• 178.213 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.080 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Hebbes. Bedankt, heren.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

moviemafketel wrote:

Cookies en tijdelijke internetbestanden eens wissen.

Helaas dit heeft geen nut..

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

schram101 wrote:

(quote)

Helaas dit heeft geen nut..

Probleem opgelost!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dennissssss

• 414 messages
  • 2732 votes

Aan de moderators van Moviemeter. Kunnen jullie niet de optie toevoegen dat je een top 100 van jezelf in kunt vullen, op dezelfde manier als je nu een top 10 in kunt vullen?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoekmogelijkheden

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Dennissssss wrote:

Aan de moderators van Moviemeter. Kunnen jullie niet de optie toevoegen dat je een top 100 van jezelf in kunt vullen, op dezelfde manier als je nu een top 10 in kunt vullen?

Zo'n vraag is al meer gesteld maar hier willen ze niet aan mee werken. Je word dan doorverwezen naar het 'persoonlijke top100' topic op het forum.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Krijgt iemand weleens een melding over een certificaat van www.rtjan.com?

Ik af en toe als ik op de MM site surf, nergens anders. Iemand enig idee wat dit is?

printscreen

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Dreiecke wrote:

Ik af en toe als ik op de MM site surf, nergens anders. Iemand enig idee wat dit is?

printscreen

Lijkt me geen propere melding, gelukkig geen last van.

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2791 votes

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

Ziet er uit als een trolsite. Altijd nog beter dan die nep anti-virusprogramma's waar ik ruim een jaar geleden last van had.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vreemd idd.

Twitter

Blijkt eigendom te zijn van zoekmachine optimalisatie bedrijf.

Home | Bajaca

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Last is een groot woord, was pas de tweede keer in een half jaar of zo.

Ik las op een forum dat het in bepaalde advertising verstopt zou kunnen zitten, maar eens opletten dan welke advertentie op dat moment in beeld is.

Leuk hoor, dat getrol, maar (hoe) kom je er af?

Dennissssss

• 414 messages
  • 2732 votes

schram101 wrote:

(quote)

Zo'n vraag is al meer gesteld maar hier willen ze niet aan mee werken. Je word dan doorverwezen naar het 'persoonlijke top100' topic op het forum.

Tsja dat schiet niet op.

Dreiecke wrote:

printscreen

Dat heb ik ook al eens gehad!

yasaka

• 51 messages
  • 85 votes

Een ideetje voor de ontwikkelaars van moviemeter :

het probleem nu is dat je tegen de 100 recensie hebt voor een film maar welke van de gebruikers heeft nu ongeveer een gelijkaardig kijk op een film, dat is zeer moeilijk in te schatten. Soms ga ik eens kijken naar de gebruiker zijn persoonlijke top10.

Door veel in de berichten van films te lezen heb ik voorlopig één gebruiker gevonden die kwalitatief goede recensie schrijft en welke ik na het zien van de films tot nu toe 100% kan volgen.

Huidig stappenplan om de recensie van gebruiker "Film Pegasus" te kunnen lezen

1) Geef de gebruiker "Film Pegasus" in de zoekbox in

2) Kies in de menubalk voor menigen.

3) zoek de film op

4) Lees de recensie.

Zou het niet eenvoudiger kunnen

Bijvoorbeeld door een persoonlijke recensieschrijver lijst te kunnen maken van gebruikers welke opgeslagen wordt in Mijn Moviemeter per account en dat er voor zorgt dat als je een film opent de recensie van de gekozen schrijvers (diegenen dus die jouw persoonlijke voorkeur genieten) altijd bovenaan staan.

(indien de recensie bestaat uiteraard, maar dat spreekt voor zich).

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

Dreiecke wrote:

printscreen

Ook regelmatig last van.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

Raúl Ruiz en Raoul Ruiz zijn 1 en dezelfde regisseur! Moet zijn Raúl Ruiz.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bij deze aangepast. Dank!

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Waarom worden alle woorden in de titels van films op moviemeter eigenlijk met een hoofdletter geschreven? Volgens mij is het Engels de enige taal waarin dit zo gedaan wordt, maar ook Nederlandse, Franse, Italiaanse titels etc. krijgen hier allemaal hoofdletters. Zou dat niet beter veranderd kunnen worden? Ik vind het er namelijk erg raar uit zien. Zelfs IMDb doet dit niet.

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Ben je daar wel zeker van? IMDb Top 250

Engelstalige filmtitels (en ook boeken trouwens) worden altijd op deze manier geschreven.

Enkel woorden met een grammatische functie worden met kleine letter geschreven.

Dus denk ik dat het maar logisch is dat dit hier ook zo gedaan wordt, en hetzelfde principe wordt toegepast op niet-Engelstalige titels.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

In de IMDb Top 250 staan voornamelijk Engelse titels, maar ook bijvoorbeeld Il buono, il brutto, il cattivo, Shichinin no samurai en Det sjunde inseglet.

Die laatste redenering begrijp ik niet. Andere talen hanteren nu eenmaal andere regels.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

WhoKnowZ wrote:

Engelstalige filmtitels (en ook boeken trouwens) worden altijd op deze manier geschreven.

Enkel woorden met een grammatische functie worden met kleine letter geschreven.

Volgens mij worden enkel voegwoorden, voorzetsels en lidwoorden met een kleine letter geschreven in Engelse titels. Maar het gaat me dus om de titels in andere talen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

In tegenstelling tot IMDb wordt hier geen onderscheid gemaakt naar de taal van de titel, wat betekent dat de hoofdlettering in titels op MovieMeter kan afwijken van de hoofdlettering op IMDb.

Hoofdlettering in titels - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Dat is duidelijk ja. Maar vind het een beetje jammer dat een grote site als Moviemeter kennelijk bewust besluit om zoiets consequent fout te doen. Het is natuurlijk weer een jammerlijke uitwas van de dominantie van het Engels.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Groot gelijk, Grindhouse. Als je de titel in een andere taal wil hebben, moet je de hoofdletters ook respecteren.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ook eens met Grindhouse.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Grindhouse wrote:

Maar vind het een beetje jammer dat een grote site als Moviemeter kennelijk bewust besluit om zoiets consequent fout te doen.

Fout? Rare woordkeuze. Als je wiki van MovieMeter even doorleest betreffende hoofdletters etc. zul je zien dat er niet alleen gekeken wordt naar de Engelse taal. Wat dacht je van die Japandse particles. Sterker nog, je gaat me niet vertellen dat alles wat op imdb correct is. Die site staat boordevol fouten. Zelfs in titels.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Mijn kennis wat betreft Japans is nul, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar in alle Romaanse en Germaanse talen behalve het Engels hoort alleen de eerste letter van een titel een hoofdletter te zijn. Op eigennamen etc. na moet de rest gewoon met kleine letters. En zoals het hier gebeurt is het dus fout ja. En dit is niet vervelend bedoelt, maar ik betwijfel serieus of er op IMDb meer fouten staan dan op Moviemeter. Hier zijn er in ieder geval al meer fouten in titels.

Edit: Ik bedenk me net dat Japans een slecht voorbeeld is voor deze discussie omdat de tekens fonetisch zijn overgezet naar ons schrfit. Maar het oorspronkelijke Japanse schrijft maakt helemaal geen onderscheid tussen kleine letters en hoofdletters. Dus wat betreft Japans kún je daar al geen fouten in maken.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

hoort? Is dat zo? Volgens wie/wat etcetera? En kom niet aankakken met imdb.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.