• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.103 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dat antwoord heb ik reeds gegeven, maar vooruit...

Als iemand binnen een uur bijvoorbeeld 10 keer het bericht plaatst: 'keigoede film! 5*****", dan stuurt de mod in kwestie een alert in, handelt die alert af, met verwijdering van een van die berichten, + uitleg over de werking van deze discussie-site + vriendelijk verzoek om voortaan argumenten te plaatsen.

Dat is de vriendelijke aanpak.

Systematisch al die berichten verwijderen, is een fijne welkom voor een nieuwe gebruiker van MovieMeter. Er zijn genoeg 12-13-jarigen die dat opvatten als 'pesten' of 'die meneer is stout'.

Ach, en wat te denken van de tegen-argumenten waar mensen meekomen. Oneerlijke behandeling, want daar en daar heeft ook iemand gepost: 'goede film'. En dan heb je de bal aan het rollen, en zijn we meer bezig boze mensen te sussen dan ons moderator-werk uit te voeren.

De moderatoren zitten op 1 lijn [veelal natuurlijk, we moeten dit natuurlijk niet te veel romantiseren ] en modereren de site naar de wens van vele uiteenlopende gebruikers van MovieMeter. De argumenten die hier nu staan zijn veelvuldig afkomstig van de die-hards en de intellectuelen die niet op hun mondje gevallen zijn. Er zijn ook andere gebruikers waar we ook rekening mee houden.

En er zijn voldoende mogelijkheden om non-inhoudelijke berichten bij films tegen te gaan als gebruiker zijnde. Ik heb al een aantal mogelijkheden genoemd. Doe wat je er mee wilt.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Je blijft mensen hebben die (in het begin) inhoudsloze berichtjes zullen plaatsen, maar een vuilbak aan non-commentaar lokt zulke zaken alleen maar verder uit.

---------------

Maar blijkbaar is het argument dat het onvriendelijker zou zijn om die berichten ook effectief te verwijderen, naast het op de hoogte brengen van users. Ikzelf vind het onzin, maar wat vindt de rest ?

Het eerste deel vind ik zonder meer waar. Hoe meer zinloze berichten, hoe meer potentiële posters van zinloze berichten gestimuleerd worden om nog meer nonsens te posten.

Met het tweede deel ben ik het noch eens, noch oneens. De vriendelijkheid hoort een beetje bij MM hier en bevordert de algemene sfeer (ook al ben ik zelf al enkele keren erg bot aangepakt door een mod voor een voor mij belachelijke reden). Ik kan in beide argumenten inkomen en denk niet dat er een eenduidig juiste oplossing is. Het is een beetje aanvoelen van de context geloof ik...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Systematisch al die berichten verwijderen, is een fijne welkom voor een nieuwe gebruiker van MovieMeter. Er zijn genoeg 12-13-jarigen die dat opvatten als 'pesten' of 'die meneer is stout'

Dus ik begrijp het goed dat een 12/13 jarige niet denkt "stoute meneer" als je één bericht verwijdert en een vriendelijk PMsessie opstart, maar wel denkt "stoute meneer" als je alle berichten verwijdert en een vriendelijke PMsessie opstart ?

Ach, en wat te denken van de tegen-argumenten waar mensen meekomen. Oneerlijke behandeling, want daar en daar heeft ook iemand gepost: 'goede film'.

Daarvan kan je denken dat je dan een keertje serieus kan zeggen "gebruik de meldknop". Nu doe ik het toch niet, want het wordt toch allemaal niet verwijderd. Of het is allemaal te ingewikkeld als ik wat meld. Er gaat steeds een hoop willekeur van het modereren af, dan krijg je inderdaad boze mensen. Je hebt een kans om er wat aan te doen ...

Verder ben ik het absoluut oneens dat je die-hard of intellectueel moet zijn om "goeie film, 4*, hard gelachen" uit je keyboard te krijgen, en lukt zoiets je als je 6 jaar bent en een keyboard kan bedienen.

Wat je aanhaalt als mogelijkheden kan je een goed idee vinden, maar ik erger mij zo mogelijk nog aan een onzinbericht met daarop een hoop reacties tot verduidelijking en dan niks meer. Dan heb je een onzinbericht met 2, 3 tot soms meer extra onzinberichten. Alles behalve constructief.

Maar soit, ik ken de redenering nu. Ben het er totaal niet mee eens en vind het vluchtig (en vooral angstig) ogen. Het zij dan maar zo.

Halcyon: waarom is het dan onvriendelijk een bericht te verwijderen, als je daarnaast ook nog gewoon een normale, vriendelijke communicatie opstart. Enerzijds geef je als mod aan dat het niet gewenst is, maar je laat het wel staan. Ik vind het niet onvriendelijker het bericht dan ook gewoon even te verwijderen, en eens zo duidelijk voor mensen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Maar, om het af te sluiten, in de praktijk werkt het niet zo. Als ik nu alle berichten ga verwijderen à la 'goede film', dan krijg ik gezeur van die mensen en legio andere voorbeelden, omdat ze overal staan, jaja, vanaf het jaartal 2001. Ongelijkheid etcetera [praktijk-voorbeelden genoeg, ik zuig niks uit de duim]. Dan moeten we alles gaan aanpassen, alles gaan nalezen, alle berichten die dat soort berichten quoten of naar toe verwijzen aanpassen etcetera. Gekkenwerk, onmogelijk, beginnen we niet aan. De moderatoren [we zeggen het nog maar een keer, we zijn vrijwilligers] proberen uit man en macht de site bij te houden in lijn met de gedragsregels en daarvoor zijn er beleidsregeltjes binnen het moderatoren-team om die zo goed als mogelijk uit te voeren.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Kijk, natuurlijk zijn jullie vrijwilligers en we 'eisen' ook zeker niet dat jullie meer moeten doen.

Maar nu is het argument "omdat het vroeger niet zo was, veranderen we er niets aan" en dat is natuurlijk een erg wankel standpunt. Het gaat erom of dit voorstel de site bevordert en of dit veel extra moeite kost.

Een nieuwe regel kan best van start gaan per ingang van het heden; dan valt er niets te zeuren over ongelijkheid e.d.

Een nieuwe user die bij het plaatsen van een dergelijk bericht direct VRIENDELIJK gewezen wordt op de richtlijnen en de reden van verwijdering, is volgens mij niet zo snel afgeschrikt. "Oh, dan zal ik volgende keer wel wat argumenten erbij plaatsen", denkt hij dan.

Nu plaatst hij zo'n bericht, ziet dat meer mensen dit doen, denkt dat het gangbaar is, en krijgt na 10 berichten te horen dat het eigenlijk niet de bedoeling is.

Onderhond wrote:

Verder ben ik het absoluut oneens dat je die-hard of intellectueel moet zijn om "goeie film, 4*, hard gelachen" uit je keyboard te krijgen, en lukt zoiets je als je 6 jaar bent en een keyboard kan bedienen.

Volgens mij had Mug het over de argumenten, en dus de mensen, in dit topic

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Onderhond wrote:

Ook die kunnen makkelijk aangeven waarom ze iets goed vinden. Hoe summier ook.

In de realiteit is dat echt niet altijd zo. Je merkt gewoon dat jongere mensen vaak zonder goede interpunctie, wat warrig schrijven en ook bij lange na niet altijd tot een 'normale kritiek' komen. Weet dat dat absoluut wel wat met jonge leeftijd te maken heeft. Af en toe kom je zelfs van mij, toen de site net begon, wat van dat soort berichten tegen als je goed zoekt. Maar probeerde vaak wel, weliswaar in soms ietswat middelmatige zinnen, aan te geven waarom. Ben vanaf mijn 10e films als een gek gaan verslinden, en kon toen echt niet alles zo goed verwoorden (wellicht wel sprekend, maar niet op schrift). Als ik toen zou hebben opgemerkt dat Jordy berichten van mij verwijderd, dan zou ik misschien nu niet meer op de site zitten.

Mug legde het zojuist nog eenmaal prima uit.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

En hoe zit het met een soort contract dat je als nieuwe user ertoe verbindt rekening te houden met puntjes als: voldoende argumenteren, niet schelden, geen stemfraude, ...

Is zoiets haalbaar?

Probleem is wel dat alle reeds geregistreerde users dat contract niet getekend hebben; en dan krijg je weer een tweedeling die onvermijdelijk voor problemen gaat zorgen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Halcyon wrote:

En hoe zit het met een soort contract dat je als nieuwe user ertoe verbindt rekening te houden met puntjes als: voldoende argumenteren, niet schelden, geen stemfraude, ...

Is zoiets haalbaar?

Probleem is wel dat alle reeds geregistreerde users dat contract niet getekend hebben; en dan krijg je weer een tweedeling die onvermijdelijk voor problemen gaat zorgen.

Contract? Maak het nog gezelliger.

Overtredingen worden via een logboekje geplaatst bij de naam van iedere gebruiker (alleen zichtbaar voor de moderatoren natuurlijk). Als een gebruiker te veel overtredingen heeft gemaakt, krijgt hij/zij een laatste waarschuwing. Oude rot of newbee.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

Is zoiets haalbaar?

Lijkt me een slecht idee, ten eerste als ik een contract voorgeschoteld had gekregen toen ik me registreerde, was ik meteen gekapt. Daarbij mogen users jonger dan 18 zo'n contract toch niet tekenen of heeft het iniedergeval geen waarde.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

In de realiteit is dat echt niet altijd zo. Je merkt gewoon dat jongere mensen vaak zonder goede interpunctie, wat warrig schrijven en ook bij lange na niet altijd tot een 'normale kritiek' komen.

Sorry maar dit argument is gewoon compleet naast de kwestie. Het gaat niet (waarom is die bold tag toch verdwenen) over de vorm, wel over de inhoud. Dat iemand van 13 het dan wat warriger zegt is geen probleem. Als hij maar _iets_ zegt.

Een hoop mensen zeggen niks. Over dat soort berichten gaat het.

Ongelijkheid etcetera [praktijk-voorbeelden genoeg, ik zuig niks uit de duim].

Lijkt me niet als je mensen kan wijzen op het feit dat ze bepaalde berichten kunnen melden en dat die dan ook effectief verwijderd worden. Iets wat nu absoluut niet gebeurd (omdat er geen duidelijke regels zijn blijkbaar).

Het verbaast mij niks dat mensen klagen over ongelijkheid. Je klaagt tegen mensen terwijl je meer dan de helft van gelijkaardige berichten laat staan.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Onderhond wrote:

Sorry maar dit argument is gewoon compleet naast de kwestie. Het gaat niet (waarom is die bold tag toch verdwenen) over de vorm, wel over de inhoud. Dat iemand van 13 het dan wat warriger zegt is geen probleem. Als hij maar _iets_ zegt.

Een hoop mensen zeggen niks. Over dat soort berichten gaat het.

Weet wel dat veel mensen dat doen. Maar ik gaf aan dat dat relatief meer om bepaalde lagere leeftijdscategorieen gaat, die niet altijd iets goed kunnen formuleren. En daarmee doel ik op die onzinberichten.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Onderhond wrote:

Het verbaast mij niks dat mensen klagen over ongelijkheid. Je klaagt tegen mensen terwijl je meer dan de helft van gelijkaardige berichten laat staan.

Zou je alsjeblieft mijn bijdragen alhier helemaal willen lezen. Ik heb 't al meerdere keren uitgelegd. De laatste zin is dubieus, een verspreking?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik heb het natuurlijk niet over een contract in de letterlijke zin van het woord, ik dacht dat jullie dat wel doorhadden...

Gewoon iets in de stijl van "ik ga akkoord met de policy van deze website" bla bla bla.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Mug wrote:

(quote)

Zou je alsjeblieft mijn bijdragen alhier helemaal willen lezen. Ik heb 't al meerdere keren uitgelegd. De laatste zin is dubieus, een verspreking?

Ik heb je hele bericht gelezen, maar een hoop commentaar is erg logisch te noemen. Ik heb al een aantal keer wat gemeld, doorgaans wordt er niet op gereageerd of wordt het gewoon weggelachen.

Duidelijkere regels zouden er voor kunnen zorgen dat de "meld" functie op een normale manier gebruikt zou kunnen worden.

Daarnaast vind ik het niet juist dat jullie angstiger zijn voor mensen die klagen dan voor een zinvolle site. Ook uit je voorlaatste bericht blijkt al weer dat jullie gewoon geen zin hebben in gezever van users die zich benadeeld voelen. Da's geen goed uitgangspunt voor een mod. Iemand die aan zo'n functie begint mag daar gerust van uitgaan dat dat deel van zijn taak uitmaakt.

Moderating rules zijn er omdat ze de geest van de site uitdragen. Die pas je niet aan omdat je er minder gezeik mee hebt, vrijwilliger of niet.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Over die jongeren:

Ieder mens, hoe oerdom, jong, of beperkt in zijn woorden ook, kan méér zeggen dan

Goede film, 5* . Bijvoorbeeld Goede film, vette actie en leuk verhaal. Hoe weinig dit ook voorstelt, dit kan iedereen vanaf 4 jaar oud, zonder te overdrijven. En die eerste soort wordt hier besproken, en is degene waaraan men zich ergert. Omdat het een herformulering is van het cijfer.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Onderhond wrote:

Daarnaast vind ik het niet juist dat jullie angstiger zijn voor mensen die klagen dan voor een zinvolle site. Ook uit je voorlaatste bericht blijkt al weer dat jullie gewoon geen zin hebben in gezever van users die zich benadeeld voelen. Da's geen goed uitgangspunt voor een mod. Iemand die aan zo'n functie begint mag daar gerust van uitgaan dat dat deel van zijn taak uitmaakt.

Moderating rules zijn er omdat ze de geest van de site uitdragen. Die pas je niet aan omdat je er minder gezeik mee hebt, vrijwilliger of niet.

Interpreteer er maar weer op los Onderhond. Ik heb al genoeg uitgelegd wat ons beleid is, die geheel de geest van de site uitdraagt. En ook 'de geest van de site', daar zijn - heb ik ook al meerdere keren vermeld - verscheidene interpretaties over. Onze excuses dat die niet gelijk is aan jouw utopie.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Ach ach ach.

Het enige verschil is dat ik meen dat het niet onvriendelijker is ook daadwerkelijk de berichtjes te verwijderen, naast het verwittigen van de user.

Begrijp niet waarom dat zo enorm moet opgeblazen worden. En waarom daar geen discussie over gestart wordt, maar steeds wordt teruggerefereerd naar zagende users, consistentie, vrijwilligerswerk en ander randgedoe dat er niks weinig of niks mee te maken hoeft te hebben.

Als je toch zo zeker bent over "de geest van de site", laat zulke dingen dan gewoon buiten beschouwing.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Onderhond wrote:

Het enige verschil is dat ik meen dat het niet onvriendelijker is ook daadwerkelijk de berichtjes te verwijderen, naast het verwittigen van de user.

Als je mijn berichten wel goed had gelezen (zoek eens beter) heb ik wel degelijk vermeld dat er nu en dan wel een bericht wordt verwijderd incl. verzoek met verwijzing naar de gedragsregels. Maar als zo'n newbee 5 - 10 berichten heeft geplaatst is het zeer onvriendelijk [iets wat jij niet wilt/kunt begrijpen] al die berichten te verwijderen. C'est tout.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Ik weet dat er naar zin van de mods wel eens een berichtje verwijderd wordt. Als je nu zelf goed had gelezen zie je dat ik het heb over alle berichten.

En als een newbee zo'n 5-10 berichten geplaatst heeft lijkt het mij voor die mens veel vager als er 1 of 2 gedelete worden en de rest niet. Soms blijkbaar. Dit klinkt gewoon als willekeur en hoe wil je dat zoiets het postgedrag ten goede komt ? Zoals eerder gezegd, logisch dat die achteraf zou kunnen gaan klagen als de volgende kerel 3 zulke berichtjes plaatst zonder dat er één verwijderd wordt. En dan is het geklaag niet het ergst, wel dat hij te horen krijgt dat het wel oké is en er verder niks aan gedaan wordt zolang het niet meer voorkomt. Wat moet je als (beginnend) user nu met zo'n opmerkingen ?

En onvriendelijker lijkt het mij inderdaad niet. Hij heeft 10 keer onzinberichten geplaatst. Als hem dat duidelijk gemaakt wordt lijkt het mij aannemelijk dat hij ook begrijpt dat zijn berichten niet thuishoren op de site en dat deze verdwijnen.

't is niet dat hij er een hele middag in heeft gestoken om 10 keer "vette film, 4*" te typen.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Mug wrote:

Maar als zo'n newbee 5 - 10 berichten heeft geplaatst is het zeer onvriendelijk [iets wat jij niet wilt/kunt begrijpen] al die berichten te verwijderen. C'est tout.

ik wrote:

Een nieuwe user die bij het plaatsen van een dergelijk bericht direct VRIENDELIJK gewezen wordt op de richtlijnen en de reden van verwijdering, is volgens mij niet zo snel afgeschrikt. "Oh, dan zal ik volgende keer wel wat argumenten erbij plaatsen", denkt hij dan.

Nu plaatst hij zo'n bericht, ziet dat meer mensen dit doen, denkt dat het gangbaar is, en krijgt na 10 berichten te horen dat het eigenlijk niet de bedoeling is.

Mug, zou je hier concreet op willen ingaan? De helft van mijn argumenten wordt genegeerd.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ik geloof dat ik duidelijk genoeg ben geweest over het mod-beleid omtrent dit soort berichten en mogelijke oplossingen.

Tevens jouw 'direct'. Denk je nu werkelijk dat het moderator-team 24 uur per dag achter de computer zit? En dat een newbee per dag slechts 1 berichtje achterlaat? Onderhond vindt het een rotsmoes, maar hier kom ik weer, we zijn vrijwilligers. En proberen zo veel mogelijk van onze tijd te steken in het modereren van MovieMeter. De utopische wens is onuitvoerbaar in de praktijk.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Niemand zit hier om een utopische wens te vragen. Het gaat om een klein onderdeel van de irritante berichten die heel makkelijk en zonder veel (of gewoon zonder) afweging op te sporen zijn en ook nu al aanzien worden als onwenselijk.

En integendeel, de voorgestelde maatregel kan volgens mij het modereren alleen maar makkelijker en minder tijdrovend maken. Misschien niet in het begin (echt niemand die zich daarvoor zou willen lenen, daarvoor niet binnen het huidige modteam ?) maar wel na verloop van tijd.

Langetermijnsvisie is ook niet slecht, gezien de groei van de site.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Mug wrote:

Ik geloof dat ik duidelijk genoeg ben geweest over het mod-beleid omtrent dit soort berichten en mogelijke oplossingen.

Tevens jouw 'direct'. Denk je nu werkelijk dat het moderator-team 24 uur per dag achter de computer zit? En dat een newbee per dag slechts 1 berichtje achterlaat? Onderhond vindt het een rotsmoes, maar hier kom ik weer, we zijn vrijwilligers. En proberen zo veel mogelijk van onze tijd te steken in het modereren van MovieMeter. De utopische wens is onuitvoerbaar in de praktijk.

De grap is dat jullie wél na bijv. 10 berichten de user ergens op wijzen. Dus om te weten dat iemand 10 zulk soort berichten heeft achter gelaten, moet je ze stuk voor stuk hebben bekeken. Op het moment dat je er een ziet, kun je dan net zo goed een standaard berichtje sturen, dan het onthouden en er later op terug komen.

Of dit nu 'direct' of z.s.m. doen, doet aan de argumentatie verder niets af.

Volgens komen we op deze manier geen stap verder, dus ik geef het op. Ik sla alle populaire films wel over

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Goeiegenade, wat een forumvervuiling hier.

Artifact

• 229 messages
  • 0 votes

Waarom opgeven? Desnoods druk ik die ''alert knop'' 85 keer per dag aan als dat er voor nodig is om deze site overzichtelijk te houden, maar dan moet ik wel de garantie krijgen dat de berichten die botsen met de 'MM regels' direct de prullenbak in verdwijnen.

Uiteraard kunnen BlueVelvet, Onderhond ik en vele andere mm'ers jullie moderatingschap waarderen en tot op zekere hoogte heb ik er zelfs bewondering voor. Toch voelt allemaal een beetje nonchalant aan. De ''het is nu eenmaal altijd zo geweest'', ''users kunnen zich beledigt voelen'' en ''We zijn vrijwilligers, meer kunnen we niet doen'' argumenten slaan een onverschillige toon uit. Beetje laconiek, gemakzuchtig ook in plaats van mee te werken. Vervolgens komen wij met suggesties voor jullie 'argumenten' en dan wordt er helaas niet op ingegaan. Er is toch niets mis met het nastreven van de 'MM regels'? Wat meer consequent te werk gaan zorgt ervoor dat niet elk onzin berichtje steeds discutabel is.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Artifact wrote:

Waarom opgeven? Desnoods druk ik die ''alert knop'' 85 keer per dag aan als dat er voor nodig is om deze site overzichtelijk te houden, maar dan moet ik wel de garantie krijgen dat de berichten die botsen met de 'MM regels' direct de prullenbak in verdwijnen.

Daar kan ik helemaal achter staan.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Eigenlijk zouden jullie (Onderhond,BlueVelvet,Artifact e.a.) eens een keer een dag moderator van deze site moeten zijn. Dan zouden jullie misschien beter snappen wat Mug probeert uit te leggen. Zelfs al zou Mug totaal wanhopig worden van die onzinberichten (iets wat ik héél goed kan begrijpen), kan hij hier simpelweg niets aan doen. Het botst met de regels.

Om een simpel voorbeeld te noemen. Ik heb in mijn korte periode als moderator hier een keer een bericht van interpuncties voorzien omdat ik vond dat het bericht onleesbaar was zonder interpuncties. Daarna werd ik wel flink op mijn vingers getikt, moderators mogen geen berichten aanpassen.

Dat heeft misschien niets met deze discussie te maken maar het geeft wel goed aan dat de handen van een moderator niet vrij zijn om het soort dingen te doen waar jullie hier op hopen. Immers als je een bericht al niet van interpuncties kunt voorzien, hoe kun je dan een bericht verwijderen ?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Ik denk dat er niemand van ons verwacht dat een mod hier "JA!" komt roepen en vanaf morgen in gang schiet.

Regels zijn echter al eerder veranderd. En ook (zeker ?) als mod moet je verantwoording kunnen krijgen voor de opgelegde regels. En als er zich een mogelijke oplossing aanbiedt die de kern van het probleem beter kan aanpakken zonder de doelstelling te schaden dan kan best een nagedacht worden of de regels niet aangepast mogen worden. Dat mods dit niet op eigen houtje kunnen is niet meer dan normaal, maar aan die bereidheid lijkt het vaak te missen.

Wat betreft je voorbeeld, dan ben ik het eens met het modbeleid. Een bericht aanpassen doe je niet - zeker niet op zoiets al interpunctie, da's wat anders als dingen verwijderen die er in de eerste plaats toch niet mogen staan.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Artifact wrote:

Klopt, maar het is onderhand wel duidelijk dat die garantie niet/nooit zal komen.

Verder ben ik het helemaal met je eens.

cornelis wrote:

Goeiegenade, wat een forumvervuiling hier.

Haha

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

moviefreak#1 wrote:

Om een simpel voorbeeld te noemen. Ik heb in mijn korte periode als moderator hier een keer een bericht van interpuncties voorzien omdat ik vond dat het bericht onleesbaar was zonder interpuncties. Daarna werd ik wel flink op mijn vingers getikt, moderators mogen geen berichten aanpassen.

Aanpassen is wel heel wat meer verkeerd dan gewoon verwijderen.

Overigens heb ik zoveel van die korte berichtjes verwijderd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.