- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Leuk, heb plots weer reclames op MM. Heb ik nu exact een jaar geleden betaald, of loopt het per kalenderjaar?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat eerste. Dit kun je zien in je profiel ("mijn profiel" linkje boven in de pagina)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wanneer je als gebruiker een afbeelding uploadt (je avatar, of een filmposter) wordt dit bestand vanaf nu gescand op virussen. Indien het bestand een virus bevat, wordt de afbeelding niet geaccepteerd. Als het goed is zie je ook welk virus is gevonden.
Mocht dit ergens fout gaan hoor ik het graag.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Kan een afbeelding dan een virus bevatten, en hoe zou dat dan in werking moeten treden? Gewoon een vraag uit interesse 
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Is er geen ideeën topic? Misschien is dit al eerder gezegd maar zou een Top 250 voor regisseurs niet tof zijn? Lijkt me ook niet te moeilijk..
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn wanneer ik de laatste tijd vaak opniew moet inloggen terwijl ingelogd blijven of autmatisch aanmelden gewoon aangevinkt staat..? Heb het probleem sinds van de week en ook op andere sites, youtube, gmail en dergelijke heb ik het.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoekmogelijkheden
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn wanneer ik de laatste tijd vaak opniew moet inloggen terwijl ingelogd blijven
Heb je misschien iets gewijzigd aan je browser instellingen? (google toolbar of andere)
'Geschiedenis onthouden' of Cookies vinkje gewist?
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Nee, helemaal niets. Geen andere programma's of browser of iets dergelijks.
Ik maak trouwens gebruik van IE.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Cookies en tijdelijke internetbestanden eens wissen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoekmogelijkheden
Gon1234
-
- 102 messages
- 170 votes
In De Site > Algemeen > De mogelijkheid om een goede review te belonen dmv een 'like' button:
Moviemeter is een site die mogelijk gemaakt wordt door de staff, maar ook door de vele leden die dagelijks tijd steken in het schrijven van reviews. Nu leek het mij wel een leuk idee om de leden die erg hun best doen met het schrijven van een review, te belonen. Hoe ik dat wil doen heb ik eigenlijk al in de titel verklapt, juist! Door het toevoegen van een 'like' button boven elke 'persoonlijke mening'! 
Op die manier wordt de gebruiker beloont door een 'like', waarbij hij/zij zelf ook kan zien of mensen iets aan zijn review gehad hebben.
Nu is het namelijk zo dat als je een review schrijft, je verder er niks meer over hoort, en de review waar je zo je best voor hebt gedaan eigenlijk in het niets verdwijnt.
Door een 'like' button toe te voegen stimuleer je de gebruiker om betere reviews te schrijven, en laat je ook zien dat zijn review gewaardeerd wordt!
Ik zie zelf ook wel eens goede reviews langskomen, waar de gebruiker niks van krijgt te horen, terwijl ik denk dat de gebruiker het erg leuk zou vinden als ik hem zou laten zien dat ik zij/haar review erg behulpzaam vond en erg goed vond geschreven!
Nu is mijn vraag dus of het misschien een leuk idee is om dit toe te voegen aan deze site. ik zou het zelf in ieder geval erg waarderen wanneer ik kan zien of ik mensen met mij review heb kunnen helpen. Bovendien stimuleert dit de gebruiker om zo (nog) meer zijn/haar best te doen bij het schrijven van een review!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Zomaar een ideetje, ik dacht misschien is het leuk om bij berichten of eigenlijk recensies, plusjes en minnen te kunnen geven. (zoals je ook bij youtube kan)
En als er dan een film op de homepage staat (Bioscoop / Huur / Koop en Televisie) dat dan de 3 berichtjes die er bij staan de genen zijn met de meeste (like's).
Krijg je taferelen dat de populariteit van de user een grotere rol gaat spelen dan inhoud van de post. Althans, daar kun je je klok op gelijk zetten.
Op Youtube werkt dat ook niet dus hopelijk niet.
Gon1234
-
- 102 messages
- 170 votes
Ik had nog gekeken of er al een soortgelijke topic was door op 'like' te zoeken, maar daarop kon ik niks vinden. Maar ik moet even zeggen dat zijn/haar idee wel iets afwijkt van mijn idee. Een plusjes en minnen systeem is namelijk net iets anders.
Een 'like' systeem is namelijk wat positiever ingesteld doordat je iemands bericht niet kan 'disliken' of een 'minnetje' kan geven. Als iemand erg zijn best doet om een goede review te schrijven, maar vervolgens ge'disliked' wordt, kan dit heel hard en lullig tot die persoon overkomen. Mijn idee is dan ook om mensen te stimuleren, en niet om ze weg te pesten of negatief te beoordelen 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Idee is wel iets anders daar heb je gelijk in.
De ene user kan beter berichten schrijven dan de ander, terwijl ze toch allebei hun best doen. Lijkt me dan niet zo leuk voor degene die niet zo goed berichten kan schrijven. Bovendien wat versta je onder "goed".
Gon1234
-
- 102 messages
- 170 votes
Wat een goede review is ligt aan de gebruiker. Zo zou gebruiker1 een uitgebreide review als 'goed' beoordelen, gebruiker2 een zo compact mogelijke review als 'goed' beoordelen, en gebruiker3 een review als 'goed' beoordelen wanneer deze voor hem de doorslag gaf om de film te gaan kijken. Op die manier blijven de meningen verdeeld en heeft iedereen dus een kans om geliked te worden.
En ja, natuurlijk kan het zo zijn dat jouw review niet geliked wordt. Maar zo worden er wel meerdere reviews niet geliked. Geliked worden moet je ook zien als een beloning, en niet iets waar je van te voren al vanuit moet gaan dat je die krijgt.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik zie het persoonlijk zelf niet zitten. Bij reviews van users, die er veel aandacht aan besteden, ontstaat toch relatief vaak al een discussie. Daarnaast worden films in verschillende maanden en jaren gekeken; oude reviews blijven daardoor nog steeds van waarde. Vooral door het recensiefilter gaan deze berichten niet verloren in de massa.
Daarnaast heb je nog bijv een meningentoplijst voor users die de moeite nemen om een recensie te schrijven: Pagina niet gevonden - MovieMeter.nl
Zeker meer dan 4 dagen, normaal is het veel korter.
Het is nog nooit voor gekomen dat ik langer dan 2 dagen moet wachten.
Ik kan al dagen niks doen omdat ik er al 10 heb ingestuurd.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Bij 'Zoekmogelijkheden' topic geen antwoord op mijn vraag gekregen. Misschien hier wel.
Mijn vraag; Is er trouwens een manier waar een zoekprogramma al je films op volgorde zet op regisseur en je uiteindelijk een verslag laat zien met;
Regisseur 1 (18 stemmen)
Regisseur 2 (14 stemmen)
Regisseur 3 (09 stemmen)
Etc. etc.?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Is er een andere manier om achter te komen van welk regisseur je de meeste films hebt gezien?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Je kan via de regisseurspagina op "genereer stemtabel" klikken. Dan zie je snel hoeveel films je van deze regisseur gezien hebt. Je zal dat wel handmatig voor elke regisseur moeten doen.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoekmogelijkheden
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je kan via de regisseurspagina op "genereer stemtabel" klikken. Dan zie je snel hoeveel films je van deze regisseur gezien hebt. Je zal dat wel handmatig voor elke regisseur moeten doen.
Ha, nooit geweten. Handig om dit te weten zeg! 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Ik denk dat ik de regisseurspagina heb gevonden, ik kan alleen genereer stemtabel niet vinden. Voor het geval ik toch verkeerd zit; waar kan ik de regisseurspagina vinden?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Genereer stemtabel staat onder het rijtje onder "filmografie". Als je dat woord ziet staan, betekent dat ook meteen dat je op de juiste pagina bent.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Dan zit ik verkeerd.
Ik heb bij de startpagina van MM op de 2de kolom (Films) links op de scherm geklikt en dan bij 'Zoeken'. En dan 'Zoeken op regisseur'. Genereer stemtabel zie ik alleen niet staan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je kan ook gewoon rechts bovenin op de hoofdpagina van MM de naam tikken (bv Eastwood) en dan krijg je een overzicht van al zijn films. Daar vind je weer de optie die Knisper net noemde. Het is een kleine link, staat nog boven het overzicht van alle films.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.