• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.532 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Met een aantal zinnen in recensies van je weet je vantevoren dat iemand in het bijzonder op deze site dat ziet als de persoonlijke vete.

Nu zie je zelf spoken. Van mijn kant is die strijdbijl allang begraven en ik refereer er absoluut niet naar in recensies. Tussen noch binnen de regels.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ik (ik ben niet de enige) geloof daar werkelijk geen snars van. Het is overduidelijk. Het bevordert de sfeer niet, en ook bij mij komt het over als 'flamen'.

Het woord wat Onderhond nu gebruikt, 'flamen'. Ik bespeur dat hier en daar toch wel, zeker met de kennis van de geschiedenisjes.

Verder was mijn uitspraak over niet serieus genomen kunnen worden hoofdzakelijk bedoeld als iets persoonlijks. Mensen die recenseren met veel spelfouten, veel pubertaal, of juist niet recenseren maar gewoon dubieuze stemmen plaatsen. Ik neem niet veel serieus, persoonlijk.

En dat oog om oog, tand om tand gedrag is nog zieliger. Men weet de weg naar de knop met het uitroeptekentje. Sommige gebruikers mogen nog blij zijn dat ze niet voor het leven geband zijn van de site.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Ik (ik ben niet de enige) geloof daar werkelijk geen snars van. Het is overduidelijk. Het bevordert de sfeer niet, en ook bij mij komt het over als 'flamen'.

Ik snap het niet hoor. Eerst zeg je het zelf:

En dat terwijl (zoals djelle al eerder aangaf) een ieder dezelfde technieken gebruikt, m.n. het hardvochtige cynisme. Juist ook met de bedoeling 'gehoord' dan wel 'gelezen', maar vooral 'onthouden' te worden temidden van de vele berichten op de site.

En dan zou het bij mij dan weer om een persoonlijke vete gaan??

Zo kan ik het ook hoor. Jou berichten zijn ook erg vaak cynisch/spottend whatever getint (enkele voorbeelden al genoemd, persoonlijk vind ik sommige zelfs pas echt iets te ver gaan maar swoit), moet ik daar dan een strijdbijl in zien tussen jou en Onderhond? Of een hamerslag naar mij toe?? Kom op zeg.

Ik heb een ludieke schrijfstijl. Punt. Wie daar iets persoonlijks in wil zien tot daar. Maar dat is mijn schuld en zeker en vast mijn intentie niet (lees: NIET). Mag dit hier en nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn???! Ik hoop het.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Het woord wat Onderhond nu gebruikt, 'flamen'. Ik bespeur dat hier en daar toch wel, zeker met de kennis van de geschiedenisjes.

Is trouwens ook een redelijk gevaarlijk woord, aangezien dat door populair gebruik ook al serieus in waarde is afgenomen.

Ondertussen worden simpele stevige discussies ook al met "flames" aangeduid, terwijl origineel termen als "flamen" en "trollen" gebruikt werden om pure haatzaaierij aan te duiden. Wanneer iemand serieus wil bijdragen aan een discussie, met welk middel dan ook, spreek je eigenlijk niet over flamen, nog over trollen.

Discussie uitlokken is ook geen flamen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Je kunt het zo vaak roepen als je wilt, maar in dit geval handelt het absoluut om 'die persoonlijke vete'. Ik lees het, anderen lezen het, de 'persoon in kwestie' leest het. Dan vind ik het razend knap dat je het niet ziet (correcter gezegd: niet kunt/wilt zien).

En sinds wanneer hebben ik en Onderhond 'een persoonlijke vete'? Dat er hier en daar wat irritaties en pesterijtjes zijn tussen ons, soit, maar wij hebben elkaar nog nooit uitgescholden (tenminste, niet bij mijn weten) of hatelijke pm's gestuurd.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Mug wrote:

Dat er hier en daar wat irritaties en pesterijtjes zijn tussen ons, soit, maar wij hebben elkaar nog nooit uitgescholden (tenminste, niet bij mijn weten) of hatelijke pm's gestuurd.

Nou, ik moet wel zeggen dat ik jou nick wel in mijn persoonlijke rijtje cursewords heb opgenomen. Ik ga regelmatig kut, fuck, ruk, lul, mug, shit!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

oh oh!

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Je kunt het zo vaak roepen als je wilt, maar in dit geval handelt het absoluut om 'die persoonlijke vete'. Ik lees het, anderen lezen het, de 'persoon in kwestie' leest het.

Bij mijn weten ben jij de eerste die hier mee afkomt. De meesten zien er gewoon persoonlijke beledigingen in in talgemeen. Dat is heel iets anders. En dat gaat dan nog misschien over 0,01 procent van de vele MM gebruikers die hier daadwerkelijk zo'n probleem in zien. GELUKKIG zijn de meeste normaaldenkende mensen wat relativerender dan dat.

Waar ik moe van wordt he Mug, is dat eeuwige gevis naar "intenties". Ik pen een recensie neer over wilde aarbeien die louter over de film gaat, en hup men ziet er een belediging in voor de liefhebbers en nu zelfs al als verborgen boodschappen naar oude vetes toe??? Maar jongens, waar haal je dat toch?? Noem één zin uit die recensie Mug waar ik dat doe en licht dan ook duidelijk toe op welke manier ik die link leg. Eén zin.

Wat een onzin toch weer...

En nogmaals, jou berichten zijn ook vaak kort van stof. Persoonlijke vete of pesterijen... het gaat erom dat je achter alles wat kan zoeken. Hoe kan je nu in godsnaam een cynische recensie schrijven zonder van iets verdacht te worden... Leg me dat maar eens uit.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

djelle wrote:

Spijtig genoeg werd diezelfde kluis sinds '84 weer geopend, dit keer had Hitchcock meer geluk, en tot op de dag van vandaag wordt het wanproduct algemeen aanschouwd als 'meesterwerk'. Snappe wie het snappen kan.

In elk geval kan ik het originele publiek niet enthousiast genoeg gelijk geven, want Vertigo lijkt echt gewoon op geen kloten. Met de diepgang van een doordeweekse TV serie wordt de kijker voortdurend op de meest slappe liefdesperikelen getrakteerd, inclusief goedkope sensatie eromheen. Het script hangt zodanig aaneen van onwaarschijnlijkheden en vergezochte toestanden dat een reclame van Mr Proper op den duur nog geloofwaardiger overkomt dan dit vehikel.

En dan was er nog ruim een half uur te gaan. Op dat moment moest ik mijn DVD speler even op pauze zetten, want ik kreeg tranen in mijn ogen van het lachen. Zeker toen ik zag dat het hoofdpersonage in zijn obsessieve fase was beland, hetgeen zogezegd "de sterke inhoud" van het hele gedoe moest voorstellen. Zoiets kan ik zelf ook wel bedenken. Of de scenarist van één of andere doordeweekse TV serie.

Leuk djelle, jammer dat je er niks aan vond. haha, wat moet ik lachen om je geweldige vergelijkingen .

Misschien zijn wij en alle filmrecensenten ter wereld gewoon allemaal gigantisch dom dat we niet inzien hoe waarachtig slecht dit allemaal is. Erg veel dank dat je ons daarop wijst.

Jammer dat ik het zelf niet zag, hopelijk krijg ik de volgende keer ook tranen in m'n ogen van het lachen om deze domme film. Ik hoop dat ik het snel leer.

Zo beter? is dat een gepaste reactie?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Alsof een recensie iemand anders wil overtuigen.

Alsof een recensie zijn mening boven die van een andere plaatst.

Alsof een recensie belerend wil zijn.

Drie uitgangspunten die mijn wenkbrouwens doen fronsen.

Recensies delen de mening van een persoon mee. Punt.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

djelle wrote:

Noem één zin uit die recensie Mug waar ik dat doe en licht dan ook duidelijk toe op welke manier ik die link leg. Eén zin.

Heel simpel, de zin waarmee deze discussie mee begon. Bij Wilde Aardbeien:

djelle wrote:

Mijn leven is veranderd.

Toen ik dat las, dacht ik meteen, een uberflauwe sneer richting Ramon K. (laten we het beestje maar bij de naam noemen). Jullie persoonlijke vete vol scheldwoorden had vooral te maken met het feit dat Ramon het niet kon verkroppen dat jij films afkraakte die 'zijn leven hebben veranderd" (globaal gesproken). Ga je dit ontkennen? Of zie je niet dat je met zo'n afsluiting toch de strijdbijl opgraaft en werpt. (ja, maar ik scheld niet).

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee, waar ik wel problemen mee heb is dat het dan weer gaat leiden tot compleet onzinnige kutdiscussies waarbij een ieder zo veel mogelijk scheldwoorden ontziet.

Trollen of Flamen, niet in de breedste zin van het woord, wel overduidelijk richting 1 gebruiker.

djelle wrote:

En nogmaals, jou berichten zijn ook vaak kort van stof.

Ik schrijf niet altijd superlange recensies, dat klopt. Maar als er gevraagd wordt om meer duidelijkheid, of als er een inhoudelijke discussie ontstaat, ben ik veelal niet te lui om het toe te lichten. Verder zijn er genoeg mensen die hun bek opentrekken als ze mijn woorden niet juist vinden gekozen, en nu en dan geef ik ze nog gelijk ook (maar liever niet natuurlijk, tenzij ik terecht op m'n vingers wordt getikt).

Op MovieMeter heb ik (naar mijn weten) 1 persoonlijk conflict, en desbetreffend persoon en ik weten elkaar prima te negeren. Een wijze les?

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Onderhond wrote:

Alsof een recensie iemand anders wil overtuigen.

Alsof een recensie zijn mening boven die van een andere plaatst.

Alsof een recensie belerend wil zijn.

Drie uitgangspunten die mijn wenkbrouwens doen fronsen.

Mijne ook, vandaar mijn reactie op die rare recensies die dat wel proberen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Toen ik dat las, dacht ik meteen, een uberflauwe sneer richting Ramon K. (laten we het beestje maar bij de naam noemen). Jullie persoonlijke vete vol scheldwoorden had vooral te maken met het feit dat Ramon het niet kon verkroppen dat jij films afkraakte die 'zijn leven hebben veranderd" (globaal gesproken). Ga je dit ontkennen? Of zie je niet dat je met zo'n afsluiting toch de strijdbijl opgraaft en werpt. (ja, maar ik scheld niet).

Wat een waanzinnig vergezocht verband.

Ik schrijf niet altijd superlange recensies, dat klopt.
Juist wel (of iig lang genoeg), het gaat erover dat ze OOK heel wat denigrerende tonen, spottende vergelijkingen ed bevatten.

Maar als er gevraagd wordt om meer duidelijkheid, of als er een inhoudelijke discussie ontstaat, ben ik veelal niet te lui om het toe te lichten.
Ik toch ook niet?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

djelle wrote:

quote="Knisper": Suggeren dat een users weg moet gaan, djelle, vind ik verwerpelijk.

Ik suggereer niks, ik geef alleen te kennen dat ik het niet erg vindt dat hij (zeker niet omwille van dat soort flauwe redenen) niet meer op MM zou komen. Visa versa: Fisherking zou mij nu ook niet bepaald missen.

Ik wil nu geen olie op het vuur gooien, maar is dit geen teken dat je de strijdbijl nog niet hebt begraven? Ik heb alle begrip voor een open discussie over de communicatie en de eventuele problemen die iemand ondervindt moest hij zich persoonlijk aangevallen voelen. Maar kan dat dan niet via PM's of een moderator opgelost worden ipv hier het vuur nog wat aan te wakkeren? Ik ondervind zelf nooit problemen op het forum met andere gebruikers. Want ik denk dat de ultieme oplossing voor iedereen nu al wel bekend is na deze posts:

- meningen uiten over films en niet over gebruikers

- recensies zijn gewoon de mening van een gebruiker en niet de ultieme waarheid

- en ik denk dat we allemaal wel mensen zijn en soms onbewust iets verkeerd schrijven dat niet zo de bedoeling is of iets denken te lezen dat er niet staat. Dat noemen ze misverstanden en hoeven niet perse ruzies te zijn denk ik.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Mijne ook, vandaar mijn reactie op die rare recensies die dat wel proberen.

En hup, weer een spook. Het wordt hier gekker en gekker.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Ik wil nu geen olie op het vuur gooien, maar is dit geen teken dat je de strijdbijl nog niet hebt begraven?

Correctie: het was niet ik die die strijdbijl aanwakkerde door te zeggen dat 'dat soort users' moesten geband worden.

- meningen uiten over films en niet over gebruikers

- recensies zijn gewoon de mening van een gebruiker en niet de ultieme waarheid

- en ik denk dat we allemaal wel mensen zijn en soms onbewust iets verkeerd schrijven dat niet zo de bedoeling is of iets denken te lezen dat er niet staat. Dat noemen ze misverstanden en hoeven niet perse ruzies te zijn denk ik.

Voila. Kan iedereen dat nu eindelijk eens onthouden?

-fal

• 2028 messages
  • 2290 votes

djelle wrote:

Voila. Kan iedereen dat nu eindelijk eens onthouden?

(afbeelding)

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Toen ik dat las, dacht ik meteen, een uberflauwe sneer richting Ramon K. (laten we het beestje maar bij de naam noemen). Jullie persoonlijke vete vol scheldwoorden had vooral te maken met het feit dat Ramon het niet kon verkroppen dat jij films afkraakte die 'zijn leven hebben veranderd" (globaal gesproken).

"Ik vind het eigenlijk verbazend dat ik als filmliefhebber, voor het zien van een goede shootout, na al die jaren nog immer terug moet vallen op Woo's oude Hong Kong werk."

Dit zegt Ramon K bij A Better Tomorrow II.

Moet ik hier ook achter zoeken dat hij mij moet hebben? Ah ja, want hij weet natuurlijk dat ik het modernere Amerikaanse actiewerk ook erg kan apprecieren.

Ja kom zeg. Als we achter alles zo wat gaan zoeken zal die "strijdbijl" inderdaad levendig blijven. Bij mij is ze iig al lang niet meer van toepassing.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ik vind het jammer dat je het niet kunt/wilt zien. Overigens, een compleet mislukte zoektocht naar een mogelijke 'persoonlijke aanval jegens jou' van Ramon K. Iets wat nog steeds aangeeft, die zoektocht, dat die strijdbijl nog steeds flink gezwaaid wordt.

Mijn enige punt is 'de persoonlijke vete + thematiek omtrent die oorzaak'. That's it.

Je kunt nog wel aan komen kakken met mijn cynische of spottende of denigrerende bijdragen op de site, maar bij mij is het nergens een (on-?)bewuste intentie om een of meerdere gebruikers van de site daadwerkelijk een loer te draaien.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Ik vind het jammer dat je het niet kunt/wilt zien. Overigens, een compleet mislukte zoektocht naar een mogelijke 'persoonlijke aanval jegens jou' van Ramon K. Iets wat nog steeds aangeeft, die zoektocht, dat die strijdbijl nog steeds flink gezwaaid wordt.

Ik heb die zoektocht even ondernomen juist om aan te tonen hoe vergezocht het wel niet is (omdat JIJ, als enige, erover begonnen bent nb). Even vergezocht als jou zogezegde link met de "globaal gesproken" 'films die zijn leven veranderden- ruzies'.

Je kunt nog wel aan komen kakken met mijn cynische of spottende of denigrerende bijdragen op de site, maar bij mij is het nergens een (on-?)bewuste intentie om een of meerdere gebruikers van de site daadwerkelijk een loer te draaien.
Maar bij mij toch ook niet?

De enige mensen die die "vete" levend houden zijn users zoals jij, die blijkbaar nog in het verleden leven. En hijzelf misschien, dat weet ik niet. Maar als je al op voorhand met zo'n gedachte rondloopt van: hij moet mij of die of die user hebben, ja, dan ga je natuurlijk in alles wat beginnen zien.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

LOL.

Je zou deze hele discussie eens objectief moeten nalezen .

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ja en het wordt er steeds maar belachelijker op. "persoonlijke vete". t Is hier 't wilde westen niet.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Gelukkig niet. Westerns zijn voor saaie mensen.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Phoenix wrote:

Gelukkig niet. Westerns zijn voor saaie mensen.

Net als Garden State

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Hopelijk was die net zo cynisch als de mijne .

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ik gebruik Onderhond's 0.5 * lijstje altijd als mijn "must-see" list.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

LOL .

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Halcyon wrote:

LOL.

Je zou deze hele discussie eens objectief moeten nalezen .

En daar zit ook het probleem mijns inziens. Sommige 'relaties' alhier zijn zo vertroebeld, dat objectiviteit ver te zoeken is. Blijven ontkennen met veel geschreeuw dat het echt niet zo is, tja.... daar word ik een beetje melodramatisch van of zo iets.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Stephan wrote:

Ik gebruik Onderhond's 0.5 * lijstje altijd als mijn "must-see" list.

Coneheads lijkt me wel wat voor jou inderdaad.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Of jij mij nu gelooft of niet Mug, dat kan mij niet zoveel schelen.

Ironisch trouwens. Je begint je post over schijnheiligheid, maar zélf heb je massa's bijdragen staan die toch wel van een even scherpe pen getuigen als de mijne (behoorlijk schijnheilig, maar zelf schuldig nee natuurlijk niet).

En zo zijn er verder wel meer users verspreid over de site met dergelijke "toon" in hun filmbesprekingen. Maar *enkel de mijne* zouden liefhebbers beledigen, en nog meer, specifiek gericht zijn op 1 bepaalde user. Ik hoef geen moeite te doen om iets beledigends te aanschouwen in jou posts ("spiritualiteit for dummies") en misschien kan ik met een beetje creativiteit ook wel een zogezegde "verborgen boodschap" vinden naar die ene user toe waarmee je een conflict hebt. Je moet je alleen de vraag stellen wat het nut daarvan is. Denk je dat het leuk is in zo'n persoonlijke ruzie-discussie terecht te komen waarbij alle verwijten in de lucht gegooid worden?

En dat is dan ook precies de reden waarom ik even op mijn tenen getrapt ben. Wat men er allemaal in ziet, a la bonheur. Maar jij (als eerste en als enige) komt met iets af waarmee die oude wrok terug kan aangewakkerd worden. Dat is ruzie stoken (en ik ga niet zeggen dat Ramon en ik nu de beste vriendjes zijn he, maar de discussies zijn al lang niet meer van dat haatdragende niveau van vroeger, en dat wil ik zo houden).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.