• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

Sorteren van dvd-collectie

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

LOL

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Ik heb wat stikkertjes gemaakt met de genre

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

moviefreak#1 wrote:

plank 2 : het harde blaaswerk (aktiefilms met dts en/of DD5.1)

Staat daar Brassed Off ook bij?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Nee die was geen DTS geluid Blazen tot honderd Blow, Blown Away en nog wat vreemde xxx-titels komen nog wel in aanmerking voor die plank

Useless

• 100 messages
  • 4024 votes

Eigen systeempje, anders wordt het echt hopeloos om orde te houden.

Ik plaats ze per genre.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Fijne link, ik dacht al dat mn browser was vast gelopen.

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

Dionysos:

Dat schuiven vind ik nooit erg, integendeel zelfs. Het is toch gaaf om even tot frustratie aan toe te herschikken en daarna vergenoegd de collectie op een afstandje te bekijken. Materialistisch narcisme über alles

Kijk - dat had ik niet mooier kunnen uitdrukken.

Soms is het gewoon geweldig om ook ineens weer eens te besluiten om de volgorde geheel anders te maken, puur en alleen voor de lol er daarna weer even lekker van te genieten hoe het dan weer staat. Krijg je meteen weer allerlei titels even in handen, waarvan je zo vaak alleen de rug maar ziet, die je dan weer zin geven om te gaan kijken.

Bij mij hebben sommige dingen een aparte plaats (dat kan regisseur, acteur/ice, maatschappij of filmkarakter zijn) en de rest gewoon alfabetisch ongeacht genre. Muziek enzo wel apart (waarbinnen de Stones dan ook weer apart staan).

Soms geeft dit deksels problemen, want als filmmaatschappij Troma een aparte plank innemt, maar Dario Argento en Lucio Fulci ook een eigen plekje hebben - waar moet ik dan The Stendhall Syndrome en the New Gladiators zetten? Twee exemplaren kopen is me net te gek. Hoewel dit soms kan, zoals bij DAWN OF THE DEAD, die met de Europese "argento" cut in de DFW-versie bij Argento staat (die had ik al), maar de nieuwe complete box (die ik noodgedwongen moest aanschaffen en de zaak dus hier en daar dubbel had) weer bij Romero.

Films waarin Christopher Walken EN Annabella Sciorra spelen geven dan ook weer een probleem - zeker toen Chris mijn echtgenote's collectie nog was - tegenwoordig gaat Bella dan toch stiekum wel voor.

Kubrick's werk zit in die handige box, en dan nog 4 aparte schijfjes. Eigenlijk verdient hij in mijn List Of Favorites absoluut geen eigen plaats en zouden zijn films gewoon alfabetisch tussen de rest moeten staan, maar gezien de verpakking kan ik daar slecht omheen.

Is er dan een "eerste deel" met een zekere titel (Evil Dead of Frankenstein), dan zet ik wel latere delen ongeacht afwijkende titel daar direct bij (Army of Darkness staat dus bij de E, en Bride-, Son-, Terror-, Evil- etc. of Frankenstein allemaal bij de F en binnen het Troma-alfabet staat CITIZEN TOXIE: THE TOXIC AVENGER PART IV toch bij de T. De TOX BOX daarentegen gaat dan weer helemaal achteraan, want die werkt fijn als book-end)

Na lang wikken en wegen heb ik met mezelf afgesproken dat lidwoorden maar niet meetellen bij het bepalen van de plaats. Maar dat kan ik elk gewenst moment ook weer veranderen, natuurlijk. Zoiets blijft een twijfelgeval.

Als ik me realiseer dat ik me om dit soort dingen toch soms weer druk kan maken weet ik dat het in ieder geval weer een klein beetje beter met me gaat.

Zetten jullie alfabetisch van Links naar Rechts, of van Rechts naar Links????

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Links naar rechts natuurlijk.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Kabukiman schreef:

...uiteenzetting...

LOL

Is van Boven naar Beneden ook goed?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Doe het dan diagonaal.

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

Diagonaal lijkt me niet zo handig, hoor -

maar van boven naar beneden, dat kan best. Als je die stapel dan beetpakt en op zijn kant zet is het van rechts naar links, wat voor mij het meest logisch is.

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

Ik sorteer ze gewoon op verpakking

Keepcases, Jewelcases, Snapcases. Dan de special editions (karton) en dan de boxsets. Als je rond de 250 dvd's zit is dat goed te doen hoor. Denk als je boven de 300 gaat komen dat een goed systeem (alfabetisch bijv) beter is idd.

V

• 8369 messages
  • 3362 votes

Op alfabetische volgorde, lekker overzichtelijk!

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Sorteren lijkt mij niet nodig je weet waar de fims staan!!!

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

Nou - als ik ze niet sorteer, dan weet ik dat echt niet, hoor.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Rujar wrote:

Dat is te zien hoeveel je er hebt.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

speedy23 schreef:

(quote)

Dat is te zien heoeveel je er hebt.

Lol. Nee ik ben gewoon ontzettend lui.

A) dus in het plaatsen van films op MM.

B) Het sorteren van films

Nah oke zodra ik thuis kom zal ik wat op MM plaatsten!!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

That's the spirit...

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

1e plank: stomme films, documantaires & CBRT

2e plank: Alle films

3e plank: Klassiekers, Lord of the Rings & Quintin Tarantino films

4e plank: Cabaret

5e Plank: 2 Disc Special Editions & Concerten

6e plank: DivX, Video Cd's & gekopieerde dvd's (dat zijn er maar 3, maar ik moet er zo snel mogelijk van af)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

'Maar' zes planken? Gelukzak.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

speedy23 wrote:

That's the spirit...

Ik ben echt lui...

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

'Maar' zes planken? Gelukzak.

ja, dat is inderdaad weinig

Ik wil er meer, maar zo groot is die kast niet

Hoeveel heb jij er dan?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Nog steeds op filmmaatschappij, maar moet eens opnieuw gaan sorteren als ik vakantie heb liggen te veel stapeltjes op te wachten.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Bij mij liggen ze nog steeds op alfabet (op drie boekenplanken past het net niet meer, maar ik heb geen planken meer over). Om dvd's op regisseur te sorteren (met stoere plakkertjes op de boekenplank met de naam van de regisseur hehe...) heb ik d'r net iets te weinig.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik heb maar 1 manier van sorteren; de ene helft van mijn films ligt onwilleurig op een plank te verstoffen en de andere helft bevindt zich in mijn DasBoot-kast.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Ik heb ze allemaal op kleur staan en mijn top 10 apart.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

U-96 wrote:

Ik heb maar 1 manier van sorteren; de ene helft van mijn films ligt onwilleurig op een plank te verstoffen en de andere helft bevindt zich in mijn DasBoot-kast.

Das Boot-kast? Heb je alle versies ofzo ?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Op maatschappij. Daarbij wel nog onderscheid gemaakt tussen Buitenlandse en Nederlandse/Vlaamse films.

Nederlandse series staan ook apart. Evenals de Nederlandse digipacks en boxen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

jordybeukeboom wrote:

Das Boot-kast? Heb je alle versies ofzo ?

Komaan zeg, dat je dat niet weet. Dat is die metalen kast onder water.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Rare gewaarwording om in eerste instantie "solderen van DVD-collectie" te lezen...

Mijn dvd-collectie is ook alfabetisch gesorteerd. Austin Powers ligt ergens links in een hoek van mn kamer, en The Mask ergens rechts.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.