- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Quiz op de chat
Quiz op de chat
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Dan mag jij het best dit weekend doen hoor, ik heb er verder geen belangen bij om het zo vroeg mogelijk te doen.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Lijkt me leuk! Dan hoeft verder ook niemand meer vragen te maken. 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik ook niet. Overigens wil ik er wel even bij zeggen dat ik 100 vragen altijd als bijzonder veel heb ervaren en dergelijke quizen ook nooit tot het einde heb bijgewoond. Wat mij betreft is de helft leuker. Als ik daar echter alleen in sta leg ik me gaarna neer bij een quiz van 100 vragen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
100 vragen duurt anderhalf tot twee uur, langer meestal niet. Dus als we gewoon om 9 uur beginnen, zoals voorgaande jaren dan is het rond 11 uur afgelopen. Lijkt me te doen.
Ik heb overigens de genre-indeling gemaakt:
Thriller & horror
Musical
Oorlog
Fantasie & sciencefiction
Drama
Komedie
Actie & avontuur
Romantiek
Misdaad
Western & eastern
Ik wilde geen genre overslaan, waardoor ik sommige bij elkaar moest voegen, wat wel kon omdat ze met elkaar verbonden waren. Alleen thriller-horror is misschien wat twijfelachtig, maar ik zie geen betere connectie. Animatie wou ik eerst ook als apart genre doen, maar dat is eigenlijk meer een filmstijl dan een genre. Er zullen wel animatiefilms voorkomen in de quiz, alleen dan onder andere genres. Zelfde geldt voor film-noir. Alleen de documentaire blijft nu achter, maar persoonlijk kan ik me er niet druk om maken.
Verder wordt het een gewone quiz met vragen over regie, acteurs, citaten, prijzen, plotbeschrijving en andere trivia. Alleen dan verpakt in thema's. Al is het maar om te weten wie hier nou de grootste musicalkenner is.
De vragen zal ik qua moeilijkheidsgraad was proberen af te wisselen. Soms echt lastig, soms quiz-light stijl.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
100 vragen duurt anderhalf tot twee uur, langer meestal niet. Dus als we gewoon om 9 uur beginnen, zoals voorgaande jaren dan is het rond 11 uur afgelopen. Lijkt me te doen.
Is zeker goed te doen maar ik heb ook menig quiz van 100 vragen meegemaakt die niet voor half twaalf twaalf uur af waren. Maar we zullen zien.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
I'll be there! En vergeet vooral niet wat te spammen om het duidelijk aan te kondigen. 
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Hmm hoe werkt de quiz eigenlijk? Worden de vragen hier op het forum gesteld, of zit het anders???
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Via mirC. Staat ook in de Wiki.. Je moet een programma downloaden via Irc.com.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Misschien kunnen we ter promotie een standaard pm opstellen, met daarin een korte uitleg over de quiz en een verwijzing naar de pagina waar staat hoe je op de mirc geraakt? Als je die enkele dagen a priori verzendt krijg je 1. niet dat gezeik dat mensen op het laatste moment wel willen komen, maar niet snel genoeg weten hoe en 2. veel deelnemers, aangezien je nu ook mensen bereikt, of iig enthousiast maakt, die deze topic wellicht niet regelmatig checken. Een wake up call lijkt me best nodig, aangezien door het maandenlange gebrek aan een quiz (op vorige week na dan) iedereen een beetje ligt te slapen.
Weet ik natuurlijk niet of het toegestaan is om mensen te gaan spammen.
Kappeuter (bij gebrek aan Jordy)?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Om zoiets naar alle users te gaan sturen lijkt me lastig en wellicht ook wat overdreven. Misschien slechts naar mensen die mogelijk geïnteresseerd kunnen zijn in zo'n quiz. Vaste gebruikers en zo.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
En daar komen die gebruikers-lijstjes éindelijk eens van pas. 
TonyMontana
-
- 394 messages
- 4803 votes
I'll be there! ....
ik ook 
Is de quiz zondag met vragen of met stills??
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Met vragen. Zie hierboven voor mijn uitleg.
TonyMontana
-
- 394 messages
- 4803 votes
Met vragen. Zie hierboven voor mijn uitleg.
ah oke, had het niet gelezen
.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nog een herrinnering! Morgen quiz om 21:00!
Ik heb de vragen intussen af. Volgens mij is hij niet al te makkelijk, op wat vraagjes na. En ik heb het aanbod van de behandelde films vrij breed genomen. Voor ieder wat wils lijkt me.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Ik zal ook even een kijkje komen nemen. Misschien dat er een vraag tussenzit die ik weet
.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik heb er ook zin in. Ben al flink aan het oefenen!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Als het goed is, zit nu in het kanaal, maar ik ben verder niet bekend met mIRC, dus ik hoop dat het goed is gegaan.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Niet goed, want ik zie je niet staan, terwijl er toch wel een aantal users online zijn. Zit je wel in #moviemeter ?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ja, maar volgens mij is het probleem dat ik niet op quicknet zit, maar ik kan niet vinden waar ik dat goed moet instellen.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Hmm? Heb je wellicht een screenshotje of zo?
Edit: Ah, je bent er al!
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Al 11 mensen aanwezig, en de quiz begint pas over een half uur! Als de organisator binnenkomt en nog enkele users, komen we zo op >15 mensen uit!
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nog een minuut of 5 voor we beginnen!
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Quiz duurt jammer genoeg toch lang. Geeft normaal niet, maar ik heb geen tijd om tot 23:30 (?) te blijven. Veel plezier nog, was een mooie volle bak! 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het is 12 uur geworden.
De winnaars:
Grindhouse: 16 punten
JayLunar: 16 punten
Moviefreak: 11
Ramon: 11
Neo: 7
Starbright Boy: 7
Pure: 4
Timbo: 4
US-raider: 4
Joehallenbeck: 3
Knisper: 3
Kwinten: 3
Diego: 2
Goodfella_90: 2
Observator: 1
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
100 vragen duurt anderhalf tot twee uur, langer meestal niet. Dus als we gewoon om 9 uur beginnen, zoals voorgaande jaren dan is het rond 11 uur afgelopen.
Ik had al zo mijn twijfels over die berekening. Wel erg leuke quiz one ring. Heb me goed vermaakt.