- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Quiz op de chat
Quiz op de chat
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes

Das Boot-quiz...
Zondag 21 maart...
De tijd zal ik nog moeten bepalen, maar ik hoop dat 21.30 tot 22.00 voor de meeste geschikt uitkomt...
Aangezien Das Boot een redelijk klein doelwit voor quiz-vragen is, hou ik het niet al te groot; en is het makkelijker voor de deelnemers...
Ik denk dat ik hooguit 20-25 vragen kan maken, die zijn ingedeeld in categorieën...:
- Rondom Das Boot (productie, making of, e.d.)
- Scenes (wat gebeurt er?, wie doet wat? e.d.)
- Akteurs/muziek (wie speelt wie? hoe heet dat nummer?)
- Bonusvraag/vragen...
Het zou natuurlijk ook heel leuk zijn als er een soort prijs is, maar dat zal moeilijk gaan vrees ik...
De volgende MMers doen in ieder geval mee:
- JoeHallenbeck
- Yak
- Nick Kang
- Queto Yurlunyur
- BlaBla
- FisherKing

Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Het zou natuurlijk ook heel leuk zijn als er een soort prijs is, maar dat zal moeilijk gaan vrees ik...
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Als ik kan, doe ik mee.
Ga ik wel voor die tijd nog even de film kijken 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ga ik wel voor die tijd nog even de film kijken 
Ai, niet doen, koste een punt waardering...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ai, niet doen, koste een punt waardering...
Voor jou!!
Dat hoeft niet te zeggen dat het ook voor Blabla is...!
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
echter niet de versie die origineel in de bioskoop uit kwam want daar vond ik geen reet aan (veel te kort en oppervlakkig).
Niet dus...
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Datum staat. Ik denk trouwens wel dat ik alleen punten kan scoren op plot-gerelateerde vragen. 
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Dat hoeft niet te zeggen dat het ook voor Blabla is...!
Wait and see 
Maar weet eigenlijk wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat die 5 blijft staan, hoewel, als ik de serie op DVD heb moet ik denk ik wel de 'diector's cut' lager gaan waarderen want daar is mijns inziens al te veel in geknipt.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Datum staat. Ik denk trouwens wel dat ik alleen punten kan scoren op plot-gerelateerde vragen. 
Om jezelf goed voor te bereiden op de quiz, kun je net als Queto Yurlunyur en Blabla de film deze week zien, en om op internet dingen over de film op te zoeken... 
Ik ben nu de quiz aan het typen, en ben van plan om ongeveer 30 tot 40 vragen te maken voor in de categorie 'Details uit de film'... 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Als ik de serie op DVD heb moet ik denk ik wel de 'diector's cut' lager gaan waarderen want daar is mijns inziens al te veel in geknipt.
Ik vind van niet.. Het klinkt als fan van Das Boot heel raar dat ik dit zeg, maar ik had liever niet gewild dat de Director's Cut zou komen.. Deze heeft ervoor gezorgd dat vele mensen de film 'saai' en langdradig' vinden.. Maar stel je eens voor dat Das Boot alleen zou bestaan als serie, dan zouden er véél minder kijkers zijn, omdat:
A. Deze veel minder op tv zou komen, omdat het een serie is..
B. Deze niet of nauwelijks in videotheken te vinden is..
C. Niet ieder mens het geduld heeft om deze serie te kijken..
Ik vind het heel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen deze film zien.. (eigenlijk moet het bij wet verplicht zijn
), en daardoor is een film als de 2.5 en de DC bij uitstek het beste..
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Hierbij de aankondiging van dé quiz nadat U-96 de zijne heeft gehouden:
Een Nederlands-film quiz; dus voor alle fans voor de Nederlandse film (en al die anderen mogen natuurlijk ook meedoen)
Als er redelijk wat mensen hier interesse in hebben, zal ik eens een quiz in elkaar flansen...
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Reken er maar op dat Quido zich aanmeldt... 

Ik liep zelf ook met dat idee rond gotti, misschien dat we samen wat inelkaar kunnen flansen?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb de DAS BOOT-quiz van zondag 21 maart ingedeeld in 6 categorieën...:
1. 'De U-boot' --> 12 vragen
2. 'Das Boot in het algemeen' --> 14 vragen
3. 'De muziek' --> 10 vragen
4. 'Details' --> 50 vragen
5. 'Akteurs' --> 18 vragen
6. 'Moeilijke Bonusvragen' --> 15 vragen
Totaal: 119 vragen
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Beetje lang lijkt me, als je ziet dat je met een quizje van 50 vragen al zo'n uurtje bezig bent..
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Misschien kan ik wel erin knippen... Maar dan blijft dit toch wel de Director's Cut... 
EDIT: Misschien de quiz wel in 2 delen splitsen...
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
119 vragen over duitse duikboten? Ik denk dat ik dan maar een filmpje ga opzetten. 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Totaal: 119 vragen
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Dat wordt dus maandagochtend 4:45
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Misschien de quiz wel in 2 delen splitsen...
en dan wordt er gezegd dat films in tweeen knippen schandalig is 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zinken die jongen... 
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Nee, het zijn 119 vragen over DAS BOOT...
Dat zeg ik... 119 vragen over duitse duikboten. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Das Boot is een Duitse duikboot, maar een Duitse duikboot is daarom nog niet 'dé U-96', Das Boot...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb maar besloten om gigantisch te knippen in de quizvragen... Daardoor missen jullie wel de leukste vragen...
Of ik kan de quiz ook niet houden...