- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 messages
- 76937 votes
Bedankt voor de inzet V!
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3276 votes
Excuses voor mijn late reactie, maar alsnog bedankt voor de samenwerking Harmen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
De films Spy Hunter (2009) en Crash Bandits (2007) zijn verwijderd.
Of deze films er ooit (nog) zullen komen is zeer de vraag. De laatste is zelfs van imdb verwijderd.
juba
-
- 9 messages
- 6 votes
Hoi,
Misschien is het al geweest maar ik kan het niet vinden;
Kan er bij een film een leeftijdsindicatie (b.v. geschikt voor AL alle leeftijden) worden gegeven ?
Nog mooier is als er dan ook nog op gezocht/gefilterd kan worden.
Succes met deze fantastische site !
Gr. Theo
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Misschien is een linkje met zoekscript naar de Kijkwijzer site een optie.
Voorbeeld (gezocht op Happiness):
Technisch gezien niet erg moeilijk iig.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Een steeds terugkerende wens inderdaad 
Verder moet je dit topic maar even doorzoeken met de zoekterm "kijkwijzer", we hebben het er al een paar keer over gehad.
Ik blijf het (samen met trailers, beeldformaat, taal, etc) een van de dingen vinden die ik net niet interessant genoeg vind.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Waarom mogen films korter dan 45 minuten eigenlijk niet toegevoegd worden? Volgens mij dragen zulke bizarre regeltjes niet echt bij aan een site.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
dan heeft iedereen wel 10000 stemmen en is onmogelijk om al die films op te zoeken en het wordt ingewikkeld vind ik
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het lijkt me duidelijk dat moviemeter vooral gericht op de manier waarop de meeste mensen film aanschouwen, vandaar ook de bioscoop en videotheek-tabbladen. Een kortfilm is qua opbouw en qua bedoelingen vaak toch anders. Wanneer beiden op de site zouden staan zou er enorm veel verwarring optreden. Hoe vergelijk je een film van 5 minuten met eentje van 90 minuten?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Het lijkt me duidelijk dat moviemeter vooral gericht op de manier waarop de meeste mensen film aanschouwen, vandaar ook de bioscoop en videotheek-tabbladen. Een kortfilm is qua opbouw en qua bedoelingen vaak toch anders. Wanneer beiden op de site zouden staan zou er enorm veel verwarring optreden. Hoe vergelijk je een film van 5 minuten met eentje van 90 minuten?
Aan de ene kant heb je wel gelijk, edoch zou ik niets mis vinden ook kortere titels toe te voegen. Er zijn genoeg kortere films die me aanspreken, maar ik hier niet op kan stemmen, spijtig genoeg. Alleen het vinden van posters lijkt me vaak moeilijk, het gaat toch vaak om wat kleinere projecten met kleinere budgetten.
En hoe ik ze zou vergelijken ? Net zoals ik nu een Hollywood film met een behoorlijk abstracte film vergelijk > totaalervaring.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Wat betreft een aantal voor de cinema essentiele kortfilms ben ik het er wel mee eens.
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
Als er kortfilms toegelaten zouden worden, vind ik dat ook (mini)series als bv La Piovra op de site toegelaten mogen worden. Anders zou dat wel nogal discriminatie zijn.
Maar ik denk dat dat idee zowiezo niet helemal haalbaar is, ook al om de redenen die danuz aangeeft : als kortfilms toch toegevoegd mogen worden ook al hebben ze geen poster, zouden langspeelfilms waarvan de poster niet gevonden wordt, ook toegevoegd moeten worden, vind ik zelf.
Of zoals kos zegt alleen maar de kortfilm op de site zetten die belangrijk zijn ( geweest) voor de cinema bv Un Chien Andalou
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Zou er niet een apart tabblad voor kortfilms gemaakt kunnen worden?
Dus: films - kortfilms - regisseurs - forumtopics - toevoegingen
Dan heb je een mogelijkheid om bijvoorbeeld geen posters te hoeven toevoegen, zonder dat het gezicht van de site drastisch verandert.
Alleen kortfilms toevoegen die belangrijk geweest zijn leidt natuurlijk tot oeverloze discussies over het begrip 'belangrijk'.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Als er kortfilms toegelaten zouden worden, vind ik dat ook (mini)series als bv La Piovra op de site toegelaten mogen worden. Anders zou dat wel nogal discriminatie zijn.
Ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft eerlijk gezegd.
De grens van 45 minuten is nogal arbitrair inderdaad en daardoor staan er ook wel films niet op die ik best op de site zou willen hebben. Probleem is dat elke grens arbitrair is. Ook als de grens 30 of 60 minuten zou zijn. Geen grens is voor een grote open site waarbij gebruikers zelf kunnen toevoegen onwenselijk omdat om te voorkomen dat alles kan worden toegevoegd er tig nieuwe regels bij zouden moeten komen of de toevoegingen niet meer te doen zijn door de crew. Er zijn ontzettend veel korte films. Geen grens maakt het onhandelbaar. En dat begon al toen de site nog vele malen kleiner was want de regel is er volgens mij (het was voor mijn tijd) juist daarom ooit gekomen.
Probleem met "belangrijk voor de filmhistorie".is dat zoiets als toevoegeis niet objectief te meten valt. Bij sommige films (Un Chien Andalou, Zero de Conduite) is het nauwelijks te ontkennen, bij heel veel andere films gaat het leiden tot oeverloze discussies.
Voor korte films (en TV-series en films zonder poster) kan iedereen natuurlijk wel gewoon een forumtopic aanmaken.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Probleem met "belangrijk voor de filmhistorie".is dat zoiets als toevoegeis niet objectief te meten valt. Bij sommige films (Un Chien Andalou, Zero de Conduite) is het nauwelijks te ontkennen.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Er zijn ontzettend veel korte films. Geen grens maakt het onhandelbaar.
Dit is geen goed argument vind ik. Er zijn ook ontzettend veel lange films. Er staan nu al ruim 43.000 films op de site, waarvan een groot deel geen enkele stem heeft (lees: niks bijdraagt aan de site). Volgens mij kan de crew best wel aanvoelen welke kortfilms wel op de site kunnen en welke niet.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Probleem met "belangrijk voor de filmhistorie".is dat zoiets als toevoegeis niet objectief te meten valt. Bij sommige films (Un Chien Andalou, Zero de Conduite) is het nauwelijks te ontkennen, bij heel veel andere films gaat het leiden tot oeverloze discussies.
Toch wordt dit met erotische films ook zo gedaan, en daar zijn geen al te grote discussie's over geweest voor zover ik weet.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Toch wordt dit met erotische films ook zo gedaan, en daar zijn geen al te grote discussie's over geweest voor zover ik weet.
Daar zijn wel discsussies over geweest, maar niet echt grote. Het verschil is dat erotische films nauwelijks worden toegevoegd. Dus de vraag komt niet zo vaak voor.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Daar zijn wel discsussies over geweest, maar niet echt grote. Het verschil is dat erotische films nauwelijks worden toegevoegd. Dus de vraag komt niet zo vaak voor.
Ja, maar als het daar haalbaar is, waarom zou je het dan niet proberen met kortfilms. Ik zou zeggen, geef het een kans. Op IMDb werkt het ook.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Ben toch een tegenstander, vind de huidige grens prima. Wat moet je nou met films (als je het al zo kan noemen) van een minuut? 45 min. is prima, lekker laten zo.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Dit is geen goed argument vind ik. Er zijn ook ontzettend veel lange films. Er staan nu al ruim 43.000 films op de site, waarvan een groot deel geen enkele stem heeft (lees: niks bijdraagt aan de site). Volgens mij kan de crew best wel aanvoelen welke kortfilms wel op de site kunnen en welke niet.
Over die 43000 films heeft de site jaren gedaan. Dat ging heel geleidelijk en groeide mee met de site. Er zijn ook vele tienduizenden korte films en dat zal met de grootte van de site nu niet zo geleidelijk gaan. Aanvoelen werkt op een kleine homogene site. Niet op een grote open site. Als je je niet kan beroepen op regels krijg je over elke afwijzing uitgebreide discussies. Hetzelfde gaat gebeuren als je er een paar toelaat. Niemand gaat discussieren over wat er dan wel op de site mag, maar de discussie zal gaan over wat je afwijst.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Wil je complete anarchie en chaos moet je vooral kortfilms gaan toestaan. Er zijn onnoemelijk veel kortfilms, waarbij de grens tussen amateurproducties en professionele producties vaak vaag is en die volgens de huidige toevoegcriteria (gedraaid op festivals? gemaakt voor tv?) nauwelijks controleerbaar zijn op toevoegbaarheid.
In het forum kun je niet echt spreken van een wildgroei aan topics over kortfilms, dus lijkt me de behoefte niet groot genoeg om zich op glad ijs te gaan begeven met hernieuwde regels.
En 'aanvoelen' welke films wel en niet op de site kunnen, zoals Sander2 voorstelt ,is natuurlijk willekeur ten top.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Dit is geen goed argument vind ik. Er zijn ook ontzettend veel lange films. Er staan nu al ruim 43.000 films op de site, waarvan een groot deel geen enkele stem heeft (lees: niks bijdraagt aan de site). .
100 procent oneens. Juist de compleetheid, met ook films die nul stemmen en wellicht zelfs nul kijkers hebben, maakt deze site leuk. Je kunt altijd per ongeluk een film zien die 'onbekend' is, en dan staat die er toch maar mooi op.
En anders voeg je hem gewoon toe!
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Ben toch een tegenstander, vind de huidige grens prima. Wat moet je nou met films (als je het al zo kan noemen) van een minuut? 45 min. is prima, lekker laten zo.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen films van 45 minuten en van 1 minuut, dat snap je zelf ook wel hoop ik. En zelfs films van 1 minuut of minder kunnen historisch van belang of gewoon erg mooi zijn. Het is dus volgens mij niet prima zo, want een bepaalde groep films wordt gewoon uitgesloten, terwijl een hoop kortfilms echt niet onder hoeven te doen voor het gros van de langere films. Als deze films op een grote site als deze uitgesloten worden uitsluiten, worden ze veel minder snel ontdekt, wat ik erg jammer vind. Ik zou graag tips lezen over goede kortfilms, net als met lange films. Ik blijf het echt een bizarre regel vinden.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
In het forum kun je niet echt spreken van een wildgroei aan topics over kortfilms, dus lijkt me de behoefte niet groot genoeg om zich op glad ijs te gaan begeven met hernieuwde regels.
Als dat zo is, zal die anarchie en chaos ook wel meevallen als kortfilms toegestaan worden. Overigens kan de grens ook gewoon verlaagd worden van die belachelijke 45 minuten naar bijvoorbeeld 25 minuten. Dat zou al een stuk beter zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.