• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Alternatieve schaalverdeling m.b.t. stemmen

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

FrisoBoei wrote:

Een 5,5 zou dan goed zijn; net voldoende.

Op imdb doen ze het ook en ik vind dat een stuk beter.

Op IMDb kun je ook geen 5.5 geven en heb je ook 10 opties, net als hier.

Resh

• 701 messages
  • 609 votes

Gewoon zelf je cijfer kunnen intypen lijkt me het beste, okal is het 1.23 maakt niks uit, dan hebben we geen gezeur meer erover

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Resh wrote:

Gewoon zelf je cijfer kunnen intypen lijkt me het beste, okal is het 1.23 maakt niks uit, dan hebben we geen gezeur meer erover

Ja, is wel handig. Dan kun je precies het cijfer voor een film geven wat je ervan vind en hoef je het nooit meer af te ronden.

Jeauhan

• 879 messages
  • 0 votes

Albus, dat meen je toch niet serieus he?

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Ik ben zeker voor stemmen met de waarden 1 tm 10, ook met halfjes nog. Om meer nuance in mn stemmen te kunnen geven.

Als ik bijv. naar mijn persoonlijk laatse stemmen kijk, waren er veel films naar mijn smaak te goed voor 3* en te weinig voor 4, dus 3,5.

Maar tussen die films die allemaal 3,5 hebben gekregen zou dan wel 6,5, 7, en 7,5 onstaan.

Jeauhan

• 879 messages
  • 0 votes

En dan zou je weer zeggen 'de film is te goed voor 6,5 en te slecht voor 7'. Zo kun je doorgaan tot je inderdaad met bijv. 2 cijfers achter de komma al je films een andere stem kunt geven. En daarnaast: we geven hier sterren aan films en geen cijfers. Toch? Vind het veel beter klinken als je kunt zeggen: die film heeft bijna 4 sterren ipv die film heeft bijna een 8 gemiddeld.

Met meer stemmogelijkheden kun je misschien dan iets meer nuance aangeven, maar het wordt ook veel onoverzichtelijker.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Hmmm, ik vind de schaalverdeling van nu wel goed. Een schaal van 1 tot 10 met cijfers achter de komma vind ik meer bij rapporten passen. Films zijn wat dat betreft minder abstract.

Joljols

• 14 messages
  • 59 votes

Om dit maar weer op te halen, ik zou het een sterke verbetering vinden als gestemd kan worden tot 0.25 nauwkeurig. Ik heb bij veel films dat ze bijvoorbeeld niet een 8.0 (4.0) zijn, maar ook niet een 7.0 (3.5). Ik zou het daarom erg belangrijk vinden om juist een 7.5 (3.75) te kunnen geven. Ik hoop dat hier gehoor aan gegeven wordt...

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ik niet. Zet het er maar bij in je recensie.

Joljols wrote:

Blablablabla

3,75*

Dan ziet men vanzelf wel hoe je het hebt afgerond. Voor de rest vind ik het maar een nutteloze toevoeging. Voor mijn part gaan we terug naar hele afrondingen. 1,2,3,4,5. Heerlijk lijkt me dat.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Goed - Slecht lijkt me ook wel tof.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Ik zou het gewoon willen houden zoals nu is ...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Onderhond wrote:

Goed - Slecht lijkt me ook wel tof.

Wat dacht je van Goed - Gemiddeld - Slecht.

Lijkt we wel gemakkelijk voor over enige tijd.

Slecht = zie je nooit meer

Gemiddeld = kan eventueel nog eens

Goed = kan in ieder geval nog een keer of vaker.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Joljols wrote:

Om dit maar weer op te halen, ik zou het een sterke verbetering vinden als gestemd kan worden tot 0.25 nauwkeurig. Ik heb bij veel films dat ze bijvoorbeeld niet een 8.0 (4.0) zijn, maar ook niet een 7.0 (3.5). Ik zou het daarom erg belangrijk vinden om juist een 7.5 (3.75) te kunnen geven. Ik hoop dat hier gehoor aan gegeven wordt...

Ben het hiermee eigenlijk wel eens. Kan je net iets meer nuance in je stemmen leggen. Maar ik vermoed dat hiervoor niet veel animo is aangezien dit voorstel al een paar jaar geleden gedaan is...?

Weertenaar

• 1023 messages
  • 1024 votes

stemschaal is prima op de manier zoals het nu is. een schaal van 1 t/m 10 levert hogere waarderingen op. En ik kan het weten, heb van mijn 400 films zowel het gemiddelde op imdb als op mm naast elkaar gezet, en het gemiddelde van imdb ligt significant hoger met ruim 0,20, wat niet door de stemmer zelf komt (over een x aantal duizend mensen komt er immers vrijwel altijd een gelijkwaardig gemiddelde uit), maar puur door een andere schaal van beoordeling.

vindt de meeste gemiddeldes nu al veel te hoog, maar dat is persoonlijk. dus, lekker zo laten...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Weertenaar wrote:

vindt de meeste gemiddeldes nu al veel te hoog, maar dat is persoonlijk. dus, lekker zo laten...

Ik vind de gemiddelste bij diverse films vaak ook veel te laag, maar dat is ook persoonlijk. Mensen moeten zich met dat stemmen wat individueler opstellen en ook respecteren dat ieder zijn eigen smaak heeft.

Pierre1965

• 372 messages
  • 1419 votes

0 tot 10 sterren, maar met wel de mogelijkheid om toch nog halve sterren te geven.

Zeg maar een echt rapportcijfer.

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76919 votes

Is het nu ook je moet gewoon alles maal twee doen...

Pierre1965

• 372 messages
  • 1419 votes

stinissen wrote:

Is het nu ook je moet gewoon alles maal twee doen...

Nee.

Een 6,5 kan ik nu niet geven.

Dan moet ik kiezen tussen 3 en 3,5 sterren.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Steeldevil

• 34 messages
  • 1105 votes

Het is prima geregeld zoals het nu is imo.

Rmie

• 528 messages
  • 964 votes

Onderstaande vind ik veel beter dan het huidige stemsysteem.

"Ik ben zeker voor stemmen met de waarden 1 tm 10, ook met halfjes nog. Om meer nuance in mn stemmen te kunnen geven."

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Schaal van 1 tm 100. Kijk, als je halfjes doet, dan meteen alle decimalen mee laten doen.

Of een "like" systeem per film.

+ als je een film leuk vind...

- als je hem niet leuk vind....

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat doen sommigen al, die geven dan 0.5 of 5.0. Vind ik nog steeds best wel wat hebben, alleen wat met films die er tussenin zitten.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Het is jammer dat je de films niet kan beoordelen op halve getallen. Dus 5,5 - 6,5 - 8,5 etc. De meeste van mijn stemmen zijn 6 - 6,5 - 7. Maar 6,5 kan ik niet invullen en daardoor zal ik op MM niet stemmen doordat de film simpelweg geen 6 waard is maar ook weer geen 7.

Bovendien krijg je een betere gemiddelde indien je ook op halve getallen kan stemmen. Ik verwacht niet dat het wordt aangepast... aangezien het kwaad al is geschied zeg maar (zoiets als de Euro en het fijne Brussel die ons zoveel moois heeft gebracht).

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Vind ook weleens jammer eerlijk gezegd. Maar denk niet dat de crew het beoordelingssysteem nog zo op z'n kop gaat gooien, waar ik dan ook wel weer begrip voor heb.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Verander de stemmen eens van 0-5 tot 0-10! Ik moest net projectgenoten beoordelen in een peer assessment en begon al te beoordelen volgens het MM-stemsysteem.

Dit is natuurlijk bedoelt met een knipoog, maar aan de andere kant lijkt het me wel daadwerkelijk fijner. Is er een verklaring voor het huidige stemsysteem?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vermoed gewoon de oorsprong. Geschiedenis van MovieMeter - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Na afloop van de film, plaatste Jordy een bericht en een stem.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

@ Teejey

mikoz wrote:

Ja gewoon x 2 doen en je hebt een ''schoolcijfer''

Jordy wrote:

Bij mij (mag wel in de FAQ ) niet. 3 sterren is voor m'n gevoel een stuk beter dan een zesje. Een schoolcijfer impliceert ook dat een film bij 2,5 5x zoveel "fouten maakt" als bij 4,5 sterren. Terwijl voor mij het verschil tussen die 2 beoordelingen gigantisch is. Loopt meer exponentieel op, mijn 5 sterren schaal, in vergelijking met een schoolsysteem

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

(verwijderd) wrote:

Dit is natuurlijk bedoelt met een knipoog, maar aan de andere kant lijkt het me wel daadwerkelijk fijner. Is er een verklaring voor het huidige stemsysteem?

Die keuze is 15 jaar geleden gemaakt, en kan nu natuurlijk niet meer aangepast worden, omdat voor veel mensen de *2 rekensom niet opgaat.

Volgens mij is het nog steeds veel gebruikelijker om een 5-sterren schaal te gebruiken bij het beoordelen van films, dan dat er een schoolcijfer 1-10 wordt gegeven.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik zie niet dat veel mensen daar stemmen, maar hier hebben ze het like-it systeem The Godfather - Film - Cinema.de en I check movies ook.

Ik ben zelf niet zo goed met cijfers. De speelfilmencyclopedie werkte met sterren. Ik heb zelf altijd gedaan

++= zeer goed

+ = goed

klein vierkantje = gemiddeld

- = slecht

Als gemeenschappelijk optelsysteem lijkt me cijfers wel het gemakkelijkst.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.