- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ja, spijtig dat een gebruikersnaam blijkbaar niet meer tot de verbeelding spreekt...
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
Och een heel persoonlijk plaatje is toch ook niet verkeerd. Iemand die bekend is met hanzi karakters, zal ongeveer weten wat mijn naam is en voor de anderen is het gewoon een mooi karakter.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
En wat zijn de meningen over mijn nieuwe avatar? Ik vond het tijd voor vernieuwing, ik heb toch al een aantal maanden die van Stuntman Mike gehad.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik vond de vorige toch veel mooier. Hier is het niet echt duidelijk wat het is.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Zo'n lavalamp met electriciteitsdingetjes.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Ik vond de vorige toch veel mooier. Hier is het niet echt duidelijk wat het is.
Halcyon heeft me op het idee gebracht, door zijn foto's van zijn reis.
Het is dus een plasmalamp.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En wat zijn de meningen over mijn nieuwe avatar? Ik vond het tijd voor vernieuwing, ik heb toch al een aantal maanden die van Stuntman Mike gehad.
Ik vind deze wel mooi.
@ Neo: ik ben blij dat je geen avatar van de Matrix hebt. Zo zonder is veel sprekender.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
wat vinden jullie van mijn avatar nu?
IK loop een hoop te rommelen, maar eigenlijk vind ik nooit de goede.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Je moet goed kijken wat het is. Misschien kun je een wat eenvoudiger plaatje doen. Niet dat mijn plaatje eenvoudig is, maar soit.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
wat vinden jullie van mijn avatar nu?
IK loop een hoop te rommelen, maar eigenlijk vind ik nooit de goede.
LA Confidential.
Mooi
Kijkoperatie
-
- 22 messages
- 586 votes
Hallo allemaal, ik ben een nieuwe gebruiker en heb nogal moeite met het uploaden van een avatar. Heeft iemand goede tips?
morpheus31
-
- 75 messages
- 29 votes
Ja, spijtig dat een gebruikersnaam blijkbaar niet meer tot de verbeelding spreekt...
Ik ben het helemaal met je eens, vandaar mijn avatar 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Ik kwam net iemand tegen hier met een swastika in zijn user pic... Mag dat hier zomaar?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Nou, het roept toch wel enige associaties op met wat er zo'n 65 jaar geleden is gebeurd?
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Ik vind eigenlijk ook dat de associatie het wint van de origine van het symbool.
Vind het zelfs spijtig om dat te zeggen.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Nou, het roept toch wel enige associaties op met wat er zo'n 65 jaar geleden is gebeurd?
Je hebt gelijk, maar zoals jij waarschijnlijk ook weet heeft een swastika uiteraard meerdere betekenissen. Het is ook een religieus symbool.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Je bedoelt Tayama? Ik geloof niet dat daar de verkeerde ideeën achter zitten.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Met een Swastika is niks mis. Is niet te verwarren met een hakenkruis, Hitler heeft het teken gewoonweg verkracht.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sorry hoor, maar een Swastika mag dan wel een Indiaas teken zijn, maar 99% associeert het met de 2e wereldoorlog. Ik vind dan ook dat men users met zon naam of plaatje moet dwingen dit aan te passen of dat een moderator dit wist. Waarom moet je van alle logo's ter wereld net die ene gebruiken dat het toonbeeld van Hitlers nazisme was, het regime dat tientallen miljoenen doden heeft veroorzaakt.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Met een Swastika is niks mis. Is niet te verwarren met een hakenkruis, Hitler heeft het teken gewoonweg verkracht.
Exact, logisch daarom dat het "verkeerde associaties" oproept. Maar ik denk niet dat dat hier het geval is. Kijk maar klik
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
en het teken staat op een plaatje van Gjenghis Kahn.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Wat een kortzichtigheid Ajax&Litmanen1, had ik niet van je verwacht.
Vooral na die discussie van eergisteren had ik het idee dat jij veel ruimdenkender bent.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Vraag me toch wel af wat Tayama er mee bereiken wil, ondanks alle goede bedoelingen. Hij zal ook wel weten dat de meerderheid hem zal blijven zien als die gebruiker met dat hakenkruis.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Vind het niet normaal.
Ik weet ook dat een swastika oorspronkelijk geen nazi symbool was maar iets Keltisch, maar het zien van zo'n kruis roept toch gelijk verkeerde associaties op met de WOII en die nare Duitse haatsnor en zou derhalve ook niet moeten mogen op een openbare site zoals dit. Kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige zou zijn die dit zou denken. Niet iedereen weet namelijk dat een swastika van oorsprong ergens anders vandaan komt.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik dacht eerst dat het een hakenkruis op zijn avatar was maar had er geen problemen mee omdat ik dacht dat er wel een reden achter zat of dat het filmgerelateerd was...
Maar is het wel nodig om hier een discussie over te beginnen?
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Niet iedereen weet namelijk dat een swastika van oorsprong ergens anders vandaan komt.
Het teken betekent toch: Onoverwinnelijk?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik dacht eerst dat het een hakenkruis op zijn avatar was maar had er geen problemen mee omdat ik dacht dat er wel een reden achter zat of dat het filmgerelateerd was...
Maar is het wel nodig om hier een discussie over te beginnen?
Ja. Daar is het forum toch voor? Ben ook wel benieuwd naar de standpunten van de moderators.
Zoals ik al zei weten jij en ik wel dat hij er wellicht iets anders mee bedoelt, maar de argeloze lurker die toevallig deze site bezoekt zal dat niet denken. En dat is het probleem. Als dit een afgeschermd forum zou zijn dan was er niks aan de hand geweest, maar zolang dergelijke nieuwe bezoekers verkeerde associaties en/of gedachten kunnen krijgen van die swastika zou het gewoon niet op de site moeten mogen, ook al is de achterliggende gedachte anders.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ghengis Kahn heeft het grootste rijk in de wereld gehad. En heeft een enorme culturele invloed gehad. Een swastika op dat plaatje heeft daardoor een dubbelzinnige betekenis en vind ik best goed gevonden.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
en het teken staat op een plaatje van Gjenghis Kahn.
Ook al zo'n leider die de vrede kwam verkondigen...
Ik weet ook dat een swastika oorspronkelijk geen nazi symbool was maar iets Keltisch,...
Indiaas religieus symbool, niet keltisch...