• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Huh? ik kopieerde alleen maar een berichtje van voetbalzone. Zulke heftige reacties dan?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Asaharo wrote:

Niet iedereen voelt de behoefte om hun mening te beschrijven bij iedere film die ze hebben gezien. Bij mij is dat toch zo. Het voetbaltopic hier vond ik zelfs heeeeeel netjes, net daarom dat ik regelmatig een kijkje nam en een bericht schreef. Ga eens naar een ander Belgisch of Nederlands voetbalforum, toch wel een ander niveau hoor. Dat er hier dan ook eens een conflict is lijkt me vrij logisch en normaal.

Hier worden er wel andere leefregels gehanteerd dan vele andere sites waar je elkaar voor alles mag uitmaken. Dat moet het referentiekader niet zijn. Er zijn meerdere waarschuwingen geweest en het bleef bij sneren uitdelen. Tuurlijk was er ook vaak genoeg een vruchtbare insteek tot discussie, maar heel vaak ook niet.

Bovendien is het een filmsite, dus als je over voetbal wil praten zijn daar genoeg alternatieven voor, toch?

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Naomi Watts wrote:

Bovendien is het een filmsite, dus als je over voetbal wil praten zijn daar genoeg alternatieven voor, toch?

www.voetbalmeter.nl ?

edit: lol, die bestaat

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Mug wrote:

Voetbal: daarover kun je beter lullen (en schreeuwen en schelden) op sport-sites.

Dat vind ik een slecht excuus. Wat mij juist aansprak aan het voetbaltopic op moviemeter is dat je daar overzichtelijke discussies kon voeren met mensen die je 'kent'. Op 'echte' voetbalsites uit je volgens mij vooral je mening zonder dat dat tot zinvolle discussies leidt. En daar is de sfeer nog een stuk slechter.

horizons wrote:

Nu ja, wellicht had het geheel de enkeling erop moeten aanspreken.

Ik denk persoonlijk dat 'het geheel' (de meerderheid) het gewoon niet zo storend vond. Ik vond al die verhitte discussies over dezelfde onderwerpen in ieder geval altijd wel komisch (en anders las ik ze gewoon niet). Zelfs in het parlement houden ze zich volgens mij niet aan de gedragsregels van MovieMeter.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

horizons wrote:

Nu ja, wellicht had het geheel de enkeling erop moeten aanspreken.

Dat is ook wel gebeurd, maar aangezien een bericht dan niet verwijderd werd, werd er gereageerd met "maar de mods laten het staan, dus niks aan de hand".

Inderdaad wel érg jammer met het WK voor de deur en wat mij betreft was strenger en sneller bannen een betere oplossing voor het probleem geweest, maar gezien de geschiedenis van het topic geen onlogische keuze.

Mug wrote:

maar dat zal wel niet (door het 'we zijn een community'-argument).

Een extreem steekhoudend argument.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Het belangrijkste is dat er voor een voetbaltopic geen aparte regels gaan gelden. Daar dien je je precies hetzelfde te gedragen als op de rest van de site en dat gebeurde nog steeds niet. Hoe de sfeer in een stadion is, is verder onbelangrijk. Als je je wil gedragen zoals je in een voetbalstadion doet dan mag dat ergens anders. Ook al is er al vaker gewaarschuwd voor het sluiten van het topic en hebben we al een paar keer op het punt gestaan om het te sluiten. En zijn er ook al weleens gebruikers geband om specifiek gedrag in dat topic. Het houdt een keer op.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

starbright boy wrote:

Het belangrijkste is dat er voor een voetbaltopic geen aparte regels gaan gelden.[...]Ook al is er al vaker gewaarschuwd voor het sluiten van het topic

Dus er zijn wel aparte regels voor die topic. Hoezeer ik ook begrijp dat jullie het nu hebben gesloten na zovele waarschuwingen, dat is bij een film nog nooit gebeurd naar ik meen, terwijl soms ook daar veel berichten worden verwijderd en gebruikers geband na vele berichten bij die film. Of heb ik dat mis en is weleens een complete film gesloten voor discussie?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Als ik het goed begrijp was een opmerking aan mij de druppel? Mag ik ook niet weten welke opmerking?

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Films hebben we nooit eerder gesloten. Er is ook geen enkele film waar het zo hardnekkig mis bleef gaan als in het voetbaltopic. We praten hier over vele jaren. Gesloten forumtopics zijn er meer geweest. Daar komt nog bij dat dit een filmsite is en geen voetbalsite. De topics die onder overigen staan voorzien in een behoefte maar zijn minder belangrijk voor de site.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Oké, helder.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Toch gaat er een waardevol stukje forum verloren, wat Animosh zegt is gewoon zo. Op andere voetbalforums ben ik snel afgehaakt, hier had je echt een leuk groepje mensen die elk op hun eigen manier omgingen met voetbal en dat zorgde voor heel amusante discussies en heerlijke berichten van bepaalde users. Blijf het maar zwak vinden dat het gehele topic moet gesloten worden onder de sluier van "de gedragsregels werden niet nageleefd", het is een topic dat leefde, en natuurlijk kwamen er conflicten... Die politieke correctheid en de utopische zienswijze van hoe een topic zou moeten worden behandeld zorgen ervoor dat een bruisend stukje voetbalproza wordt vernietigd, terwijl ironisch genoeg dit één van de meest respectvolle forums was dat ik al heb meegemaakt.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

We kunnen met zn allen vrolijk hier verder.

Studio Sport - GamesMeter.nl

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Hé heb ik weer wat spektakel gemist?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

NW zijn betoog klopt trouwens wel, daar waar ik 90% van mijn tijd op deze site doorbracht in het voetbaltopic. Persoonlijk vind ik dat zoiets moet kunnen, zie het nergens staan dat dergelijke manier van tijd spenderen verboden is.

De sluiting van het topic wat dat betreft, niets minder dan een schande. Sinds de laatste final-warning werd geuit door de moderators (een jaar geleden?) heeft vrijwel iedere 'relschopper' zijn vrijpostige manier van posten aangepast. Men dacht sindsdien wel 2 keer na over de inhoud van de post, dat was een succes op zichzelf. Wat resteerde waren soms reacties met scherpe randjes, maar de grove beledigingen of scheldkanonnades behoorde definitief tot het verleden

Het meest stuitende is dat een groep van +- vijfentwintig man nu gestraft worden voor de acties van een individu; zulke excessieve maatregelen doen mijn gedachten dwalen naar soortgelijke werkwijzes in de wereld die iedereen zou afkeuren.

Persoonlijk vind ik het allemaal jammer en onnodig. Nergens online heb ik zo'n selectief groepje supporters uit alle windstreken waarmee je leuke discussies kan voeren. Echt niet cool jongens.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wellicht een idee om ergens een gratis forumpje te starten, en met dezelfde groep mensen daar door te discussieren?

Dit soort topics zijn gewoon niet waarom deze site bestaat. Zo lang dit soort niet-filmgerelateerde topics geen gezeur opleveren vind ik het allemaal prima, maar als ik zie hoeveel tijd en energie dit topic de mods al jaren kost...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Jordy wrote:

Wellicht een idee om ergens een gratis forumpje te starten, en met dezelfde groep mensen daar door te discussieren?

Dit soort topics zijn gewoon niet waarom deze site bestaat. Zo lang dit soort niet-filmgerelateerde topics geen gezeur opleveren vind ik het allemaal prima, maar als ik zie hoeveel tijd en energie dit topic de mods al jaren kost...

Dat de focus van MM en zijn mods niet ligt bij niet-filmgerelateerde topics is me duidelijk. Persoonlijk zie ik alleen het probleem niet om middels een chirurgische methode een persoon met ongewenst gedrag te verwijderen, in plaats van de gebruikte clusterbom die nu 25 mensen heeft getroffen.

Men kan niet ontkennen dat velen users in dat topic over het laatste jaar zich prima hebben aangepast aan de nieuwe regelgeving., in vergelijking met twee jaar geleden.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Jordy wrote:

Zo lang dit soort niet-filmgerelateerde topics geen gezeur opleveren vind ik het allemaal prima, maar als ik zie hoeveel tijd en energie dit topic de mods al jaren kost...

Ik ben nog niet zo lang actief in het topic, maar sinds die tijd is er volgens mij (vrijwel?) nooit ingegrepen. Ik begrijp het probleem verder wel, maar ik heb nu niet het idee dat er echt moeite is gedaan om een goede oplossing te vinden. Waarom hebben jullie overtreders niet gewoon streng en consequent gestraft (waarbij jullie duidelijk aangaven waarom zij gestraft zijn en wat er verbeterd moet worden)? Je kunt toch niet verwachten dat een significante cultuurverandering zomaar uit de lucht komt vallen? Er zijn toch wel betere oplossingen te bedenken dan het dichtgooien van het populairste topic op MM lijkt me.

Al moet ik toegeven dat een voetbaltopic waarschijnlijk nooit geheel aan jullie gedragsregels zal voldoen. Maar dat geldt denk ik voor ieder topic waarin veel gediscussieerd wordt (zie bijvoorbeeld de filmgames).

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Doodzonde dit. Wat zal ik de dagelijkse hilarische berichten en discussies missen, MovieMeter is er minder leuk op geworden. Ik zal het nu toch vooral bij stemmen plaatsen moeten houden en misschien een sporadisch berichtje hier en daar. Misschien allemaal registreren op BoekMeter.nl ofzo jongens?

A&L, ik weet dat je dit leest. Ook al had je een misselijkmakende username, je zal gemist worden!

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ik verwacht persoonlijk niet dat het van de grond zal komen, maar soit: ik heb zojuist voor de liefhebbers een gratis forum gecreëerd (voetbalmeter.freeforums.org). Het wachtwoord is "Voetbalmeter" (met een hoofdletter). Je moet overigens wel eerst een account aanmaken denk ik, maar dat is zo gepiept.

Zoals ik al zei verwacht ik er weinig van, maar ik kan het altijd proberen.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Draconische maatregelen. Waar het vele werk voor de mods in heeft gezeten (buiten dat het een veelgebruikt topic is/was) is mij ook onduidelijk. Jammer, film en voetbal op èèn site was ideaal.

Een laatste groet aan A&L dan maar!

stinissen (crew films & series)

• 23435 messages
  • 76919 votes

Echt jammer is vond het altijd erg vermakelijk

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Alhoewel ik het voetbaltopic niet veel volgde, buiten internationale toernooien, vind ik het persoonlijk ook heel jammer dat zo'n succesvol topic verdwijnt. Als er personen zijn die misbruik van eender welk topic, kan men ze toch verwittigen, tijdelijk schorsen en zelfs bannen bij blijvende herhalingen, iets wat men nu al doet.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Lefgozer wrote:

Doodzonde dit. Wat zal ik de dagelijkse hilarische berichten en discussies missen, MovieMeter is er minder leuk op geworden. Ik zal het nu toch vooral bij stemmen plaatsen moeten houden en misschien een sporadisch berichtje hier en daar. Misschien allemaal registreren op BoekMeter.nl ofzo jongens?

A&L, ik weet dat je dit leest. Ook al had je een misselijkmakende username, je zal gemist worden!

Dit dus. Jammer dat ik mijn twee passies zo niet meer samen kan voegen op een forum. Het veruit populairste en langst lopende MM topics is hierbij verleden tijd.

Een enorme aderlating en er zal hierdoor een stuk minder activiteiten plaats gaan vinden van veel users. Zo'n vrije en gemoedelijke omgang met supporters van andere clubs ben ik trouwens nog nergens anders tegen gekomen op het internet.. Ik denk dat de mods onderschatten dat dit best een uniek topic was.

RIP

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Onzinnige maatregel. Heb de laatste tijd (en die is ruim) echt nooit een ingreep van een mod gezien. En als er nu eens een scherpe (persoonlijke) discussie was, werd er al snel relativerend gereageerd door mede-forummers. Dan nu nog maar enkel wat stemmen bijhouden. Heb kennelijk 'druppel' overigens niet meegekregen vandaag.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1429 votes

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

@ Jordy: het forum ziet er nu als volgt uit.

http://i61.tinypic.com/jtlzr9.png

Mag dat, of mag ik het logo van MovieMeter niet gebruiken? (Dat zou verder geen probleem zijn, hoor!)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Het is natuurlijk nog steeds een filmforum dus eigenlijk had er naar mijn mening nooit een voetbaltopic (of voor sport algemeen) hoeven te zijn. Daarvoor zijn er al genoeg andere fora. Ook merkte Jordy al op dat er mogelijkheden genoeg zijn om zelf een forum te starten als de bestaande voetbalfora te wensen over laten. Ik zal wel een uitzondering zijn dat ik als filmliefhebber niet van voetbal hou, maar er wordt al op zoveel plaatsen zoveel over voetbal gepraat dat het voor mij echt een verademing is op een plaats te komen waar het niet over dat balspelletje gaat. Ik wens Animosh alvast veel succes met zijn voetbalforum.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

alexspyforever wrote:

maar er wordt al op zoveel plaatsen zoveel over voetbal gepraat dat het voor mij echt een verademing is op een plaats te komen waar het niet over dat balspelletje gaat.

Beetje onzinnig aangezien het gaat om één topic waar je gewoon niet hoeft te komen. Het is niet dat voetbaldiscussies over de hele site uitgesmeerd werden.

Verder kan je een community ook niet zomaar verplaatsen. Ik begrijp dat het makkelijk is te zeggen 'start zelf maar iets' maar zo werkt het uiteraard niet.

rep_robert wrote:

Een enorme aderlating en er zal hierdoor een stuk minder activiteiten plaats gaan vinden van veel users

Dat is dat eerder weer een goeie reden om het topic weg te doen. In de eerste plaats blijft dit toch een forum voor filmfans.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

alexspyforever wrote:

er wordt al op zoveel plaatsen zoveel over voetbal gepraat dat het voor mij echt een verademing is op een plaats te komen waar het niet over dat balspelletje gaat.

Maar niemand verplichtte je toch om het voetbaltopic te lezen? Ik zie niet in hoe jij er door het sluiten van het voetbaltopic op vooruit gaat. Ik ben verder ook geen echte voetballiefhebber, hoor (in de zin dat ik het zelden kijk), maar ik vind het wel leuk tijdverdrijf om er af en toe een discussie over te hebben.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ik zou niet eens weten weten waar dat topic stond en ik kom iedere dag op MM. Ik hou niet van voetbal, maar aangezien ik dat topic altijd over het hoofd heb gezien op de een of andere manier had ik er zeker geen last van. Anderzijds interesseert het me dus ook nauwelijks dat het weg is. Jammer voor de voetbalfans, but I shrug my shoulders to be honest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.