• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

eRCee wrote:

Er is in de marge wel wat ruimte voor overleg, maar de nieuwssectie zal niet verdwijnen en ook zullen er artikelen over onderwerpen die de aandacht trekken blijven worden geplaatst. Niet omdat wij dat willen, maar omdat zij dat willen.

Ik begrijp dat de crew behoorlijk in de tang zit tussen de eigenaren (commercie) en de gebruikers (liefhebbers), en het is vechten tegen de bierkaai, maar ik ben wel van mening dat de eigenaren de naam van de site steeds minder eer aan doen.

Ik stelde in dit topic ooit de vraag: Dit staat voor mij zo ver af van wat de leden van MovieMeter ooit op deze site gebracht heeft, dat ik me toch zorgen begin te maken. Is dit nog een site voor mensen met een kleinere of grotere tot extreme voorliefde voor films of series, of is dit een site voor zappers langs lineaire flut tv? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat beiden elkaar overlappen.

Toen nieuws met onderwerp 'Televisie' na de tip van kappeuter uit het overzicht gehaald.

Nu toch weer nieuws over Gordon bij K2 zoekt K3 in mijn overzicht. Er is geen ontkomen aan blijkbaar.

De vraag of dit een film/serie of pulptv-site is, kan ik helaas steeds meer zelf gaan beantwoorden.

Dat is een keuze en een goed recht, maar dan is dat de conclusie. Dan moet iedereen maar voor zichzelf bepalen wat nu verder.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Montorsi

Dan moet je toch het tv-filter weer even uit zetten.

Alleen als ik Televisie bij het filter weer aanzet krijg ik dat Gordon artikel weer te zien op de homepage.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Hij stond inderdaad weer uit? Apart maar dan heb ik niets gezegd

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Misschien heb je in de tussentijd een keer je cookies opgeschoond. Of je hebt het per ongeluk weer aangeklikt, maar dat zal wel niet.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Montorsi wrote:

De vraag of dit een film/serie of pulptv-site is, kan ik helaas steeds meer zelf gaan beantwoorden.

Dit vind ik een erg zwart-witte voorstelling van zaken waar ik weinig mee kan. Zoals alles in het leven heeft deze site voor- en nadelen.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

eRCee

Prima, ik vraag ook niet om er iets mee te doen of mee te kunnen. Het enige wat ik 'gevoelsmatig' moet constateren is dat de site zich laat afdrijven van de liefhebbers die het ooit hier tezamen gebracht heeft gekregen en meer appelleert aan gebruikers zonder of nauwelijks gebruikt account.

Ik kan me ook wel volledig verstoppen en het allemaal maar laten gebeuren zonder weerklank, maar het lijkt me ook relevant om te weten hoe trouwe gebruikers dit alles ervaren. Ik vraag niet om te stoppen met de transitie ofzo, ik snap ook de noodzaak wel, maar dat wil niet zeggen dat ik het allemaal even prettig vind, en ik zal hier niet alleen in zijn? Het afdoen als "that's life" is ook wat kort door de bocht.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

FAC73

• 46 messages
  • 137 votes

Vraagjes:

- Klopt het dat stemmen en beoordelingen niet meer vindbaar zijn via je profiel? Waar ik ook op klik, ik zie overal dat ik geen stemmen en beoordelingen heb. Terwijl die er wel zijn. Op mijn profiel staan ook mijn laatste beoordelingen.

- Wanneer je binnen een forumtopic een zoekopdracht geeft, en vanuit die zoekopdracht de permalink van een bericht aanklikt, blijf je binnen de zoekresultaten, terwijl je dan eigenlijk naar het desbetreffende forumtopic zou willen navigeren.

- Als ik vanuit een forumtopic mijn profiel wil openen, kom ik op dat van iemand anders terecht (in mijn geval dat van Joel&Co).

jaxteller

• 111 messages
  • 43 votes

kappeuter Weet niet of ik hiervoor een nieuw topic moest openen maar stel het even hier. Op de oude Moviemeter website konden we films zoeken op basis van talloze filters zoals: duur film, films van jaar x tot jaar y, genre, aantal beoordelingen etc. Ik gebruikte dit regelmatig om bijvoorbeeld thriller films rond de 90 minuten te zoeken tussen 2008 en 2021. Deze mogelijkheid is er niet meer, kan het ook niet vinden op de nieuwe Moviemeter site. Komt dit ooit terug? Ontzettend jammer namelijk.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

FAC73 wrote:

Vraagjes:

- Klopt het dat stemmen en beoordelingen niet meer vindbaar zijn via je profiel? Waar ik ook op klik, ik zie overal dat ik geen stemmen en beoordelingen heb. Terwijl die er wel zijn. Op mijn profiel staan ook mijn laatste beoordelingen.

- Wanneer je binnen een forumtopic een zoekopdracht geeft, en vanuit die zoekopdracht de permalink van een bericht aanklikt, blijf je binnen de zoekresultaten, terwijl je dan eigenlijk naar het desbetreffende forumtopic zou willen navigeren.

- Als ik vanuit een forumtopic mijn profiel wil openen, kom ik op dat van iemand anders terecht (in mijn geval dat van Joel&Co).

Als ik op jouw profiel klik kom ik gewoon bij jou uit.

Hij staat blijkbaar standaard ingesteld op je filmstemmen, wanneer je binnen jouw profiel bij 'best beoordeeld' of 'recente stemmen' op series klikt dan verschijnen al je stemmen en berichten.

Misschien moet je inloggen met een serie-account om de instellingen anders te krijgen. 1AngryMan, kan jij hier meer over zeggen?

1AngryMan (moderator series)

• 1578 messages
  • 85 votes

eRCee wrote:

(quote)

Als ik op jouw profiel klik kom ik gewoon bij jou uit.

Hij staat blijkbaar standaard ingesteld op je filmstemmen, wanneer je binnen jouw profiel bij 'best beoordeeld' of 'recente stemmen' op series klikt dan verschijnen al je stemmen en berichten.

Misschien moet je inloggen met een serie-account om de instellingen anders te krijgen. 1AngryMan, kan jij hier meer over zeggen?

Ik heb net even bij mijzelf wat uitgeprobeerd. Het feit dat ik nog niet eerder op een film heb gestemd lijkt nu bij dit probleem goed van pas te komen: mijn seriestemmen stonden namelijk ook nog niet in mijn stemoverzicht! Zodra ik een stem uitdeelde op een film, kwamen ze er wel te staan. Ik denk dat dat dus het probleem moet zijn voor FAC73!

Oftewel, FAC73: als je voor nu even een stem uitdeelt op een film, kun je nu bij je seriestemmen in het overzicht komen!

Voor de lange termijn: Tim94, zou je dit probleem op de lijst willen zetten, zodat de users die alleen op series stemmen bij die seriestemmen in het overzicht kunnen? De site herkent nu "geen stemmen op films" als "geen stemmen, op films noch series", denk ik.

FAC73

• 46 messages
  • 137 votes

1AngryMan wrote:

Ik heb net even bij mijzelf wat uitgeprobeerd. Het feit dat ik nog niet eerder op een film heb gestemd lijkt nu bij dit probleem goed van pas te komen: mijn seriestemmen stonden namelijk ook nog niet in mijn stemoverzicht! Zodra ik een stem uitdeelde op een film, kwamen ze er wel te staan. Ik denk dat dat dus het probleem moet zijn voor FAC73!

Oftewel, FAC73: als je voor nu even een stem uitdeelt op een film, kun je nu bij je seriestemmen in het overzicht komen!

Dit heeft inderdaad gewerkt! Ik heb op een film gestemd, en nu komen mijn stemmen op series ook te voorschijn. Bedankt voor het meedenken.

De stem staat nu trouwens wel dubbel geregistreerd op mijn profiel, gek genoeg. Bij de film werd hij wel maar 1 keer meegeteld, gelukkig.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hierbij maak ik een aanpassing bekend m.b.t. de toevoegregels op MM:

De passage over reeksen tv-films is zojuist weggehaald.

Dit betekent dat er voortaan geen beperkingen meer zijn in aantal delen, en dat krimi of detective tv-film reeksen in het vervolg ook volledig toevoegbaar zijn (tenzij het om afleveringen in seizoenen gaat, dan hoort dat uiteraard thuis op het series-gedeelte van de site).

Simon Smith (crew films)

• 1374 messages
  • 4512 votes

Is het volgende issue al gemeld? Als ik een film wil toevoegen aan mijn updates, moet ik 2 keer op de knop 'Mijn updates' klikken voor het plusje verandert in een belletje. Dat is irritant. Dit heb ik zowel op mijn laptop (Firefox) als op mijn telefoon (Safari).

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Simon Smith wrote:

Is het volgende issue al gemeld? Als ik een film wil toevoegen aan mijn updates, moet ik 2 keer op de knop 'Mijn updates' klikken voor het plusje verandert in een belletje. Dat is irritant. Dit heb ik zowel op mijn laptop (Firefox) als op mijn telefoon (Safari).

Jep, is bekend. Staat op de bugslijst, maar niet zo'n hoge prio.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Als je bij het schrijven van een bericht een harde return geeft, krijg je er gratis een witregel bij.

Dat is bij een 'gewoon' bericht nog niet zo'n probleem, maar als je een lijstje wilt opnemen in dat bericht, is het tamelijk storend. Een lijstje met tientallen items of meer wordt wel erg lang.

Van mij mag die witregel weg, dat wil zeggen: pas een witregel na twee harde returns achter elkaar.

joachimt wrote:

Eens. Ik stoor me hier ook aan. Als ik een extra witte regel wil, dan wil ik dat zelf doen.

Ik zet het op de wensenlijst.

Wat mij opvalt is dat je behalve de 'gratis' onwenselijke witregel, ook echt geen extra witregel lijkt te kunnen maken, ook al doe ik twee harde enters waar ik meer ruimte wil. Is er al iets bekend over een aanpassing hieromtrent Tim94? Misschien ligt het aan mijn esthetische merkwaardigheden, maar als ik hieronder kijk naar mijn opmaak en wat MovieMeter ervan maakt na de pagina ververst te hebben, vind ik het er toch niet echt op vooruit gaan...

https://i.imgur.com/yPObkLI.jpg

https://i.imgur.com/IVC4YEl.jpg

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Ik ben inmiddels wel gewend aan de nieuwsberichten op de site. Ik blijf van mening dat meer dan de helft van de berichten geen echt nieuws is / nieuwswaarde heeft (sterker; ik vind het een devaluatie van het begrip 'nieuws'), of anders wel uit zijn verband gerukte rommel is. Maar dat betekent dat in elk geval de helft wel de moeite van het lezen (weten) waard is. En hoewel het fijn is dat er moderators zijn om te helpen, blijf ik van mening dat de kwaliteit van de berichten echt bedroevend is. In werkelijke ALLE berichten staan of taalfouten, of dingen die gewoon helemaal niet kloppen. Ik heb een steekproef genomen van 10 berichten en gekeken of ik er een fout uit kon halen. Dat lukte bij allemaal. De taalfouten zijn snel gevonden en lopen uiteen van slechte vertalingen waardoor de context niet meer klopt, tot spelfoutjes (die vind ik niet zo erg). Maar gewoon informatie die niet klopt, keer op keer (en wat gewoon overal te vinden is), vind ik storender. Is het nou echt niet te doen om een foutloos artikel te schrijven?

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Ik lees hier zelden mee, dus sorry als deze suggestie vast al gedaan is: bij het filmlijstje van een regisseur staan alleen de filmtitels in de originele taal, vaak voor mij niet te herleiden naar een bekendere EN/NL titel. Het zou fijn zijn als die internationale titels er klein bij komen te staan. Dank alvast.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Sinds een tijdje krijg je ' - Moviemeter.nl' mee als je een link van Moviemeter in een bericht plaatst. Dat is vrij irritant, lelijk en onoverzichtelijk in een bericht. Als ik enkele films link, krijg je telkens dat aanhangsel er bij.

Voorbeeld: Alien (Film, 1979) - MovieMeter.nl

Ik haal het er meteen af door het bericht na het plaatsen te bewerken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Richardus

Bedankt voor de suggestie. Dit staat op onze wensenlijst sinds 1 juli.

Film Pegasus

Dit is inderdaad een ongemak van de nieuwe site. Dit staat sinds 18 november op de bugs- en wensenlijst.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Sinds 1 juli!? Haha, dan duim ik mee voor een 6 maanden deadline!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Richardus wrote:

Sinds 1 juli!? Haha, dan duim ik mee voor een 6 maanden deadline!

Haha.

Om een idee te krijgen; er staan momenteel nog zo'n 90 openstaande bugs en wensen op deze lijst.

De nadruk ligt nu eerst op bugfixing.

Momenteel is de programmeur bezig het bioscoopoverzicht (release-agenda) in ere te herstellen.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Wat veel werk aan de winkel nog, na dat jaar of 2 van overname!

Fijn wanneer het bioscoopoverzicht hier terugkeert, al ben ik onderhand al gewend dat elders te zoeken.

wwelover

• 2605 messages
  • 3954 votes

mister blonde wrote:

Ik ben inmiddels wel gewend aan de nieuwsberichten op de site. Ik blijf van mening dat meer dan de helft van de berichten geen echt nieuws is / nieuwswaarde heeft (sterker; ik vind het een devaluatie van het begrip 'nieuws'), of anders wel uit zijn verband gerukte rommel is. Maar dat betekent dat in elk geval de helft wel de moeite van het lezen (weten) waard is. En hoewel het fijn is dat er moderators zijn om te helpen, blijf ik van mening dat de kwaliteit van de berichten echt bedroevend is. In werkelijke ALLE berichten staan of taalfouten, of dingen die gewoon helemaal niet kloppen. Ik heb een steekproef genomen van 10 berichten en gekeken of ik er een fout uit kon halen. Dat lukte bij allemaal. De taalfouten zijn snel gevonden en lopen uiteen van slechte vertalingen waardoor de context niet meer klopt, tot spelfoutjes (die vind ik niet zo erg). Maar gewoon informatie die niet klopt, keer op keer (en wat gewoon overal te vinden is), vind ik storender. Is het nou echt niet te doen om een foutloos artikel te schrijven?

Wilde zelf ook net wat posten. Nieuws kan echt wel wat toevoegen, maar de 'redactie' zit nu gewoon letterlijk quotes uit talkshowclips van 3 dagen terug als nieuws te posten (nu weer met de Spiderman scheet). Vind het best leuk om onder artikels te discussiëren, maar dit soort onzin jaagt alleen maar mensen weg.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik ben dit jaar alweer zo'n 20 jaar crewlid op MovieMeter. Eerst (en nog steeds) als crewlid toevoegingen en correcties, daarna ook jarenlang als moderator. Nu inmiddels ook alweer ruim 15 jaar als sitemanager.

Ik heb dit jaar nagedacht over mijn rol op de site. Ik heb besloten een stapje terug te doen en mijn taken voor een deel over te dragen. De functie sitemanager zal komen te vervallen. De crew zal de taken die bij deze functie horen in het vervolg gezamenlijk op zich nemen. Ook zullen meer crewleden actief zijn met het op het up-to-date houden van de VOD-pagina's. Voor de bioscoopagenda is onlangs al Jotil aangetrokken; hij houdt de bioscoopdata bij en kondigt wijzigingen aan van releases.

De crewleden kennen veel overeenkomstige taken, maar ook per crewlid soms verschillende taken. Hier vind je meer informatie over in de Wiki.

Over mijn nieuwe rol: ik blijf actief als content crewlid. Mijn focus zal hierbij minder zijn op het behandelen van toevoegingen. Ik zal me vooral bezig houden met de dingen die ik het leukst vind om te doen. Ik zal mijn focus nog meer leggen op het assisteren bij bugfixing en het testen van (nieuwe) functionaliteiten. Mijn aandacht gaat verder uit naar de Netflix release-agenda, trailers en in algemene zin: er op toezien dat de filmdata accuraat zijn. Ook blijf ik erop toezien dat het MovieMeter-dna zoveel mogelijk behouden blijft op de site.

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

Prachtige inzet en insteek, kappeuter !

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jammer dat je voor een deel stopt. Jij bent voor mij toch wel Moviemeter, ook met alle hulp en tips die ik van je heb gehad. Gelukkig blijf je verder gewoon.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Uiteraard is de crew ook blij dat kappeuter niet helemaal stopt en dat we nog steeds mogen bouwen op zijn enorme kennis en ervaring. We waren even bang dat hij helemaal zou stoppen als crewlid en er is uiteraard niemand die in zijn voetsporen kan treden. Ik leer nog regelmatig dingen bij van hem over de site, de achtergronden en de werking van onderdelen.

Zijn overwegingen hebben ons natuurlijk in gesprek gebracht, waardoor we taken wat meer zijn gaan verdelen. Het is altijd goed als er meerdere mensen zijn die hetzelfde kunnen, zodat we elkaar kunnen aanvullen waar nodig en dingen kunnen overnemen als iemand even uitvalt. Op die manier denken we dat het niet nodig is de functie van sitemanager in stand te houden. We hebben een veelzijdige crew met ieder zijn eigen vaardigheden en eigenschappen en samen vormen we volgens mij een sterk team.

Ook op deze plaats namens de hele crew wil ik onze dank uitspreken voor alles wat kappeuter de afgelopen 20 jaar voor MM betekent heeft. Super bedankt!!

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Hulde Kapp! We mogen blij zijn met je, in welke capaciteit dan ook. En dat je daar zelf zoveel mogelijk lol in blijft houden, lijkt me groot belang

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.