- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Quiz op de chat
Quiz op de chat
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
16 aanwezig, bij 20 beginnen we.. wie is op tijd?
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
En kom snel, anders mis je de eerste vragen! 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
mIRC doet al raar vanwege de grote drukte. Wees op tijd!
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Door middel van een IRC-programma als mIRC. Het kanaal is #moviemeter op irc.quicknet.nl. Kijk anders even in de wiki.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Inmiddels bij vraag 3. Kan nog steeds mensen (ook al lig je dan wel 2 punten achter op ramon k..)
@ TM
Wordt duidelijk uitgelegd in de wiki. 
TonyMontana
-
- 394 messages
- 4803 votes
oké, eens snel doornemen.... thnx, tot dadelijk (misschien)
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Alle dank aan Grindhouse voor de eerste quiz in tijden, was ouderwets gezellig! 
Ramon K 17 (^O^)
Goodfella_90 6
TonyMontana 4
us_raider 2
De andere 12 mensen zijn vroegtijdig puntloos weggegaan, of waren er uberhaupt niet.. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Waarom lees ik dit nu weer als het is afgelopen?
(omdat ik een film zat te kijken natuurlijk, maar toch)
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Het is mij na verschillende pogingen nog nooit gelukt op de welbefaamde chat te komen.
Uit de wiki:
"Selecteer in het linker menu 'Servers'. Zoek nu in het lijstje waarin 'RandomUS DALnet server' staat, naar 'Quicknet:Random Server'."
Op mijn scherm:

Wat doet deze IRC-noob fout
?
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Klik rechts op add, dan krijg je een nieuw venster te zien waar je onder IRC Server de volgende server invult: irc.quicknet.nl ; de ports staan vermoedelijk al ingevuld (6667 bij mij). Bij Group hoef je niks in te vullen. Klik achtereenvolgens op OK, Select, OK en op Connect.
Uiteindelijk krijg je het volgende venster te zien:

#moviemeter invullen, op Join klikken en klaar is Pure. 
Mijn lage score is overigens volledig te danken aan mijn late binnenkomst. 
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Waarom lees ik dit nu weer als het is afgelopen?
(omdat ik een film zat te kijken natuurlijk, maar toch)
Inderdaad jammer, misschien had jij nog een beetje weerstand kunnen bieden tegen Ramon. Maar we hebben voor volgende week zondag 21:00 uur weer een quiz afgesproken. Het zou trouwens fijn zijn als er nog meer mensen zijn die vragen maken voor die quiz.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
... en klaar is Pure.
...
Inderdaad, bedankt! Ik zal er zo nu en dan eens kijken. De quiz zal nog iets te hoog gegrepen zijn
.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Quiz vangt NU aan wegens massale opkomst! 
Had niet verwacht dat het nog zo goed zou lukken. Ik ben er volgende week ook weer gewoon bij en zal ook weer een aantal vraagjes in elkaar knutselen. Wel blijf ik toch een voorstander om de quiz een half uurtje of uurtje eerder te beginnen. Vorr mensen die op maandag moeten werken is de quiz soms wel erg laat afgelopen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik ben nu al vragen aan het bedenken en het schiet aardig op. Ik wil derhalve ook best de quiz voor volgende week organiseren en een vraag of 40-50 maken als daar interesse in is??
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik heb iig nog 45 vragen liggen van een 'oude' quiz. Voor als er niet genoeg vragen zijn. Meestal is het niet zo moeilijk om nog een vraag of 20 op papier te zetten alvorens met de quiz aan te vangen. Als de users er allemaal een beetje aan meewerken, kunnen we de quiz gewoon weer wekelijks houden hoor.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Jammer dat die quiz van gisteren niet aangekondigt is. Ik had graag meegedaan, maar ik zat film te kijken. Aankomende zondag zal ik proberen mee te doen en wellicht maak ik ook wat vragen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik denk dat ik ook maar weer eens mee ga doen. Die paar punten die Ramon daardoor misloopt zijn mooi meegenomen....
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ga jij zondag een quiz houden timbo? Ik ben ook bezig met een. Als jij er ook al een voorbereid heb ga ik wel de zondag erop. 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Volgens mij gaat iedereen gewoon tien vragen doen ofzo als ik Ramon zijn bericht goed lees. Overigens vind ik het wel beter om één iemand de quiz te laten maken of dat ook iedereen 5 of 10 vragen verzint. Anders krijg je binnen no time het probleem dat sommige mensen zich irriteren aan andere die geen vragen maken enzo. Ik ben in ieder geval gestopt bij twintig vragen. Dus ik heb er twinitig maar wil er best nog 20-30 bij maken. Als ik het maar op tijd weet.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Een hele quiz lijkt me uit ongeveer 40-60 vragen te bestaan? Misschien kunnen we beide 30 vragen maken, dan hebben we een mooie redelijk lange quiz. Is maar een suggestie hoor.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Een gewone quiz bestaat uit 100 vragen.
Een jaartje geleden of zo maakte ik een quiz met 100 vragen over 10 regisseurs. Ik zat er aan te denken zoiets weer te doen, maar dan met als 10 categorieën 10 verschillende genres. Ik heb aan het eind van de week waarschijnlijk wel tijd om er een te maken. Dus als er interesse is hoor ik het graag.
Ik kan hem dan eventueel ook volgende week houden als Timbo en Goodfella het anders stoort, al komt aankomend weekend mij denk ik beter uit.