• 178.334 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.589 actors
  • 9.377.374 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Volgens mij heeft de lengte voor het toevoegen van 'films' eigenlijk helemaal geen belang. De regels moeten gaan over wat wel en wat niet toegevoegd kunnen worden.

Er is toch ook nergens een beperking qua lengte voorzien...

Precies. Het spreekt voor zich dat een BMW-reclame niet op MovieMeter kan. Ik denk dat het niet zo heel moeilijk is om 'regels' te verzinnen om dat soort onzin te vermijden. Bijvoorbeeld zo: Voor TV-werk blijft de regel van 45 minuten gewoon bestaan, maar voor films die in de bioscoop/filmfestivals gedraaid hebben wordt de grens 10 minuten. Volgens mij is dan iedereen tevreden. Bijna alle belangrijke kortfilms kunnen erop, en alle reclamespotjes of ander kort werk dat niet op de site hoort wordt vermeden.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Sander2 wrote:

Precies. Het spreekt voor zich dat een BMW-reclame niet op MovieMeter kan.

Dat doet het jammer genoeg niet. Geregisseerd door erg gerenomeerde regisseurs en minstens evenveel film dan menig kortfilm.

Daarenboven zijn een heleboel reclamespotjes en videoclips filmisch veel interessanter dan een hoop kortfilms dat zijn.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dat doet het jammer genoeg niet. Geregisseerd door erg gerenomeerde regisseurs en minstens evenveel film dan menig kortfilm.

Als je nou eens de moeite zou nemen om mijn voorstel te lezen, zou je weten dat dat dan helemaal niet meer aan de orde is.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Onderhond wrote:

Daarenboven zijn een heleboel reclamespotjes en videoclips filmisch veel interessanter dan een hoop kortfilms dat zijn.

Filmisch goed of niet, het feit blijft dat het ene kortfilms zijn en het andere reclame. Daar kan je nooit omheen. Er zijn reclames die in mijn ogen beter gedraaid zijn dan sommige goede langspeelfilms, maar het blijven reclamespotjes.

Film Pegasus (moderator films)

• 31152 messages
  • 5450 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Dat zijn kortfilm-series, en series mochten toch al niet op de site. Ik heb nergens gepleit voor het toestaan van series.

(quote)

Complete onzin natuurlijk. Kortfilms zijn gewoon een bepaalde groep films, namelijk die met een kortere speelduur dan gemiddeld. Het woord zegt het al...

Als ik het heb over Tom & Jerry, om mijn voorbeeld terug te nemen, die worden niet beschouwd als serie. Wel als aparte animatiefilms met toevallig dezelfde personages. Net als de Silly Symphonies van Disney ook een soort reeks korte animaties waren maar verder zonder link. Vergelijk het met de Star Wars-reeks, James Bond of Star Trek. Dan kan je ook de Chaplins en Laurel & Hardy-filmpjes niet vermelden. Evengoed een serie dan...

En kortfilms blijven echt wel iets anders dan films. Ze hangen dicht bij elkaar maar een regisseur moet zich op andere zaken concentreren bij een filmpje van 10 minuten dan bij een film van 2 uur. En je zit met videoclips en reclamefilmpjes die, zoals hier ook al vermeld, gemaakt worden door gerenomeerde regisseurs of invloedrijk waren voor de filmwereld.

En is er uberhaupt wel zoveel vraag achter een toevoeging van kortfilms? De topics in het forum daarrond doen het ook niet goed, en daar zitten toch al enkele klassiekers tussen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Film Pegasus wrote:

De topics in het forum daarrond doen het ook niet goed, en daar zitten toch al enkele klassiekers tussen.

Vele van die topics doen het sowieso niet goed. Mij interesseren ze ook echt niet echt. Ik vind het prachtig zoals bij de gewone film. Met de daarbij passende berichten.

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

Als ik zoek op de term spieces dan geeft die spieces 2 en 3 niet weer... kunnen dit soort dingen worden aangegepast?

Wanneer ik zoek op de term tremors dan vindt hij ze wel alle 4...

Hannibal

• 9358 messages
  • 3276 votes

Als je Species intypt in plaats van Spieces dan zal het vast wel lukken.

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

schrijffoutje engels is niet zo best met schrijven....

Da Jando

• 1383 messages
  • 1065 votes

Ideetje: de mogelijkheid om een widget van je top-10 of recente stemmen te kunnen plaatsen op bijvoorbeeld je myspace/hyves/weblog/whatever. Trekt wellicht ook nieuwe leden aan

deperry

• 52 messages
  • 43 votes

In De Site > Algemeen > welke leeftijden:

Geachte dames en heren van moviemeter, ik ben reuze benieuwd waarom er niet vermeld wordt voor welke leeftijd een film bestemd is?.

Of zou dit een goed idee zijn voor op de site?

Overigens een pluim voor de makers van de site.

Groetjes Per

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Deze vraag is onlangs nog gesteld. Hier vind je antwoord.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Bij Krótki Film o Miłości (1988):

Moeten Dekalog 6 en A Short Film about Love dam eigenlijk wel apart op de site staan? In dat geval kunnen bijv. Apocalypse Now en Apocalypse Now: Redux toch ook gewoon los op de site?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Lastig parket. Zowel A Short Film about Love, als A short Film about Killing hebben in een verlengde versie op een aantal filmfestivals gedraaid. Ze zijn daarbij als losstaande films gepresenteerd.

Volgens mij is dat de reden waarom ze er "dubbel" staan. Enerzijds als onderdeel van de reeks van de 10 geboden en anderzijds als losstaande gepresenteerde films. Ik meen dat ook IMDB dit zo oplost.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ze komen dan ook eerder overeen met bijvoorbeeld Dumplings. Dat is een film op zich en in een kortere versie onderdeel van Three... Extremes. In zulke (uitzonderlijke) gevallen staan films wel min of meer dubbel op de site. Bij director's cuts (zoals Redux) of alternatieve cuts (zoals tig versies van Night of the Living Dead of Metropolis) doen we het niet.

Trouwens: De versie in Dekalog blijkt na wat nazoeken niet een verkorte. De lange is een iets afwijkende, langere film. Ook met schijnbaar een afwijkend einde (ik heb zelf alleen de Dekalog-versie gezien).

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Even ter aanvulling: Op de gehuurde dvd (van Artificial Eye) staan alleen de langere versies (de filmfestival-versies) dus. Van deel 5 (Killing) en 6 (Loving)

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Bij mijn weten staan daar nu juist de 60 minuten-versies op. De Killing en Loving films van 90 minuten zijn apart verschenen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Rare situatie, er staat wel een iets langere versie op dan normaal, 60 minuten ipv 50, dus men wekt de indruk dat de "bioscoop-versie" erop staat. Je hebt gelijk inderdaad.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Wanneer iemand zich uitschrijft worden de stemmen bij de film zelf wel afgetrokken maar voor de toplijsten gaat het blijkbaar iets anders:

Dolls:

Stemlijst: http://www.moviemeter.nl/film/5358/info/

Toplijst: 3,75 (322)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Moet zo'n toplijst niet telkens (eens per dag of dergelijk) zichzelf updaten ? Dus dat het morgen ochtend misschien wel klopt.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Aangezien ze gisteren uitgeschreven zijn zou dat al gebeurd moeten zijn volgens mij.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik denk dat het nachtelijke verwijder-de-stemmen-van-uitgeschreven-leden scriptje draait na het nachtelijke bereken-de-top-10-lijsten-opnieuw scriptje.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Moeten er nog links komen naar games? zoals bijvoorbeeld bij Harry Potter, LOTR, Godfather? ( bij het lijstje waar ook de links naar het album en boek staan)(staat bij de film zelf)

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

overbodig en veel werk, want er komt wel muziek voor in films maar geen games...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

stan wrote:

Moeten er nog links komen naar games? zoals bijvoorbeeld bij Harry Potter, LOTR, Godfather? ( bij het lijstje waar ook de links naar het album en boek staan)(staat bij de film zelf)

Ja dat zal er inderdaad wel komen, maar eerst de belangrijke dingen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Victory Through Air Power (1943) is verwijderd omdat die al op de site bleek te staan:

http://www.moviemeter.nl/film/18436

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik zag net dat er een nieuwe gebruiker is met de naam "Quid0." Lijkt dat niet een beetje te veel op mijn gebruikersnaam?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Quido wrote:

Ik zag net dat er een nieuwe gebruiker is met de naam "Quid0." Lijkt dat niet een beetje te veel op mijn gebruikersnaam?

En jij klaagt?

Speedy

speedy je

speedy12

speedy123

speedy1702

speedy1983

Speedy2

speedy20

speedy22

speedy32

speedy3322

speedy37

speedy71

Speedy7202

speedybob123

speedybowke

speedygirl1

SSpeedy1

Geen nood. Negen op de tien zie je niet meer terug.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

De meeste die je hier aanhaal verschillen nogal, maar inderdaad; ook daar staan wat dubieuze tussen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Mede daarom hebben we nu ook avatars.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.