwamen ze ook nog met de mededeling dat van de vijf die ik er wilde er bij drie geen band bmeer bij zat. Toch mooie score.

Zou je Devil's honey aan mij willen verkopen?

WAT HEBBEN ZE bij marktplaats gedaan met "VHS"?

Ik kan geen &^^$$# meer vinden. Echt zwaar ziek. Vond het altijd lachen om even de horror, vhs in de gaten te houden.

Dat hoeft nu dus niet meer.

Tata.

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

Rommelmarkt in Middelburg. In de regen wel te verstaan.

Zeer schaarse oogst:

- Cyborg (koopvideo, zag er te mooi uit om te laten liggen)

- Angel Town (gekocht als back-up voor mijn ex-rental)

Hoofdprijs van de dag, in gouden big box uitvoering:

- Survivor (Chip Mayer is Survivor)

Jawel een gouden hoes. Ziet er fraai uit. Jullie zullen 'm wel kennen. Zo'n "Na de bom..." film.

Staat er ook nog bij: special appearance by Richard Moll as Kragg. Ja, dan lach ik me een bult.

Komt volgende week nog binnen;

- Body parts

- Scanners

- Scanners 2

Greetings.

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

Culvideotheek in Amsterdam is gesloten.

Ik lees het net op hun site. Jammer, ik had net het plan om van de zomer een keer langs te gaan voor de VHS'jes.

Misschien wisten jullie het al maar het kwam voor mij als nieuws.

Boudisque A'dam, Ro-disc R'dam en de Cultvideotheek gesloten. WHO's NEXT?

Ongelooflijk. Daar is wat geld van mij naar toe gegaan.

Afijn, dan maar marktplaats, ebay etc........

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

te verwachtten en toch op een of andere manier nog redelijk onverwacht...

dubbel gevoel: ik kwam er al jaren niet meer om te huren en toch jammer dat het er niet meer is

BiggerBoat

• 37 messages
  • 8 votes

Nieuwe aanwinsten.

Met nightmare ben is superblij, die stond hoog genoteerd op de "horror VHS die ik wil hebben" lijst.

Ook nog een stapeltje uit de categorie redelijk tot matig, zie de rest op de foto.

Én een bulk bende (niet op de foto) die later deze week hun vermoedelijk laatste rustplaats bij de plaatselijke kringloop zullen vinden. Marktplaats is leuk, maar je kan je toch ook lelijk vergissen met van die fijne foto's waarbij de VHS op de rug gezien is. Phase IV is een film die ik graag op VHS aan mijn collectie toevoeg. Echter dan wel de 1974 versie; een horrorf...;

niet de2002 Kaktie film; waar ik het bestaan niet van kende tot ik thuis de hele handel uitpakte. Nou ja, daar leren we weer van

Oh, en laserdude, ik vind Devil's honey te leuk om weg te doen. Ik hoop voor je dat je haar elders op de kop kunt tikken.

(afbeelding)

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

stephan73 wrote:

Gisteren een paar tapes gevonden. Wat jaren '90 troep, een muziektape en (eindelijk) een Friday the 13th huurtape!

(afbeelding)

Ik zat te bladeren door al die mooie pagina's en zie opeens Vrijdag de dertiende deel 2.

Ik vraag het gewoon: Is ie te koop?

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

Nou Bigger Boat dat ziet er weer leuk uit.

The devil's honey komt nog wel. Er moeten er altijd een paar zijn waar je gewoon moeite voor moet doen. Heb met veel moeite en geld net The exterminator 2 binnen. Nota bene de Nederlandse ex-rental en een Portugese tape via een gast uit Duitsland.

Nou de voorpret was leuker dan de film. Wat een baggerfilm. In mijn herinnering was ie geweldig. Bleek dat even tegen te vallen. Verschrikkelijke muziek ook. Wat een tegenvaller. Gelukkig kan deel 1 zo vaak zien als ik wil. Dat is een echt diamantje.

Als het goed is komt er volgende week weer een verhuisdoos vol met ex-rentals. Ben zeer benieuwd.

Zal dan eens kijken of ik foto's kan plaatsen. Ben daar niet handig in.

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

Heeft iemand "NIGHT OF THE WARRIOR" voor mij te koop.

Karate film met Lorenzo Lamas.

Laserdude

• 146 messages
  • 0 votes

brucecampbell wrote:

Een hele stapel Warner Home Video's, ze zijn allemaal in perfecte conditie, alsof ze nooit zijn verhuurd.

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik vind ze te gek die Warner Home Video's. Zeker als ze in die originele boxen zitten of als ze in de Hardboxen zitten met ronde bolle rug. Ik koop soms zelfs films op van marktplaats als ik zie dat ze een ronde rug hebben. Ja, dat klopt, het is een ziekte hahahaha. Maar wel een leuke.

Is The Shining te koop?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.