• 178.078 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.874 votes
Profile

Quiz op de chat

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Het was inderdaad een leuke quiz, al heb ik mijn drie punten o.a. te danken aan de handen van Dario Argento en The hpst5.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik vond het ook een leuke quiz. In principe vind ik de thematische opzet ook leuk, maar juist als je rondes op genre-indeling wilt doen, dan zorgt dat nog al eens voor verwarring.

En dan nog 1 puntje van kritiek: de moeilijkheidsgraad. Juist de vragen die ik niet (of amper) wist, waren het leukst (persoonlijk). De makkelijke vragen vervallen snel in een typwedstrijd. En dat suckte vroeger, en dat suckt nog steeds.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Knisper wrote:

The hpst5.

Bedankt voor de organisatie TOR, was erg leuk.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Wie organiseert er volgende week? Ik heb nog een twintigtal vragen liggen in ieder geval. Wil er daar nog best een stuk of 20-30 bij maken.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Heeft iemand nog zin om iets te organiseren? Ramon had het vorige week al over een quiz volledig over Japanse films, dat lijkt mij erg cool.

Of anders maakt iedereen gewoon een stuk of 10 vragen.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5071 votes

Ik ga ook nog eens een hele kwis maken, maar zondag haal ik niet. Ik zil best even 10 vragen in elkaar zetten.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Grindhouse wrote:

Heeft iemand nog zin om iets te organiseren? Ramon had het vorige week al over een quiz volledig over Japanse films, dat lijkt mij erg cool.

Als dat het wordt laat het dan hier nog even weten want dan kun ik risicoloos een weekje over slaan. Voor 0 punten kom ik namelijk niet . Ik heb nog steeds twintig vragen liggen maar als ik quiz moet maken moet ik het wel nog vandaag weten want anders haal ik het niet meer.

JayLunar

• 748 messages
  • 2961 votes

Beter gewoon quiz maken dude.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Oke dan. Morgenavond/zondag 21.00 uur. 50 vragen quiz. Zie jullie hopelijk dan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ramon K wrote:

En dan nog 1 puntje van kritiek: de moeilijkheidsgraad.

Ik had zelf niet de indruk dat het te makkelijk was. Of toch?

Ik weet zelf niet of ik morgen aanwezig kan zijn. Ik hoop van wel, maar vermoed van niet.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik had zelf niet de indruk dat het te makkelijk was. Of toch?

De helft was redelijk moeilijk, maar de andere helft was veel te makkelijk (naar mijn mening). En weinig er tussen in. Daarom had je ook redelijk vaak typwedstrijden. 1 vraag was illustratief. Die vraag kondigde je aan met 'deze zal erg moeilijk zijn':

Wie vertolkte de rol van Zatoichi in de oorspronkelijke filmreeks?

Binnen 0,3 sec. stond er 4 keer Shintaro Katsu onder elkaar! Users weten hier toch stiekem veel. Ik hoop dat je tegen die kritiek kan (want ik heb verder erg genoten). Ook Japanse oorspronkelijke titels plaatsen, en dan naar de Engelse titel vragen is veel te makkelijk met zoveel users die helemaal into Asia zijn.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ik heb wel af en toe een typevraag ingelast voor vanavond. Voor de mindere goden (Ik kan het weten) is het namelijk ook leuk als ze een keer een vraag weten.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ramon K wrote:

Die vraag kondigde je aan met 'deze zal erg moeilijk zijn':

Wie vertolkte de rol van Zatoichi in de oorspronkelijke filmreeks?

Binnen 0,3 sec. stond er 4 keer Shintaro Katsu onder elkaar!

Dat was dus een foute inschatting. De films hebben niet veel stemmen, dus ik dacht dat niet veel mensen dit zouden weten. Ik had zelf ook nog nooit van de man gehoord.

Users weten hier toch stiekem veel. Ik hoop dat je tegen die kritiek kan (want ik heb verder erg genoten).

Kritiek is alleen maar handig voor de toekomst. Al is het wel verwarrend, aangezien mijn regisseursquiz van vorig jaar volgens sommigen te moeilijk was. Daarbij kun je niet altijd voorspellen wat men wel en niet weet. Wat ik dan ook wel grappig vond is dat de vraag waar we het langst over deden draaide om een science-fictionkomedie uit de jaren '80. En niemand kwam op Brazil

Ook Japanse oorspronkelijke titels plaatsen, en dan naar de Engelse titel vragen is veel te makkelijk met zoveel users die helemaal into Asia zijn.

Dat is een persoonlijke zwakte. Ik wilde toch wat Aziatische films in mijn quiz verwerken, maar omdat mijn kennis daarvan niet zo groot is als over de VS en Europa kon ik vaak moeilijker vragen verzinnen. Dan zijn dit soort vragen wat armoedig, dat is waar. Wellicht moet ik in de toekomst Azië wat meer negeren dan, maar ik weet niet of dat leuk is.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Shit, vanavond komt Nobody Knows precies om 9 uur op tv. Ik vind zondagavond 9 uur trouwens sowieso een beetje een vervelend tijdstip. Doordeweeks om bijv. 8 uur zou ik veel fijner vinden... Ik weet niet of er meer mensen zijn die er zo over denken, maar misschien toch maar een keer proberen?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

Ik heb wel af en toe een typevraag ingelast voor vanavond. Voor de mindere goden (Ik kan het weten) is het namelijk ook leuk als ze een keer een vraag weten.

Daarom is er in het verleden wel eens een quizscheiding geweest (light/hard). Het is gewoon moeilijk om bij het opstellen van een quiz de juiste moeilijkheidsgraad te bepalen. Hier op MM kun je al bijna niet meer vragen wie de montage deed voor een klassieker als Citizen Kane. Het is leuk als je je ook wilt richten op de mensen die iets minder weten (zoals jezelf zegt: 'ook leuk als ze een keer een vraag weten'), maar als je dan binnen 0,3 sec 10 goede antwoorden op je scherm ziet staan, gaat zelfs dat aan zijn doel voorbij.

Maar uiteindelijk is het maar een quiz, en hoe moeilijk of makkelijk het ook moge zijn, het is immer entertainend.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik vind zondagavond 9 uur trouwens sowieso een beetje een vervelend tijdstip. Doordeweeks om bijv. 8 uur zou ik veel fijner vinden...

Ik ben voor Zondag. Doordeweeks is er school of werk. Ikzelf werk in ploegendiensten, dus ik moet regelmatig in de avonduren werken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik ben ook voor zondag. Doordeweeks heb ik zelden de tijd om er echt voor te gaan zitten.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5071 votes

Ik ben ook sterk voor zondag. Elke andere avond komt me minder goed uit.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Nog even ere wie ere toe komt. Gisteren was het Knisper die de quiz won.

Met tien punten liet hij Neo, (alle soundtrackvragen) Kos, Jay Lunar en Grindhouse nipt ahcter zich

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Dit gaat vanavond niet door neem ik aan?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik zal het niet redden vanavond.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Volgens mij is er ook niemand met vragen....

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Er zal wel geen quiz zijn vanavond?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Dat is de vraag.

A. Jacobsen

• 495 messages
  • 104 votes

Als men me wat vragen doorstuurt in de vorm:

Welke Scandinavische film uit 1922 gaat over hekserij*Häxan

(Dus geen spaties of vraagtekens)

Dan wil ik volgende week zondag (finale EK wil ik niet missen ) wel een quizje hosten.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik wil best een paar vragen verzinnen, maar dan weet ik dus al de antwoorden en kan ik met die vragen niet eerlijk meedoen, of wel? En ik heb wel weer eens zin om aan een quiz deel te nemen.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Dan kan iedereen beter gewoon z'n eigen vragen stellen inderdaad. Ik zal er ook wel wat maken.

A. Jacobsen

• 495 messages
  • 104 votes

Ik zou graag op een of andere manier een bot de vragen laten stellen.

Dan is niet zo een gedoe om telkens een quiz te moeten organiseren.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Hey iedereen ik had vorige week niets te doen dus ben wat vraagjes gaan maken. Heb er inmiddels 25 en maak er nog wel 25 bij in de loop van de week. Kortom komende zondag heb ik genoeg vraagjes voor een ouderwetse quiz op de chat. Aanvang 20.00 uur denk ik maar. Ik zou zeggen ik hoor wel hoeveel mensen er interesse hebben.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Cool! Ik ben er wel!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.