• 178.404 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.150 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Tommy The Cat

• 102 messages
  • 161 votes

Tommy The Cat wrote:

Beste Moviemeter,

Ten eerste complimenten. Moviemeter is uitgegroeid tot een voor mij betrouwbare informatiebron als het gaat om waarderingen van films en verdere algemene film-info.

Sinds kort ben ik gebruiker. Graag zou ik snel een overzicht willen kunnen zien van mijn stemhistorie via bijvoorbeeld het profiel.

Zie ik deze optie over het hoofd of is dit nog in ontwikkeling?

Jasper

Ik heb ze gevonden, onder statistieken. Maar dan moet ik via 'gebruikers' zoeken naar mijzelf.

Is het niet makkelijker als zo'n overzicht bij 'mijn moviemeter' staat?

Daar staat alleen: uitloggen/profiel/top10/mijnfilms/berichten

Tommeh

• 7317 messages
  • 3297 votes

Tommy The Cat wrote:

(quote)

Ik heb ze gevonden, onder statistieken. Maar dan moet ik via 'gebruikers' zoeken naar mijzelf.

Is het niet makkelijker als zo'n overzicht bij 'mijn moviemeter' staat?

Daar staat alleen: uitloggen/profiel/top10/mijnfilms/berichten

Door linksboven op je eigen naam te klikken kom je al op je 'eigen' pagina

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Je hebt 2 "eigen" pagina's. De ene onder "Mijn MovieMeter", hier kun je alleen zelf bij. En daarnaast je openbare profiel dat je kunt zien door waar dan ook op de site op je eigen naam te klikken.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Onderhond wrote:

Je bent toch filmfan voor iets inderdaad.

Tja, als je een échte filmfan was dan schreef je consequent

(afbeelding) Ik vond het vroeger ook heel leuk en grappig hoor, die vermeende originele titels - maar je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat 'Shi Mian Fai Mu' juist of origineel is. Als je het nou nog shí miàn mái fú schreef, zou iemand met kennis van het Chinees er tenminste nog wat mee kunnen, maar als je die toonhoogtetekens weglaat is het een soort surrogaat-origineel geworden; een benadering van een benadering.

The One Ring wrote:

(...) Dat maakt de films makkelijker herkenbaar op filmsites uit andere landen.

Ik denk dat veruit de meeste sites House of Flying Daggers als titel voeren; daarnaast een hoop sites

(afbeelding) aanhouden, en alleen díe sites die blind IMDb overnemen het op 'Shi Mian Fai Mu' houden. Maar ik wou de oorspronkelijke titel ook niet weggooien ofzo, alleen een regel lager in meer context zetten. Zie nogmaals het voorbeeldje waaraan ik eerder linkte.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ernstig eens met Queto Y. Als hoofdtitel de in NL gangbare titel (releasetitel of titel bij TV-uitzending).

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Even tussendoor, nu we het toch over titels en alternatieve titels hebben; hoe zit het precies met de Romeinse cijfers bij sequels?

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Toy Story 2, zie ik een naar mijn mening totaal nutteloze alternatieve titel, die in dit geval ook nog eens niet op Imdb vermeld staat. En wat ik me zo kan herinneren ben ik dit soort alternatieve titels hier wel vaker tegengekomen.

Heeft dit een reden?

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Waarschijnlijk is de film onder die titel op tv uitgezonden, of is er een videohoes met die titel; op dat moment is het per de richtlijnen een alternatieve titel die vermeld mag worden (denk ik dan, heb bij specifiek deze film de alt. titel niet toegevoegd). Dat de titel niet op IMDb staat zegt niet zoveel; ze zijn daar wel vaker onvolledig.

Maar ik vind dit soort vrijwel-identieke alt. titels in overzichten (updates, regisseurspagina, toplijsten, etc.) inderdaad vaak maar storend staan. Vooral omdat ze ook geen extra zoekterm toevoegen (de 'II' wordt toch genegeerd). Maar om het terug te brengen naar de andere discussie: als je altijd de meest gangbare titel primair neemt, hoef je de alt. titels niet meer in overzichten te vermelden.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Probleem vind ik vooral dat "meest gangbare titel" geen regel is. Meer een stelling die op een hoop gezeur gaat stoten bij bepaalde titels, en waar soms geen éénduidig standpunt bij in te nemen is.

Japanse titels met hun Engelse naam vermelden ? Mjah, liever geen Fireworks, want die film ken ik niet. Ik kijk naar Hana-bi. Maar gegerandeerd dat er een paar zijn die de film liever onder Fireworks zien staan.

Blijf toch voorstander om een éénduidige, simpele regel te hebben.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

In het geval van Hana-bi lijkt me die titel inderdaad gangbaarder/bekender dan Fireworks. De Nederlandse dvd heet ook gewoon Hana-bi. Idem voor bijvoorbeeld Ikiru, Yojimbo, Tetsuo etc. Ik denk dat het aantal titels waarover discussie kan bestaan vrij beperkt is.

(bovendien is het niet zo moeilijk om wat nadere richtlijnen op te stellen die 'gangbaar' definieren, waar we zonodig op terug kunnen vallen; maar dat is meer een crew-aangelegenheid)

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Tja, Kurosawa's titels heb ik toch ook gewoon liever zoals ze nu zijn, ipv Seven Samurai of Throne of Blood.

Beetje colour locale is altijd gezellig.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ik zou niks aan het huidige systeem veranderen.

Idi i Smotri.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

En dan dus ook maar Dobro Pozhalovat, ili Postoronnim Vkhod Vospreshchyon?

Tommy The Cat

• 102 messages
  • 161 votes

Tommeh wrote:

Door linksboven op je eigen naam te klikken kom je al op je 'eigen' pagina

Bedankt. Dat wist ik nog niet. (anderen ook bedankt)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Queto Yurlunyur wrote:

En dan dus ook maar Dobro Pozhalovat, ili Postoronnim Vkhod Vospreshchyon?

En waarom niet? Met de zoekfunctie zoals ze nu is is het toch makkelijk om op de alternatieve titel te zoeken?

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

kappeuter wrote:

Ik zou niks aan het huidige systeem veranderen.

Zeer eens.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Idd. het huidige systeem is erg goed.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik zie ook geen enkele grond om 't huidige, en goed werkende systeem, te veranderen.

davidov

• 3466 messages
  • 2170 votes

Ik denk dat we vandaag nog het 1.000.000e bericht zullen halen

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

al 436 er over heen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Mortal Kombat: Devastation (2007) is van de site gehaald.

De status van de film is al heel lang announced op imdb en de poster is van het spel, niet van de film.

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

Op de main page staat nu de verkeerde Behind Enemy Lines...

Purmerend

• 2775 messages
  • 3309 votes

De laatste film die net is toegevoegd (Even Stevens Movie, The) staat al op de site, alleen met 2 aanhalingstekenens in de titel. Je kunt het makkelijk zien door op de regisseur te klikken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ok, ik heb de laatste verwijderd. De aanhalingstekens uit de eerst toevoeging heb ik weggehaald. Staat nl. zonder op imdb.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het viel me op als je Mijn Films wilt bekijken het helemaal is veranderd ( wel in de goede manier ) maar als je die film dan wilt bekijken door op de koppelin te drukken dan gaat de koppeling niet open. De koppeling gaat alleen open als je er rechts op klikt en deze koppeling openen in een nieuw venster. Is dit ook bij andere mensen of alleen bij mij?

Tommeh

• 7317 messages
  • 3297 votes

Daar is dit topic voor.

en ja, dat is ook bij andere mensen

YuLaw16

• 605 messages
  • 976 votes

Kunnen we onze persoonlijke stemmen ook niet indelen, op land, genre, jaar etc?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Daar kan je 't "alleen films waarop ik gestemd heb" vakje voor gebruiken in de uitgebreide zoekfunctie.

Voor de jaren, hier is jou link:

http://www.moviemeter.nl/user/2794/votes/2006

2006 kan je natuurlijk veranderen in het jaar van je keuze

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Even iets anders. De aanhoudende groei van de sites zorgt er voor dat de huidige server het op drukke momenten (lees: nu) nog maar net aan kan. Het is nog acceptabel, maar ruimte voor groei is er niet.

Daarom zijn er 2 nieuwe servers besteld, die waarschijnlijk ergens in de komende week in gebruik genomen gaan worden. Er kan dus een kleine "verhuisperiode" komen waarin de sites even niet bereikbaar zijn, misschien volgend weekend.

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Wow, ik weet er verder weinig van, maar 't klinkt alsof je weer eens een flinke investering doet in de site. Geweldig, vind ik

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.