• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.360 votes
Profile

Sorteren van dvd-collectie

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

-jack_sparrow- wrote:

ik heb volgens mij nog al wat te weinig dvd's om ze op alfabeische volgorde te moeten zetten.

En ik wat te veel .

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

ik sorteer ze momenteel nog op land van afkomst

- USA (nieuw)

- USA(oud)

- Europa(nieuw)

- Europa(oud)

- World Cinema

- Asia

En mijn favoriete regisseurs weer apart in 1 rek.

- Melville/Coen/Kubrick/Hitchcock/Kurosawa/Lynch/Reed

Heb zo'n 400 dvd's maar op deze manier kan ik ze tot nog toe meestal binnen 1 minuut lokaliseren. Heb van de meesten ook meteen in me hoofd hoe de hoes eruit ziet en dat scheelt ook wel.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wouters wrote:

ik sorteer ze momenteel nog op land van afkomst

- USA (nieuw)

- USA(oud)

- Europa(nieuw)

- Europa(oud)

- World Cinema

- Asia

Ik heb 3 mapjes gemaakt

1. op jaartal

2. op land van herkomst bijv VS appart en ook nog VS op andere landen. ect

3. op gerne horror bij horror en ect en op getal dan weet ik hoeveel ik van elk gerne heb

heb 257 films.

Foxhollywood

• 178 messages
  • 312 votes

Ik nader het aantal 4800 titels in mijn colectie en werk met een koffersysteem. Per sleeve kan ik 2 schijven kwijt. De sleeve en de 2 schijven die erin komen hebben dezelde nummer. De hoezen van de films heb ik in een database en krijgt dezelfde nummer als de bijbehorende schijf en sleeve. De hoezen heb ik onderverdeeld in genres. Binnen 30 seconden trek ik een film tussen mijn collectie uit die ik wil zien. En ik maak elke week een backup van mijn database, want dat is de hart van mijn collectie. Dus als mijn pc een hartinfarct krijgt is er niets aan de hand. Heb de medicijnen voor hem in voorraad. Hahaha....LOL

Groetjes Fox.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Aangezien ik de laatste tijd veel tv-series koop heb ik nu een extra plank uitgeruimd voor m'n originele dvd's en ze dus verdeeld onder nieuwe groepen:

TV-Series

DVD-Boxen

Disney Classics

Animatie Overig

Speelfilms

Alle gebrande dvd's zitten in dozen.

@Foxhollywood zo doet een vriend van me dat ook, maar ik ben verslaafd aan hoesjes dus dat is niet echt iets voor mij

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik sorteer mijn DVD collectie gewoon op naam van de film.

Ik heb iets van 560 dvd titels, mijns inziens veel te weinig om specifiek te rangschikken op land of genre, dan krijg je van die flauw kleine stapels....

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Mijn collectie is niet zo heel groot (nog) maar ik sorteer ze op soort verpakking . Dus alle keepcases (op alfabet) in rekjes (van de Xenos oid), keepcases met sleeve in een houten kastje, de meeste digipacks gepresenteerd op plastic standaardjes, grotere boxen kunnen gewoon rechtop staan op de plank, en het grut wat niet ergens bijhoort (een verloren snapper, Criterion, steel- of tincases staan een beetje bij elkaar.

VInd het zo'n raar gezicht als er opeens een dikke box of digipack tussen je kale keepcases staat.

koiboy

• 165 messages
  • 3380 votes

Ik sorteer ook gewoon op naam. van 0-9 en verder van a tot z. alleen sommige vervolgen die heb ik wel bij elkaar staan. dan heb ik bv de eerste film wel op alfabet staan en het vervolg ook al hoort die ergens anders er gewoon achter staan.

chevano

• 12 messages
  • 0 votes

Ik heb helaas te veel dvds om ze op alfabet te sorteren omdat ik bij elke nieuwe dvd alles moet verschuiven.

Mijn toppers staan in 1 kast mn vriendin dr favorieten in een andere en de rest weer ergens anders.

Ben nu bezig met lijst te maken via dvd profiler maar moet nog erg veel doen.

http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/chev

Ben ook nog aan het dubben hoe ik mn back ups erbij wil zetten. eerst deed ik die in de wishlist maar wil graag ook een nummering erbij hebben en dat iis niet in de wishlist.

Iemand suggesties?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ja zou het ook wel sorteren want bij mij is het nogal slordig. Ik heb zeg maar the godfather naast glitter staan zeg maar

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

2 hoge kasten en 2 lagere kasten.

1 hoge kast voor alles uit Azie (onderverdeeld in vakken: 2 voor oud Azie, 2 voor nieuw Azie plus anime, 1 voor Aziatische exploitation en kung fu.

1 hoge kast met Amerikaanse films tot en met de jaren 60 ( incl een klein rekje spaghettiwesterns die ik nergens anders kwijt kan). De lagere kast die daarnaast staat is gevuld met Amerikaanse cinema vanaf de jaren 70 tot nu, met een klein hoekje animatie plus spul dat weg kan.

Dan nog 1 overvolle lagere kast van cinema uit alle andere landen (oud en nieuw), die dus zo vol is dat ik de boxsets niet meer 'in view' neer kan zetten zodat ik er niet mee kan pronken. Heel teleurstellend.

En natuurlijk heb ik alles op regisseur staan.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Ik heb erg veel dvd's om eerlijk te zijn dus is het nogal een werk om ze goed te sorteren. Ik heb ze op de uitgever. Dus alle Warner Brothers bij elkaar en MGM, RCV, Universal, ColumbiaTristar en ga maar verder.......

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Leland Palmer wrote:

Ik heb erg veel dvd's om eerlijk te zijn dus is het nogal een werk om ze goed te sorteren. Ik heb ze op de uitgever. Dus alle Warner Brothers bij elkaar en MGM, RCV, Universal, ColumbiaTristar en ga maar verder.......

Ik ook.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik heb hier al verschillende manieren gezien en elkeen vindt de zijne de beste, maar ik houd het toch nog steeds op nummer. Snel even in mijn 'datebasetje' kijken en hupsake, binnen de minuut heb ik altijd de gezochte film in de hand. Achteraf ook nooit geen geschuif meer of zo.... makkelijk.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ramon K wrote:

En natuurlijk heb ik alles op regisseur staan.

En dan de regisseurs op alfabet, chronologie of verwantschap?

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Ik heb het gesorteerd op:

- Gekeken.

- Deels gekeken.

- Gekeken, maar erg lang geleden.

- Nog niet gekeken.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik zet ze gewoon in de kast zoals ik dat leuk vind staan

Japie Mol

• 354 messages
  • 1994 votes

Volgens mij ben ik de enige die sorteert op genre. Vind ik persoonlijk het makkelijkst.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

(quote)

En dan de regisseurs op alfabet, chronologie of verwantschap?

Haha, inderdaad nog eens onderverdeeld ja (vooral op verwantschap), maar niet heel erg strikt. Zo staan de 7 Truffaut's netjes naast de 13 Godard's en delen Ozu, Kurosawa en Mizoguchi oa een vak. Maar verder valt het wel mee hoor. En sommige planken heb ik enkel met boxsets ingericht met als resultaat dat bijv de 'losse' Hitchcock's wat ver uit de buurt staan van de Hitchcock-box. Dat soort problemen levert me natuurlijk ooit slapeloze nachten op.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Zelf heb ik het eigenlijk altijd zo gedaan: (Ongeveer 560 dvd's)

- Serie

- Box

- Collection (Tartan asia extreme, asiamania enz.)

- Alfabet (De rest dus.)

Maar zit er de laatste tijd wel over te denken om het op genre te doen. Ik moet dan echter nog dingen zoeken om ertussen te zetten.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Het probleem met sorteren op genre is dat je veel films hebt die je niet onder een specifiek genre kan plaatsen waardoor je een beetje moet improviseren. Ik zal denk ik veel moeite hebben om Eraserhead in dezelfde stapel te hebben als een pure horror als bv Friday the 13th. Dan zou je het weer op subgenre moeten sorteren maar daar ga ik echt niet aan beginnen. Vandaar dat ik alles alfabetisch heb. Ben net begonnen alles in DVD profiler in te voeren. Erg leuk programma'tje.

Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is de complete versie voor 30 dollar te kopen? Ik zag nml erg leuke extra's staan als grafieken e.d. zodat je een goed overzicht hebt van waar je collectie uit bestaat.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

bij mij staan ze op genre, op regisseur, op gesproken taal, op jaar, op een beetje vanalles eigenlijk. Maar steeds één groot probleem: telkens je er een paar bij hebt gekocht, sta je daar met je logisch? opgebouwde volgorde en moet je weer gaan verschuiven

Dat is ook de grote reden waarom alle dvd's van het laatste half jaar daar gewoon op stapeltjes liggen (mijn kasten zitten dan ook nog eens vol)

conclusie: alleen ikzelf weet een film te vinden in mijn collectie. Dus om het met de woorden van Johan Cruijff te zeggen: 'Elk nadeel heb zijn voordeel'

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Ik zal denk ik veel moeite hebben om Eraserhead in dezelfde stapel te hebben als een pure horror als bv Friday the 13th.

Tja ik heb geen moeite met sub-genre, zou eraserhead gewoon bij de (cyber)punk gooien.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is de complete versie van Profiler voor 30 dollar te kopen? Ik zag nml erg leuke extra's staan als grafieken e.d. zodat je een goed overzicht hebt van waar je collectie uit bestaat.

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

dutchtuga wrote:

Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is de complete versie van Profiler voor 30 dollar te kopen? Ik zag nml erg leuke extra's staan als grafieken e.d. zodat je een goed overzicht hebt van waar je collectie uit bestaat.

Zie dit topic

Ik heb de betaalde versie van het programma en ik heb er nog steeds geen spijt van gekregen. Zonder DVD Profiler (of soortgelijk programma) zou ik het overzicht op mijn DVD-collectie (600+) wel een beetje verliezen. DVD Profiler kost dan misschien wel (éénmalig) iets, maar daar krijg je ook wat voor. Ik vind het erg gebruiksvriendelijk en ik vind het er gewoon gelikt uit zien. Maar ja, daar denken anderen dan weer anders over.

Nog een topic over DVD Profiler

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

M'n dvd's stonden altijd alfabetisch gerangschikt.

En de boxen, QFC, steelbooks, e.d. stonden ook bij elkaar.

Nu, ik wilde het eens grondig veranderen. Dus heb gisteren alles uit m'n kast gehaald ( zo'n 700 dvd's) en ben opnieuw beginnen schikken.

Boxen en steelbooks weer bij elkaar, dat wel. Maar verder gerangschikt per genre. Vind het persoonlijk veel leuker. Heb nu ook overal wat plaats opengelaten enzo voor als er nieuwe bijkomen. Dan hoef ik niet telkens alles te verschuiven.

En al zeg ik het zelf, het ziet er mooi uit, ben blij!

Foto's volgen later.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Mijn top 50 staat in aparte kast met alle boxen.

Disney, Pixar, Ghibli en Dreamworks staan ook nog bij elkaar

De rest staat op alfabet.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Foto

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Heb geen fototoestel. Maar zal morgen eens kijken of mobiele telefoon een beetje fatsoenlijke foto's maakt.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Van mij is een zooitje, aangezien ze niet in mijn huidige kast netjes passen. Zodra ik er een grote, nieuwe heb gekocht, zal ik ze sorteren. Voorlopig staan ze maar gepropt en tussen spellen in mijn mini-kast.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.