• 178.334 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.551 actors
  • 9.377.366 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Aan de andere kant is 45 minuten juist aan de korte kant, als je bekijkt hoeveel films er van die lengte in een regulier bioscoopprogramma worden opgenomen.

Het is maar wat de insteek is van de beleidsvoerders.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Wat is er zo belachelijk aan die grens van 45 minuten? Ik neem aan dat die grens is gekozen omdat imdb films van minder dan 45 minuten ook niet in aanmerking laat komen voor de top 250 en zodanig ook als short aanmerkt. Een grens van 25 minuten (of 30 of 20 etc.) is even willekeurig.

Enig interessante zal zijn dat korte films die veel invloed hebben gehad op de ontwikkeling van de cinema ook op de site mogen, maar dan moeten daarvoor ook weer criteria ontwikkeld worden en dat levert de crew een hoop meer werk op en zal ongetwijfeld voor een hoop discussies zorgen. Als je een manier kan bedenken, waarop het relatief makkelijk is te beoordelen of een film belangrijk is geweest, dan lijkt het me pas mogelijk, maar vooralsnog zie ik de oplossing daar nog niet voor.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Wat is er zo belachelijk aan die grens van 45 minuten? Ik neem aan dat die grens is gekozen omdat imdb films van minder dan 45 minuten ook niet in aanmerking laat komen voor de top 250 en zodanig ook als short aanmerkt. Een grens van 25 minuten (of 30 of 20 etc.) is even willekeurig.

De grens van 45 minuten is belachelijk, omdat een film van 43 minuten nu niet als volwaardige film gezien wordt, wat onzin is. En dat blindelings achter IMDb aanlopen moet ook maar eens afgelopen zijn.

En natuurlijk is een grens van 25 minuten even willekeurig, maar al iets redelijker. Het was alleen maar een idee om de 45-minuten grens als proef te verlagen, en als het werkt dan kan de limiet eventueel helemaal afgeschaft worden.

Enig interessante zal zijn dat korte films die veel invloed hebben gehad op de ontwikkeling van de cinema ook op de site mogen, maar dan moeten daarvoor ook weer criteria ontwikkeld worden en dat levert de crew een hoop meer werk op en zal ongetwijfeld voor een hoop discussies zorgen. Als je een manier kan bedenken, waarop het relatief makkelijk is te beoordelen of een film belangrijk is geweest, dan lijkt het me pas mogelijk, maar vooralsnog zie ik de oplossing daar nog niet voor.

Waarom zouden alleen kortfilms die veel invloed hebben gehad op de ontwikkeling van de cinema interessant zijn? Dat is met lange films toch ook niet zo? Wat is nou het wezenlijke verschil dat kortfilms minderwaardig maakt, behalve de speelduur? En als het alleen om de speelduur gaat, dan is men hier wel heel erg op kwantiteit gericht ipv kwaliteit.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Hoe graag ik er sommige filmpjes ook zou opwillen, lijkt het mij niet handig om ook kortfilms er nog bij te gooien.

De afweging tussen miniseries, docus en films onderling is al lastig genoeg, een kortfilm werkt nog eens compleet anders en alles bij elkaar in één toplijst maar die lijst er niet beter op, integendeel.

45 minuten als grens is voor mij goed, misschien met die bedenking dat filmpjes die tot een serie behoren en ergens tussen de 40-45 minuten vallen er uiteindelijk wel best opmogen. Maar da's een kleine toevoeging voor een heel beperkt aantal films.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

De afweging tussen miniseries, docus en films onderling is al lastig genoeg, een kortfilm werkt nog eens compleet anders en alles bij elkaar in één toplijst maar die lijst er niet beter op, integendeel.

Miniserie's en docu's komen toch al niet in de toplijsten voor. Kan met kortfilms dus ook.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Er is natuurlijk een groot verschil tussen films van 45 minuten en van 1 minuut, dat snap je zelf ook wel hoop ik.

Geen zorgen hoor dat snap ik. Maar als film van 1 min. niet op de site mogen zit je weer met een grens, krijg je weer gezeik. Ook ik heb wel een paar kortfilms die ik graag op MM zou zien, toch ben ik van mening dat de huidige grens prima is.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Ja, maar als het daar haalbaar is, waarom zou je het dan niet proberen met kortfilms. Ik zou zeggen, geef het een kans. Op IMDb werkt het ook.

IMDB is een commerciele site die in het bezit is van een multinational waar mensen fulltime in dienst zijn om zich met de site bezig te houden. Moviemeter is een site waar mensen in hun vrije tijd de site proberen te ondehouden. Dat is een levensgroot verschil. MM is IMDB niet en gaat dat ook nooit worden. .

Een wat onduidelijk regeltje bij het minst voorkomende genre op de site is iets heel anders dan een algemene regel omgooien. Het werkt alleen omdat het het minst voorkomende genre is.

Kortfilms zijn bovendien niet per definitie minderwaardig, evenmin als TV-series, videokunst of wat dan ook. Maar ze vallen gewoon buiten wat er op de site staat, dat is geen waardeoordeel.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3276 votes

Sander2 wrote:

En dat blindelings achter IMDb aanlopen moet ook maar eens afgelopen zijn.

We hebben onlangs onze eigen regels opgesteld m.b.t. miniseries. We 'lopen niet blindelings' achter IMDb aan, we nemen veel gegevens van die site over ja, maar zijn zelf niet zo blind dat we bewust fouten van IMDb op MovieMeter overnemen. IMDb is een goede hulp voor ons, maar is allang niet meer heilig.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Knisper wrote:

1. Wanneer gaat er hier eindelijk eens een eigen koers gevaren worden. Men doet hier niets anders dan imdb 'opvrijen'.

2. Ergens ben ik ook wel een voorstander van een 'verlaging' van de speelduur. Kijk maar eens na hoeveel korte films van 25 à 30 minuten er verloren gaan, alleen nog maar van Laurel & Hardy. En die werden (en worden) al tientallen jaren in de bioscoop gespeeld.

3. Geef voor de top 250 dan een minimumduur aan van bijvoorbeeld 60 minuten. Probleem opgelost.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3276 votes

speedy23 wrote:

Wanneer gaat er hier eindelijk eens een eigen koers gevaren worden. Men doet hier niets anders dan imdb 'opvrijen'.

Heb jij de miniserie discussie wel gevolgd, en mijn bovenstaand bericht gelezen?

Film Pegasus (moderator films)

• 31152 messages
  • 5450 votes

Met voldoende ruimte voor kortfilms in het forum is volgens mij voldoende. Ik heb ook verschillende kortfilms thuis liggen (aparte DVD's, maar ook als extra bij films op DVD) en Laurel & Hardy geraken amper op de site door deze tijdsgrens. Maar toch is het beter omdat je anders in een complete chaos terecht komt. Wat met korte animatiefilms van Disney? Kortfilms van 1 minuut? Semiprofessionele filmpjes? Ga je dan een film/videoclip als Thriller van Michael Jackson als een kortmusical bekijken omdat er toch wat verhaal in zit? ...

IMDb is wel handig, maar toch zit ik liever hier op de site en is het duidelijker omdat het beter afgebakend is. Niet alle kortfilms zijn ook de moeite om te bespreken en moeilijker te vinden op dvd of video.

• 31152 messages
  • 5450 votes

Jordy wrote:

Een steeds terugkerende wens inderdaad

(quote)

Ik blijf het (samen met trailers, beeldformaat, taal, etc) een van de dingen vinden die ik net niet interessant genoeg vind.

Heeft volgens mij ook meer met de dvd/video te maken dan met de film zelf en kan zelfs nog verschillen tussen Nederland en België.

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

Film Pegasus wrote:

Met voldoende ruimte voor kortfilms in het forum is volgens mij voldoende.

In het forum hebben de liefhebbers inderdaad de mogelijkheid om over hun favoriete kortfilm te praten. Dit lijkt mij voldoende, aangezien de respons in de meeste gevallen ook niet overweldigd is.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

tsjidde wrote:

Aangezien de respons in de meeste gevallen ook niet overweldigd is.

Dit is dus juist de reden dat ik kortfilms zo graag gewoon toegevoegd zou zien worden op deze site. Ik weet zeker dat het dan veel meer aandacht krijgt dan wanneer het in zo'n vaag forumtopicje staat.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

We mogen al blij zijn dat de minimum-grens 45 minuten is, aangezien alles wat korter dan 60 minuten beschouwd wordt als 'kort'. De reden voor toch die 45 minuten grens is (dacht ik) door de Lola-moviola's (en andere NLse (tv-)produkties) op de site te hebben.

Er zijn al meer dan voldoende redenen gegeven om het zo te houden. Als je als gebruiker wel hier je energie kwijt wil omtrent dit onderwerp maar nalaat in het forum van kortfilms recensies te plaatsen zegt voor mij al genoeg. Aandacht voor bepaalde films ligt bij de gebruiker zelf, niet of die film wel/niet op de site mag. Het forum is er niet voor niets, en de regisseur-discussie-pagina's kunnen ook gebruikt worden voor de besprekingen van een kortfilm van zijn/haar hand.

Het probleem van arbitraire grensjes is dat er produkties buiten de boot vallen, maar er zijn voldoende mogelijkheden die produkties op een andere manier in de boot te houden. Open gewoon topics van kortfilms die aandacht verdienen, en als men op zoek gaat naar die kortfilm in het zoek-tooltje rechtsboven komt men uit bij dat topic. Niks vaag forumtopicje, de liefhebbers weten hun weg ondertussen wel te vinden op de site.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En zo zijn we er weer vanaf.

• 31152 messages
  • 5450 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Dit is dus juist de reden dat ik kortfilms zo graag gewoon toegevoegd zou zien worden op deze site. Ik weet zeker dat het dan veel meer aandacht krijgt dan wanneer het in zo'n vaag forumtopicje staat.

Als ze in het forum amper respons krijgen, is de vraag of het wel zinvol is om erover te discussieren. De bekendste kortfilms of groeperingen krijgen toch een uitlaatklep in het forum, en er kunnen er altijd toegevoegd worden. Ook zijn imo kortfilms (hoe mooi die soms ook zijn of hun invloed hebben gehad in de filmwereld) toch nog van een andere orde. Laurel & Hardy waren (in grote lijnen toch) sterker in de kortfilms. En een rol spelen in een filmpje van 5 minuten of die rol gevarieerd en sterk vertolken in een film van anderhalf uur is toch nog iets anders.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Maar als er een probleem is voor de toplijsten dan kan er anders iets worden gedaan dat je moet aanduiden bij het toevoegen dat het een kortfilm is en dat er dan misschien een aparte toplijst kan worden gemaakt voor de kortfilms?

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Het is niet al te moeilijk om iets te maken zodat de site automatisch ziet dat een film korter dan bijv. 45 minuten duurt.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Ik denk dat het hele "hou ze uit de toplijst" gegeven al indicatie genoeg is dat ze eigenlijk niet op de site thuishoren. Als het zo doorgaat staat er binnenkort meer op de site dat niet in aanmerking komt voor een toplijst dan omgekeerd.

• 31152 messages
  • 5450 votes

Trouwens, begin maar eens met alle kortfilms (en dus ook korte animatiefilms zoals Tom & Jerry of Pink Panther) hier te plaatsen... Kortfilms kunnen heel mooi zijn, maar blijven nog steeds iets anders dan film.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Ik denk dat het hele "hou ze uit de toplijst" gegeven al indicatie genoeg is dat ze eigenlijk niet op de site thuishoren.

Tja, het is dan ook afkomstig van de mensen die er toch al tegen zijn om kortfilms toe te staan. Mij kunnen die toplijsten geen moer schelen.

Film Pegasus wrote:

Trouwens, begin maar eens met alle kortfilms (en dus ook korte animatiefilms zoals Tom & Jerry of Pink Panther) hier te plaatsen...

Dat zijn kortfilm-series, en series mochten toch al niet op de site. Ik heb nergens gepleit voor het toestaan van series.

Kortfilms kunnen heel mooi zijn, maar blijven nog steeds iets anders dan film.

Complete onzin natuurlijk. Kortfilms zijn gewoon een bepaalde groep films, namelijk die met een kortere speelduur dan gemiddeld. Het woord zegt het al...

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Wel jammer trouwens dat men nu alleen maar aan het proberen is deze discussie z.s.m. dood te beargumenteren (al dan niet met argumenten die kloppen) i.p.v. eens mee te denken over het probleem, of tenminste eens ingaan op mijn compromis. Die werd trouwens volkomen genegeerd, schandalig... Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat ik niet de enige ben die die grens van 45 minuten onredelijk vind.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Nogmaals, het heeft voornamelijk te maken met de capaciteit van MovieMeter, niet dat ze er niet op mogen wegens niveau-beperkingen, toplijst-geneuzel of meer van die onzin. De 45 minuten grens is een bewuste keuze van de eigenaar van de site. Het is al zo vaak besproken, maar het wil blijkbaar eens te meer niet begrepen worden.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Nogmaals, het heeft voornamelijk te maken met de capaciteit van MovieMeter, niet dat ze er niet op mogen wegens niveau-beperkingen, toplijst-geneuzel of meer van die onzin.

Waarom staat dat woordje "Nogmaals" aan het begin van de zin? Dit is de eerste keer dat ik lees dat MovieMeter niet genoeg webruimte heeft om kortfilms toe te staan.

De 45 minuten grens is een bewuste keuze van de eigenaar van de site. Het is al zo vaak besproken, maar het wil blijkbaar eens te meer niet begrepen worden.

Ik doe mijn best om het te begrijpen, maar het enige normale argument dat ik heb gehoord is dat er niet genoeg ruimte is en het dus technisch niet haalbaar is.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dat is dus het argument. Indien dat niet het geval is, zal ik ongetwijfeld gecorrigeerd worden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Capaciteit/ruimtegebrek is nooit een issue bij dit soort beslissingen.

Een van de uitgangspunten van alle Meter-sites is nu eenmaal dat er regels zijn voor wat wel en niet toegevoegd kan worden. Vroeger waren deze er niet voor speelduur, waardoor er uiteindelijk zelfs bv. BMW-reclames werden toegevoegd. Dit vonden we onwenselijk, dus is er na veel overleg besloten om ergens een grens te stellen.

Als je het niet met die grens eens bent, ben je natuurlijk vrij om een ander (beargumenteerd) voorstel te doen voor een andere limiet. En daarmee bedoel ik niet een opmerking dat de huidige situatie belachelijk, zonder je in de redenen voor de beslissing te verdiepen, en vervolgens zelf wel een compleet willekeurig voorstel te doen.

Als vervolgens niets met je voorstel gedaan wordt, kun je beter concluderen dat de crew het niet met je voorstel eens is en geen behoefte voelt om de discussie opnieuw te voeren, dan maar te blijven drammen om je gelijk te halen. Ondanks dat elke mening gewaardeerd wordt, heb je als gebruiker niet een of ander grondrecht waardoor de crew verplicht is om zich te verdedigen voor elke in het verleden genomen beslissing.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Mug wrote:

De 45 minuten grens is een bewuste keuze van de eigenaar van de site.

Dat klopt niet, de regels voor toevoegbaarheid vallen buiten mijn "werkgebied"

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Mug wrote:

Indien dat niet het geval is, zal ik ongetwijfeld gecorrigeerd worden.

En aldus geschiedde...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Volgens mij heeft de lengte voor het toevoegen van 'films' eigenlijk helemaal geen belang. De regels moeten gaan over wat wel en wat niet toegevoegd kunnen worden.

Er is toch ook nergens een beperking qua lengte voorzien...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.