• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.163 votes
Profile

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hannibal wrote:

Eerder omdat je een lijk als avatar hebt.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

hinie wrote:

(quote)

Heb mijn foto geplaats, heeft niks met film te maken.

Ik bedoel dat ik mezelf verplicht om een filmplaatje te nemen. Een foto van mezelf ga ik sowieso niet als avatar gebruiken. Al kan het zijn dat mensen nu denken dat ik eruit zie als Humphrey Bogart

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Dus... je ziet er niet uit als een klein goudkoperen ringetje?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Gizzmann wrote:

Dus... je ziet er niet uit als een klein goudkoperen ringetje?

Nog net niet

Aan een LotR-avatar heb ik allang geen behoefte meer overigens.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Eindelijks, na minstens 8 pogingen is Catweasel tevreden.

HammerHead

• 75 messages
  • 1633 votes

test

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Voor de mensen die nog moeite hebben om van een (gedeelte van een) plaatje een avatar te maken heb ik hier een uitleg om dat op een eenvoudige manier te doen:

1. Download hier het programma Image Analyzer, installeer het en open het.

2. Open een plaatje die jij als avatar wil gaan gebruiken --> screenshot

3. klik op het crop-teken --> screenshot

4. Hou de linkermuisknop ingedrukt en selecteer het gedeelte van de foto die je wil gebruiken, zorg dat het een vierkant wordt. Dit kun je onderaan in het scherm controleren, maar moet het aantal pixels breed hetzelfde zijn als het aantal pixels hoog. Het maakt niet uit hoeveel, als het maar hetzelfde is. --> screenshot

5. Selecteer: Image, Crop --> screenshot

6. Je plaatje wordt verkleind --> screenshot

7. Selecteer Image, resize --> screenshot

8. Vul bij Width in: 48 (de hoogte veranderd automatisch ook in 48) --> screenshot

9. Nu is het plaatje goed om te gebruiken als avatar. Sla hem op en upload het plaatje via je profiel. --> screenshot

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

Voor de liefhebbers:

(afbeelding)

(afbeelding)

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Microsoft Photo Editor staat toch standaard op je pc? Daarmee kan je met een druk op de knop een gedeelte van de afbeelding uitlichten of het formaat veranderen. Zo gemakkelijk dat ik het zelfs begrijp.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Goodfella_90 wrote:

Microsoft Photo Editor staat toch standaard op je pc?

Niet op mijn pc...

En er kwamen toch nog veel vragen binnen, dus ik dacht een (voor de meesten een overbodige) uitleg kan geen kwaad.

Het kan op honderden andere manieren.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Was ook geen reactie op jouw uitleg hoor, prima dat je dat doet! Was enkel in de veronderstelling dat veel mensen een snelle en makkelijke mogelijkheid over het hoofd zagen.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Heb ff photoshop geinstaleerd, die kan het ook met een paar klikken. Enige minpunt is dat de plaatjes dan vaak 20 kb worden. Dan sla ik ze opnieuw op in paint en worden ze wel 6 kb.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb geen Photo Editor, wel Paint. Da's een rotprogramma iig.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Oke, ik begrijp inmiddels dat het het over het programma 'paint' hebt (zoals het op mijn pc heet). Dat staat inderdaad op mijn pc, maar ik heb het nog nooit ergens voor gebruikt, maar als het daar ook goed mee kan, prima natuurlijk.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Dankje hannibal het is me gelukt

zie zelf nu een gaaf oog

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Had het niet over paint, dat is inderdaad een rotprogramma.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Maar voor kleine dingen als een plaatje verkleinen is er niet zoveel mis mee.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

ThaMovieVoter wrote:

Enige minpunt is dat de plaatjes dan vaak wel 20 kb worden.

Bij Image Analyzer kun je zelf bepalen hoeveel kb een plaatje moet worden, dat kun je bij het opslaan namelijk gewoon invullen.

zie

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Bij mij gaat de kwaliteit erg achteruit als ik het met Paint bewerk en opsla.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Whaha, ik had het niet eens opgemerkt, heb wel gebruikgemaakt van de optie in het profiel om de avatars niet te zien, MM is de enige site waar ik niet de behoefte heb aan avatars.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Mug wrote:

Iemand gaf nog de kritiek dat niet iedereen een avatar plaatst, zodat er (inderdaad) lelijke lege plekken ontstaan. Ik hoop niet dat die lege plekken lelijker opgevuld gaan worden door avatars met bijv. een vraagteken erin.

Verder is Quentins voorstel voor zwart-wit avatars ook gewoon een voorstel, niet een poging om dingen af te pakken, maar om dingen in zijn ogen te verbeteren. Iets waar ik eerlijk gezegd achter sta. Ik neem aan dat ik mijn standpunt niet op een kinderachtige manier hoef te bewijzen door een fluorescerend roze avatar te plaatsen.

Ik hoop dat ik als gebruiker mij gewoon met niks mag onderscheiden van de mensen met wel een avatar. Ik heb dus echt echt geen zin om nog een soort van teken te hebben in een vakje wat aangeeft dat ik er geen koos, want dan heb ik er inwezen gedwongen toch eentje.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

De reden waarom het standaard aanstaat voor een gast lijkt mij omdat het anders waarschijnlijk veel minder wordt gebruikt. Echter er is een simpele oplossing om het toch aan de man te brengen; bij de welkom's pm erop wijzen.

L_T_B

• 266 messages
  • 504 votes

BlueVelvet wrote:

Je .jpg eerst opslaan als .png. En daarna dat .png plaatje weer opslaan als .jpg. De bestandsgrootte is dan voldoende afgenomen maar de kwaliteit van het plaatje is (bijna) hetzelfde.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Hannibal wrote:

Bij Image Analyzer kun je zelf bepalen hoeveel kb een plaatje moet worden, dat kun je bij het opslaan namelijk gewoon invullen.

zie

Thanks Hannibal, ga er denk ik wel gebruik van maken.

BlueVelvet wrote:

Idd..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

neo wrote:

De reden waarom het standaard aanstaat voor een gast lijkt mij omdat het anders waarschijnlijk veel minder wordt gebruikt..

De reden waarom het standaard aan staat is de reden waar om de avatars uberhaupt geintroduceerd zijn: naar mijn mening is de site beter met avatars dan zonder avatars.

The Goss

• 502 messages
  • 4757 votes

Gelukkig is er de optie om de avatars uit te zetten. Ik vind het enom afleiden en het voegt niets toe aan de geweldige kwaliteit van deze site.

Maar ieder zijn ding.

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Bedankt Hannibal voor je tips!

Jorick

• 8776 messages
  • 2335 votes

Ik wil een bestaande avatar (jpg file) resizen, maar kan deze dan alleen als bitmap opslaan?! Iemand een idee?

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Jordy wrote:

[reden waarom het standaard aan staat is de reden waar om de avatars uberhaupt geintroduceerd zijn: naar mijn mening is de site beter met avatars dan zonder avatars.

Ik ben het eens - vind het een erg leuke nieuwe feature!

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Via de manier van Hannibal

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.