- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Beetje onzinnig aangezien het gaat om één topic waar je gewoon niet hoeft te komen. Het is niet dat voetbaldiscussies over de hele site uitgesmeerd werden.
Verder kan je een community ook niet zomaar verplaatsen. Ik begrijp dat het makkelijk is te zeggen 'start zelf maar iets' maar zo werkt het uiteraard niet.
Dat is dat eerder weer een goeie reden om het topic weg te doen. In de eerste plaats blijft dit toch een forum voor filmfans.
Dan kan je alle overbodige topics wel wegpleuren natuurlijk. Voetbal is verder volkssport nummer 1, niet vreemd dat dit dan ook op een brede site als dit terecht komt. Maar het alternatief oogt op dit moment goed.
Misschien een mogelijkheid om het via een sticky topic(incl uitleg dat MM niet verantwoordelijk is voor het forum) een link naar het nieuwe voetbalforum te houden of is dat teveel aandacht voor een ander(extern) forum?
Op deze manier zul je natuurlijk dan geen nieuwe aanwas meer hebben voor dat topic en dat is wel jammer. Het blijft een MM community.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
@John Milton; Tja, wat doe je hier dan vraag ik me af?
Ook ik maakte vooral gebruik van MoMe om over voetbal te praten. Het niveau is doorgaans vele trappen hoger dan de gemiddelde voetbaldiscussie op fora elders. En buiten dat kende ik de meeste mensen en dan weet je gelijk wat je aan elkaar hebt.
Het meest jammere vind ik nog wel dat de berichten waarschijnlijk zijn weggehaald. Ik heb nu ook geen flauw idee wat er blijkbaar zo heftig zou moeten zijn dat het topic gesloten dient te worden. Zelfs een van de schijnbare oorzaken (kos) heeft geen idee wat er precies gebeurd zou moeten zijn.
Verder ben ik het absoluut eens met Animosh. Een apart sporttopic, maar waar blijkbaar niet over voetbal gepraat zou mogen worden. Dat is gewoon een onwerkbare en bovendien vrij bizarre situatie.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Overigens kan iedereen natuurlijk ook gewoon lekker overschakelen naar het sporttopic op musicmeter (wat eigenlijk ook een voetbaltopic is). 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Over films praten?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
@John Milton; Tja, wat doe je hier dan vraag ik me af?
Misschien is het te laat, maar ik begrijp echt de logica niet chevy93, vraag je nu wat ik op MM doe omdat het me niet bijzonder interesseert dat een topic over voetbal weg is? Ik ben filmfan, er is toch geen correlatie tussen het houden daarvan en discussies over voetbal?
Of bedoel je waarom ik überhaupt reageer?
edit: NW je bent me weer eens voor 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Dan kan je alle overbodige topics wel wegpleuren natuurlijk.
Tuurlijk niet.
Er is helemaal niks mis met een beetje keuvelen over randzaken tussen een aantal filmdiscussies door, maar als het zo is dat er een groep mensen bijna uitsluitend in het voetbaltopic zit en de rest van de site amper wat aandacht gunnen dan is dat een niet zo gezonde situatie.
Er is best plaats voor niet-filmgerelateerde zaken, maar ze mogen uiteraard niet gaan overheersen (zoals het TV forum *kuch*).
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik zou niet eens weten weten waar dat topic stond en ik kom iedere dag op MM
Bovenaan de updates, iedere dag en meerdere keren. 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
als het zo is dat er een groep mensen bijna uitsluitend in het voetbaltopic zit en de rest van de site amper wat aandacht gunnen dan is dat een niet zo gezonde situatie.
Als ik voor mezelf spreek, dan zat ik vooral veel in dat topic omdat voetbal zich gewoon enorm goed leent voor discussies. Waar de filmtopics (met alle respect) vaak gewoon saai zijn (je krijgt maar heel af en toe reactie op een recensie, en die discussie is vaak dan weer zo voorbij; en de filmgames zijn me ondertussen enigszins gaan vervelen), is voetbal een vrijwel onuitputtelijke bron van discussiemateriaal. En van de groep gebruikers die vaak in dat topic zat was er een significant deel ook zeer actief buiten dat topic. De situatie was misschien niet "ideaal", maar ongezond zou ik haar niet noemen. Niemand leed er onder.
Een voetbaltopic is verder inderdaad niet essentieel op een filmforum (en MovieMeter kan dus inderdaad prima zonder), maar ik vond het wel een leuke extra die het forum wat levendiger maakte.
Vind je? Zolang er geen televisie-/serie-meter is past dat mijns inziens prima op MovieMeter. Ik ben zelf geen televisiefan, maar ik kan me goed voorstellen dat er een publiek is voor zulke topics.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Yep, genieten van voetbal is ridicuul (ik geniet er overigens persoonlijk niet echt van, maar ik vind het wel leuk om het af en toe te zien of te bespreken). Net zoals het ridicuul is dat we genieten van het kijken naar fictieve personages die fictieve dingen meemaken, toch?
Wat belangrijker is, is dát we genieten.
Maar we gaan offtopic.
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Als mensen echt aanstoot nemen aan de manier van communiceren, zouden ze zich er toch ook niet meer massaal blijven mengen in discussies?
Ik ga het topic in ieder geval ook missen, om de redenen die Animosh al heeft aangehaald. Een van de weinige echt levendige topics op de site.
L_T_B
-
- 266 messages
- 504 votes
Overigens kan iedereen natuurlijk ook gewoon lekker overschakelen naar het sporttopic op musicmeter (wat eigenlijk ook een voetbaltopic is).
Omdat ik het voetbaltopic in 2008 daar ook heb dicht gegooid.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Redelijk stuitend die verontwaardiging hier. In plaats van dat een aantal mensen de hand in eigen boezem steekt. Maar het verbaast me allerminst. Een paar dagen na die laatste waarschuwing ging het alweer bijna mis en dat heb ik toen ook aangegeven, maar dat werd weggehoond. Misschien was mijn reactie een beetje overtrokken, maar een beetje voorzichtigheid leek me niet ongepast. Sindsdien heb ik tientallen misbruikmeldingen kunnen indienen (wat ik niet heb gedaan, omdat ondanks alles ook ik het topic niet graag zag verdwijnen) en heb ik mensen in privéberichten zelfs moeten vragen of ze hun scheldberichten wilden verwijderen. Het houdt een keer op hè. Wie niet luisteren wil moet voelen. Wij gebruikers bepalen de regels niet en mogen in onze handjes knijpen dat het topic nog zolang open is gebleven.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Als mensen echt aanstoot nemen aan de manier van communiceren, zouden ze zich er toch ook niet meer massaal blijven mengen in discussies?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
@ Jordy: het forum ziet er nu als volgt uit.
(afbeelding)
Mag dat, of mag ik het logo van MovieMeter niet gebruiken?
(Dat zou verder geen probleem zijn, hoor!)
Ja hoor, ik vind het prima. Als het ooit het grootste voetbalforum van Nederland wordt, dan verander ik wellicht nog van mening 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tuurlijk niet.
Er is helemaal niks mis met een beetje keuvelen over randzaken tussen een aantal filmdiscussies door, maar als het zo is dat er een groep mensen bijna uitsluitend in het voetbaltopic zit en de rest van de site amper wat aandacht gunnen dan is dat een niet zo gezonde situatie.
Er is best plaats voor niet-filmgerelateerde zaken, maar ze mogen uiteraard niet gaan overheersen (zoals het TV forum *kuch*).
Daar kan ik me ook in vinden. Je kan inderdaad zoals je eerder opmerkte topics die je niet interesseren gaan mijden en dat deed ik ook met het voetbal- en het algemene sporttopic. Maar ook het TV-forum interesseert me bar weinig. En als in voornoemde zaken nu net de meeste updates gebeuren tja dan blijft er nog maar weinig over voor mensen die het voornamelijk over film willen hebben. Ik heb in het verleden geprobeerd maar dan kreeg ik het verwijt (vooral dan van het welbekende gebande lid) om theekransjes te houden met dick2008 en gwen80 omdat zij zowat de enige waren die reageerden. Gevolg is dat ik nog maar weinig ben gaan posten in het algemene forum en vooral bij films apart. Dit bevalt me ergens wel, maar soms praat ik ook nog wel eens graag over film algemeen.
@Animosh, dat je over voetbal nooit uitgediscussieerd raakt, is een argument dat enkel geldt voor voetbalfans of geïnteresseerden in het spel. Mij interesseert het heel weinig dus ik zou er heel snel over zijn uitgepraat. Ik volg enkel Formule 1, maar om daarover te discussiëren daar heb ik een apart forum voor dat ik al meer dan 10 jaar bezoek. Ook daar kan het best wel eens heftig aan toe gaan door de zogenaamde fanboys van bepaalde piloten maar er zijn goede mods die er op toezien dat hinderlijke, uit de hand lopende of dubbel geposte topics snel een lock krijgen. Ook leden die er zich blijven misdragen worden al snel geband. Er is ruimte voor of topic discussies, maar die sectie is veel minder levendig dan de motorsport sectie. Dat lijkt me een gezonde situatie voor een forum. Hier zijn de verhoudingen naar mijn mening wat scheefgetrokken door sport en TV. Een TV-meter daar werd blijkbaar al vaker om gevraagd maar Jordy had al meerdere malen gezegd dat hij dit ook niet op zich wilde nemen. Als Animosh zo snel een voetbalforumpje in elkaar kon flansen dan lijkt me dat voor een TV-forum ook niet zo moeilijk.
Dat je over films misschien sneller bent uitgepraat, tja heeft misschien te maken met het feit dat deze site al lang bestaat, verdwijnen van long time members, uiteenlopende interesses van de leden, het bestaan van vele andere filmfora, de talrijke films in de database, het feit dat er vooral bij bekende en hoog gewaardeerde films wordt gepost (over die films ben ik meestal ook snel uitgepraat omdat ze mij vaker niet dan wel kunnen boeien). En ik denk dat weinig mensen behoefte hebben om bij elke nieuwe update bij een film of filmtopic te gaan reageren als de film je niet interesseert of je hebt die helemaal niet gezien dan valt er weinig bij te dragen. Ik zou lang kunnen discussiëren over films die mij boeien, maar als er weinig of geen mensen zijn die willen meespelen tja dat is jammer. Maar ik lig daar ondertussen niet meer wakker van. De situatie is nu eenmaal zo. Ik ga dan niet gaan meedoen aan levendigere niet-filmgerelateerde topics omdat ik zo graag moet of wil discussiëren en snel een reactie wil van anderen. Daar heb ik persoonlijk niets aan.
Dat jullie een vriendengroepje hebben opgebouwd en respectvol met elkaar omkunnen is mooi maar het blijft een filmforum.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
A&L, ik weet dat je dit leest. Ook al had je een misselijkmakende username, je zal gemist worden!
Inderdaad, mijn maatje weg! Stom voetbal.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Dat je over films misschien sneller bent uitgepraat, tja heeft misschien te maken met....
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Heeft ook denk ik met (het beheersen van) emoties te maken
Ik denk dat het daarom draait. Zo kun je prima over politiek, religie en maatschappelijke onderwerpen discussiëren....alleen het is meer de manier waarop.
Ik zag het in het voetbaltopic ook wel mensen die gewoon bij het voetbal zelf bleven, andere gaan weer heel persoonlijk worden.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Meld je aan voor VoetbalMeter 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Redelijk stuitend die verontwaardiging hier. In plaats van dat een aantal mensen de hand in eigen boezem steekt.
Ik begrijp wel dat er maatregelen genomen moesten worden. Ik vind alleen dat de maatregel die nu genomen is te breed is. Straf de schuldige individuen, niet de hele groep van geïnteresseerden. Maar ja, anderzijds heb ik er ook wel begrip voor dat de moderators er geen zin in hebben om relatief veel tijd en moeite te steken in een topic dat niet de primaire functie van MovieMeter dient (discussie over film).
Als het ooit het grootste voetbalforum van Nederland wordt
Haha, wie weet.
Dank voor de toestemming in ieder geval!
En als in voornoemde zaken nu net de meeste updates gebeuren tja dan blijft er nog maar weinig over voor mensen die het voornamelijk over film willen hebben.
Maar het probleem is nu juist dat daar veel minder over gediscussieerd kan worden. Voetbal heeft steeds nieuwe wedstrijden, geruchten, en meer van dat, televisie heeft steeds nieuwe afleveringen, maar films blijven hetzelfde. En de "grote thema's" keer op keer opnieuw bespreken (oud versus nieuw, subjectief versus objectief, de definitie van film, etc.) gaat op den duur ook vervelen.
Zeker. Voetbal is een onuitputtelijke bron van discussies, maar niet iedereen is in die bron geïnteresseerd.
Maar opnieuw: dat komt gewoon voort uit de "structuur" van sport en televisie. Over sport en televisie is gewoon veel meer discussie mogelijk. Discussie over film is veel moeilijker te verwezenlijken.
Een forum creëren is niet moeilijk, maar het op de lange termijn in leven houden (zonder dat nieuwe users zich aanmelden) is dat wel. Ik zie ook niet de noodzaak in van een apart TV-forum. Film en televisie staan heel dicht bij elkaar, dus dat past mijns inziens prima op MovieMeter.
Allemaal waar, maar die verklaring maakt die topics er helaas niet levendiger op.
Ik vind discussies altijd wel leuk.
Maar ik begrijp je punt: als iets je helemaal niet interesseert (zelfs niet als oppervlakkig tijdverdrijf), dan heb je er inderdaad niets aan om je in een discussie daarover te mengen.
Uh-huh, maar het probleem is dat er geen duidelijke regels zijn over niet-filmgerelateerde topics. Ik vind het op zich niet onlogisch dat MovieMeter geen voetbaltopic wil toestaan (het is zeer levendig en kost daardoor relatief veel tijd en moeite, terwijl het niet de primaire functie van het forum dient: film), maar het is vreemd om het nú te sluiten, terwijl het al jaren bestaat en een hoop users zich wel goed gedragen.
Edit: maar op de lange termijn zie ik er dus wel de logica van in. Ik vond het een leuk topic, dus ik vind het jammer dat het gesloten is, maar de redenen voor het sluiten van het topic zijn niet onlogisch.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Wat ik vreemder vind dan het uiteindelijk toch sluiten van het voetbaltopic, is die ban van Ajax&Litmanen waar niemand de precieze reden van lijkt te weten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In het banforum staat de reden. Verder treden we daar niet over naar buiten, want dat is iets tussen de crew en de gebande user.
Daarbij geldt deze gedragsregel op MM:
"Het bespreken van users (zowel actieve als gebande users) is niet toegestaan. Dit voedt namelijk een roddelcultuur en groepjesvorming."
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Of bedoel je waarom ik überhaupt reageer?
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Heeft ook denk ik met (het beheersen van) emoties te maken, daarom lopen voetbaldiscussies ook vaak zo hoog op en bij filmdiscussies zie je dat veel minder.
Die fluwelen handschoen waarmee je hier berichten schijnt te moeten plaatsen, begint behoorlijk vervelend te worden. Ik zou zeggen... sluit het forum dan gewoon als schijnbaar alles over films zou moeten gaan.
Ik beaam wat Animosh zegt, de filmpagina's staan vol met repetitieve berichten (of 'recensies' van 5 zinnen) waarbij er zelden nog een interessante discussie ontstaat. Hooguit bij de release van een film ontstaan er wat leuke berichten. Maar dan gaat de oude garde weer zeuren dat het te veel offtopic gaat en de berichten "geen meerwaarde" hebben. De filmgames zijn een vicieuze cirkel waarbij er zelden nog een origineel spel bedacht wordt ("laten we voor de vijfde keer dezelfde KO spelen").
P.S. Lees eens wat berichten uit de begintijd van MoMe; dan zie je pas wat échte uit de hand gelopen discussies zijn!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
het voetbaltopic is voor zover ik daar actief in ben zelden echt uit de hand gelopen.
Voor iedereen die nu zo hoog van de toren blaast dat er in het voetbaltopic nooit wat aan de hand was moet het niet zo moeilijk zijn om ook zo'n staat van dienst voor te leggen.
Gegroet,
Apollinisch - holier than thou 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Not holier than me! Ik heb volgens mij nog nooit een officiële waarschuwing gehad. 
Maar je hebt gelijk, hoor: het topic kostte inderdaad relatief veel tijd en moeite, en dat is gezien het feit dat ze niet-filmgerelateerd is inderdaad twijfelachtig. De maatregel is vanuit een lange-termijnperspectief dus zeker niet onlogisch (andere maatregelen waren mogelijk, maar die zouden meer tijd en moeite gekost hebben; en ook dan zou het topic waarschijnlijk nooit geheel aan de gedragsregels hebben voldaan), maar op de korte termijn kwam hij behoorlijk uit de lucht vallen imo.
Was het noodzakelijk? Nee. Maar ik kan er ondertussen wel begrip voor opbrengen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat lijkt me ook. Een (hecht) groepje is leuk, vooral als je erbij hoort maar als je als nieuweling wat wil zeggen is dat niet altijd zo gemakkelijk. Dat zie je hier ook wel hier en daar. Maar goed je hebt je best gedaan, toch?
Ik ook niet. Als mensen willen stemmen op series, etc. prima, dat doen ze dan maar ergens anders. Maar het hier bespreken vind ik toch wel kunnen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb van andere forumleden eens vernomen dat het voetbaltopic al jaren een probleem was dus zo onschuldig zal het wel allemaal niet zijn geweest vermoed ik.
Het bannen van A&L, hoewel hij mij in het verleden een paar keer persoonlijk had aangevallen (soms met goeddunken van sommige van zijn vrienden hier) ben ik hierover nooit gaan klagen tegen de mods. Wellicht zullen er wel andere redenen zijn geweest of hebben anderen over zijn gedrag geklaagd.
chevy93: ik ben het met je eens dat er bij films ook wel hoogoplaaiende discusies ontstaan. Ik ben vroeger wel enkele keren gewezen op het teveel of topic gaan, de manier waarop sommige dat deden was soms allesbehalve subtiel.
@animosh: ben het grotendeels eens met wat je zegt. Er komen wel steeds nieuwe films uit minder snel dan dat er TV-programma's, series en sportwedstrijden zijn dus discussie over film zal ook altijd mogelijk zijn en blijven maar minder frequent dan die andere dingen. En hoewel een voetbalwedstrijd ieder keer anders is (andere acties, scores, ploegen, spelers, competities), in wezen blijft het spel en het doel ervan steeds hetzelfde. Memorable acties of palmaressen van bepaalde spelers waarover nog vele jaren over wordt gesproken die kunnen zeker wel interessant zijn. Maar commentaar geven op de wedstrijden week na week (of soms dag na da), die al snel vergeten worden lijkt me naar mijn mening weinig zinvol zeker als niet-voetballiefhebber. Natuurlijk zou jij hetzelfde kunnen zeggen over Formule 1 en daar zal ik je zelfs gelijk in geven 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.