• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Whatever.

Deze discussie is een beetje het Porch Monkey verhaal uit Clerks 2.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nomak wrote:

Wat een kortzichtigheid Ajax&Litmanen1, had ik niet van je verwacht.

Vooral na die discussie van eergisteren had ik het idee dat jij veel ruimdenkender bent.

Slaat werkelijk nergens op wat je zegt.

Ik zie de lol nooit in van een oorlog of van een kindermoordenaar. Dat iemand er eens een geintje van maakte is eenmalig, maar een gebruikersnaam nemen met het nazi symbool als plaatje en naam is blijvend en sowieso walgelijk.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Waarom mag hij wel een swastika als z'n avatar gebruiken en anderen niet? Waar ligt de grens?

Persoonlijk vind ik dit een belediging naar de miljoenen doden en hun nabestaanden!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dan neem ik straks wel een Hitler avatar. Maar ik bedoel er verder niks mee hoor.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

The Oceanic Six wrote:

Dat iemand er eens een geintje van maakte is eenmalig, maar een gebruikersnaam nemen met het nazi symbool als plaatje en naam is blijvend en sowieso walgelijk.

Niet het nazi-symbool, maar een swastika. Is niet hetzelfde, al geef ik toe dat mijn eerste associatie er ook één is met het nazisme. Op z'n zachtst gezegd een ongelukkig gekozen avatar. Aan de mods om te bepalen of het kan of niet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jawaddedadde wrote:

(quote)

Niet het nazi-symbool, maar een swastika. Is niet hetzelfde, al geef ik toe dat mijn eerste associatie er ook één is met het nazisme. Op z'n zachtst gezegd een ongelukkig gekozen avatar. Aan de mods om te bepalen of het kan of niet.

De Swastika is HET Nazi symbool, niet te ontkennen.

Maar dat het Swastika oorspronkelijk dat niet was, dat weet ik. Maar dat maakt het Swastika nog wel degelijk het symbool van de Nazi's en WO II.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Slaat werkelijk nergens op wat je zegt.

Ik zie de lol nooit in van een oorlog of van een kindermoordenaar. Dat iemand er eens een geintje van maakte is eenmalig, maar een gebruikersnaam nemen met het nazi symbool als plaatje en naam is blijvend en sowieso walgelijk.

Met alle respect, maar wat jij zegt slaat nergens op en getuigt van kortzichtigheid en onwetendheid.

Alsof dat symbool enkel en alleen het nazi symbool is.

Zo kan je ook aanstoot nemen aan een kruis uit de katholieke godsdienst. Lijkt niets mis mee, en er zal waarschijnlijk niemand iets van zeggen. Maar het kan doen denken aan de kruistochten die veel onschuldige slachtoffers hebben gemaakt.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

In deze tijd wordt de swastika gewoon het meest geassocieerd met het symbool van het nazisme en WOII. Dat enkelen weten dat een swastika oorspronkelijk veel ouder is doet daar helemaal niks aan af. Het roept bij de meeste mensen gewoon de verkeerde associaties op, klaar, uit. Als dit een priveforum zou zijn okee, maar dat is het niet. Mensen kunnen er aanstoot in nemen dat zo'n negatief symbool maar klakkeloos kan worden gebruikt in een avatar en het lijkt me dat je dat als goedbezochte filmsite nou juist wilt vermijden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nomak wrote:

(quote)

Met alle respect, maar wat jij zegt slaat nergens op en getuigt van kortzichtigheid en onwetendheid.

Alsof dat symbool enkel en alleen het nazi symbool is.

Zo kan je ook aanstoot nemen aan een kruis uit de katholieke godsdienst. Lijkt niets mis mee, en er zal waarschijnlijk niemand iets van zeggen. Maar het kan doen denken aan de kruistochten die veel onschuldige slachtoffers hebben gemaakt.

Ben je echt zo of doe je nu maar expres zo raar?

Het Nazisme is 70 jaar terug, is erg bekend en zal voor iedereen gezien worden als het bekenste teken van het Nazisme. Ik vraag me dan ook oprecht af waarom zon user een Swastika als naam of plaatje wil nemen. Dat is overduidelijk gericht op iets van de oorlog.

Maar goed, mijn mening is bekend. Wacht maar af wat moderators vinden.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

als het bedoelt is als een nazi symbool is het nog een anachronistische grap. De hele bedoeling van die avatar vind ik niet kwetsend en is totaal anders dan als het duidelijk een nazisymbool in de context van WOII zou zijn.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Het is ook het teken van de zon.

Waarneer het als hakenkruis functioneert vind ik uiteraard dat de Mods het moeten veranderen, maar dit is echt onzin. Wat vind Tayama er zelf van dan?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Had Tayama zijn avatar niet eerst zonder swastika/hakenkruis?

Vind de toevoeging in ieder geval verre van smaakvol. Als hij hiermee hoopt het beeld van zijn slechte aura te ontdoen, moet ik hem teleurstellen. Hij zal toch nog een paar decennia geduld moeten hebben. Van mij mag ie, maar hij maakt zich er (bij mij) niet populair mee. Mocht het inderdaad later zijn toegevoegd dan is het wat mij betreft (goed bedoeld of niet) een foute provocatie...... Zou slim zijn als hij het weghaalde, maar dat is wat mij betreft aan hem en niet aan de mods.....

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Als mannen kinderen konden krijgen zouden hier een aantal potentieel geweldig overbeschermende mamas rondlopen.

Alsof je bij die avatar WOII associaties krijgt

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

The Oceanic Six wrote:

Sorry hoor, maar een Swastika mag dan wel een Indiaas teken zijn, maar 99% associeert het met de 2e wereldoorlog. Ik vind dan ook dat men users met zon naam of plaatje moet dwingen dit aan te passen of dat een moderator dit wist. Waarom moet je van alle logo's ter wereld net die ene gebruiken dat het toonbeeld van Hitlers nazisme was, het regime dat tientallen miljoenen doden heeft veroorzaakt.

De hamer en sikkel, het toonbeeld van Lenin, van Stalin's schrikbewind, het symbool van het communisme dat de dood in de Sowjet Unie alleen al - China niet meegerekend - minstens 20 miljoen doden heeft veroorzaakt door massamoord en uithongering daar doet men nooit moeilijk over. Je ziet ze maar al te vaak, de T-shirts met het hamer en sikkel symbool. Als je consequent wil zijn, dan zou je dat symbool ook moeten verbieden en ook de kop van Lenin. Ook hij heeft heel wat doden op zijn geweten.

Ik vind het daarom zeer hypocriet dat men bij het zien van de swastika - sorry dat ik het zeg, ik vind het een mooi symbool - op de achterste poten gaat staan.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Pastichio Rocker wrote:

Mensen kunnen er aanstoot in nemen dat zo'n negatief symbool maar klakkeloos kan worden gebruikt in een avatar en het lijkt me dat je dat als goedbezochte filmsite nou juist wilt vermijden.

Dat lijkt me onderhand wel duidelijk ja.

Ajax&Litmanen1 wrote:

Ik vraag me dan ook oprecht af waarom zon user een Swastika als naam of plaatje wil nemen.

Misschien moet je het hem maar is gewoon vragen.

Reinbo wrote:

Zou slim zijn als hij het weghaalde, maar dat is wat mij betreft aan hem en niet aan de mods.....

Dat zou, na alle heisa de het tot nu toe veroorzaakt heeft, misschien inderdaad het beste zijn.

Onderhond wrote:

Alsof je bij die avatar WOII associaties krijgt

Nu niet flauw doen he. Je eerste associatie met een swastika is toch WO2 en het nazisme niet?

Ik lig er niet wakker van, maar dat geldt duidelijk niet voor iedereen, en daar kan ik best inkomen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Ben je echt zo of doe je nu maar expres zo raar?

Het Nazisme is 70 jaar terug, is erg bekend en zal voor iedereen gezien worden als het bekenste teken van het Nazisme. Ik vraag me dan ook oprecht af waarom zon user een Swastika als naam of plaatje wil nemen. Dat is overduidelijk gericht op iets van de oorlog.

Maar goed, mijn mening is bekend. Wacht maar af wat moderators vinden.

Tja, ik ben echt zo. Maar ik sta dan ook open voor andere culturen en weet dat dat die Swastika een eeuwenoud symbool is met meerdere betekenissen. Ik heb dan ook geen oogkleppen op waardoor ik me focus op die ene betekenis waar jij aanstoot aan neemt.

Mijn mening is dus ook bekend, en ik zou het belachelijk vinden als de moderators Tayama dwingen om zijn avatar te verwijderen.

En Tayama kennende heeft zijn swastika niets te maken met de oorlog en de nazi's. Dus is er geen vuiltje aan de lucht.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

wibro wrote:

De hamer en sikkel, het toonbeeld van Lenin, van Stalin's schrikbewind, het symbool van het communisme dat de dood in de sowjet Unie alleen al - China niet meegerekend - minstens 20 miljoen doden heeft veroorzaakt door massamoord en uithongering daar doet men nooit moeilijk over. Je ziet ze maar al te vaak, de T-shirts met het hamer en sikkel symbool. Als je consequent wil zijn, dan zou je dat symbool ook moeten verbieden en ook de kop van Lenin. Ook hij heeft heel wat doden op zijn geweten.

Mee eens al zal in de meeste landen symbolen m.b.t. het nazisme ergere associaties oproepen. Maar dit plaatje heeft een totaal andere context en bedoeling.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Het communisme is echt wat anders dan het fascisme en racisme...

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Ik heb me er niet aan gestoord. Het was me niet eens opgevallen. Mannen wat kunnen jullie overdrijven! Net een stel wijven.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Querelle wrote:

(quote)

Mee eens al zal in de meeste landen symbolen m.b.t. het nazisme ergere associaties oproepen. Maar dit plaatje heeft een totaal andere context en bedoeling.

Dat weet jij, dat weet ik, maar weten anderen (buitenstaanders, lurkers, nieuwelingen) dat ook?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Jawaddedadde wrote:

Nu niet flauw doen he. Je eerste associatie met een swastika is toch WO2 en het nazisme niet?

Niet als er een plaatje van Kahn naaststaat. 't Is niet alsof de hele avatar bestaat uit zo'n swastika, ofwel?

Pastichio Rocker wrote:

Dat weet jij, dat weet ik, maar weten anderen (buitenstaanders, lurkers, nieuwelingen) dat ook?

Msorry, maar de helft van jouw posts zijn als buitenstaander, lurker of nieuweling enkel te plaatsen als complete onzin. Wat moeten die mensen wel denken als ze er de humor niet van inzien!

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

@Linn

Das wel een hele simplistische reactie kijkende naar de discussie

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

ghostman wrote:

Het communisme is echt wat anders dan het fascisme en racisme...

Er waren eens 20 miljoen Russen die daar nu niet meer anders over kunnen denken.....

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Niet als er een plaatje van Kahn naaststaat. 't Is niet alsof de hele avatar bestaat uit zo'n swastika, ofwel?

Nee, maar het hakenkruis lijkt er op gephotoshopt. Dat doet het geen goed. Had het op een ketting rond Kahn's nek gehangen was niemand er over gevallen denk ik.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Ik vind een Hakenkruis die 45 graden gedraaid in een witte cirkel op een rode vlag fascistisch.

Een Swastika vind ik authentiek en inspirerend. Het enige symbool op de wereld dat werkelijk in elk land voorkwam als symbool van liefde, inspiratie, zwangerschap, warmte en geluk. En niet alleen kwam, want in de meeste plekken van deze wereld word het nog altijd vol trots gebruikt.

Als mensen mijn avatar als fascistisch zien, of mij zien als "de user met het hakenkruis", dan vind ik dat prima. Ik zou je dan ook niet aanraden mijn huis te bezoeken, want dat is een swastika-paradijs.

Ik sluit af met een plaatje.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Pastichio, zijn wij verplicht om ons aan te passen aan alle buitenstaanders en nieuwelingen die blijkbaar te simpel van geest zijn om even op het woord swastika te googelen? In deze tijden van internet mag je toch verwachten dat de gemiddelde persoon die regelmatig op het internet surft weet dat het symbool niet enkel met nazi's geassocieerd kan en mag worden.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Arkadi. wrote:

@Linn

Das wel een hele simplistische reactie kijkende naar de discussie

Simplistisch? Ik vind dat jullie nogal simplistisch zijn door er een hele gedachtengang over oorlog bij te trekken. Vraag eerst eens aan Tayama waar dat nu precies voor staat. Zo te zien heeft het geen zak te maken met wereldoorlog!

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

(quote)

Msorry, maar de helft van jouw posts zijn als buitenstaander, lurker of nieuweling enkel te plaatsen als complete onzin. Wat moeten die mensen wel denken als ze er de humor niet van inzien!

Geen idee, maar ik heb in ieder geen swastika's of andere haatdragende symbolen in mijn avatar. Als mensen aanstoot nemen aan mijn posts dan weten ze me wel te vinden.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Reinbo wrote:

Nee, maar het hakenkruis lijkt er op gephotoshopt. Dat doet het geen goed. Had het op een ketting rond Kahn's nek gehangen was niemand er over gevallen denk ik.

Men valt erover omdat men niet weet wat Tayama ermee bedoelt en dan zelf maar een conclusie trekt. En zelfs met een oerAziaat ernaast linkt men het nog aan een hoop Duitsers. Zo kortzichtig is men blijkbaar.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Linn wrote:

(quote)

Simplistisch? Ik vind dat jullie nogal simplistisch zijn door er een hele gedachtengang over oorlog bij te trekken. Vraag eerst eens aan Tayama waar dat nu precies voor staat. Zo te zien heeft het geen zak te maken met wereldoorlog!

We weten wat er mee bedoeld wordt maar het gaat om de associatie.

Jezus das toch wel duidelijk?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.