- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Sorteren van dvd-collectie
Sorteren van dvd-collectie
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ik heb laatst eens alles op volgorde van waardering gezet (MM scores), is makkelijker opruimen 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik ga binnenkort verhuizen, en mijn dvd's zijn nu ingepakt.. maar ik heb ze nu allemaal in zo'n grote cd map...
Bij ons zijn ze op dit ogenblik aan het verbouwen en bijbouwen (nieuwe keuken, WC, badkamer, enz...) en daardoor kan ik al een kleine twee maand aan slechts een 6 à 700 films. De andere (meer dan 3000) zitten allemaal op zolder netjes in dozen. Ik kan je verzekeren dat het een heel werk was. En nu, einde deze zomer, alles weer naar beneden sleuren. Mocht ik herbeginnen, ik zou postzegels verzamelen. Zucht... 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Stuur mij je dvd's, krijg je van mij wel wat postzegeltjes om op gang te komen. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Stuur mij je dvd's, krijg je van mij wel wat postzegeltjes om op gang te komen. 
Hahahaha. De leukste thuis. 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Bij ons zijn ze op dit ogenblik aan het verbouwen en bijbouwen (nieuwe keuken, WC, badkamer, enz...) en daardoor kan ik al een kleine twee maand aan slechts een 6 à 700 films. De andere (meer dan 3000) zitten allemaal op zolder netjes in dozen. Ik kan je verzekeren dat het een heel werk was. En nu, einde deze zomer, alles weer naar beneden sleuren. Mocht ik herbeginnen, ik zou postzegels verzamelen. Zucht... 
Het lijkt bij mij nu wel alsof ik hele grote flippo's aan het sparen ben 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ik heb al mijn dvd's gewoon in een lange rij staan en dan geselecteert op kleur. Zwart links, wit rechts en alles er tussen in loopt als het ware in elkaar over. Weet wel van elke dvd precies waar hij staat. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Alfabetisch, anders het wordt erg lastig iets terug te vinden als je er ruim 700 hebt. Wil het binnenkort een keertje op regisseur sorteren om te kijken of dat een beetje werkt.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Zit nu rond de 500, kan iedere dvd nog blind vinden 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Heb, ze nu een beetje op Genre zitten, maar ik heb er dan ook nog niet zo veel 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb simpelweg te weinig DVD's om sortering aan te houden.
Toon1
-
- 497 messages
- 2798 votes
Chronologisch, en ik vind alles zeer makkelijk terug.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Alfabet. Zo'n 400 nu dus het gaat nog vrij makkelijk...al heb ik bijvoorbeeld wel alle AsiaMania dvd's bij elkaar staan omdat dat gewoon mooi staat 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Zit nog onder de 100 DVD's.
Wel collectie in Excel gezet: van filmtitel meteen hyperlink gemaakt naar IMDB, en kolommen als genre, waar gekocht en DVD-regio.
Volgorde op datum van aanschaf.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik heb mijn films trouwens ondergebracht op MovieMeter, DVD Profiler en een Word-bestand. Binnenkort nog even in Excel zetten 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Heb mijn films op jaartal (of eigenlijk meer periode) staan. En dan ook nog weer geselecteerd; de 'pronkstukken' van mijn collectie staan in een aparte, door mijn vader gemaakte, dvd-kast. De rest staat in een andere kast. mijn vader is overigens bezig met een nieuwe kast... 
Kaffeefiltjer
-
- 543 messages
- 0 votes
Alfabetisch, anders het wordt erg lastig iets terug te vinden als je er ruim 700 hebt. Wil het binnenkort een keertje op regisseur sorteren om te kijken of dat een beetje werkt.
700? Tettenzot ! 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Alfabetisch.
(Zoek me bijvoorbeeld regelmatig wild naar Der Himmel uber Berlin (de maffe titel Wings of Desire staat op de dvd-hoes))
The Contender
-
- 439 messages
- 104 votes
Ik heb ze normaal gesproken op alfabet staan. Door een verhuizing (van immidels al weer even geleden) staan ze door elkaar in m'n kasten. Moet er de tijd maar weer eens voor nemen ze op volgorde te zetten en alle nieuwe op mn dvd lijst te zetten. Is namelijk ook al een tijdje niet gebeurd.
Had alle boxen en serie's wel apart staan.
YuLaw16
-
- 605 messages
- 976 votes
Ik sorteer de films per land, maar ik probeer ook zoveel de dvd-maatschappij bij elkaar te zetten.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb al verschillende volgordes gehad. Alfabetisch, volgens genre, volgens maatschappij, ... De beste manier om alles terug te vinden is toch nog alfabetisch. Films hou ik wel apart van series en dan nog eens de varia-DVD's (muziek, DVD's van Humo, stand-up comedian, ....) De laatste tijd heb ik wel wat geïnvesteerd in de Quality Film Collections (37°2 le matin, Apocalypse now, Zusje, Hable con ella, Lucia y el sexo, Elephant,...) die zowat de zelfde layout hebben. Dan is het wel leuk om die samen te houden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik heb al verschillende volgordes gehad. Alfabetisch, volgens genre, volgens maatschappij, ... De beste manier om alles terug te vinden is toch nog alfabetisch.
Ik heb het vroeger ook zo geprobeerd, maar hoe meer je er hebt, hoe moeilijker het wordt. Als je enkele duizenden films hebt gaat het echt niet. Stel, je koopt twee nieuwe films, eentje met de letter C en eentje met de letter F. Dan moet je daarvoor telkens een paar duizend films verschuiven om die twee op zijn plaats te krijgen.
Daarom krijgen ze bij mij allemaal een nummertje opgeplakt. Datzelfde nummer staat in een klein programmaatje dat een vriend voor mij in Works gemaakt heeft en waar ze instaan met volledige beschrijving. Elke nieuwe film krijgt dus zijn eigen uniek nummer. Ze moeten enkel achteraan bijgezet worden.
Als je zeer veel films hebt, is het de makkkelijkste manier. En ik spreek van ondervinding, want ik heb nu vier kasten met films. 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik zit tegen de 800 films (zonder m'n series en andere dvd's) En dat valt nogal mee om alles op te schuiven. Bij men laatste aankoop zaten oa 37°2 le matin en Apocalypse now + nog de DVD van Apollo 13 die in bijlage zat van een filmtijdschrift. Allemaal in het begin van het alfabet dus zodat alles moest opschuiven. En met 800 films viel dat vrij goed mee.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik heb ze van 'beste' dvd naar 'slechtste' DVD gesorteerd. Dat is altijd makkelijk grijpen als je een goeie film wilt herhalen.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb ze van 'beste' dvd naar 'slechtste' DVD gesorteerd. Dat is altijd makkelijk grijpen als je een goeie film wilt herhalen.
Wat doe je dan met de slechte films? Vallen die op den duur dan van de kast?
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Eigenlijk wel. En als dat gebeurt dan bewaar ik hem nog een paar dagen in de vuilnisemmer. Of ik geef hem weg als ik denk dat iemand hem nog moet zien vanwege de mooie wansmaak.
SillyWilly
-
- 382 messages
- 648 votes
Eigenlijk wel. En als dat gebeurt dan bewaar ik hem nog een paar dagen in de vuilnisemmer. Of ik geef hem weg als ik denk dat iemand hem nog moet zien vanwege de mooie wansmaak.
d.a.f.
-
- 189 messages
- 472 votes
heb al vanalles geprobeerd, genre, met extras en zonder enz., maar op alfabet werkt toch het beste. helaas is dit een beetje kl*te als je een hele raffel nieuwe dvds koopt, een beetje nalatig bent:) en ze dus niet meteen inruimt, want ik heb planken boven elkaar in een boekenkast, dus dan moet ik alles gaan schuiven. Als ik ze direct inruim, kan ik al vooruit kijken en al iets schuiven, nu moet dan alles a la minute, wat soms nogal voor wat frustatie zorgt;) als je 30 a 40 films moet inruimen.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Had men dvd's eerst op kleur top 10 en niet oorlogsfilms (stuk of 10/20) appart. Ben ze nu aan het sorteren op alfabet, maar ben er nog niet zo content over, op kleur staat tog mooier, maar na bijna 2 jaar is het wel eens leuk om het anders te sorteren....denk ik...
Ik hou overigens nog wel mijn top 10 appart en ook (mini)series en de niet oorlogsfilms.
-jack_sparrow-
-
- 823 messages
- 1158 votes
ik heb volgens mij nog al wat te weinig dvd's om ze op alfabeische volgorde te moeten zetten.