- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Bij mij werkt deze permalink niet:
Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel.
Het was de bedoeling hier uit te komen in het topic ''Ik zoek... een filmtitel'': [permalink] geplaatst op 29 maart 2013, 22:00 uur.
-edit- Zal ik er maar even een vraag bij stellen: ligt dit nu aan mijn comp, of is er iets anders aan de hand?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
hoe kom je aan die permalink?
(ook een edit) dit lijkt een fout van de site, zal er eens naar kijken binnenkort
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Ik heb dat bericht opgezocht (vanwege een vraag van iemand), daar op 'permalink' geklikt en het adres ge-copy/paste.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ik zie dat voortaan wanneer je een bericht typt op moviemeter er automatisch met een rode lijn wordt onderstreept als het verkeerd gespeld is en dat je net zoals in Word met de rechtermuisknop een alternatieve keuze kunt aanklikken. Best handig. Ik heb laatst een update van windows moeten uitvoeren dus wellicht heeft dat er mee te maken of is er op moviemeter een aanpassing verricht?
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Kan je zelf ergens instellen, want dat heb ik onlangs opnieuw moeten doen. Ik weet alleen niet meer hoe precies. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is iets van je browser, niet van de site
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Er zijn 2 topics van Flikken Maastricht.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dankjewel voor de tip!
Bij deze samengevoegd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Criminal Empire for Dummy's (2013) is verwijderd uit de database, de film is geannuleerd.
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
internet explorer doet het niet, wel Firefox doet het wel. Vreemd. Gisteren werkt prima
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Worden er de laatste tijd steeds vaker posters vervangen bij de films?
Is hier een reden voor? Vind ze er niet mooier op worden over het algemeen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Er worden grotere versies toegevoegd vermoed ik ... bij die films waar het gebeurt kan je ook de grotere versie opvragen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het heeft ook te maken met de oorspronkelijke posters, lijkt me. In het verleden zijn er veel bij toevoegingen gebruikt die dat niet zijn. Het mooi of niet mooi doet niet ter zake.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat klopt wat OH en Dick zeggen. Er zijn nu meer dan 4000 films met een grote poster.
Vaak genoeg dat nog niet de officiële / gangbare poster bij de film stond en nu wel.
Zie ook eerdere opmerking van Barfly:
Dat kan kloppen; soms komt dat omdat de oude poster niet de juiste (officiele) bleek te zijn. Soms zijn er meerdere officiële, maar is er maar één versie met een hoge resolutie.
Geno
-
- 303 messages
- 225 votes
Wie kan me helpen:
Waar is dit op deze site mogelijk? Is dit uberhaupt (technisch) mogelijk?
Namelijk:
Ik heb een gekke tic ontwikkeld sinds kort; het maken van een snapshot uit een specifiek en kenmerkend of gek of humorvol of veelbetekenend moment uit een film. Iets wat het nazien/ nalezen waard is. (Normaal immers trekken juist deze - veelal humorvolle - momenten aan je voorbij... en dat is erg jammer!).
We zijn dan niet alleen tekstueel bezig maar ook visueel? Erg leuk lijkt me!
Kan dat ontwikkeld worden?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
De naam van Robert de Niro kom ik op de site in diverse varianten tegen.
Robert De Niro
Robert de Niro
Robert DeNiro
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bedankt voor de tip!
Ik heb alsnog uniforme hoofdlettering doorgevoerd: Robert De Niro
Zo staat het op IMDb / Wikipedia.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Sinds 20 maart worden er grote posters getoond bij films. Inmiddels staan bij meer dan 4000 films grote posters. Users en crew hebben afgelopen weken vele correcties ingestuurd. Waarvoor dank!
We hebben nu een tool om de 'populairste' films te tonen die nog geen grote poster hebben.
De 250 populairste films zonder grote poster (minimaal 400px breed) en zonder openstaande correctie:
MovieMeter.nl - De filmsite voor liefhebbers
http://impawards.com is een goede bron voor hi-res posters.
Op IMDb staan vaak ook nog gewoon dvd-hoezen. Op Wikipedia kun je nog extra nagaan welke poster de theatrical release poster is, al zijn er voor veel films meerdere posters.
IMPawards heeft niet voor elke film 800px plaatjes. http://www.movieposterdb.com is erg grote database met duizenden posters, alleen heb je voor hi-res plaatjes wel credits nodig (die kun je kopen, of verdienen met het uploaden van posters).
Ook toont deze site het land van herkomst aan (al is dit niet 100 procent betrouwbaar).
http://www.posterdb.de is ook erg goede bron. Hier heb je geen credits nodig.
800px plaatjes (800 pixels breed) is het streven, maar dit zal bij oudere films lang niet altijd beschikbaar zijn, dus dan kunnen ook minder grote plaatjes worden ingestuurd, zolang ze maar 400px of hoger zijn.
Let goed op dat via Google Images ook voornamelijk zogenaamde blowups gevonden worden.
Plaatjes die wel de gewenste grootte hebben, maar feitelijk opgeschaalde versies zijn van kleinere bronnen. Dus pixelachtig en niet bruikbaar.
En veel posters uit allerlei landen die niet uit eerste productieland van de betreffende film komen.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Had er al duizenden en duizenden aangepast en nu weer opnieuw beginnen?
.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Opnieuw beginnen? In die lijst staan toch juist de films die jij tot nu toe, naast al die duizenden en duizenden correcties je je wel hebt ingestuurd, hebt overgeslagen? Verder gaan bedoel je. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Verdwijnt een poster uit de lijst als er een correctie is ingestuurd maar nog niet is goedgekeurd? Anders ga je wel een hoop mensen krijgen die allemaal tegelijkertijd een correctie voor La Vita e Bella doorsturen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja dat klopt metalfist, die verdwijnt dan uit de lijst.
We zoeken nog een hi-res poster van de huidige Italiaanse poster van La Vita e Bella. We vonden een erg lelijke alternatieve Italiaanse versie, die hebben we expres niet geplaatst.
@Hannibal; kos bedoelt denk ik het pre hi-res tijdperk.
@kos
Ja hadden we het maar eerder ingevoerd he... 
Ooit hadden we 200x300 pixels plaatjes. Met invoeren van variabele hoogte hebben we ook veel opnieuw gedaan destijds.
Zo blijven we bezig. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Verdwijnt een poster uit de lijst als er een correctie is ingestuurd maar nog niet is goedgekeurd?
Als het goed is wel 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Jeps, klopt perfect inderdaad. Handige tool!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.